MariuszA42.5tdi Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Jak w temacie...sporadycznie auto dziwnie się wkręca a nawet staje przy 3900obr i kopci na czarno. odłączałem przepływomierz,zaślepiałem zawór egr i jakby coś się poprawiało ale do chwili wyjazdu ,zatrzymania się i próby wkręcenia na obroty,auto jakby miało dwa przejścia jedno przy 2tyś drugie przy 3900obr.Dodam iż auto ma nową przepływke z aso i wymienioną hydraulikę z wałkami. Nie dość auto w jeździe normalnie się zachowuje(przy nagrzanym silniku) przy zimnym jest nieco słabsze. Panowie czy to geometria turbiny? może pompa vp?? Proszę o pomoc
mateo_81 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Hello. Miałem podobne objawy, tzn. przy około 2k obr/min jeden kop (moc) i przy około 3k obr/min drugi. Po około 5 tys. od objawów urwał mi się wałek w turbince W międzyczasie wymieniłem przepływkę, rozrząd i hydraulikę... Po tych zabiegach zero poprawy (okazało się, że miałem nawet zapieczony EGR). Jak już byłem zmuszony do wymiany turbiny i ją wymieniłem, na całym zakresie obrotów jest piękne płynne przyśpieszenie. Dodam tylko jeszcze, że kierownice nie były zapieczone bo sztanga działała bez problemów. Koszt turbinki to 800zł + olej + 2 filtry (powietrza i oleju)..... A i cały dolot trzeba było opróżnić z oleju (z intercooler'ów zlałem około litr oleju). Pozdro.
MariuszA42.5tdi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dzięki,a czyszczenie turbo nie pomoże? u mnie ładnie pompuje i przyśpiesza,tylko te głupie przejścia na postoju przy wkręcaniu wkur... Jutro wyczyszcze turbo,wytne kata i wyczyszcze cału układ.
bish - kopt Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dzięki,a czyszczenie turbo nie pomoże? u mnie ładnie pompuje i przyśpiesza,tylko te głupie przejścia na postoju przy wkręcaniu wkur... Jutro wyczyszcze turbo,wytne kata i wyczyszcze cału układ. najlepiej jak bedziesz miał turbo do czyszczenia na stole to żeby odrazu fachowiec ci oblukał w jakim jest stanie . Dodam tylko jeszcze, że kierownice nie były zapieczone bo sztanga działała bez problemów. sztanga na pierwszy rzut oka może sobie chodzić dobrze, w logowaniu 011 BS - podczas testu też bedzie wszystko ok a w czasie jazdy bedzie sie przycinać, ja tak miałem - przymulało mi na chwile przy 3200obr. - po wyczyszczeniu turbiny jak ręką odjął
MariuszA42.5tdi Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Dzięki za rady. Jutro napisze co było przyczyną...[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2010, 12:32_________________________________________________No panowie jest lepiej,auto lepiej się zbiera ale nadal na kilka razy gdy wcisnę pedał do końca auto potrafi mieć drugie przejście i źle spadać z obrotów9telepenie silnikem tak zwane). może to któryś zawór jeszcze?
siemian Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 ja miałem podobne objawy gdu urwał mi się grzybek od EGRu. Dobrze go zaślepiłeś?
MariuszA42.5tdi Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 tzn egra nie zaślepiałem tylk0 wężyk
siemian Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 nie wiem jak to jest w 2.5 ale wiem że w 2.0 nie wystarczy tego zaślepić bo wtedy będzie sterownik wyrzucał błąd. Trzeba to wyłaczyć jeszcze programowo w steroniku silnika i podobno mam tak zrobione. Fizycznie EGR mam całkowicie sprawny, niezaślepiony, ale nie działa poprostu
letallec Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Zrob logi, bo przyczyn może być kilka. Czarny dym i niemoc to oznaka dziury w dolocie
MariuszA42.5tdi Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Statyczne: Basic Settings: Dynamiczne:
Piotruś Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Silnik jest po dosyć silnej modyfikacji (tzn. zachipsowany). Jakiś element osprzętu (i jest to najprawdopodobniej turbina choć nie widać tego po suchych liczbach w logach) przestaje tolerować "napięte" żądania zmodyfikowanego ECU ... . Uważam, że byłoby wskazane - o ile nie na zawsze to przynajmniej celem kompleksowej weryfikacji - wgrać serie (lub założyć seryjne kości jeśli posiadasz) i wtedy ponownie i bardzo dokładnie zdiagnozować silnik - nie tylko "logami" ale przede wszystkim z pomocą doświadczonego/uczciwego fachowca. Zrób to póki nie jest za późno ... . EGR-a moim zdaniem nie powinieneś zaślepiać - tym bardziej, że nie zrobił tego nawet tuner (i to akurat jest dobra wiadomość).
MariuszA42.5tdi Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Czyli Turbo za dużo pompuje? a jakby zmienił geometrie w turbinie?(tzn przestawił). A przepływka i inne podzespoły są ok? Po logach dynamicznych wątpie że coś widać bo auto ma to przejście tylko na postoju i to sporadycznie.... proszę o radę bo mam wszystko porobione....i trochę szkoda wałków itd..[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 10:43_________________________________________________Auto zrobione. wyczyściłem zawór n75 oraz przestawiłem geometrie turbo aby mniej pompowała i jest dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się