Sztomel Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 cały problem polega na chwilowym braku zasilania na elektrozaworze N109, jeśli sterownik silnika widzi ten błąd to oznacza to, że czasami N109 na pompie wtryskowej nie dostaje zasilania i dlatego silnik gaśnie, przeczyść proforma styk na nim - jest przykręcony do niego jeden kabelek nakrętką o rozmiarze 8 mm i wyczyść styk - jeśli nie pomoże to wyczyść styki masowe na silniku lub skrzyni biegów kabla, który łączy się z nimi z bieguna ujemnego akumulatora - świadczy o tym błąd 00668 - niewiarygodny sygnał zacisku 30 czyli głównego zasilania i jest jedna zasada, skoro Vag pokazuje ww. błędy to najpierw je sobie odpisz ew. skopiuj do notatnika a następnie skasuj na ikonce Clear Codes i poczekaj dwie sekundy i zobacz, które błędy powrócą ponownie po skasowaniu i te które powrócą oznaczają, że w nich jest przyczyna.
Frimuś Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Dzieki kolego SZTOMEL Jutro sie za to zabieram ,wezme wszystkie kostki ponownie przeczyszcze przepsikam wdkiem,zajme sie masami tez poodkrecam gdzie dam rady ,i powiedz czy jak podpinalaem przewod na krotko n109 to slyszlem cyk i cyk po kilku sekundach to czy jest to nieprawidlowa reakcja ze cyklo drugi raz? Kolego sztomel wczoraj wracam z roboty i ostatnia prosta na obwodnicy Prudnika ja i kilka aut a wiem ze mam turbo do czyszczenia bo jak kilka dni postoji to lopatki sie nieruszja ale jak go przedmucham jest git.Wiec ostatnia prosta 1234 ...bieg i 160 na blacie !! i puszczam go na biegu powoli zaczynam hamowac wszystko pieknie juz redukcja na rondzie do 2ki i kontrolki sie zapalily i ile sily w rekach wyjechalem zza ronda i tyle. A jak probowalem go palic to strasznie buda telepalo. Niewiem cczy ma to znaczenie ale wskjazowka od paliwa po wylaczeniu zaplonu opada tak jak powinna i po 2 sek.jeszcze spada nizej ?? przysiegam ze po wczorajszym to dop.zauwazylem ?? ale niewiem zcy to z tego stresu jak odpalam to tez jezt na rezerwie i zazra sie podnosi a dop.czyscilem plywak ale tak jak pisze aku juz padniete i zobaczyby zabieram sie za to co pisalem i pby pomoglo !!!!! Kolego SZTOMEL nie ukrywam licze na twe obiektywne rady bo odkad pamieam jak cos szukalem zawsze czytalem twoje ciekawe wypowiedzi w roznych tematach..
Sztomel Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 jeśli chodzi o podpinanie zasilania "na krótko" pod N109 to powinien cyknąć raz, jeśli cyknął drugi to z pewnością gdzieś było słabe połączenie i na chwilę brakło zasilania ale dostał je ponownie gdyż znowu cyknął. Z tym wskaźnikiem paliwa to nie spotkałem się z takim przypadkiem ale warto zajrzeć jeszcze raz do pompy paliwa w baku i sprawdzić styki zasilania pompy.
Frimuś Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Wiatm zaraz sie zabieram i pierwsze co to dostaje sie do n109,po tym co napisales rozumiem: Zawór n109,jego prawidlowe dzialanier polega natym ,ze po przekreceniu zaplonu slyszymy CYK.....i to oznacza ze jest ok,a;le jesli ponownie uslyszymy CYK-niecie znaczy ze cos nie tak ?! Tak to zrozumialem,ide sprawdzic bo cykal 2 razy !!No i chcialbym zeby to on byl powodem usterki. [br]Dopisany: 26 Kwiecień 2010, 16:15_________________________________________________Ku...zmoklem tylko i dalej zalamany jestem. Wykrecilem n109 i wyczyscilem poprawilem sprezynke poskrecalem i tak: bez przekreconego zaplonu podpinam zas.bezposrednio z aku i robi glosne cyk tylko raz! Po przekreceniu zaplonu i podp.na krutko pod aku robi cichutko cyk ? Pierdolca idzie dostac i czy tak czy owak niepali krece i krece i wielkie nic.....kostki posprawdzalem z przewodow od wtryskow leci paliwo. Jeszcze jedno jechalem z pracy i na krutkim odcinku deplem 1234 bieg do 180 na blacie i konczyla sie droga wiec na 4biegu lekko po hamulcach zaraz na 3bieg i wyhamowuje i juz 2 chce wbijac i ba auto zgaslo...niewiem ile w tym prawdy ale ktos mi powiedzial ze mogl mi rozrzad przeskoczyc?? Koledzy doradzcie cos.....ps.sciagnalem jakos obudowe od rozrzodu ale nic nie widzialem szczegulnego. Co robic. ;(
konrad_A4 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 patrzac wstecz na historie ktore miales z rozrzadem, na twoim miejscu zajrzalbym tam jeszcze raz
Frimuś Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Chyba nic innego mi nie pozostalo jak zagladnac na rozrzad a to przed chwila bledy sprawdzalem i juz mi aku padlo od krecenia: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 028 906 021 CE Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0803 Coding: 00002 Shop #: WSC 06325 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 Component: ABS 5.3 FRONT D11 Coding: 0273004132 Shop #: BB 24303 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 8__ ___ ö8L Note: Excessive Comm Errors Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 919 034 Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D09 Coding: 00040 Shop #: WSC 00003 No fault code found. Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 4A0 953 234 F Component: IMMO AUZ9Z0T9983628 D77 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8LO 862 257 E Component: ZV-Pumpe D03 Coding: 00000 Shop #: WSC 65535 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Sztomel Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Trochę dziwna sprawa bo w moim sterowniku w Golfie Mk4 jeśli podłączę pod N109 zasilanie na "krótko" to sterownik od razu pokaże mi błąd gdyż wtedy sterownik od razu przechodzi w tryb pracy awaryjnej a u Ciebie tego nie ma.
Frimuś Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Wiec co jest ?? Moge zamienic n109 z passata b4 takie same sa i wtedy sprawdzic a dzic rozbiore przod i sprawdze rozrzad
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się