Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Będę chciał zrobić pół metrowe najazdy i kobyłki pod auto .Co do kanału to po ostatnich powodziach mam w nim prawie metr wody a wypompowanie nic nie daje bo na następny dzień znowu pływa i na dodatek zajebi... śmierdzi Najgorsze że w/w garaż jest około 3 metrów od rzeki .Dlatego napisałem że kanału brak bo jest całkiem bezużyteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, czy zestaw z poniższego linka jest kompletny dla przeszczepu?

http://www.allegro.pl/item1102656747_wal_zebatka_pompa_kpl_audi_vw_2_0_tdi_8v_16v_140.html

jako że żadnej z takich części nie widziałem na oczy, co świadczy o moim analfabetyzmie mechanicznym - bardzo proszę o odp. nieskrótową i nie slangiem:-)

czyli jeszcze raz: czy coś jeszcze muszę kupić oprócz tego to mam w linku? mój udział w tym swapie to zakup i przekazanie części mechanikowi, wiec chciałbym mu dać co potrzeba i przede wszystkim wiedzieć jak finansowo się do tego przygotować - tu jest 1200 ale czy to wszystko z części a może czekają mnie jakieś dodatkowe koszta?

z góry dzięki i pozdrawiam

Za 1200zł to mój mechanik Ci to zrobi wraz z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio turdzi pytał mnie czy zauważyłem jeszcze jakieś inne różnice po wywaleniu wałków i mam wrażenie że przy odpalaniu i gaszeniu silnika bardziej nim szarpie. Muszę to zweryfikować z 1.9TDI kumpla i jakimś innym BLB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z okazji zmiany oleju zafundowałem sobie zmianę zabieraka.

Przebieg 135 000 jego stan przedstawiają foty poniżej:

http://yfrog.com/6c1002188lj

http://yfrog.com/861002189j

http://yfrog.com/ht1002195yj

http://yfrog.com/ht1002195yj

Za robotę zapłaciłem 200 zł, w tym cena zabieraka (aż 13zł :disgust:, a roboty na......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z okazji zmiany oleju zafundowałem sobie zmianę zabieraka.

Przebieg 135 000 jego stan przedstawiają foty poniżej:

http://yfrog.com/6c1002188lj

http://yfrog.com/861002189j

http://yfrog.com/ht1002195yj

http://yfrog.com/ht1002195yj

Za robotę zapłaciłem 200 zł, w tym cena zabieraka (aż 13zł :disgust:, a roboty na......)

Patrzyłeś czy w wałku dziurka też się nie wyrobiła? bo wtedy taka wymiana nic nie pomoże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanior mówi, że gniazdo w dobrym stanie. Mam nadzieje, że to załagodzi sprawę przynajmniej na moją kadencje tego wozu. Zdjęty zabierak był pierwszej generacji (A), na nowym założonym, oznaczenie D, ponoć te nowsze z twardszego materiału i wytrwalsze, ale ile w tym prawdy nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja również zakończyłem całą robotę w A6.Najwięcej czasu zabrał demontaż sań pod autem,wywalenie starej zębatki i na koniec montaż i ustawienie reflektorów . O dziwo zębatka tak na oko była w stanie idealnym.Dzisiaj z nudów zabrałem się za demontaż" imbusika "ażeby sprawdzić w jakim jest stanie.Po demontażu wyglądał na trochę "wyklepany" koniec od strony pompy.Co do wałków są w stanie Bdb gniazdo również nie jest naruszone,więc pójdą na sprzedaż po atrakcyjnej cenie.Tak na wyczucie i na oko to zauważyłem że jest spory luz w gnieździe pompy olejowej mogłaby długo nie pochodzić.Za wiele fotek nie robiłem z całego zabiegu-obawiałem się że zabraknie mi czasu z czym się myliłem.Cała robota zajęła mi około 12 godzin pracy w 90 % robiłem wszystko sam poza montażem zderzaka i przedniej ścianki.(Nie wliczam że czekałem na pompę jeden dzień i w wolnym czasie czyściłem turbinę oraz intercooler bo był cały zaje... olejem oraz wymiana termostatu,filtra paliwa).Jeszcze muszę się uporać z wyciekiem płynu chłodniczego z kranika bo kapie(leci) przy odpalonym silniku.Na koniec zapytam ile płaciliście za ustawienie geometrii kół bo mnie skroili 200 zł.ale nie miałem wielkiego wyboru- brak w moich okolicach fachowców w tej dziedzinie.Jak ktoś szuka wałków i pierdół które pozostały po całym zabiegu niech pisze na Pm.

Dzisiaj po dłuższej jeździe na trochę lepszej drodze zauważyłem jakby na wyższych obrotach bardziej drgał silnik i głośniej chodził.Nie miałem założonej osłony pod samochodem ale to chyba by na tyle nie wygłuszało.Mam do wymiany jeszcze całe sprzęgło + dwumas ,możliwe że to on jest odpowiedzialny za drgania których chyba nie było wcześniej (możliwe że były ale teraz jestem jakiś przewrażliwiony)W czwartek zabieram się za jego wymianę tylko dotoczę sobie trzpień ustalający tarczę sprzęgłową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany jeszcze całe sprzęgło + dwumas

zdecydowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany jeszcze całe sprzęgło + dwumas

zdecydowanie

ja też wymieniłem całe sprzęgło i dwumas nic nie pomogło, drgania zostały :kwasny: , więc skoro nie musisz, to ja bym się zastanowił i jeździł jak najdłużej< a parę zł w kieszeni. :gwizdanie:

P.S. za geometrie zapłaciłem 60 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany jeszcze całe sprzęgło + dwumas

zdecydowanie

ja też wymieniłem całe sprzęgło i dwumas nic nie pomogło, drgania zostały :kwasny: , więc skoro nie musisz, to ja bym się zastanowił i jeździł jak najdłużej< a parę zł w kieszeni. :gwizdanie:

P.S. za geometrie zapłaciłem 60 zł

bo dwumasy w przypadku 2.0 TDI sa juz zepsute jak wyjzdzaja z fabryki :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie male OT.

Wczoraj kupilismy dla ojca Passata 2.0TDI 4x4 z silnikiem BMP 2007 r.

Tez trzeba uwazac na cos w tym silniku? Bo przyznam szczerze, ze pracuje idealnie, cichutko, zadnych drgan na jalowym... moc OK [choc i tak muł :D].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie male OT.

Wczoraj kupilismy dla ojca Passata 2.0TDI 4x4 z silnikiem BMP 2007 r.

Tez trzeba uwazac na cos w tym silniku? Bo przyznam szczerze, ze pracuje idealnie, cichutko, zadnych drgan na jalowym... moc OK [choc i tak muł :D].

36bb687bf5ee9a5c.jpg

c0d16ff2038e7923.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flyer te same problemy co w A4 tyle ze silnik umieszczony poprzecznie wiec nie przenosi wybracji drgan i takichtam upiedliwych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Na razie jezdzi :decayed:

Niebawem rozrzad, wiec wymieni sie zabierak i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku godzinnej mordędze jestem po wymianie kompletnego sprzęgła.Nie "brzęgoli "-"tyrkota" podczas wy-sprzęglania jak to miałem wcześniej ale drgania "budą- autem" przy wyższych obrotach po eliminacji wałków pozostały.Motor chyba jednak głośniej chodzi jak już zamontowałem dolną osłonę tak mi się wydaje.Następna sprawa to zapomniałem dodać że podczas odpalania i gaszenia nie zauważyłem różnicy jak u kolegi @H4mm3R aby bardziej "kolebotało" silnikiem.Jeszcze jedno małe pytanie odnośnie autka . Jak najprościej byście podłączyli webasto?Mechanicznie wiem co i jak ,ale jak podpiąć się pod "dmuchawe"(odpalanie dmuchawy) aby błędów auto nie łapało? (na krótko jak podłączyłem zasilanie świruje)Wole się zapytać bo może ktoś już to przerabiał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym "kolebotaniem" silnika przy odpalaniu tylko mi się wydawało, chyba byłem zbyt przewrażliwiony po ostatnich problemach.... :gwizdanie: ogólnie wszystko działa cacy i jestem mega happy że mi budą nie buja i nie drga jak przyśpieszam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...