barrowiec1 Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 podstawowe pytanie: czy w zimówkach masz też czujniki?? podepnij vaga, prawdę Ci powie
Bart-S Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Na zimówkach raczej nie masz zamontowanych czujników. Aby Cię układ nie denerwował niepotrzebnymi kontrolkami - wykoduj kontrolę ciśnienia w odpowiedniej magistrali zegarów na czas zimy.
BArti_84 Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 NA pewno nie mam. Bo to świeże stalowe felgi. To w jaki sposób moge pozbyć się tego komunikatu "TPMS" ?? Czy to wykodowanie przez VCDS-a (chodzi o odjęcie tej wartośći 512 jak kilka postó wyżej) ?? Na zimówkach raczej nie masz zamontowanych czujników. Aby Cię układ nie denerwował niepotrzebnymi kontrolkami - wykoduj kontrolę ciśnienia w odpowiedniej magistrali zegarów na czas zimy.
Bart-S Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 NA pewno nie mam. Bo to świeże stalowe felgi. To w jaki sposób moge pozbyć się tego komunikatu "TPMS" ?? Czy to wykodowanie przez VCDS-a (chodzi o odjęcie tej wartośći 512 jak kilka postó wyżej) ?? Na zimówkach raczej nie masz zamontowanych czujników. Aby Cię układ nie denerwował niepotrzebnymi kontrolkami - wykoduj kontrolę ciśnienia w odpowiedniej magistrali zegarów na czas zimy. Dokładnie.
tkm Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Tak jak wielu poprzedników- wielkie dzięki za klarowny opis moda . Właśnie zakończyłem całą operację. połączyłem się do wiązki pdc. ALE kolory przewodów CAN w ori wiązce pdc (b7) są inne. W opisie na początku wątku nie było nr pinów w pdc, podłączyłem sie pod pomarańczowy i brudnobrązowy ;-). Efekt był taki, że na fisie pojawiła się żółta, przekreślona ikona. w menu nie było wszystkich opcji. Zamieniłem piny 15 i 35. Zółta ikona zniknęła. Włączyłem zmianę kół (procedura trwała kilkanaście sekund) a potem zapamiętałem ciśnienie. Komunikat potwierdził nowe warości ciśnienia. Wydaje się wszystko Ok, .... ale po podłączeniu vaga sterownik Tire Pressure nie jest dostępny/znajdowalny. W dalszej części znalazłem nawet coś takiego jak Tire Pressure II, ale też się nie zgłasza. Pytanie: czy to , że nie widzę sterownika przesądza o tym, że jest jakaś kiszka ? Czy jeżeli włączymy tą funkcję w instrumentach przez dodanie tych 512 powoduje dodanie menu i procedury, która pozornie działa pomimo, że sterownik nie działa poprawnie lub nie ma z nim komunikacji ?
Bart-S Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2013 Tak jak wielu poprzedników- wielkie dzięki za klarowny opis moda .Właśnie zakończyłem całą operację. połączyłem się do wiązki pdc. ALE kolory przewodów CAN w ori wiązce pdc (b7) są inne. W opisie na początku wątku nie było nr pinów w pdc, podłączyłem sie pod pomarańczowy i brudnobrązowy ;-). Efekt był taki, że na fisie pojawiła się żółta, przekreślona ikona. w menu nie było wszystkich opcji. Zamieniłem piny 15 i 35. Zółta ikona zniknęła. Włączyłem zmianę kół (procedura trwała kilkanaście sekund) a potem zapamiętałem ciśnienie. Komunikat potwierdził nowe warości ciśnienia. Wydaje się wszystko Ok, .... ale po podłączeniu vaga sterownik Tire Pressure nie jest dostępny/znajdowalny. W dalszej części znalazłem nawet coś takiego jak Tire Pressure II, ale też się nie zgłasza. Pytanie: czy to , że nie widzę sterownika przesądza o tym, że jest jakaś kiszka ? Czy jeżeli włączymy tą funkcję w instrumentach przez dodanie tych 512 powoduje dodanie menu i procedury, która pozornie działa pomimo, że sterownik nie działa poprawnie lub nie ma z nim komunikacji ? Tak - dodanie 512 powoduje, że w MENU pojawia się opcja ustawień dla TMPS. Sterownik ma osobną linię K a zatem jeśli prawidłowo podłączyłeś mu zasilanie, masę i linię K to powinien nawiązać komunikację z interfejsem nawet jeśli nie dodałeś wartości 512 w adaptacjach zegarów. ---------- Post dopisany at 15:22 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ---------- Zamieniłem piny 15 i 35. Raczej 15 i 31.
tkm Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 oczywiście 15 i 31. Tak więc, jaka jest przyczyna, że nie widać sterownika? Odłączenie wtyczki z modułu - żółta przekreślona, a w menu tire pressure- pusto. to znaczy moduł jest widziany i prawidłowo podpięty!? Procedura zmiany kół/wpisania czujników przechodzi normalnie. Procedura zapamiętania ciśnienia- normalnie z potwierdzeniem. Wyjechałem, na stacji spuściłem prawie 1 atm , wyjechałem i NIC brak komunikatu- nie działa! vag nie łączy sie z modułem. Który pin w kostce pdc jest dla linii K ? (kolory mogą być zwodnicze)
Bart-S Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2013 oczywiście 15 i 31.Tak więc, jaka jest przyczyna, że nie widać sterownika? Odłączenie wtyczki z modułu - żółta przekreślona, a w menu tire pressure- pusto. to znaczy moduł jest widziany i prawidłowo podpięty!? Procedura zmiany kół/wpisania czujników przechodzi normalnie. Procedura zapamiętania ciśnienia- normalnie z potwierdzeniem. Wyjechałem, na stacji spuściłem prawie 1 atm , wyjechałem i NIC brak komunikatu- nie działa! vag nie łączy sie z modułem. Który pin w kostce pdc jest dla linii K ? (kolory mogą być zwodnicze) Może rozpisz swoją główną kostkę PDC (16-pinową, nr pinu i kolor kabla).
tkm Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 kostka PDC pin 1 czarno/różowy pin 2 żółto/pomarańczowy(lub czerwony) pin 3 fioletowo/czerwony (lub różowy) pin 4 pin 5 pin 6 pin 7 pomarańczowo/brązowy (jasno brązowy z ciemno brązowym paskiem) pin 8 brązowy pin 9 pin 10 brązowo/czerwony pin 11 pin 12 zielono/niebieski pin 13 pin 14 pomarańczowy? brązowy? pin 15 pin 16 Będę wdzięczny za opis pinów. (a gdyby jeszcze opis pinów w złączu modułu haka , please)
Bart-S Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2013 kostka PDCpin 1 czarno/różowy pin 2 żółto/pomarańczowy(lub czerwony) pin 3 fioletowo/czerwony (lub różowy) pin 4 pin 5 pin 6 pin 7 pomarańczowo/brązowy (jasno brązowy z ciemno brązowym paskiem) pin 8 brązowy pin 9 pin 10 brązowo/czerwony pin 11 pin 12 zielono/niebieski pin 13 pin 14 pomarańczowy? brązowy? pin 15 pin 16 http://s28.postimg.org/5dm0gbo55/kostka_pdc.jpg http://s24.postimg.org/s9iem7ta9/kostka_pdc2.jpg Będę wdzięczny za opis pinów. (a gdyby jeszcze opis pinów w złączu modułu haka , please) Pin 7 to CAN LOW (powinien być pomarańczowo/brązowy) Pin 14 to CAN HIGH (powinien być pomarańczowo/zielony) Masz grzebaną instalację (zarówno w B6 jak i B7 kolory przewodów instalacji PDC są takie same). Pin 12 - zielono/niebieski upewnij się, że jest podłączony do odpowiedniego pinu w złączu diagnostycznym (pin 15). Zakoduj też +512 w adaptajcach magistrali CAN Komfort w zegarach. ...od modułu haka masz osobny wątek.
tkm Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Dzięki, wiązka wyglądała na ori. Czy mógłbyś podać opis pozostałych pinów? Co do modułu haka to chyba jestem niepełnosprawny, bo szukałem tego na forum :-(
Bart-S Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2013 Dzięki, wiązka wyglądała na ori. Czy mógłbyś podać opis pozostałych pinów?Co do modułu haka to chyba jestem niepełnosprawny, bo szukałem tego na forum :-( Jest na pierwszej lub drugiej stronie wątku o MCE w dziale elektryka. Opis pinów PDC jest w dziale warsztat B6/B7.
tkm Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 oki, dzięki ---------- Post dopisany 28-12-2013 at 12:14 ---------- Poprzedni post napisany 27-12-2013 at 14:37 ---------- wiązka pdc jest jedna ori , w słabym świetle te kolory nie całkiem potrafiłem rozpoznać. okazało się, że pin k-line nie siedział dobrze. Teraz vag widzi sterownik, ale za to sterownik nie widzi czujników. Przedtem mimo, że vag nie widział sterownika to procedura zmiany kół przechodziła normalnie- na końcu komunikat potwierdzający zapamiętanie czujników. Teraz po rozpoczęciu weel change - pojawia się komunikat "pressure scan" i trwa to 20-30 sec po czym "nic" gaśnie. W blokach 01.. i 16 nie widzi żadnych czujników tylko zadane ciśnienie 2.4 (to samo w wierszu extra pusto) W adaptacji kanału 01 włączyłem 1 i jak w twoim wcześniejszym opisie : wyjście, reset...ect Pojawił się błąd: Saturday,28,December,2013,11:50:30:46862 VCDS Version: Release 10.6.0 Data version: 20100630 TKM Address 65: Tire Pressure Labels: 8E0-907-273.lbl Control Module Part Number: 8E0 907 273 A HW: 8E0 907 273 A Component and/or Version: Reifendruck 3 H04 0130 Software Coding: 0002424 Work Shop Code: WSC 06335 000 00000 VCID: 2A5000F6BAA53F4C 1 Fault Found 01521 - Sensor for Tire Pressure 004 - No Signal/Communication - MIL ON Freeze Frame Fault Status: 11100100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Time Indication: 0 Freeze Frame (no units): 0.0 Voltage: 11.70 V (no units): 61.0 Not Recogn. Not Recogn. Not Recogn. Not Recogn. Potem wykasowałem błąd i zmieniłem adaptację z 1 na 0, wyjście..reset włącz i to samo nie widzi czujników w bloku 020 antena napięcie skacze od 0,60V do 1,0V voltage offset 2,4V
Bart-S Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2013 oki, dzięki---------- Post dopisany 28-12-2013 at 12:14 ---------- Poprzedni post napisany 27-12-2013 at 14:37 ---------- wiązka pdc jest jedna ori , w słabym świetle te kolory nie całkiem potrafiłem rozpoznać. okazało się, że pin k-line nie siedział dobrze. Teraz vag widzi sterownik, ale za to sterownik nie widzi czujników. Przedtem mimo, że vag nie widział sterownika to procedura zmiany kół przechodziła normalnie- na końcu komunikat potwierdzający zapamiętanie czujników. Teraz po rozpoczęciu weel change - pojawia się komunikat "pressure scan" i trwa to 20-30 sec po czym "nic" gaśnie. W blokach 01.. i 16 nie widzi żadnych czujników tylko zadane ciśnienie 2.4 (to samo w wierszu extra pusto) W adaptacji kanału 01 włączyłem 1 i jak w twoim wcześniejszym opisie : wyjście, reset...ect Pojawił się błąd: Saturday,28,December,2013,11:50:30:46862 VCDS Version: Release 10.6.0 Data version: 20100630 TKM Address 65: Tire Pressure Labels: 8E0-907-273.lbl Control Module Part Number: 8E0 907 273 A HW: 8E0 907 273 A Component and/or Version: Reifendruck 3 H04 0130 Software Coding: 0002424 Work Shop Code: WSC 06335 000 00000 VCID: 2A5000F6BAA53F4C 1 Fault Found 01521 - Sensor for Tire Pressure 004 - No Signal/Communication - MIL ON Freeze Frame Fault Status: 11100100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Time Indication: 0 Freeze Frame (no units): 0.0 Voltage: 11.70 V (no units): 61.0 Not Recogn. Not Recogn. Not Recogn. Not Recogn. Potem wykasowałem błąd i zmieniłem adaptację z 1 na 0, wyjście..reset włącz i to samo nie widzi czujników w bloku 020 antena napięcie skacze od 0,60V do 1,0V voltage offset 2,4V To że nie widzi czujników to normalne. Pojeździj teraz trochę.
andr3i Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Bartku mozesz mi podac oznaczenia tych 3 kolorow przewodow bo nie mam ich rozpisanych na schemacie podlaczenia panelu menu do zegarow z gory dzieki:hi: ge- szary? sw- ws-
barrowiec1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 ge - żółty, sw - czarny, ws - biały
andr3i Opublikowano 26 Stycznia 2014 Opublikowano 26 Stycznia 2014 ge - żółty,sw - czarny, ws - biały dzieki za szybka odpowiedz a ta dlugosc kabli znasz bo wlasnie montuje to juz zrobie na wymiar
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się