Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż zewnętrznej chłodnicy oleju - MOCAL (fotoporada)


lapek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

W związku ze zmianami mechanicznymi w moim silniku obowiązkowo trzeba było poprawić chłodzenie oleju. Jest kilka sposobów do osiągnięcia tego celu, ja wybrałem ten opisany poniżej, myślę, że całkiem fajnie to wyszło. Zobaczcie jak powstał projekt mego autorstwa…

1. Części/elementy do montażu;

- Chłodnica oleju: MOCAL 10 rzędowa o wym. całkowitych 210 x 77 mm, wym. rdzenia. 77x115x51mm (wys/szer/gr), pojemność 120ml

- Podstawka pod filtr oleju z termostatem z wyjściami o gwintach 1/2" BSP

- nypel 3/4" UNF

- przewody hydrauliczne: 2szt, wejście złącze proste na 1/2" wyjście zakończone kolankiem 90stopni złącze 1/2", jeden przewód o dł. 565 mm, drugi o 405 mm, łączna pojemność ok. 100ml

- płaskownik najlepiej z nierdzewki o dł. 1050mm gr. 3mm, szer. 30mm

- wałek najlepiej z nierdzewki o dł. 100mm, średnicy. 14mm

- osłonki spiralowe na węże o średnicy 25, dł. 800mm

- nity 4sztuki

2. Miejsce montażu;

- miejsce po IC, wykorzystane oryginalne mocowania

3. Przebieg prac

- kontrola organoleptyczna zakupionych części :wink4:

14792766.jpg

- wyspawanie ramki mocującej chłodniczkę

61839987.jpg

59602571.jpg

-ramka pospawana TIGiem i wymalowana proszkowo na czarny mat

41275170.jpg

-zagięcie boków chłodniczki i jej montaż do ramki na nity

84158849.jpg

- przykręcenie podstawki do oryginalnej chłodniczki oleju

66253428.jpg

- przykręcenie filtra oleju i przewodów wcześniej dorobionych

39904543.jpg

98931750.jpg

-przykręcenie przewodów do chłodniczki

16746553.jpg

- w miejsca gdzie przewody mogą obcierać założone spiralne osłonki odporne na ścieranie

89599134.jpg

63439391.jpg

- miejsce zamontowania chłodniczki

91386020.jpg

66313009.jpg

4. Podsumowanie;

- główne elementy (chłodniczka, podstawka) do kupienia m.in. w sklepie rallyshop , re5pect, przewody i stal w każdym lokalnym sklepie zajmującym się tym asortymentem

- czas pracy około 5-6 godz.

- poniesione koszty 687,15zł

- temperatura oleju podczas normalenj jazdy 85oC podczas pałowania nigdy nie przekroczyła 110oC!!!

- przy okazji montażu nowej chłodniczki najlepiej wymienić olej wraz z filtrem na nowy

- więcej konkretów po dłuższym czasie użytkowania

Pytania i uwagi mile widziane.

Mam nadzieje, że to się komuś kiedyś przyda :wink4:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pytanie czy podobnie będzie w AJM bo tam jest wkład filtra oleju :mysli: a od spodu pokrywa z długą śrubą

bdb fotoporada :good:

szacun za chłodnice oleju z termostatem :good: fajne mody :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam bym ją(chłodnicę) dał nad IC centralnym,dokładnie pod grilem....więcej powietrza by łapała.o ile zwiększyła się pojemność układu (olej)?Ogólnie super robota :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt części koniecznych? (pomijając obudowe mocowania itd..) :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile zwiększyła się pojemność układu (olej)?Ogólnie super robota :good:

napisałem w 1 poscie, 120ml chłodniczka i 100ml przewody=220ml :cool1:

jaki koszt części koniecznych? (pomijając obudowe mocowania itd..) :mysli:

przewody 80zł

chłodniczka 293zł

podstawka z termostatem i nyplem 259zł

stal nierdzewka 23zł

+ robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mi się podoba :good:

masz zegar temp oleju?

jakie zmiany zaobserwowałeś przy butowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mi się podoba :good:

masz zegar temp oleju?

jakie zmiany zaobserwowałeś przy butowaniu?

nie mam zegaru temp. oleju, w kolejnych odcinkach modzenia taki zdobędę wraz z fisem :wink4:

dużo nie butowałem więc nie mogę za dużo stwierdzić, po założeniu chodniczki przejechałem może z 30km, robiłem test temperatury z kumplem, który użyczył mi bagneto-czujnik, połączony ze wskaźnikiem, bajer przywieziony z UK, temp. otoczenia była ok +15 to olej trzymał ok. 90, za mało km i czasu aby móc mówić o konkretach

obecnie audi stoi i czeka na wyminę plecionki wydechu i dwumasy, potem jedzie na strojenie i będziemy testować :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin pięknie ci to wyszło :good: podstawka pasowała idealnie?? czy była jakaś rzeźba??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin pięknie ci to wyszło :good: podstawka pasowała idealnie?? czy była jakaś rzeźba??

podstawka podeszła bez żadnych problemów, a reszta prac opierała się na dokładnych pomiarach, po tym wszystko pasowało P&P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz pytam bo ponoć ta podstawka nie pasuje idealnie do PD. dzięki za info :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawkę po prostu wkręca się w miejsce filtra, a dopiero potem filtr??

tak, podstawkę przykładasz do ori chłodniczki w miejscu gdzie był filtr oleju, następnie w główny otwór podstawki wkładasz nypel, który wkręcasz do króćca z ori chłodniczki co powoduję zaciśnięcie podstawki z chłodniczką a jednocześnie wystaje tyle nypla, że przykręca się f. oleju

wszystko ładnie szczelnie spasowane, zero problemów, kombinacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobienie tych złączek do węży zlecałeś komuś, czy sam w domowych warunkach da radę??

I jeszcze: łapy tej chłodniczki są przystosowane do takiego wygięcia, czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobienie tych złączek do węży zlecałeś komuś, czy sam w domowych warunkach da radę??

I jeszcze: łapy tej chłodniczki są przystosowane do takiego wygięcia, czy nie??

węze są zakuwane na prasie hydraulicznej, wiec domowe warunki odpadają, szukaj lokalnych firm zajmujących się tym tematem-sporo tego na rynku

"łapy" chłodniczki zostały wygięte pod ramkę, tak jest najporściej z wykonaniem ramki, chłodniczka jest dość twarda, chciałem ją dodatkow wzmocnić w miejscu giecia spawem, ale nie ma to sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do PD raczej nie podejdzie bo filtr oleju jest w obudowie

myslalem o tym u siebie ale poki co nie mam pomyslu :kwasny:

jaro4444 ogarnął ten temat-poczytaj na 9 stronie:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_koncepcja_na_dlubniecie_parcha-t38351.120.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...