Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Silnik dławi się przy szybkim wciśnięciu gazu!!!


MiczelDMS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja mam ten sam problem. Gdy rano odpalam auto, nie ma siły się zebrać( obroty w normie 1100 na ssaniu potem 900). Czasami po dodaniu gazu silnik reaguje z dużym opóźnieniem. Jedyny błąd jaki pokazuje VAG to 17924 - Intake Manifold Valve (N156) Open Circuit (spięcie w elektrozaworze przełączającym wielogardzielowego kolektora ssącego). Jak silnik się nagrzeje zero problemów. W najbliższym czasie wymienie filtr paliwa ale wątpię żeby to pomogło. Mam wrażenie, że takie cuda zaczęły dziać mi się niedługo po wymianie świec na na nowe NGK, ale mogę się mylić. Liczę na sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy świece mogą miec wpływ na początkową faze działania silnika? Ja mialem świece wymienioze ze trzy razy, nie kiedy takich problemów nie miałem może to rzeczywisie wina świec? Jakie świece wkładac jeśli jeździ się na LPG? Odpalam na benzynie i wtedy mam problem na gazie działa dobrze! :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalam na benzynie i wtedy mam problem na gazie działa dobrze!

A próbowałeś pojeździć z zakręconym gazem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co dwa trzy tygodnie zrobie około 30km tylko na benzynie. Ale to raczej aby trochę na płynnym paliwie popracował. Słyszałem że warto przegazowac silnik na benzynie w szerokiej skali obrotów gdzieś na trasie, ale czy to pomoże? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o problemie który i mnie złapał ... sugestii o naprawe nie napisze bo za mocno nie wiem już co mozna zrobić ale ... jestem po wymianie filtrów i świec oprócz paliwa bo trzeba bak zdjąc a w norauto powiedzieli ze sie tego nie podejmą bo boja sie że śruby zerwa.. musze czekać do jutra mam nadzieje że to zrobie i że sie poprawi jak nie chyba pojade na czyszczenie tych wtrysków o ile ktoś to wogole zrobi... do tego że z rana nie ma mocy tak jak opisujecie ciagle w moim przypadku delikatnie obroty falują tak jak by 10-30 obr./min. :/ :( Do tego przygasa mi co jakiś czas ekranik od klimatronicu, wiem że to nei ten temat ale napisalem o moich usterkach może ktoś błyśnie i napisze o co chodzi.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przyczyną dławienia sie był pusty kat poprostu spaliny w bance sie dławiły teraz mam rurke i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego przygasa mi co jakiś czas ekranik od klimatronicu, wiem że to nei ten temat

Poszukaj na forum jest opis - trzeba poprawić luty w panelu klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny objaw przy gwałtownym depnieciu z wolnych obrotów silnik chwile ( 1s zwłoki) sie zawaha i dopiero sie wkreca na obroty, przy spokojnym dodawaniu gazu wkreca sie normlanie, bez różnicy czy to PB czy LPG ( sekwencja) dodam ze auto ma moc itp, zadnych błedów cały dolot szczelny, nie ma tez róznicy czy silnik ciepły czy zimny, nie mam kata tylko pusta puszke moze to jest to. :mysli: Nie jest to uciązliwe bo to sie objawia tylko przy gwałtownym depnieciu z wolnych obrotów , odepne jeszcze odme od kol. ssącego i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny objaw przy gwałtownym depnieciu z wolnych obrotów silnik chwile ( 1s zwłoki) sie zawaha i dopiero sie wkreca na obroty, przy spokojnym dodawaniu gazu wkreca sie normlanie, bez różnicy czy to PB czy LPG ( sekwencja) dodam ze auto ma moc itp, zadnych błedów cały dolot szczelny, nie ma tez róznicy czy silnik ciepły czy zimny, nie mam kata tylko pusta puszke moze to jest to. :mysli: Nie jest to uciązliwe bo to sie objawia tylko przy gwałtownym depnieciu z wolnych obrotów , odepne jeszcze odme od kol. ssącego i zobaczymy

Mam tak samo jak Ty miales, co było u Ciebie przyczyna takiego zachowania auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie rowniez o moim problemie. Mam takie same objawy. Po odpaleniu silnika od rana odpala normalnie, jednak przy ruszaniu z miejsca zaczyna sie problem, silnik reaguje z opóznieniem, nie ma siły do jazdy. Około 1km muszę jechac praktycznie bez wciskania pedału gazu bo zaczyna szarpac, strzelac i o normalnej jezdzie nie ma mowy. Po przełączeniu na gaz silnik od razu rusza z miejscai jest juz wporządku. Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni nie ma mowy o tych problemach. Wymieniłem filtry, paski, swiece, przewody i to wszystko bez skutku. W moim przypadku panel klimatromika taz miga ale wydaje mi sie ze to nie zalezy od tego. Do tego wszystkiego obroty mi faluja na zimnym miedzy 300-900obr/min. na ciepłym jest w miare równo, tylko czasami mocniej faluje. Ale to chyba problem z brudna przepustnica którą niedługo wyczyszcze. Tak wyglądaja moje problemy z Audi. Czekam na jakies sugestie i porady. Chłopaki pomózcie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił sie bład 515 czujńika halla, to wszystko mi sie pojawiło po wymianie rozrządu, podejrzewam, że mechanior przestawil mi rozrząd

To było przyczyną tego problemu? Po wymianie czujnika wszystko gra czy wciąż masz problemy z obrotami? Mam podobny problem. U mnie dopóki się nie nagrzeje, gdy wcisne gaz do końca silnik dławi się i strzela. Ciężko rusza z miejsca, muszę dać dużo gazu i bardzo delikatnie ruszać a po paru minutach wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie się u mnie dzieje jak u wiekszości kolegów, na zimnym dławi i obroty falują, w moim przypadku serwis sprawdził cały silnik, elektronikę i stwierdził że wtryskiwacze są na wykończeniu i nie rozpylają tylko leją, dlatego tez muszę dłużej pokręcić na rozruchu za parę dni będę miał całą listwę razem z wtryskami i wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bbixxx, zrób dla ciekawości mały test: jak masz zimne auto to podnieś maskę i weź do ręki kombinerki, poproś kogoś żeby ci odpalił ten zimny silnik i wcisnął gaz, jak silnik zacznie się dławić to kombinerkami ściśnij na chwilę wężyk z benzyną ten co jest powrót do baku (tzw. przelew). Silnik powinien zacząć dobrze pracować a jak puścisz wężyk to pewnie znów się zadławi. Prawdopodobnie może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa i po prostu za dużo przepuszcza. Jak ściśniesz wąż od powrotu, czyli ten przelewowy to nagle wzrasta ciśnienie w układzie wtryskowym, wtryski rozpylają dobrze i silnik pracuje normalnie. Nie twierdzę że to jest rozwiązanie problemu, tak tylko myślę o wszystkim po kolei. Jak się zdecydujesz na takie sprawdzenie to napisz o efektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił sie bład 515 czujńika halla, to wszystko mi sie pojawiło po wymianie rozrządu, podejrzewam, że mechanior przestawil mi rozrząd

To było przyczyną tego problemu? Po wymianie czujnika wszystko gra czy wciąż masz problemy z obrotami? Mam podobny problem. U mnie dopóki się nie nagrzeje, gdy wcisne gaz do końca silnik dławi się i strzela. Ciężko rusza z miejsca, muszę dać dużo gazu i bardzo delikatnie ruszać a po paru minutach wszystko jest OK.

W poniedzialek oddaje autko na warsztat zeby sprawdzili czy dobrze rozrzad zrobili, jak bede po to dam Ci znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił sie bład 515 czujńika halla, to wszystko mi sie pojawiło po wymianie rozrządu, podejrzewam, że mechanior przestawil mi rozrząd

To było przyczyną tego problemu? Po wymianie czujnika wszystko gra czy wciąż masz problemy z obrotami? Mam podobny problem. U mnie dopóki się nie nagrzeje, gdy wcisne gaz do końca silnik dławi się i strzela. Ciężko rusza z miejsca, muszę dać dużo gazu i bardzo delikatnie ruszać a po paru minutach wszystko jest OK.

W poniedzialek oddaje autko na warsztat zeby sprawdzili czy dobrze rozrzad zrobili, jak bede po to dam Ci znac.

Mialem uszkodzony czujnik halla, po wymianie wszystko wrocilo do normy, jakby dynamika sie poprawila, takie mam odczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bbixxx, zrób dla ciekawości mały test: jak masz zimne auto to podnieś maskę i weź do ręki kombinerki, poproś kogoś żeby ci odpalił ten zimny silnik i wcisnął gaz, jak silnik zacznie się dławić to kombinerkami ściśnij na chwilę wężyk z benzyną ten co jest powrót do baku (tzw. przelew). Silnik powinien zacząć dobrze pracować a jak puścisz wężyk to pewnie znów się zadławi. Prawdopodobnie może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa i po prostu za dużo przepuszcza. Jak ściśniesz wąż od powrotu, czyli ten przelewowy to nagle wzrasta ciśnienie w układzie wtryskowym, wtryski rozpylają dobrze i silnik pracuje normalnie. Nie twierdzę że to jest rozwiązanie problemu, tak tylko myślę o wszystkim po kolei. Jak się zdecydujesz na takie sprawdzenie to napisz o efektach.

Który wężyk jest do powrotu, a który do zasilania listwy?

Jeden wąż jest zaciśnięty taką obrączką, a drugi jakby wkręcany.

listwa.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten skręcany jest zasilający,sprawdź czy nie śmierdzi Ci benzyną z tego cienkiego wężyka,który idzie z regulatora ciśnienia do kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wężyka nie czuć benzyną, ale po jego zdjęciu, na biegu jałowym nie widać różnicy - tzn. brak jakiegkolwiek zawahania obrotami silnika.

Postaram się jutro podłączyć manometr pod ten przewód (zasilający listwę wtryskową) i zobaczę jakie ciśnienie pokaże.

Dzisij miałem chwile czasu, żeby się podłączyć z manometrem.

Pompa paliwa daje ciśnienie 6 barów (na fotce po z gaszeniu silnika troche spadło).

Na listwie ciśnienie około 3.7 bara, jak sie przygazuje, to wzrasta do 4.

ADR_pompa.jpg

ADR_listwa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...