Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana zawiasu - opis ze zdjęciami - usterka: Opadające drzwi.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako że nie znalazłem nigdzie opisu jak to zrobić sam się wziąłem do akcji i zmontowałem mały materiał, a przy okazji wymieniłem zawias… lub odwrotnie ;)

Koszt naprawy opadających drzwi - 40zł zawias(z angola - allegro) + 15przesyłka + robocizna 0zł :)

Więc... zaczynamy, potrzebujemy klucz 8 nasadowy, 13 nasadowa + widlasta oraz gwiazdkę lub imbusa, dodatkowo coś do podłożenia pod drzwi aby nie opadły jak i do podparcia przodu i tyłu:

IMG_7307.jpg

IMG_7308.jpg

0. Zaznaczamy markerem obwód śruby małego zawiasu abyśmy znali jego położenie(ja tego nie zrobiłem, jakoś tak na „oko” pojechałem, przydatne później przy ustawianiu drzwi.

1. Podpieramy drzwi:

Od przodu, od dołu i od tyłu ;)

jw

2. Ściągamy osłonę bezpieczników.

bezpieczniki%20%20i%20dolna%20pokrywa.JPG

Zaznaczone na czerwono - odkręcamy

3. Ściągamy dolną osłonę kokpitu. Dwie śruby 8 przy bezpiecznikach oraz 2 w obudowie pokrywy dolnej pod kolumną kierowniczą też 8 które trzeba kluczami nasadowymi.

IMG_7301.jpg

4. Odkręcamy moduł z bezpiecznikami 2 śruby 8.

bezpieczniki%20%20i%20dolna%20pokrywa.JPG

Zielone

5. Robimy miejsce z innymi listwami, odpinamy, czyli tą na górze, oraz tą na dole 2 śruby 10, wtedy to nam odpadnie i mamy dostęp do dziury, która trzyma większą część zawiasu od strony kabiny. W dziurze powinna być gąbka czy coś podobnego.

Pierw 1 i 2 a następnie 3 (3 powinno być zamocowane na opaskę zaciskową)

modu%C5%82y.jpg

6. Bierzemy 13 nasadową i staramy się trafić na śrubę

IMG_7306.jpg (klucz własnej roboty) ale można używać zwykłych kluczy ;)

i następnie ją odkręcić ale nie do konca, ponieważ jak spadnie nam na dół to nie wiem jak ją wyciągnąć, najlepiej zrobić taki patent ze gdy zawias troche odejdzie wziąć opaskę zaciskową i zapiąć na gwincie śruby jak na zdjęciu:

IMG_7304.jpg

Poźniej należy wkręcić w nowy zawias i następnie nożykiem jak już będzie się trzymała odciąć opaskę.

7. Następnie odkręcamy śrubę 13 od strony zewnętrznej kluczem widlastym, też nie do konca aby to się wszystko jakoś trzymało.

8. Odkręcamy gwiazdką lub imbusem śrubę w drzwiach od mniejszej części zawiasu

9. Odkręcamy pierw śruby z większej części zawiasu, a poźniej z mniejszej uważając na to aby drzwi były stabilnie zabezpieczone.

10. Wyciągamy zawias i wstawiamy nowy na to miejsce.

IMG_7309.jpg

11. Pierw wkręcamy wiekszy zawias (tak aby złapało śrubę z opaską) a poźniej mniejszy.

Jak już będzie się trzymało jakoś skręcamy wszystko i regulujemy.

Ja to zrobiłem w ten sposób że, dokręciłem wiekszą część zawiasu dość mocno, ale tak aby młotkiem i czymś (drewno) regulować(góra – dół i na boki) a mniejszą część zawiasu zakręciłem wg tego jak było wcześniej, następnie zajęło mi około 10 min ustawianie drzwi.

Dodatkowo w słupku (ten między drzwiami) regulujemy rygiel, w moim przypadku musiałem podnieść o jedną kreseczke.

Przy tej całej zabawie uważajcie na lakier, łatwo go sobie uszkodzić przy regulacji szczególnie, jak już zamontujecie, to nie zamykajcie odrazu drzwi tylko patrzcie co się dzieje ze szczeliną z przodu, bo mozna sobie malego bigosu narobić, mi troszkę lakier odszedł, ale że był malowany kiedyś to jest stary srebrny :P więc mało widać :)

IMG_7311.jpg

IMG_7312.jpg

Nowy po lewej, stary po prawej:

IMG_7310.jpg

Po wymianie cieszymy się nie opadającymi drzwiami i już z nimi nie walczymy przy otwieraniu jak i nie czujemy spadku przy pociągnięciu za klamkę ;)

W sumie zabawa na 30min ale może się przeciągnąć do 1h ;)

Mam nadzieje że się przyda Pozdrawiam Dawid :hi:

Opublikowano

A wiesz moze jak sprawa sie ma z dolnym zawiasem? :)

Bo akurat ten mam do wymiany :>.

Opublikowano

Witam, jako że nie znalazłem nigdzie opisu jak to zrobić sam się wziąłem do akcji i zmontowałem mały materiał, a przy okazji wymieniłem zawias… lub odwrotnie ;)

Wydaje mi się, że odwaliłeś niepotrzebnie kawał roboty. Ten górny zawias jest rozłączny a zużywa się tylko i wyłącznie jego część od strony drzwi. Na łączeniu dwóch ruchomych części znajduje się śrubka po odkręceniu której można go rozdzielić dlatego nie ma potrzeby odkręcania tej części od słupka.

A wiesz moze jak sprawa sie ma z dolnym zawiasem? :)

Bo akurat ten mam do wymiany :>.

Jest opisana wymiana dolnego z tego co pamiętam chyba w dziale dot. nadwozia. Tu masz link gdzie wymianę tego zawiasu pokrótce opisałem http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_ustawienie_drzwi_zawiasy-t94990.0.html

Opublikowano

Witam,

Rikardo, ten link o wymianie dolnego zawiasu nie "chodzi".

Ja przymierzam się do wymiany właśnie tego dolnego zawiasu i zastanawiam się jak odkręcić tę śrubę chyba 13, tę blisko błotnika. Ona jest daleko osadzona i brak tam dobrego dojścia.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Opublikowano

Witam,

Rikardo, ten link o wymianie dolnego zawiasu nie "chodzi".

Ja przymierzam się do wymiany właśnie tego dolnego zawiasu i zastanawiam się jak odkręcić tę śrubę chyba 13, tę blisko błotnika. Ona jest daleko osadzona i brak tam dobrego dojścia.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Link już działa. Jeżeli masz luz na dolnym to luz tak samo jest na drugim górnym zawiasie, drzwi są ciężkie i jeden zawias ich nie utrzyma. Górny zawias jest rozłączny, odkręcasz ta małą śrubkę i rozłączysz go bez problemu. Z dolnym jest więcej roboty trzeba odkręcić plastikowa osłonę przy podnóżku która jest przykręcona na dwa wkręty jeden odkryty a drugi zakryty zaślepką. Jak ją odkręcisz to musisz ja cofnąć do tyłu i wypiąć z listwy progowej tu uwaga można urwać plastikowy zaczep który wchodzi w listwę. Pod osłoną będą kostki na uchwycie który jest zamocowany do karoserii i zasłania śrubę dlatego aby się do niej dostać cały uchwyt z kostkami musisz wypiąć. Ja go delikatnie nacisnąłem do góry i wypiłem dolne zaczepy a następnie górne. Odpiąłem kostki kabli idących do drzwi a następnie odkręciłem dolny zawiasy od drzwi, górny rozłączyłem i z pomocą drugiej osoby delikatnie cofnęliśmy drzwi do tyłu do momentu aż wypięte kostki doszły słupka. Następnie drzwi postawiliśmy na skrzynce i druga osoba je trzymała. Odkręciłem śrubę mocująca zawias od strony kabiny i tu uwaga bo śruba spadła mi z klucza w profil i wyciągałem ją magnesem. Aby odkręcić druga śrubę przesuwamy ramię części zawiasu odkręconego od drzwi w pozycje zamknięta i mamy dostęp do drugiej śruby którą przysłania trochę błotnik. Śrubę ta odkręciłem oczkowo-widlastym kluczem lekko wygiętym. W przypadku tej śruby wystarczy ja tylko poluzować i zawias przesunie się w dół wówczas jest lepszy dostęp. Potrzebne są dobre klucze, cierpliwość i pomoc drugiej osoby. Warto to wymienić gdyż od tej pory drzwi zamykają się bez żadnych problemów i nie ma tego efektu szumu.

Opublikowano

Wielkie dzięki za dokładny opis i za link też. Niedawno kupiłem używany zawias. Muszę go jeszcze polakierować i będę zakładał. Jak zrobię to napiszę jak mi poszło.

Opublikowano

Pomocy panowie da rade jeszcze jakoś odkręcić stary zawias jak prawie całą śrube wyrobiłem jak odkręcałem prawie wcale nie zostało już żadnego gwintu do odkręcenia.

Opublikowano

wie ktos moze jak dolny zawias wymienic??

bo znalazlem tylko o gornym :confused4:

Opublikowano

skrzypiał ci ten zawias? mi jeden skrzypi i nie wiem czy to wina opadnietych drzwi czy poprostu wystarczy nasmarowac.

Opublikowano

nie skrzypial bo byl smarowany, po prostu juz dostal luzow i sie drzwi opuscily.

wymienilem go dzisiaj ale latwo nie bylo, po prostu przeebane :kwasny:[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 17:21_________________________________________________ale warto bylo bo drzwi sie zamykaja rewelacyjnie, i zero luzow gora-dol jak w nowym aucie :>

Opublikowano

mariusz spoko opisal w dziale nadwozie wymiane.u mnie tez po wymianie najgorsza ta wewnetrzna sruba na 13 trzy razy mi wpadla ale oplacalo sie.powodzenia

Opublikowano (edytowane)

Czy zawiasy z polifta pasują do przedlifta? Chodzi mi o prawe przednie drzwi. Niezbyt dobrze się już zamykają i słychać świst powietrza podczas jazdy po przekroczeniu ok. 100km/h.

Edytowane przez tomiqu
Opublikowano

Dokładnie, przedlift podejdzie do polifta?lub odwrotnie?

Opublikowano
W dniu 22.02.2012 o 21:38, KIKO80 napisał:

najgorsza ta wewnetrzna sruba na 13 trzy razy mi wpadla ale oplacalo sie

A możesz mi powiedzieć jak wyciągnąłeś te śrubki ? Bo mi wpadły i nie mam pojęcia jak je wyciągnąć...

Opublikowano

Magnes i do przodu kolego

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...