ems Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Podjechałem dziś profilaktycznie na sprawdzenie stanu tylnych hamulcy i okazało się, że do wymiany są zarówno tarcze jak i kolcki. Tarcze ATE, klocki TRW. Zacisk zszedł i mechanicy wyjeli tarcze. Problem powstał przy próbie założenia nowej, gdyż opierała sie o jarzmo ? W związku z powyższym zaczeli odkręcac jarzmo noi jedna ze śrub sie obrobiła i za cholere nie puściła ... Czy do wymiany tarczy w tym modelu auta trzeba zdejmowac jarzmo ?
Dev Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 niestety tak, musisz odkręcic jarzmo jezeli nie mozna wykręcic sruby pozostaje wiertarka
ems Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2010 dzięki za szybką odpowiedź, śruby już zamówione i jutro zwrotnica w dół i próba wykręcenia cholernej śruby
Stichy Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Pewnie dolna sruba od tego jarzma nie dala sie odkrecic - Mialaem to samo tylko ja zakladalem na tyl 288 i te stare zdecydowalem poswiecic przecinajac je aby sciagnac - szybciej
ems Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Pewnie dolna sruba od tego jarzma nie dala sie odkrecic - Mialaem to samo tylko ja zakladalem na tyl 288 i te stare zdecydowalem poswiecic przecinajac je aby sciagnac - szybciej dokładnie ta [br]Dopisany: 06 Kwiecień 2010, 20:50_________________________________________________auto odebrane, tarcza weszła bez zdejmowania jarzma po jego wczesniejszym oczyszczeniu
Dev Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 ale na przyszłość ktoś bedzie miał zajeb....y problem :baseball: :baseball:
czubi Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 W jaki sposob zeszla Tobie tarcza bez zdejmowania jarzma i dlaczego ktos bedzie mial taki zaje....y problem. Pytam bo jutro podchodze sam do tematu.Pozdrawiam
Jaszczur87 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 aby wyciągnąć tarcze bez zdejmowania jarzma trzeba odkręcić 1 śrubkę w całości (ja odkręciłem górną) odciągamy jarzmo w bok na tej przykręconej śrubie i wyciągamy tarcze. starą tarcze można obracać o podbijać młoteczkiem aby ładnie spadła z piasty. Tarcza wychodzi pod katem ale bez problemów da się ściągnąć i założyć nową. Ale co nie zmienia faktu, że przydało by się itak odkręcić tą starą śrubę jeżeli się nam uszkodziła bo kiedyś sami możemy żałować. do odkręcenia polecam nasadki typu TWIST nie trzeba się pocić przy majzelku ani przy wiertarce bo dojście nie jest łatwe.
turecki69 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Witam wszystkich Wymieniłem klocki na przodzie na tyle wymieniam tarcze i klocki. No i mam problem jedna sruba, górna od jarzma się obrobiła i ni hu hu. Z tego co piszecie pozostaje tylko wiertarka z przodu i gwintownik, tak się zastanawiam czy grzanie jarzma palnikiem nie pozwoliło by tą śrubę odkręcić??? Macie może jakiegoś innego pomysła?? Aha - gdzie mogę kupić taką śrubę pytałem po sklepach i kicha Pozdrawiam pozytywnie zakręconych
Przemots Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Ja u siebie wymieniałem z tyłu tarcze i wyjąłem ją oraz włożyłem bez odkręcania jarzma więc da się
oktawian Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Są specjalne wykrętaki jeżeli już z nią nic się nie da zrobić . ja takie śruby robię tak : Palnik + świeczka zwykła . Podgrzewasz palnikiem śrubę ...i od góry przykładasz świeczkę ... ona penetruje wnętrze śruby i łatwiej daje się to odkręcić . Wtedy jeżeli dalej nie chce puścić to bierzesz wiertło pod rozmiar wkrętaka . wiercisz w śrubie do połowy wykrętaka i wkręcasz dziada na lewym gwincie ... powinno pójść bez rozwiercania i gwintowania na nowo .
turecki69 Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 tak na moje oko to trzeba podgrzać tylko jarzmo, podgrzewanie śruby nic nie da a jak to robią fachowcy może ktoś widział na własne oczy?? Metoda z rozwiercaniem wydaje mi się najbardziej sensowna, tylko że trzeba kupić nową śrubę
oktawian Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Wyżej masz napisane jak to się robi . Zostaje jeszcze naspawanie nakrętki na śrubę . A w ASO nie bawią się tylko wymieniają cały element . I nie wspomnę, że do śrub podstawą są dobre klucze ... a nie jakieś luźnie które potem właśnie kaleczą śrubę ....
turecki69 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Najlepsza okazała się metoda Devastationa Wiertarka od przodu, później gwintownik uwaga M10x 1,25 Nowa śruba - tylko ASO, no i po temacie
Marcin_F Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Witam Niedawno zmieniałem tarcze z tyłu zajęło mi to jakieś 4 godzinki z powodu niemożności odkręcenia śrub mocujących jarzmo ponieważ ktoś próbował i objechał śruby. Zrobiłem w ten sposób że podgrzałem śrubę a następnie odkręciłem bez problemów (oczywiście porządnymi kluczami ). Podgrzewałem ponieważ każda śruba, wkręcana jest po uprzednim nasmarowaniu pastą teflonową co powoduje utrudnienia w odkręcaniu. Po zdjęciu tarczy trzeba zdemontować pierścień ABS'u, oczywiście pierścień także podgrzałem palnikiem i zszedł bez problemów i wszedł na nową tarczę (rozszerzalność temperaturowa stali)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się