Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

mirefire te pompy wyglądają tak samo.... podaj nr. kat. tej pierwszej pompy którą zamontowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirefire te pompy wyglądają tak samo.... podaj nr. kat. tej pierwszej pompy którą zamontowałeś.

numery obu pomp są takie same jak podał jarro4444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirefire - jak chodzi silnik bez wałków? Czy są większe wibracje?

na jałowym dużo mniejsze wibracje niż były >ale jednak są....( nadmienię tylko iż wymieniłem przy okazji dwumas i sprzęgło także nie wiem co pomogło )

natomiast nasiliły się wibracje w przedziale od 1600 do 2000 obrotów > nie wiem o co chodzi :disgust:

powyżej 2000 obrotów jest totalna cisza....

chyba muszę jeszcze sprawdzić pompowtryski bo nic więcej mi już nie pozostało> może jakieś sugestie....

P.S. apropo ciśnienia oleju> jakie powinno być ciśnienie (na ciepłym, na zimnym)??? dla BKD, BLB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirefire a jak sprawa z olejem? weszło więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirefire a jak sprawa z olejem? weszło więcej?

wlałem 4 l i na miarce było prawie max, >ale jak dzisiaj jechałem do pracy to zapaliła się pomarańczowa kontrolka >niski poziom oleju>będę musiał dolać ze dwie lub trzy setki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast nasiliły się wibracje w przedziale od 1600 do 2000 obrotów > nie wiem o co chodzi :disgust

A jak myslisz po co ktos uczony zamontowal owe walki?

a dlaczego sa silniki ktore ich nie maja i wszystko jest OK ( AWX , BKD , BRB ) ?

To nie od walkow , pompki lub dwumas [br]Dopisany: 12 Maj 2010, 13:56_________________________________________________

na jałowym dużo mniejsze wibracje niż były >ale jednak są....(

w tym temacie uwazam ze to niestety " ten typ tak ma " i jest to wina ukladu wtryskowego , ja mam nowe PD nowki sztuka i delikatnie mi mrowi na jalowym za to jak wlacza sie procedura wypalania DPF dolewa paliwa i jest cisza , pracuje rowno jak stol.Nie wiem gdzie lezy problem w tych silnikach bo PD nowe , pompe podcisnienia mam nowa , a takze nowa wiazke PD.Stwoerdzilem ze to olewam i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to iż pierwsza pompa była ok :kwasny:, znowu trza będzie otworzyć DÓŁ> znam już to na pamięć :decayed:

co jeszcze zauważyłem > mianowicie jak po złożeniu odkręciłem korek wlewu to było pod pokrywa jakby większe ciśnienie> jezeli dobrze rozumuje to część ciśnienia oleju w skrzyni korbowej szła do góry na wałki rozrządu > czy to przez odmę ( nie wiem czy BLB maja odmę ) a może jakaś inną drogą?, a i czy to ciśnienie mogło uszkodzić odme lub jakąś inną część?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy BLB maja odmę

tak separator oleju znajduje sie w pokrywie zaworow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek nie pisz gupot - przecież olej krąży w obiegu zamkniętym i nie zmienia swojej objętości w taki sposób, by wytworzyć ciśnienie w skrzyni korbowej ;)

Do wszystkich - Mirek i Rafkins zostali poinformowani o koniecznej modyfikacji, Rafkins zglosi się po niedzieli na akcję serwisową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek nie pisz gupot - przecież olej krąży w obiegu zamkniętym i nie zmienia swojej objętości w taki sposób, by wytworzyć ciśnienie w skrzyni korbowej ;)

Do wszystkich - Mirek i Rafkins zostali poinformowani o koniecznej modyfikacji, Rafkins zglosi się po niedzieli na akcję serwisową ;)

kanal olejowy w zespole walkow jest w ukladzie otwartym? tzn olej splywa z niego do miski czy wraca do bloku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanal olejowy w zespole walkow jest w ukladzie otwartym? tzn olej splywa z niego do miski czy wraca do bloku?

Do miski, tak jak w wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRAWDA> :hi:

Ja też jestem ustawiony z mechanikiem na przyszły tydzień :decayed:

ciekawe o ile się zwiększy ciśnienie oleju> na wolnych na nowej pompie mam 1,5 bara a przy 2000 mam 2 bary > jak obstawiacie d o ilu się zwiększy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirefire z tego co mi mechanik mówił, pompa oleju ma zawór zabezpieczający jeśli jest za wysokie ciśnienie.

Dziś odebrałem nową pompę oleju (mam już wszystkie graty) więc w najbliższym czasie biorę się za wymianę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robocizna:

Wymiana wału + reszty gratów w misce olejowej, wymiana rozrządu, zaślepienie EGR, wybicie kata, serwis klimy z nabiciem nowym gazem, wymiana płynu chłodzącego.

Wszytko to łącznie 2500 zł.quote

Chyba na 200zł za robociznę się nie skończy. Z tego co jaro4444 pisze koszt wymiany to 2500zł, więc myslę, że w Twoich stronach to jakieś 1000zł za robociznę:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie wymieniam wału i całej reszty co wypisał jaro4444 w pierwszym poście ;)

Ja robię taki zabieg:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_likwidacja_walkow_wyrownowazajacych_z_silnika_20_tdi_czyli_swap_walu_i_pompy_oleju-t128515.0.html;msg1546535#msg1546535

i to u siebie na kanale z kumplem mechanikiem, bo w tych czasach ciężko znaleźć rzetelnego mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie wymieniam wału i całej reszty co wypisał jaro4444 w pierwszym poście ;)

Ja robię taki zabieg:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_likwidacja_walkow_wyrownowazajacych_z_silnika_20_tdi_czyli_swap_walu_i_pompy_oleju-t128515.0.html;msg1546535#msg1546535

OK, dzięki za wszystkie posty i nie zapomnij proszę o upamiętnieniu tej operacji na zdjęciach:-)

Może komuś się przyda, a na pewno przyda się mnie:-) dlatego po całej operacji daj znać jak poszło:-)

i to u siebie na kanale z kumplem mechanikiem, bo w tych czasach ciężko znaleźć rzetelnego mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie takie czy moze zostac zastosowana pompa oleju 06A115105 ?? bo taka mam a jestem właśnie w trakcie usprawniania motoru BLB:)

Przecież to stara pompa, na dodatek z innym kołem zębatym. Poza tym jakby się dało zastosować te pompę, to by tu o tym pisało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...