FUTURUM Opublikowano 24 Listopada 2020 Opublikowano 24 Listopada 2020 Robimy to co słuszne i stosowne do 2.0 tdi. Kastracja wałków tak-ale ze zmianą wału korbowego też od 1.9 tdi!!! Tylko nikomu nie chce się tego robić-bo dużo roboty. Montaż pompy od 1.9 to sama przyjemna i czysta robota.
piotrsob1 Opublikowano 24 Listopada 2020 Opublikowano 24 Listopada 2020 (edytowane) Po przeprowadzonej kiedyś analizie zaryzykuję stwierdzenie że wały od 2,0 TDI PD z wałkami wyrównoważającymi w kwestii sposobu ich wyważenia, ilości i masy przeciwciężarów nie różnią się niczym od wałów AWX/AVF . Moduł wałków wyrównoważających jest po prostu elementem dodatkowym , poprawiającym wyważenie układu korbowo-tłokowego jako całość z resztą silnika . Dla tego wymiana wału korbowego na taki od 1,9 TDI PD lub 2,0 TDI bez wałków nie jest konieczna, bo według mojej wiedzy nic nie wniesie w kwestii poprawy kultury pracy silnika. Po prostu BPW z wywalonymi wałkami ma kulturę pracy taką jak AWX/AVF . Przykład nie jest przypadkowy bo BPW to najbliżej spokrewniony silnik z tymi 1,9 TDI PD i miałem okazję porównywać organoleptycznie takiego wykastrowanego z powyższymi dwoma. Oczywiście według ETKI wały różnią się numerami części, jak i zamontowanymi kołami napędu osprzętu w zależności od konstrukcji silnika do którego miały być stosowane, jak i serii i roku produkcji. Zastrzegam że to co powyżej napisałem wynika tylko z analizy dostępnych mi informacji jak i subiektywnej oceny pracy silników po kastracji Wywalenie wałków ma też swoje zalety, znacząco obniża opory wewnętrzne silnika i zmniejsza bezwładność mas wirujących w nim, co przekłada się na zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa i poprawienie osiągów Edytowane 24 Listopada 2020 przez piotrsob1
FUTURUM Opublikowano 27 Listopada 2020 Opublikowano 27 Listopada 2020 Jeśli są identyczne to przestaję bawić się w smarach...
piotrsob1 Opublikowano 29 Listopada 2020 Opublikowano 29 Listopada 2020 (edytowane) To jest wał od 2,0 TDI BPW On współpracuje z modułem wałków wyrównoważających 03G 103 295 L lub AL w zależności od rodzaju jego napędu . Te odchudzone wały od 16V też współpracują z zespołami wałków wyrównoważających 03G 103 295 L lub AL w zależności od rodzaju jego napędu Wniosek z tego jest dla mnie prosty , oba rodzaje wałów korbowych są tak samo wyważone , chociaż konstrukcyjnie się różnią , w tych odchudzonych na pewno występują większe naprężenia wewnętrzne, ale mają mniejszą masę wirującą . Edytowane 29 Listopada 2020 przez piotrsob1
Mechanikkosmita Opublikowano 30 Listopada 2020 Opublikowano 30 Listopada 2020 (edytowane) najważniejszy jest olej i jego zmiana co 10tyś, tu masz problem rozwiązany a mimo tego silnik padł Edytowane 30 Listopada 2020 przez Mechanikkosmita
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2020 Opublikowano 30 Listopada 2020 4 godziny temu, Mechanikkosmita napisał: najważniejszy jest olej i jego zmiana co 10tyś, tu masz problem rozwiązany a mimo tego silnik padł Nie było oleju w silniku, nie było chłodzenia tłoków, spuchnięte od temperatury przyłapały w tulejach , na jednym urwało korbę .... Ot cała historia . Tylko co ona ma wspólnego z tym tematem w którym filmik został zamieszczony ? Przecież ten silnik nigdy wałków wyrównoważających nie posiadał ....
Bartool Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 W dniu 21.10.2019 o 08:48, adiw napisał: Witam. Jestem następnym zadowolonym posiadaczem 2.0 tdi BLB z pompą od 1.9. Części zamówiłem w aso ( łańcuch, napinacz, zębatka, śruby, smok, oring smoka, uspokajacz oleju, itd...), koszt 560zł. Polecam kupić smok o nr 03G115251 z silnika BKE/BRB, u mnie pasował bez żadnych przeróbek. Niestety nowa pompa w aso w Radomiu kosztowała 990zl, także postanowiłem kupić nowy zamiennik z firmy ENGINETEAM ( koszt 260zl ). Po przekładce pompy silnik zaczął ciszej pracować, czuć że lżej wkręca się na obroty, no i co najważniejsze nie muszę się martwić o zabierak czy napęd. Powodem przekładki pompy był napęd, który to z niewiedzy w grudniu ubiegłego roku wymieniłem na nowy zamiennik i po 10 000 km po prostu sie rozsypał. Witam. Posiadam B7 BPW założyłem pompę i krótki smok zakładam miskę i blokuje smok o miskę czy możliwe że do BPW trzeba inny smok ? Jest różnica pomiędzy smokami AWX/AVF a BRB/BKE? swój skróciłem i jak założę miskę to jest od sitka do miski odstęp że wchodzi 8 nakrętka i nie wiem czy tego tak nie zostawić bo i tak powinno wystarczyć pompie tyle miejsca do zassania
Nosio1 Opublikowano 27 Lutego 2022 Opublikowano 27 Lutego 2022 Witam! jestem po wymianie pompy oleju na tą z 1.9tdi kanał olejowy zaślepiony. Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy mam bardzo niskie ciśnienie oleju. Na zimnym silniku jest 2 bary na jałowym po delikatnym nagrzaniu się oleju spadek praktycznie do zera.Mam parę wątpliwości czy dobrze to wykonałem mianowicie smoka olejowego uciąłem praktycznie do końca tzn. chodzi o tą blaszkę uciąłem ją do zaprasowania blach. Druga sprawa kupiłem gotowy zestaw na allegro i nie mam pewności czy ten zestaw nie miał zębatki na pompie oleju tej większej. Moje pytanie brzmi ile prawidłowo powinno się i jak uciąć tego smoka oleju. i drugie pytanie o co chodzi tym szlifowaniem miski oleju. Ja nic nie szlifowałem miski po złożeniu wszystkiego do kupy i kręceniu wałem nic nie ocierało.Mile widziane zdjęcia gdzie to szlifować i po co .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się