Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Własna działalność gospodarcza

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pokrótce przedstawię jak wygląda moja sytuacja, otóż:

Jestem zatrudniony na pełny etat, na umowę o pracę na czas nieokreślony. Chciałbym dodatkowo założyć własną działalność gospodarczą(samozatrudnienie) w branży IT. Z tego co wyczytałem w internecie jedynymi kosztami jakie ponoszę miesięcznie jest opłata składki zdrowotnej w wysokości nieco ponad 200 zł. Pytania na początek:

1. Jaką formę opodatkowania wybrać aby wyjść na tym jak najlepiej w podsumowaniu rocznym?(ryczałt?)

2. Czy w ogóle jest sens w tej sytuacji zakładać własną działalność, pomijając sprawy czysto prawne?

Jestem raczej zielony w kwestii własnej działalności, tyle co widzę w firmie. Koszty i te sprawy.. Jakieś przydatne rady na początek?

Ogólnie to nie ma pośpiechu z tym także wolał bym to wszystko przemyśleć, przeanalizować i dopiero zacząć działać.

Opublikowano

składka zdrowotna to 233,32 miesięcznie

Opublikowano

Jesli nie masz kosztow dzialalnosci (a pewnie nie bedziesz mial, bo nie wynajmiesz biura, nie zatrudnisz pracownikow itd.), to ryczalt jest najlepszy. Ja tak mam.

Opublikowano

jedyny minus to, że nie możesz wystawić FV

Opublikowano

co ma VAT do formy opodatkowania?

mozesz byc vatowcem na dowolnej ksiegowosci...

chodziło mi o to że będąc na ryczałcie możesz wystawić Rachunek którym kupujący praktycznie może sobie tylko podetrzeć tyłek

Opublikowano

co ma VAT do formy opodatkowania?

mozesz byc vatowcem na dowolnej ksiegowosci...

chodziło mi o to że będąc na ryczałcie możesz wystawić Rachunek którym kupujący praktycznie może sobie tylko podetrzeć tyłek

ale czemu tak sadzisz?

mozesz byc VATowcem i wystawiac faktury VAT takze na ryczalcie...