[B5 AFN] Zgasł, nie zapla, kręci, tak jak by brak ropy... / ROZWIĄZANE
0

    28 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Problem rozwiązany, w ostatnim poście będzie foto i wyjaśnienie.

    Witajcie,

    Żeby się nie rozpisywać pisze krótko i na temat. Podczas jazdy silnik chyba zgasł tzn. zaświeciły się wszystkie kontrolki na desce i nauczony pękniętym pasek z kiedyś odrazu przekręciłem stacyjkę na zero i potem tylko tyle aby nie zablokować kierownicy...

    Wszystkie paski, węże, paliwo, olej, powietrze OK . Kręcę i nic. Po 30 sekundach przepali na sekundę, biała chmura i koniec. Kręci ładnie cicho, szybko bez zająknięcia, tak jak by ropy nie miał. Odkręciłem spust z filtra paliwa, wszystko wyleciało, skręciłem i na nowo. Nic. Holowanie, 3 bieg, około 50 km/h i jechałem tak z kilometr i nic, echo, zero.

    Podłączyłem vaga i żadnego błędu.

    Zrobiłem logi grupy 8 i 9 bo tam wydaje się coś z "paliwem"

    46968219.th.png 48476613.th.png

    Propozycje?

    Dodam, że przed tym tankowałem 40 litrów paliwa "z tira" sprawdzonego prędzej już i przejechałem 6-7km BEZ ZAJĄKNIĘCIA. W baku miałem około 15.

    A teraz POMOCY bo samochód do życia potrzebny!

    Mój jedyny pomysł taki na jutro aby kupić trochę ropy i podłączyć na krótko ze słoika pomijając filtr. Wtedy jak zapali wyeliminuje problem z pompa...[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 21:25_________________________________________________

    Czytam, czytam i czytam. Czy ja mam pompę VP44?

    Czyli być może poszedł N109? Czyli zapodać mu prąd z aku i będzie wiadomo...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wygląda na to że coś się zatarło,albo masz odcięte paliwo przez pompę,tak masz pompę VP,ale dobrze rozumujesz podpinając napięcie pod 109

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie masz pompy VP44 (jest ona z osobnym sterownikiem montowanym bezpośrednio na niej), Ty masz pompę VP37 i jak najbardziej możesz spróbować podpiąć zasilanie z + akumulatora bezpośrednio na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej (zwłaszcza jeśli podczas nieudanych prób uruchomienia silnika nie zapala się nawet na moment kontrolka świec żarowych - jest to uszkodzenie głównego przekaźnika zasilającego zestyk "30").

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kontrolka się zapala normalnie.

    Podpiąłem + z aku na N109 i nic, podłączyłem tam jeszcze na chwile żarówkę 12V i świeci się po przekręceniu kluczyka oraz podczas kręcenia... prąd dochodzi.

    Bezpieczniki ok, co teraz ;( ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    moge się mylić ale wymieniałeś dawno filtr paliwa?? miałem podobną historię w poprzednim samochodzie i to było przez to

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A nie uderzyłes czasami podwoziem gdzies?? Ja mialem u siebie podobny problem i zauwazylem ze w poblizu prawego przedniego kola ida rurki z baku. Moze są zagiete i ropka nie dochodzi?

    Mój mechanik jak sprawdzał moje OOOO to pierwsze co sprawdzał to właśnie drożność tych przewodów. Najlepiej zacząć od początku i śledzić drogę ropki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    moge się mylić ale wymieniałeś dawno filtr paliwa?? miałem podobną historię w poprzednim samochodzie i to było przez to

    Filtr BOSCHa jak dobrze pamiętam, około 1,5-2 miesiące. Ale nawet jeśli byłby masakra zawalony to samochód czasem by coś tam popyrkał a tu cisza, tylko kręci. Tzn. już pomału słychać spadek mocy aku od tego kręcenia...[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 10:25_________________________________________________

    A nie uderzyłes czasami podwoziem gdzies?? Ja mialem u siebie podobny problem i zauwazylem ze w poblizu prawego przedniego kola ida rurki z baku. Moze są zagiete i ropka nie dochodzi?

    Mój mechanik jak sprawdzał moje OOOO to pierwsze co sprawdzał to właśnie drożność tych przewodów. Najlepiej zacząć od początku i śledzić drogę ropki.

    Nie stało się to w trasie, normalnie obwodnica Poznania, jadę i nagle pyk, nie ma, zgasł i d*pa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość majki-m

    Sprawdź czy paliwo idzie z filtra do pompy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podłączyłem ropę na krótko z słoika bezpośrednio pod pompę i nic. Później psikałem dezodorant w rurę dochodzącą do kolektora ssącego (psikałem zaraz za intercolerem) i też cisza. Chodź powinien coś rychnąć ale aku był juz na wyczerpaniu może sił już nie miał... lub za długi odcinek do przebycia miał dezodorant... Teraz jest na etapie ładowania akumulatora. Jak zdiagnozować, że pompa padała 100%?[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 11:05_________________________________________________

    Elektro zawór robi pstryk czyli będzie ok.

    Odkręciłem rurki idące do wtrysków (licząc od chłodnicy) pierwszą i drugą i z oby dwóch podczas kręcenie "pluje" paliwo. Nie leci jak zwęża tylko takie dawki co chwile są wyrzucane, czyli pompa ok?

    Kiedyś miałem nie miłą przygodę, zerwał się pasek wielorowkowy i postrzępił się na takie nitki które wszędzie się zaplątały, efektem był przestawiony rozrząd 1-2-3 zęby, jakoś tak i spalone kółko napinacza... Więc teraz pytanie czy rozrząd mógł przeskoczyć i czy były by takie objawy?

    Rozrząd ma 10 tysięcy na ori częściach. Jakieś miesiąc temu miałem wypadek (obydwie chłodnice poszły się walić) ale do rozrządu tylko tyle zajrzałem czy pasek jest napięty :wink4: ale przejechałem tak z 1500 km i żadnych mechanicznych objawów wypadku... tyle, że lepiej pracował bo w końcu zmobilizowałem się do zrobienia turbo.

    Ale wracając do rozrządu, ściąłem obudowę i sprawdziłem swoje punkty na kole od wałka i kole od pompy i się zgadzają, na kole od korbowodu nie mam dojścia bo by trzeba zdemontować koło od paska klimy i paska wielorowkowego...

    Natomiast ku mojemu zdziwieniu coś ocierało o obudowę i wytarło ślad a ten pył osadził się na kołach i teraz pytanie czy jak zgadzają mi się dwa górne koła 3 mogę sobie odpuścić? I to, że pasek ocierał o obudowę ma znaczenie... ?

    Nie mam plaka ale jak psikałem jakimś z dezodorantem w dolot do kolektora ssącego silnik zaczął tak pracować na może 400-500 obrotów... czyli z jednej strony eliminuje problem z rozrządem ale z drugiej pompa niby dobrze podaje... POMOCY

    imag0096t.th.jpg imag0094y.th.jpg imag0092.th.jpg

    [br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 15:41_________________________________________________

    Teraz dopiero zobaczyłem, że jest pęknięta rolka napinacza paska rozrządu...

    Zabieram się za wymianę rozrządu, oby nic zmielone w silniku nie było...

    ;(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a dwumas? u mnie było podobnie, zaparkowałem grzecznie i ślicznie wieczorem.

    Następnego dnia rano... kręcę, kręcę.... i nic, akumulator i rozrusznik mocny. 0 podejrzanych dźwięków, po prostu kreci się i nie odpalał.

    - Zostaje hol do warsztatu, i może to właśnie koło dwumasowe.

    edit : ----

    nie zobaczyłem ostatniego wpisu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie, bo rozkręcam przód aby wydobyć cały rozrząd... jak kręcił mi cicho i powiedzmy rozrząd przestawił się o parę zębów to silnik będzie cały? Bo jak testowałem zapalanie to wszystko cicho i ładnie nic nie klekotało...

    Bo, żeby poznać na pewno to trzeba by ściągnąć górną pokrywę?[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 17:46_________________________________________________Pęknięta rolka napinacza, pasek przeskoczył o jeden ząb. Poprawiłem i odpaliłem na starym napinaczu raz, dwie sekundy, drugi raz z 5 sekund chodził równo, nie walił. Myślę, że jak jutro kupie nowy pasek i napinacz to wszystko będzie grało. :gwizdanie:

    imag0101g.th.jpg imag0098wd.th.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    moze immo go zblokowal ?? sprawdzales? [br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 23:31_________________________________________________oczywiscie jakby rolka nie pomogla :D:D hehe niezly farcik

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość majki-m

    Ładnie "trzasneła" :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gra gitara :good:

    Nowy pasek, nowy napinacz i wszystko gra lepiej jak było prędzej. Po dzwonie chodził mi trochę głośno i pukał jeden popychacz, myślałem, że może coś przez turbo bo je czyściłem. Ale to pasek gibał się na wszystkie strony. Teraz jest ciszej, auto bardziej elastyczne, ogólnie dużo szczęścia miałem :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość majki-m

    ogólnie dużo szczęścia miałem :decayed:

    bardzo duzo :) ,teraz wiesz na czym smigasz :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem podobne zdarzenie. Grzebałem troszkę pod maską, nic wielkiego, filtr paliwa, powietrza oleju, zmiana oleju i takie tam. Chcę odpalić i nic. Po dłuższym kręceniu zagadał na chwilę i w kłębach czarnego dymy zamilkł. Nic nie dało kręcenie rozrusznikiem, odpowietrzanie i inne cuda. Na drugi dzień przyjechał kolega mechanik i okazało się, że pasek przeskoczył o jeden czy dwa zęby na rozrządzie. Wymienił mi pasek i napinacz i wszystko jest do dziś ok.

    Darooo, chyba oboje mamy dużo szczęścia.

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co do szczęścia... demontowałem troszkę pas przedni żeby mieć lepsze dojście czyli wszystko rozkręcone prócz chłodnicy i odgięte/odsunięte tyle o ile. Audi stała przez noc więc włożyłem w rurę pod turbo kłębek papieru i w w wzmocnienie na pasie przednim również...

    Odpaliłem próbnie bez skręconej turbiny (węża z wzmocnieniem przednim) mówię wszystko chodzi, skręcam na gotowo. Papier z węża turbo wyciągam a w wzmocnieniu już nie było... Dobrze, że mamy IC bo bym do kolektora dojechał :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy pomozcie !!!!

    Wracalem z pracy i auto mi zgaslo na drodze i heblowamie nic tu nieda!!!!!!

    Nic sie nieswieci tzn immo....normalnie kreci i niezaskakuje pojedynczo tez odkrecalem nakretki od wtryskow i leje ropa!!!

    Bo po odpieciu przewodu glownego od baku ktory idzie prosto do filtra paliwo nie bedzie lecialo jak sie zakreci silnikiem? tak pytam.

    kolejna zecz to po przekreceniu stacyjki zawor n109 cyknie i po 5 sek.znow cyknie czyli dzial? mimo to podpialem bezposrednio od aku i prob.palic i nic!!!! Sciagnalem obudowe od rozrzadu i wszystko na oko cale ......Koledzy pomozcie !!!!!!!

    odkrecilem ta nakretke od spodu filtra paliwa i polecialo ropa.

    teraz jeszce podepne vaga i zaraz dam znac.[br]Dopisany: 24 Kwiecień 2010, 19:19_________________________________________________podpiolem polkiego vaga i

    532 Napięcie zasilania nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

    1266 Przekaźnik świec żarowych-J52 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

    1237 Zawór odcinający paliwo -N109 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

    17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    668 Napięcie na zacisku 30 za niskie nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

    i bledy vag-com

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 028 906 021 CE

    Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0803

    Software Coding: 00002

    Work Shop Code: WSC 06325

    5 Faults Found:

    00532 - Supply Voltage B+

    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    01266 - Glow Plug Relay (J52)

    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

    01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)

    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

    P1570 - 35-10 - - - Intermittent

    00668 - Supply Voltage Terminal 30

    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Ale to wszystko moze byc powodem ze odpinalem kostki itd...

    Naprawde niewiem co robic niewiem na co sie mam szykowac....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jakie kostki odpinałeś?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    cały problem polega na chwilowym braku zasilania na elektrozaworze N109, jeśli sterownik silnika widzi ten błąd to oznacza to, że czasami N109 na pompie wtryskowej nie dostaje zasilania i dlatego silnik gaśnie, przeczyść proforma styk na nim - jest przykręcony do niego jeden kabelek nakrętką o rozmiarze 8 mm i wyczyść styk - jeśli nie pomoże to wyczyść styki masowe na silniku lub skrzyni biegów kabla, który łączy się z nimi z bieguna ujemnego akumulatora - świadczy o tym błąd 00668 - niewiarygodny sygnał zacisku 30 czyli głównego zasilania i jest jedna zasada, skoro Vag pokazuje ww. błędy to najpierw je sobie odpisz ew. skopiuj do notatnika a następnie skasuj na ikonce Clear Codes i poczekaj dwie sekundy i zobacz, które błędy powrócą ponownie po skasowaniu i te które powrócą oznaczają, że w nich jest przyczyna.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzieki kolego SZTOMEL

    Jutro sie za to zabieram ,wezme wszystkie kostki ponownie przeczyszcze przepsikam wdkiem,zajme sie masami tez poodkrecam gdzie dam rady ,i powiedz czy jak podpinalaem przewod na krotko n109 to slyszlem cyk i cyk po kilku sekundach to czy jest to nieprawidlowa reakcja ze cyklo drugi raz?

    Kolego sztomel wczoraj wracam z roboty i ostatnia prosta na obwodnicy Prudnika ja i kilka aut a wiem ze mam turbo do czyszczenia bo jak kilka dni postoji to lopatki sie nieruszja ale jak go przedmucham jest git.Wiec ostatnia prosta 1234 ...bieg i 160 na blacie !! i puszczam go na biegu powoli zaczynam hamowac wszystko pieknie juz redukcja na rondzie do 2ki i kontrolki sie zapalily i ile sily w rekach wyjechalem zza ronda i tyle. A jak probowalem go palic to strasznie buda telepalo. Niewiem cczy ma to znaczenie ale wskjazowka od paliwa po wylaczeniu zaplonu opada tak jak powinna i po 2 sek.jeszcze spada nizej ?? przysiegam ze po wczorajszym to dop.zauwazylem ?? ale niewiem zcy to z tego stresu jak odpalam to tez jezt na rezerwie i zazra sie podnosi a dop.czyscilem plywak ale tak jak pisze aku juz padniete i zobaczyby zabieram sie za to co pisalem i pby pomoglo !!!!!

    Kolego SZTOMEL nie ukrywam licze na twe obiektywne rady bo odkad pamieam jak cos szukalem zawsze czytalem twoje ciekawe wypowiedzi w roznych tematach..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jeśli chodzi o podpinanie zasilania "na krótko" pod N109 to powinien cyknąć raz, jeśli cyknął drugi to z pewnością gdzieś było słabe połączenie i na chwilę brakło zasilania ale dostał je ponownie gdyż znowu cyknął. Z tym wskaźnikiem paliwa to nie spotkałem się z takim przypadkiem ale warto zajrzeć jeszcze raz do pompy paliwa w baku i sprawdzić styki zasilania pompy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wiatm zaraz sie zabieram i pierwsze co to dostaje sie do n109,po tym co napisales rozumiem:

    Zawór n109,jego prawidlowe dzialanier polega natym ,ze po przekreceniu zaplonu slyszymy CYK.....i to oznacza ze jest ok,a;le jesli ponownie uslyszymy CYK-niecie znaczy ze cos nie tak ?! Tak to zrozumialem,ide sprawdzic bo cykal 2 razy !!No i chcialbym zeby to on byl powodem usterki.

    [br]Dopisany: 26 Kwiecień 2010, 16:15_________________________________________________Ku...zmoklem tylko i dalej zalamany jestem.

    Wykrecilem n109 i wyczyscilem poprawilem sprezynke poskrecalem i tak: bez przekreconego zaplonu podpinam zas.bezposrednio z aku i robi glosne cyk tylko raz! Po przekreceniu zaplonu i podp.na krutko pod aku robi cichutko cyk ? Pierdolca idzie dostac i czy tak czy owak niepali krece i krece i wielkie nic.....kostki posprawdzalem z przewodow od wtryskow leci paliwo.

    Jeszcze jedno jechalem z pracy i na krutkim odcinku deplem 1234 bieg do 180 na blacie i konczyla sie droga wiec na 4biegu lekko po hamulcach zaraz na 3bieg i wyhamowuje i juz 2 chce wbijac i ba auto zgaslo...niewiem ile w tym prawdy ale ktos mi powiedzial ze mogl mi rozrzad przeskoczyc??

    Koledzy doradzcie cos.....ps.sciagnalem jakos obudowe od rozrzodu ale nic nie widzialem szczegulnego.

    Co robic. ;(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    patrzac wstecz na historie ktore miales z rozrzadem, na twoim miejscu zajrzalbym tam jeszcze raz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chyba nic innego mi nie pozostalo jak zagladnac na rozrzad

    a to przed chwila bledy sprawdzalem i juz mi aku padlo od krecenia:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

    Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------

    Controller: 028 906 021 CE

    Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0803

    Coding: 00002

    Shop #: WSC 06325

    No fault code found.

    Address 03 -------------------------------------------------------

    Controller: 8E0 614 111

    Component: ABS 5.3 FRONT D11

    Coding: 0273004132

    Shop #: BB 24303

    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------

    Controller: 8L0 8__ ___ ö8L

    Note: Excessive Comm Errors

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------

    Controller: 8D0 919 034

    Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D09

    Coding: 00040

    Shop #: WSC 00003

    No fault code found.

    Address 25 -------------------------------------------------------

    Controller: 4A0 953 234 F

    Component: IMMO AUZ9Z0T9983628 D77

    Coding: 00000

    Shop #: WSC 00000

    No fault code found.

    Address 35 -------------------------------------------------------

    Controller: 8LO 862 257 E

    Component: ZV-Pumpe D03

    Coding: 00000

    Shop #: WSC 65535

    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Trochę dziwna sprawa bo w moim sterowniku w Golfie Mk4 jeśli podłączę pod N109 zasilanie na "krótko" to sterownik od razu pokaże mi błąd gdyż wtedy sterownik od razu przechodzi w tryb pracy awaryjnej a u Ciebie tego nie ma.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wiec co jest ??

    Moge zamienic n109 z passata b4 takie same sa i wtedy sprawdzic a dzic rozbiore przod i sprawdze rozrzad

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.