Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Termostat ? czujnik ? Troszkę inne niż wszystkie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Objawy sa takie:

1.W miescie tempatura dochodzi do 90 tylko w koreczkach, a normalnie nie przekracza 80. W trasie potrafi dojsc do 90 ale potem spada

2.Czasami zapala sie kontrolka na fisie ze nie szczelny mam ukladzik chlodzenia ale gasnie za chwilke i problemu nie ma dzieje sie tak przy 80 stopniach.

Brak ubytku plyny!!!

Jakies sugestie :a4fan:

termostat ? czujnik ? pompa wodna ?

Opublikowano

Stawiam na termostat.

Opublikowano

Zdecydowanie termostat.

Opublikowano

a4wroc,

mam dokladnie to samo, z tym ze nie mam fisa i nic mi sie nie zapala ;) najprawdopodobniej termostat, ja swoj bede robil po wakacjach, poki co chyba mozna tak jezdzic, ale na zime trzeba koniecznie zrobic. teraz mam koszta zwiazane ze skrzynia, wiec termostat musi poczekac :|

daj znac czy pomoglo po wymianie. ew. moze byc jeszcze czujnik temperatury, ale predzej termostat.

pzdr,

Opublikowano

Dzieki jak zrobie to napisze:)

[br]Dopisany: 03 Lipiec 2007, 12:31 _________________________________________________jaki wplyw termost ma na spalanie ?

O ile moze wzrosnac spalanie ?

[br]Dopisany: 03 Lipiec 2007, 13:34 _________________________________________________termostat wymieniony trzyma okolo 90

dzieki za pomoc

pzdr :a4fan:[br]Dopisany: 04 Lipiec 2007, 12:20 _________________________________________________niech ktos z szanownych zamknie:)

Opublikowano

Witam. To jest ciekawe, jak wielki może mieć wpływ niska temperatura silnika (75C) na spalanie? Ja niestety mam max 78C więc prawdopodobnie szykuje się termostat do wymiany :confused4: Pozdrawiam Wszystkich :a4fan:

Opublikowano

Po pierwsze..

Jak wskaźnik Temperatury wskazuje np 60 stopni Automatycznie Komputer lapie to jako niedogrzanie silnika i podaje wieksza dawke paliwa.. takie automatyczne ssanie..

Ja w Mojej A4 TDi [AFN] mam to samo... I Dzisiaj Bylem w warsztacie i dowiedzialem sie tyle ze:

Czujnik Temperatury cieczy Chlodzącej jest ok

Licznik Jest w Pelni Sprawny ale...

Winą może byc to iz gdy zakladalem 2 tyg temu termostat Nie zalozylem jednej usczelki do niego bo sie nie miescila i zakleilem to silikonem.. Silikon prawdopodobnie zostal wyparty i plyn ucieka zamiast do rurki gdzie jest czujnik to prosto na blok i wraca przez co mój czujniczek pokazuje 60 stopni w momencie gdy jade okolo 170km\h w Niedziele Jade to zrobic i zdam relacje z tej Operacji moze uda mi sie zrobic Fotki to wstawie.. Pozdrawiam... :a4fan: :a4fan:

Opublikowano

U mnie tez roznie jest z ta temperatura. Na zegarze wacha sie ona pomiedzy 80-90 ni wiecej ni mniej. Czy tak ma byc, czy jak w ktoryms poscie bylo 90 ni mniej ni wiecej, miasto czy trasa??

Opublikowano

powinno byc 90 :dance:

ja mialem takie same objawy ale wymiana termostatu i prosze brak problemu!

miasto - trasa 87-90 i tyle :a4fan:

moze masz uszkodzony czujnik temperaturki, a termostat jest dobre :blink:

osobiscie polecam termost. wahler

Opublikowano

U mnie od dwóch dni pojawił się problem, że temperatura spada, nawet do 60, ale nie zawsze. Czasami po wyłączeniu i włączeniu jest 90, ale po przejechaniu pewnego odcinka spada do 70-80, a później rośnie do 90. Byłem u mechanika i mówi, że trzeba zmienić termostat. Z tego, co czytam tutaj, myślę, że ma rację. Co sądzicie o tym. Pozdrawiam. :a4fan:

Opublikowano

Byłem u mechanika i mówi, że trzeba zmienić termostat. Z tego, co czytam tutaj, myślę, że ma rację. Co sądzicie o tym

Skoro wszyscy wskazują termostat to mysi być to

Opublikowano

Witam, miałem dokładnie to samo, szczegóły chyba w dłuuugim wątku "Termostat".

Zawsze niedogrzany, za to nigdy nie przekroczył ponad 90stopni, wolno się rozgrzewał, 90 łapał w korkach głównie. Wszyscy mówią: termostat. Wymieniłem i jest OK. Choc pamiętam że już raz po wymianie w trasie temp mi spadła i się wkurzyłem :/ Ale potem wzrosła. Ostatnio jak jeździłem też w trasie to już 3mał te żelazne 90 stopni.

Dodam że temp mi spadła właśnie jak zacząłem jechać szybciej - tak ponad 140 km/h. Myśałem że może od wiatru się chłodniej zrobiło ;) W mieście nigdy mi się to nie zdarzyło.

Tak czy inaczej też polecam wymianę termostatu. Ja mam Wahlera, u mnie 70 zł, oryginał chyba 110 więc gdybym miał ASO to może i kupiłbym oryginał bo różnica nie jest taka wielka.

Opublikowano

Witka. Ja już jestem po wymianie termostatu (89zł w ASO) i jestem wielce zadowolony :> Temperaturka 90 oC a wcześniej to max 78 oC. Zauważyłem wyraźnie mniejsze spalanie :dance: Tak więc dzięki wszystkim za dobre rady :notworthy: Pozdrawiam :a4fan:

Opublikowano

Witam. Mechanicy powiedzieli mi, że termostat ma kosztować 35 zł i kupiłem za tą cenę francuski Vernet. Ale czytam, że polecacie Wahlera. Dlaczego, czy mój jest zły. Wymianę mam umówiona na sobotę. Jest czas na zastanowienie. Co o tym sądzicie??

Opublikowano

Zarówno wahler i vernet czasami bywają wadliwe, odsetek reklamacji pewnie jest podobny. Nie zawracaj sobie głowy i zakładaj verneta skoro już go kupiłeś.

Opublikowano

U mnie też temperatura na desce dochodzi po bardzo długiej jezdzie do 90,a na czujniku z klimy mam 90 po kilku minutach przy temperaturze otoczenia powyżej 20 stopni.Więc jak?Czujnik czy termostat mam padnięty? :)

Opublikowano

Dzięki Szonug0 i nie zawracam sobie głowy. :oklaski:[br]Dopisany: 12 Lipiec 2007, 21:15 _________________________________________________Witam. Wymieniłem termostat i jest ok. Dzięki za rady.

Opublikowano

Ja z koleji prawie zawsze 90 stopni, ale czasem na trasie spada do 80 stopni na kilka minut a potem znowu wraca na 90. :audi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...