Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku godzinnej mordędze jestem po wymianie kompletnego sprzęgła.Nie "brzęgoli "-"tyrkota" podczas wy-sprzęglania jak to miałem wcześniej ale drgania "budą- autem" przy wyższych obrotach po eliminacji wałków pozostały.Motor chyba jednak głośniej chodzi jak już zamontowałem dolną osłonę tak mi się wydaje.Następna sprawa to zapomniałem dodać że podczas odpalania i gaszenia nie zauważyłem różnicy jak u kolegi @H4mm3R aby bardziej "kolebotało" silnikiem.Jeszcze jedno małe pytanie odnośnie autka . Jak najprościej byście podłączyli webasto?Mechanicznie wiem co i jak ,ale jak podpiąć się pod "dmuchawe"(odpalanie dmuchawy) aby błędów auto nie łapało? (na krótko jak podłączyłem zasilanie świruje)Wole się zapytać bo może ktoś już to przerabiał..

u mnie po wywaleniu wałków nieznaczne drgania w przedziale 900do 1800, a w przedziale od 1800 do 2000 mocniej rzuca budą, powyżej cisza jak makiem zasiał. :tongue4:

p.s. pozdrawiam tych co już wyrzucili wałki i tych co zamierzają je wywalić :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części kosztowały mnie 1200zł z orginalnym uszczelniaczem na przód wału + termostat i filtry paliwa oleju i powietrza.Robocizna zależy nie wiem jak z demontażem miski w A4 ale u mnie w A6 trochę czasu zajeło.W sumie jakbym miał komuś płacić za robociznę to nie dał bym więcej niż 500zł.Doliczyć należy później geometrie oraz nowy olej i jak już to może nowy rozrząd.Jak chcesz to podaj maila to podeśle ci skan z ASO jakie ceny płaciłem za części .Dodam że brałem pompę używaną za 150zł od znajomego ze skasowanego auta.Nowa to 635zł w Lubinie w Aso .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldekkk nie wiem jak to jest w A6 (choć wydaje mi się że jest tam dużo więcej miejsca niż w A4) ale jeśli jest podobnie jak w A4 to skomplikowałeś sobie życie... Ważna informacja dla osób, które planują własnoręcznie dokonać zmiany pompy w A4:

- Niema potrzeby osobnego odkręcania reflektorów, gdyż demontuje się je razem z wzmocnieniem przednim i wentylatorem.

- Można zaoszczędzić czas i pieniądze na ustawianiu geometrii kół, bo jest prostszy sposób - wystarczy odkręcić silnik z poduszek, podnieść go na lewarku, między poduchy a łapy silnika włożyć dystanse (tak grube żeby można było swobodnie wyjąć miskę), wyjąć miskę, opuścić silnik, dokonać zamiany pompy i poskładać tak samo jak się rozebrało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do demontażu sań to od cholery czasu mi to zajęło i tu jak najbardziej przyznaje rację ażeby ich nie demontować.Sanie zrzucałem dlatego że ni-chu.. nie mogłem dostać się do dwóch śrubek którymi jest przykręcona miska do tylnego uszczelniacza.Jakby nie te 2 śrubki to na 200% miska wyszła by bez problemu.Co do reflektorów zdemontować i zamontować to nie problem,tylko ja poprzestawiałem tulejki regulacyjne podczas demontażu i dlatego tak się motałem z ustawieniem.Jakbym je sobie ustawił (zaznaczył ) przed demontażem to montaż lampy + ustawienie to dosłownie nie więcej niż 5 minut na sztukę.

@tomek 509174141 do połowy przyszłego tygodnia(do środy wieczór) jestem w swoich stronach (okolice Głogowa-Polkowic)-więc nie ma problemu jakbyś chciał się czegoś dowiedzieć(chociaż na forum jest już prawie wszystko opisane co i jak).Nie wiedziałem że podczas demontażu przedniej ścianki należy rozszczelnić układ wspomagania,ale płyn miałem z poprzednich napraw więc nie miałem dodatkowego wydatku około 30zł (wszystko prawie wyciekło ).Klimy nie ruszałem bo nie było takiej potrzeby (udało się odstawić chłodnice z podpiętymi wężykami na bok),więc trochę grosza zaoszczędziłem.Spadam do roboty bo staram się "zaprawką" usunąć rysę z prawej strony (długości około 2 metrów) życzliwi ludzie mi to zrobili,a zamiast oddawać od razu do lakiernika warto samemu spróbować.(w tym tygodniu chcę się uporać z samochodem na tip-top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podniesiesz silnik tak jak pisałem wyżej, to wtedy robi się miejsce i da się wykręcić te dwie śruby :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.czy 2500zł wystarczy na wywalenie wałków??kto sie tym zajmuje i gdzie?? bez przekonania piszecie o tej operacji- bujanie silnika,głośniejsza praca...

Tomek miałbym wielką prośbę i jednocześnie jest to "chińskie ostrzeżenie" - skończ ze swoją nahalaną reklamą w moim wątku!!!

Nie twierdzę, że Twoja regeneracja jest zła, choć jak na razie nie podałeś pomiarów twardości zregenerowanego gniazda, wartości bicia osiowego, chropowatości i paru innych parametrów, bez których Twoja modyfikacja na razie nie może być obiektywnie oceniona. Swoją drogą jeśli masz chęć konstruktywnie porozmawiać i poznać rozwiązanie, dzięki któremu można pozbyć się nadmiernych naprężeń w kątach zabieraka to napisz, a podeślę Ci zwymiarowany rysunek gotowego rozwiązania - nie mam obecnie czasu zająć się tym w praktyce bo pracuję w tygodniu poza Wawą, ale udostępnić mogę gotowe rozwiązanie.

Jednak gdybyś minimalnie znał się na mechanice, to być wiedział, że modyfikacja wg. podanego przeze mnie przepisu jest po pierwsze pozbyciem się problemu zabieraka i wałków raza na zawsze, a nie tylko zaleczeniem syfa aspiryną, a po drugie jest w 100% zgodna z fabrycznym rozwiązaniem z silnika BKD, a i tak naprawdę z AWX, gdzie nigdy praktycznie nie występował problem ze smarowaniem.

Więc po raz ostatni proszę Cię - nie stosuj komercji w tym wątku!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętaj ze nie każdy skorzysta z Twojego pomysłu gdyż są różne opinie(jedni się cieszą inni narzekają..

Osobiście nie znam tych, którzy by narzekali, a kilkanaście aut zjechało z kanału w zaprzyjaźnionym warsztacie i kilka dodatkowo klubowicze zrobili sobie sami.

Pamiętaj, że są dwie możliwości - zastosowanie wału z BLB lub przeszczep tego z BKD. Ze względów ekonomicznych znacznie tańsze jest to pierwsze i ono króluje wśród uczestników forum. Przy zastosowaniu wału BKD nie ma żadnych kontrowersji, ale kosztuje to o ok. 1000 zł więcej.

Generalnie najwięcej A4 z łąńcuszkowym napędem wałków ma pękniętą łyżwę napinacza, wytarty przez to łańcuszek, który albo pęka, albo wyciąga się i podcina zęby na kólku wahliwym z wału. Co ciekawe niektóre z nich mają gniazda w stanie idealnym, a inne o krok od obrócenia się zabieraka. Przebiegi wozów trafiających na kanał to przedział 160 - 250 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem sobie ten wątek na temat 2.0TDI i powiem to na pewno w imieniu tych wszystkich, którzy nie posiadają tak obszernej wiedzy z zakresu mechaniki VAG - lepiej jest poszukać wersji 1,9 i trochę się pow.... na mniejszą moc i moment, ale mieć spokój z autkiem. Mi zajęło trochę czasu szukanie takiej wersji w tym roczniku, ale dla tych co nie znają lub nie mają czasu na taki przeszczep jest to niezła alternatywa.

Szacun dla JARO4444 i pokrewnych z tematu za wiedzę i determinację :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem kolejnym, który skorzystał ze SWAPU napędu autorstwa jaro4444 i zrobiłem to w zaprzyjaźnionym warsztacie u pana Jarka. Zrobiłem 350 km - auto chodzi cicho, płynnie, zero niepokojących spraw.Podsumuję:

SWAP napędu w oparciu o swój wał BLB - wersja tańsza zakończona pełnym sukcesem obejmująca montaż:

- zębatki,

- łańcuszka,

- napinacza,

- pompy oleju z kołem napędowym,

- smoka,

- uspokajacza oleju.

Do tego doszły - nowy olej silnikowy i filtry oleju i powietrza;

nowy pasek rozrządu i jedna z rolek (stara pompa i inne rolki ok)

nabicie klimy

ORAZ to co wyszło w praniu - REGENERACJA TURBINY ;-/

Całość - części i robocizna 3 tys. złotych

Bardzo rzeczowa obsługa, profesjonalizm w kontakcie z klientem. Gdyby nie odległość (200km) byłbym klientem tego warsztatu dla każdego z moich autek w każdej nawet drobnej sprawie...przy odbiorze zauważyłem kolejne dwie b7 w kolejce na rejestracjach spoza mazowieckiego

Szczególne podziękowania i pozdrowienia kieruję do jaro4444 za bezinteresowną pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moze mi ktos sprostowac ten temat.

Przedwczoraj naczytaęm sie o silnikach z oznaczeniem BLB jako ze sa strasznie lipne ze ten motor ma lancuszek i on po 130k km wyciera zebatki i silniki sie zacieraja, kazdy odradza te lancuszki i zakladaja wałki.

A teraz w tym temacie kazdy chce wymienic wałki na łancuszek!!!

O co tutaj chodzi??? :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bialass człowieku z choiny się urwał. Najpierw poczytaj, później zadawaj pytania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bialass chyba nie przyłożyłeś się kolego do tego czytania ,jest tam naprawdę jasno wszystko opisane i nawet laik to zrozumie jeśli uważnie przeczyta. Wyjaśnie to w skrócie : pierwsze BLB miały napęd wałków wyr. napędzany przez łańcuch i zębatki .Ten swap dotyczy wywalenia ich i założenia innej pompy olejowej która jest napędzana tylko przez łańcuch a nie tak jak w BLB przez imbusik z wałków.Myślę że złośliwość w tym miejscu jest niepotrzebna i jeden zrozumie szybko drugi trochę wolniej więc nie bądżmy złośliwi a tłumaczmy.Kozaków jest wystarczająco dużo na drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Ta odpowiedz mnie rozjaśniła. :good:

Drugi post na forum a tutaj odrazy niektórzy zjeżdżają cie po całości strasznie zachecające podejście :wallbash:

Chce kupić b7 2.0Tdi i dlatego zadalem to pytanie.

Czytalem, czytalem i czytałem i każdy na te silniki BLB najezda

Na szczęście ten co chce kupić to silnik z oznaczeniem BRE - w sumie tez rewelacji o nim nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białass ważne jaki ma realny przebieg i ile chcesz nim jeździć w przyszłości. Od tego zależy co powinieneś zrobić z tym silnikiem, by mieć spokojne sumienie.

Albinek - zanim zaczniesz udawać jedynego sprawiedliwego, to ja zapytam - gdyby Kolega Białass przeczytał choćby wstęp do tego tematu to zadałby to pytanie? Więc chyba najpierw należy poczytać, a później pytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ka

Białass ważne jaki ma realny przebieg i ile chcesz nim jeździć w przyszłości. Od tego zależy co powinieneś zrobić z tym silnikiem, by mieć spokojne sumienie.

Albinek - zanim zaczniesz udawać jedynego sprawiedliwego, to ja zapytam - gdyby Kolega Białass przeczytał choćby wstęp do tego tematu to zadałby to pytanie? Więc chyba najpierw należy poczytać, a później pytać...

Jaro 4444 odpowiem Ci na zarzut jaki mi postawiłeś. Sam pamiętam jak zaczynałem na forum i zaliczyłem wiele wpadek i zebrałem wiele negatywnych uwag zanim załapałem jak się tu poruszać.Znam to uczucie kiedy liczysz na pomoc a dostajesz krytyczną odpowiedż nawet nie na temat.Dlatego uważam że dobrze jest zwrócić komuś uwagę ale jednocześnie odpowiedzieć i pomóc.Jesteś na tym forum GURU i tym bardziej od Ciebie ludzie oczekują pomocy .Mało jest osób posiadających wiedzę taką jak Ty i dlatego nie denerwuj się ,ludzie nie rozumieją tego co dla Ciebie jest oczywiste.Sam wiesz że z Twojej wiedzy sam skorzystałem .Czasami i ja wole dwa razy zapytać i się upewnić co może być irytujące . Nie szukam absolutnie zaczepek.Wolę mieć stu przyjaciół niż jednego wroga.Tym bardziej Ciebie wolę mieć po swojej stronie.Pozdrawiam i sorki za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę z innej beczki,czy jest możliwe zastosowanie tego patentu w stosunku do silnika BPW?

Plan to zastosowanie silnika BPW zamiast AVF jako ze ten ostatni się skończył przy okazji postanowiłem wsadzić 2.0 przełożyć miskę pompę, smok dolozyc zebatke.

Mogę kupić w dobrej cenie BPW z uszkodzonym napędem walków,pozniej przykryc go głowicą z 1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie ,

Przy silnikach BPW postępujemy identycznie z tym, że dawcą wału, pompy oleju może być np. AWX, AVF, ARL, ASZ, BLT, BUK, ...

Inne jest tylne uszczelnienie wału - takie samo jak w starszych 1,9 TDI i muszę sprawdzić jakie są śruby do korbowodów. Poza tym identyczna metodyka. Można też zapodać miskę olejową od wzdłużnych 1,9 PD z B6/B7 i nie obcinać smoka. Tylko przełożyć też wówczas trzeba (prawdopodobnie) rurkę bagnetu oleju i sam bagnet, by poprawnie wskazywało poziom oleju. Rzecz z bagnetem i rurką do sprawdzenia na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...