Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lista modułów komfortu 46 w Audi A4 B6 i B7 z opisem funkcji


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

witam...w moim autku zamontowali moduł BN....przejrzałem listę modułów i rozumiem że aby dorezać pakiet światło w boczkach muszę zmienić moduł?...:eusathink:

Nie. BN to wersja z alarmem czyli full opcja - po podłączeniu lampek wystarczy zmienić kodowanie.

Dzięki Bart..bo mam kompletne wiązki pakietu światło w boczkach i przymierzam się do zamontowania ich...niestety nie ma instalacji żeby to podłączyć ale to już chyba inny temat i trza szukać i pytać gdzie indziej....

Nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane tylko trochę rozbierania. Ze słupków B (wewnętrznych) ciągniesz po 5 kabli na przód:

- zasilanie 1

- zasilanie 2

- inklinacja

- CAN low

- CAN high

Masę przekładasz. Na wysokości słupków A mostkujesz CANy i inklinację z wiązką przednich drzwi (tam też są wykorzystane te same sygnały). Natomiast zasilania dajesz do puszki bezpieczników i pod MCE (prawą stronę trzeba przeciągnąć na lewy słupek A).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam...w moim autku zamontowali moduł BN....przejrzałem listę modułów i rozumiem że aby dorezać pakiet światło w boczkach muszę zmienić moduł?...:eusathink:

Nie. BN to wersja z alarmem czyli full opcja - po podłączeniu lampek wystarczy zmienić kodowanie.

Dzięki Bart..bo mam kompletne wiązki pakietu światło w boczkach i przymierzam się do zamontowania ich...niestety nie ma instalacji żeby to podłączyć ale to już chyba inny temat i trza szukać i pytać gdzie indziej....

Nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane tylko trochę rozbierania. Ze słupków B (wewnętrznych) ciągniesz po 5 kabli na przód:

- zasilanie 1

- zasilanie 2

- inklinacja

- CAN low

- CAN high

Masę przekładasz. Na wysokości słupków A mostkujesz CANy i inklinację z wiązką przednich drzwi (tam też są wykorzystane te same sygnały). Natomiast zasilania dajesz do puszki bezpieczników i pod MCE (prawą stronę trzeba przeciągnąć na lewy słupek A).

Wybacz Bart ale dla mnie to trochę bardziej skomplikowane....rozebrałem dziś tylne drzwi...wydrukowałem sobie Twój schemat połączeń pod pakiet światło z korbami..rozebrałem tapicerkę słupka B i wiem że do zamka idzie 7 przewodów i 2 do głośnika...natomiast wiązkę którą posiadam(mowa o tyle) jest chyba pod szyby w prądzie...domyślam się że za zasilanie lampek odpowiada kostka 4-ro pinowa(są w niej 3 przewody)...sorry ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie:facepalm:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej ale ja mam kiere po prawej stronie:) mieszkam w angli :) np wartosc + 128 ( auto z kierownica po lewej stronie) to tej wartosci nie wpisuje czy musze ja odjac bo niedokonca rozumiem na czym zapisywanie wartosci polega sorry?

OK czyli to anglik - zatem nie jest zakodowany pod RHD. Jeśli teraz twoje kodowanie ma wartość np. 6000 to dodajesz 128 czyli zapisujesz 6128.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobione:) wszystko dziala jak nalezy lecz gdy skanuje w poszukiwaniu bledow ciagle wyskakuje blad sterownikow tylnych drzwi. co to moze byc? dzieki

To jest kolejna rzecz, której nie ustawiłeś po swapie MK... Masz ustawione elektryczne szyby z tyłu a z tego co pamiętam masz korby.

Odpalasz MK, wchodzisz w adaptacje (10) na kanał 61 i zapisujesz tam wartość 1 (jeśli nie masz dodatkowego podświetlenia pod nogami) lub 3 (jeśli masz dodatkowe oświetlenie nóg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno tu nie bylem i nadrabiam "zaleglosci" ;-)

jesli jeszcze zbierasz Bartek info o komfortach, to u mnie w B7 siedzial 8E0 959 433 CH - w wyposazeniu byl oczywiscie "full" i byl to MY2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem bład ten bład nie mogłem skasować błedu więc musiałem zamek wymienić .

Tu masz temat o czyszczeniu mikrostyku :arrow2:http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?190569-ALL-B6-Czyszczenie-mikrostyku-drzwi-przednich

Dzięki WRC, będę musiał się temu przyjrzeć bo w ogóle wczoraj w sumie przez przypadek zauważyłem że nie świecą mi lampki tylnych drzwi (ostrzegawcze i podświetlenie nóg) a wcześniej na 100% działało.. więc albo jak zmieniłem to kodowanie to przestały lampki świecić albo przez przypadek nagle i lewe i prawe przestały działać :eusathink: chyba że macie jakieś przypuszczenia co może być nie tak? ja osobiście nie dokładałem tylnych szybek w elektryce tylko poprosiłem fachowca :tognue:

te mikrostyki moga byc przyczyną? ale żeby tak niefortunnie oba na raz? jak jeszcze z tydzień/2tyg na pewno świeciły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam komfort AH i co zakoduje kluczyki to mi je rozkodowuje samo po tygodniu..i potrzeba twardego resetu modułu,, byłem w mieśćie u eletkroników bo nie mam pod co podpiać samemu, to coś tam mówili że tam w module jest jakiś sterownik motoroli i on jak jest chlodno... idzie zimaa to sie uszkada... prawda Too? (naprwa 3 stówy) Prawda czy fałszz? ;PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam komfort AH i co zakoduje kluczyki to mi je rozkodowuje samo po tygodniu..i potrzeba twardego resetu modułu,, byłem w mieśćie u eletkroników bo nie mam pod co podpiać samemu, to coś tam mówili że tam w module jest jakiś sterownik motoroli i on jak jest chlodno... idzie zimaa to sie uszkada... prawda Too? (naprwa 3 stówy) Prawda czy fałszz? ;PP

Gdzie to byeś w Rzeszowie i u jakich speców ? Komfort wymieniałeś ? moze gdzies wilgoć sie dostaje do niego i tak ci się dzieje :wink: sprawdzali go ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do silniczków podnoszenia/opuszczania szyb obsługujących składane lustra.

Czy silniczki o oznaczeniach 8E1 959 801 G lewy i prawy 8E1 959 802 G zagadają w B6 na 100%. Silniczki te dostałem całkowicie nowe i pochodzą z Seata Exeo bez przebiegu, nabita data 2012 także świeżynki. Dodam, że mój MK jest z oznaczeniami BD na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do silniczków podnoszenia/opuszczania szyb obsługujących składane lustra.

Czy silniczki o oznaczeniach 8E1 959 801 G lewy i prawy 8E1 959 802 G zagadają w B6 na 100%. Silniczki te dostałem całkowicie nowe i pochodzą z Seata Exeo bez przebiegu, nabita data 2012 także świeżynki. Dodam, że mój MK jest z oznaczeniami BD na końcu.

Te same silniki wkładano do B7 - będą działać także w B6 (pasują także moduły z końcówką E i F).

---------- Post added at 08:14 ---------- Previous post was at 08:13 ----------

Hej, mam komfort AH i co zakoduje kluczyki to mi je rozkodowuje samo po tygodniu..i potrzeba twardego resetu modułu,, byłem w mieśćie u eletkroników bo nie mam pod co podpiać samemu, to coś tam mówili że tam w module jest jakiś sterownik motoroli i on jak jest chlodno... idzie zimaa to sie uszkada... prawda Too? (naprwa 3 stówy) Prawda czy fałszz? ;PP

Za 300zł kupisz używkę MK - nieco nieopłacalna ta naprawa... Wypadają oba klucze? Poczekaj, aż znów znikną z centralki i wklej cały log błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może jakie mogą być przyczyny że przestały mi świecić lampki czerwone i białe w tylnych drzwiach lewych i prawych? 4lampki na raz? :kwasny:

lampki w fotelach świecą normlanie

jedyne co to zmieniłem adaptację z 3 na 2 w kanale 61 albo 62 (a teraz nie chce mi przyjąć nawet 3) - nie zwróciłem uwagi po adaptacji czy lampki przestały świecić od razu czy po czasie (w międzyczasie zmieniłem licznik na taki z kolorowym fisem)

jaka może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może jakie mogą być przyczyny że przestały mi świecić lampki czerwone i białe w tylnych drzwiach lewych i prawych? 4lampki na raz? :kwasny:

lampki w fotelach świecą normlanie

jedyne co to zmieniłem adaptację z 3 na 2 w kanale 61 albo 62 (a teraz nie chce mi przyjąć nawet 3) - nie zwróciłem uwagi po adaptacji czy lampki przestały świecić od razu czy po czasie (w międzyczasie zmieniłem licznik na taki z kolorowym fisem)

jaka może być przyczyna?

Powodem jest zmiana kodowania w adaptacjach MK na kanale 61. Rozumiem, że masz korby (zapisując tam wartość "2" ustawiłeś wariant 4x elektryka a tam zasilanie "tylnego" pakietu oświetlenie odbywa się w inny sposóB). Problem rozwiąże przywrócenie na w/w kanale wartości "3".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może jakie mogą być przyczyny że przestały mi świecić lampki czerwone i białe w tylnych drzwiach lewych i prawych? 4lampki na raz? :kwasny:

lampki w fotelach świecą normlanie

jedyne co to zmieniłem adaptację z 3 na 2 w kanale 61 albo 62 (a teraz nie chce mi przyjąć nawet 3) - nie zwróciłem uwagi po adaptacji czy lampki przestały świecić od razu czy po czasie (w międzyczasie zmieniłem licznik na taki z kolorowym fisem)

jaka może być przyczyna?

Powodem jest zmiana kodowania w adaptacjach MK na kanale 61. Rozumiem, że masz korby (zapisując tam wartość "2" ustawiłeś wariant 4x elektryka a tam zasilanie "tylnego" pakietu oświetlenie odbywa się w inny sposóB). Problem rozwiąże przywrócenie na w/w kanale wartości "3".

Bart to jest bardziej skomplikowane :kwasny:

miałem korby.. a fachowiec założył mi elektryke szyb na tył - i chyba od tego czasu wywalało mi błedy jak tu gdzieś przytoczyłem kilka postów wcześniej (wcześniej nie miałem vaga więc nie wiem czy od razu po modzie el szyb to wyskoczyło czy nie)... po zmianie kodowania z 3 na 2 błędy zniknłęły i jestem pewien że od razu po zmianie kodowania bo sprawdziłem.. ale z drugiej str nie wiem po której z czynności przestały mi świecić lampki i nie wiem czy to w ogóle (lampki/el szyb jest dobrze podpięte :kwasny: )

dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może jakie mogą być przyczyny że przestały mi świecić lampki czerwone i białe w tylnych drzwiach lewych i prawych? 4lampki na raz? :kwasny:

lampki w fotelach świecą normlanie

jedyne co to zmieniłem adaptację z 3 na 2 w kanale 61 albo 62 (a teraz nie chce mi przyjąć nawet 3) - nie zwróciłem uwagi po adaptacji czy lampki przestały świecić od razu czy po czasie (w międzyczasie zmieniłem licznik na taki z kolorowym fisem)

jaka może być przyczyna?

Powodem jest zmiana kodowania w adaptacjach MK na kanale 61. Rozumiem, że masz korby (zapisując tam wartość "2" ustawiłeś wariant 4x elektryka a tam zasilanie "tylnego" pakietu oświetlenie odbywa się w inny sposóB). Problem rozwiąże przywrócenie na w/w kanale wartości "3".

Bart to jest bardziej skomplikowane :kwasny:

miałem korby.. a fachowiec założył mi elektryke szyb na tył - i chyba od tego czasu wywalało mi błedy jak tu gdzieś przytoczyłem kilka postów wcześniej (wcześniej nie miałem vaga więc nie wiem czy od razu po modzie el szyb to wyskoczyło czy nie)... po zmianie kodowania z 3 na 2 błędy zniknłęły i jestem pewien że od razu po zmianie kodowania bo sprawdziłem.. ale z drugiej str nie wiem po której z czynności przestały mi świecić lampki i nie wiem czy to w ogóle (lampki/el szyb jest dobrze podpięte :kwasny: )

dzięki za info

Wygląda na to, że przy swapie na elektrykę, nie zmieniono całej wiązki i zasilanie światełek zostawiono w starym systemie (przez 4-pinową czarną kostkę) - poszukaj wspólnej wiązki do światełek białego i czerwonego, utnij ją i podłącz pod prawidłowe piny w sterowniku drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc mam teraz el. szyb tył i zakodowane dobrze (nawet w tej chwili nie chce mi przyjąć kodowania pod korby) ale nie wiem dlaczego przestały świecić lampki - czy może jakiś bezpiecznik wywaliło:eusathink: czy to jest dobrze podpięte bo tego nigdy nie robiłem i nawet nie mam pojęcia co i jak tam można podpiąć :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc mam teraz el. szyb tył i zakodowane dobrze (nawet w tej chwili nie chce mi przyjąć kodowania pod korby) ale nie wiem dlaczego przestały świecić lampki - czy może jakiś bezpiecznik wywaliło:eusathink: czy to jest dobrze podpięte bo tego nigdy nie robiłem i nawet nie mam pojęcia co i jak tam można podpiąć :kwasny:

Działało dopóki miałeś włączone korby w MK (zakodowana 3-ka na kanale 61). Zatem zasilania lampek nie przerobiono Ci na wariant 4x elektryka tylko zostawiono po staremu.

Zdjemij tapierkę, przyjrzyj się światełkom - poszukaj ich wiązki (jest wspólna dla białej i czerwonej lampki). Ucinasz ją w dogodnym miejscu i podłączasz do sterownika drzwi (zaraz podam, który pin to masa a który zasilanie).

...brązowa kostka 16-pin. Brązowy kabelek przy lampkach to masa - podłączasz go do pinu 6 w brązowej kostce 16-pin. Brązowo/fioletowy to zasilanie lampki ostrzegawczej - podłączasz do pinu 3. Brązowo/żółty to zasilanie lampki ułatawiającej wsiadanie - podłaczasz do pinu 2.

BTW - podświetlenie klamki działa? (po włączeniu świateł)

Jeśli wybierasz się do BT to będzie tam kilka osób, które bez problemu ogarną ten temat w kilkanaście minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc mam teraz el. szyb tył i zakodowane dobrze (nawet w tej chwili nie chce mi przyjąć kodowania pod korby) ale nie wiem dlaczego przestały świecić lampki - czy może jakiś bezpiecznik wywaliło:eusathink: czy to jest dobrze podpięte bo tego nigdy nie robiłem i nawet nie mam pojęcia co i jak tam można podpiąć :kwasny:

Działało dopóki miałeś włączone korby w MK (zakodowana 3-ka na kanale 61). Zatem zasilania lampek nie przerobiono Ci na wariant 4x elektryka tylko zostawiono po staremu.

Zdjemij tapierkę, przyjrzyj się światełkom - poszukaj ich wiązki (jest wspólna dla białej i czerwonej lampki). Ucinasz ją w dogodnym miejscu i podłączasz do sterownika drzwi (zaraz podam, który pin to masa a który zasilanie).

kurde Bart dzięki wielkie :notworthy::notworthy::notworthy:

dodam tylko że światełka miałem ori ale nie wiem czy gość nie przekłądał jakoś wiązki... poogladam to spoko.. ważne że wiem od czego wyjść - że to jednak mechanicznie :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc mam teraz el. szyb tył i zakodowane dobrze (nawet w tej chwili nie chce mi przyjąć kodowania pod korby) ale nie wiem dlaczego przestały świecić lampki - czy może jakiś bezpiecznik wywaliło:eusathink: czy to jest dobrze podpięte bo tego nigdy nie robiłem i nawet nie mam pojęcia co i jak tam można podpiąć :kwasny:

Działało dopóki miałeś włączone korby w MK (zakodowana 3-ka na kanale 61). Zatem zasilania lampek nie przerobiono Ci na wariant 4x elektryka tylko zostawiono po staremu.

Zdjemij tapierkę, przyjrzyj się światełkom - poszukaj ich wiązki (jest wspólna dla białej i czerwonej lampki). Ucinasz ją w dogodnym miejscu i podłączasz do sterownika drzwi (zaraz podam, który pin to masa a który zasilanie).

kurde Bart dzięki wielkie :notworthy::notworthy::notworthy:

dodam tylko że światełka miałem ori ale nie wiem czy gość nie przekłądał jakoś wiązki... poogladam to spoko.. ważne że wiem od czego wyjść - że to jednak mechanicznie :doh:

Poszczególne wersje MK wykrywają co jest akurat do nich przyłączone - to dlatego nie możesz wrócić do wartości "3" na kanale 61 (MK widzi elektrykę z tyłu i nie pozwala się przekodować).

W zasadzie potrzebne Ci 6 pinów, lutownica i do dzieła :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...