Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Uzupełnione, misiąc produkcji czerwiec 2005:-)

stan kol lancuchowych i napinacza sprawdzisz, zabieraka oraz jego gniazda rowniez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z Szanownych Kolegów/Koleżanek mógłby polecić jakiś zaufany zakład w woj. mazowieckim a najlepiej w okolicach Warszawy który wykonywał taką modyfikację lub "czuje klimat" związany z tym problem.

Jestem zdecydowany zainwestować w taką modyfikację i szukam wykonawcy:-)

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z Szanownych Kolegów/Koleżanek mógłby polecić jakiś zaufany zakład w woj. mazowieckim a najlepiej w okolicach Warszawy który wykonywał taką modyfikację lub "czuje klimat" związany z tym problem.

Jestem zdecydowany zainwestować w taką modyfikację i szukam wykonawcy:-)

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

MR-Motors dział mechaniczny czyli Paweł tel. 510501505, lub Pan Jarosław Tarkowski tel. 22 783 4104, 668849136.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z Szanownych Kolegów/Koleżanek mógłby polecić jakiś zaufany zakład w woj. Śląskim najlepiej w okolicach Cieszyna który wykonywał taką modyfikację?

Był bym zdecydowany zainwestować w taką modyfikację i szukam wykonawcy:-)

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z Szanownych Kolegów/Koleżanek mógłby polecić jakiś zaufany zakład w woj. Śląskim najlepiej w okolicach Cieszyna który wykonywał taką modyfikację?

Był bym zdecydowany zainwestować w taką modyfikację i szukam wykonawcy:-)

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Napisz do wojtekce w Jaworzu ma warsztat i na pewno by Ci to zrobił :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szacunek dla fachowcow z tego watku.....a czy nie prościej było by profilaktycznie np przy każdorazowej wymianie rozrządu, wymienić także te części, które przysparzają tyle problemow (ponoć to groszowa sprawa) tj walek wyrownowazacy, zbierak oleju czy tarcza napedzajaca lańcuch. A skoleii zapobiegawczo wlać do silnika jakze popularny modyfikator +, na ktorym mozna nawet do 50km jechac bez oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szacunek dla fachowcow z tego watku.....a czy nie prościej było by profilaktycznie np przy każdorazowej wymianie rozrządu, wymienić także te części, które przysparzają tyle problemow (ponoć to groszowa sprawa) tj walek wyrownowazacy, zbierak oleju czy tarcza napedzajaca lańcuch. A skoleii zapobiegawczo wlać do silnika jakze popularny modyfikator +, na ktorym mozna nawet do 50km jechac bez oleju.

:shocked::mysli:

wymiana walka wyrownowazajacego to koszt 4500PLN.

nie ma czegos takiego jak tarcza napedzajaca lancuch.

a modyfikator mozna lac do starych gratow, ktorych naprawa jest juz nieoplacalna... :cool1:

poczytaj dokladnie forum :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szacunek dla fachowcow z tego watku.....a czy nie prościej było by profilaktycznie np przy każdorazowej wymianie rozrządu, wymienić także te części, które przysparzają tyle problemow (ponoć to groszowa sprawa) tj walek wyrownowazacy, zbierak oleju czy tarcza napedzajaca lańcuch. A skoleii zapobiegawczo wlać do silnika jakze popularny modyfikator +, na ktorym mozna nawet do 50km jechac bez oleju.

No niewiem czy można kupić sam wałek wyrównoważający i czy taki tani jest, skoro nowe wałki w ASO to koszt ok 4tyś. PLN. Poza tym o jaką tarcze napędzającą łańcuch Ci chodzi? Pewnie masz na myśli koło zębate na wale którego nie kupisz... Fajnie się mówi że przy zmianie rozrządu wymienić te elementy ale żeby to zrobić, to trzeba zdemontować miskę olejową a z tym jest więcej roboty niż z rozrządem...

Jeśli chodzi o mnie, to zmiana pompy przyniosła same +++

- lepsze smarowanie,

- brak bujania silnika,

- silnik szybciej wchodzi na obroty,

- spokojny sen i brak obawy przed czerwonym komunikatem o braku ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szacunek dla fachowcow z tego watku.....a czy nie prościej było by profilaktycznie np przy każdorazowej wymianie rozrządu, wymienić także te części, które przysparzają tyle problemow (ponoć to groszowa sprawa) tj walek wyrownowazacy, zbierak oleju czy tarcza napedzajaca lańcuch. A skoleii zapobiegawczo wlać do silnika jakze popularny modyfikator +, na ktorym mozna nawet do 50km jechac bez oleju.

:polew: :polew: :polew: :polew: dobry fachman jesteś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar również wymienić zasilanie pompy na BKD. Ale zastanawia mnie, czy nie zostawić wałków, modyfikując lekko ich napęd. Może mi pomóc coś takiego:tu. To jest zestaw naprawczy, który za pewne ma już mocniejsze koło napędowe. Ciekawe tylko, czy jeszcze go można dostać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar również wymienić zasilanie pompy na BKD. Ale zastanawia mnie, czy nie zostawić wałków, modyfikując lekko ich napęd. Może mi pomóc coś takiego:http://"Tutaj" http://www.powermaxengineering.com/. To jest zestaw naprawczy, ciekawe tylko, czy jeszcze go można dostać.

Pozdrawiam

Z tego co widzę koło na wał jest bez sprężynowania i przy każdym odpalaniu silnika (mocniejszy zryw) napinacz, pompa, wałki będą dostawać w dupsko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar również wymienić zasilanie pompy na BKD. Ale zastanawia mnie, czy nie zostawić wałków, modyfikując lekko ich napęd. Może mi pomóc coś takiego:tu. To jest zestaw naprawczy, który za pewne ma już mocniejsze koło napędowe. Ciekawe tylko, czy jeszcze go można dostać.

Pozdrawiam

przeciez to prawie 2000 zl, wydajac taka kwote wolalbym usunac walki albo kupic z BRE uzywany zestaw z walem korbowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę koło na wał jest bez sprężynowania i przy każdym odpalaniu silnika (mocniejszy zryw) napinacz, pompa, wałki będą dostawać w dupsko...

Fakt, wynika z tego, że jest to zestaw "półnaprawczy". Można by go zastosować najwyżej z ew. wywaleniem wałków. Wtedy siły nie będą tak duże i napęd powinien spokojnie obsłużyć pompę. Cena jednak jest taka, że lepiej opłaca się rozwiązanie jaro.Męczy mnie jednak ta likwidacja wałków. Po to je umieścili, aby jednak spełniały jakąś rolę. Jak działają sprawnie, to z pewnością drgań budy nie ma. Zaczyna wszystko drgać, gdy łańcuch się rozciągnie, lub przeskoczy. Tracą wtedy synchronizacje z wałem i tylko dziewczyny mogą być zadowolone, bo mają darmowy masaż różnych części ciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę koło na wał jest bez sprężynowania i przy każdym odpalaniu silnika (mocniejszy zryw) napinacz, pompa, wałki będą dostawać w dupsko...

Fakt, wynika z tego, że jest to zestaw "półnaprawczy". Można by go zastosować najwyżej z ew. wywaleniem wałków. Wtedy siły nie będą tak duże i napęd powinien spokojnie obsłużyć pompę. Cena jednak jest taka, że lepiej opłaca się rozwiązanie jaro.Męczy mnie jednak ta likwidacja wałków. Po to je umieścili, aby jednak spełniały jakąś rolę. Jak działają sprawnie, to z pewnością drgań budy nie ma. Zaczyna wszystko drgać, gdy łańcuch się rozciągnie, lub przeskoczy. Tracą wtedy synchronizacje z wałem i tylko dziewczyny mogą być zadowolone, bo mają darmowy masaż różnych części ciała.

Kolego chyba nie wiesz co piszesz, jak wywalisz wałki to wywalasz i starą pompę oleju, a jak wstawisz nową to zmieniasz koło zębate na wale na mniejsze bo jest inne przełożenie. Drgań niema tylko są bujania silnika jak zatraci się synchronizacja.

Jak wywalisz wałki to silnik pracuje jak 1.9TDI !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... albo 2.0 TDi BKD np. w Golfie V :)

Proponuję usiąść na chwilę w takim aucie i zobaczyć jak bardzo "buja i drga"... :tongue4:

W 4-5 letnim aucie z zamontowanymi wałkami taka kultura pracy silnika to marzenie, które może się spełnić ... po wywaleniu wałków :naughty:

PS. Cancer, neimaD - miło Was widzieć na forum A4 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego chyba nie wiesz co piszesz, jak wywalisz wałki to wywalasz i starą pompę oleju, a jak wstawisz nową to zmieniasz koło zębate na wale na mniejsze bo jest inne przełożenie. Drgań niema tylko są bujania silnika jak zatraci się synchronizacja.

Jak wywalisz wałki to silnik pracuje jak 1.9TDI !!

Wiem co piszę. Jak mają zostać wałki, to musi być napęd pompy z dużym kołem. Jak wywalamy wałki, to już jest obojętne, czy duże, czy małe koło. Ale jak małe koło, to nowa pompa np. z BKD. Sęk w tym, że dużego koła, które wymaga również sprężynowania, już nie ma. ( Ale zestaw naprawczy na koła zębate też sprężynowania nie ma).

W 4-5 letnim aucie z zamontowanymi wałkami taka kultura pracy silnika to marzenie...

W dotychczasowym rozwiązaniu BLB, gdzie niszczy się koło i wyciera łańcuch, na pewno tak. Sam tego teraz doświadczam. Jednak do 150 k km nie było żadnych drgań, silnik był cichy i na prawdę jazda była przyjemnością. Podejrzewam, że gdyby helmuty nie zrobili babola z napędem pompy + wałków, auto zachowywało by się ciągle tak samo. W Golfie nie ma wałków, bo jest to auto niższej klasy i mrowienia mogą występować. Tu helmuty chcieli się wykazać i o mało by im się to udało. Szkoda tylko, że poskąpili na porządne koło łańcuchowe i imbus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...