Skocz do zawartości
IGNOROWANY

LPG w FSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wiem, że temat instalacji LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa był już omawiany na forum. Ostatnio przeglądając internet natknąłem się na wiadomość o instalacji 6 generacji firmy Vialle. Jest to instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (czyli tak jak w V generacji). Różnica polega na tym, że zamiast wtrysku gazu do kolektora dolotowego wykorzystywany jest wtryskiwacz benzynowy. Dzięki temu nie ma potrzeby przełączania na benzynę, a instalacja może pracować wyłącznie na LPG, bo to on chłodzi wtryskiwacz. Nazywa się to LPdI (Liquid Propane Direct Injection). Rozwiązanie jest już opatentowane, ale chyba nie jest jeszcze dostępne na rynku. Więcej wiadomości można znaleźć tutaj: http://www.gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=785

Można też znaleźć filmiki na youtube ale z nich niewiele można się dowiedzieć. To są typowe reklamówki.

Z powyższego widać, że jest nadzieja dla posiadaczy pojazdów z silnikami FSI lub innymi tego typu :) Tylko chyba trzeba będzie trochę poczekać, aż będzie to dostępne na rynku :( no i jeszcze nie wiadomo jak to będzie wyglądało w praktyce :mysli:. A może ktoś wie coś więcej na powyższy temat?

Pozdrawiam

P.S. Tutaj jest jeszcze ciekawy artykuł na stronie producenta: http://www.vialle.nl/producten/lpdi.html?L=1

Co ciekawe piszą tam, że samochód może odpalać na LPG. Benzyna stanowi praktycznie tylko rezerwę na wypadek, gdyby zabrakło gazu. Instalacje opracowane są na razie tylko dla silników TSI montowanych w VW, ale w ciągu roku mają być opracowane także dla innych modeli.

Opublikowano

W koncu zabrali sie za ten problem od nalezytej strony. Ciekawe kiedy ten system wejdzie do PL.

Maila juz wyslalem do Abartu z wrocka z zapytaniem.

Opublikowano

dobrze, dobrze niech robia :good:

ciekawe czy ogarna gaz w 2.0/3.0 TFSI :naughty:

Opublikowano

:hi:

zapowiada się ciekawie małe przeróbki przy montażu smarowanie chłodzenie wtrysków opanowane

tylko mnie jedno zastanawia jak to będzie sie zachowywać w naszym klimacie a mianowicie chodzi mi o

ujemne temperatury poniżej -15 -20 stopni wydaje mi sie że bez paliwa aby rozgrzać całość układu sie nie obejdzie

Opublikowano

davcav6 ta instalacja bedzie smigac bez problemow w owiele nizszych temperaturach bo tam nie ma odparowywacza. A pompa wysokiego cisnienia przy silniku i tak zrobi swoje tak dlugo jak gaz bedzie w formie plynnej (butan zamarza przy -135, propan przy -187).

Panowie z Abartu odpisali. Instalacja ta jest juz dostepna w Polsce ale tylko do silnika 1.4TSI :( , a co z 2.0T?

Opublikowano

Wolny rynek nie lubi próżni. Trochę cierpliwości i TFSI będzie mógł śmigać na gazie. Przypomnijcie sobie jak wyglądały telefony komórkowe na początku lat 90. :kox:

Opublikowano

Wolny rynek nie lubi próżni. Trochę cierpliwości i TFSI będzie mógł śmigać na gazie. Przypomnijcie sobie jak wyglądały telefony komórkowe na początku lat 90. :kox:

jesli to mozna wygladem nazwac :decayed:

Opublikowano

davcav6 ta instalacja bedzie smigac bez problemow w owiele nizszych temperaturach bo tam nie ma odparowywacza. A pompa wysokiego cisnienia przy silniku i tak zrobi swoje tak dlugo jak gaz bedzie w formie plynnej (butan zamarza przy -135, propan przy -187).

Panowie z Abartu odpisali. Instalacja ta jest juz dostepna w Polsce ale tylko do silnika 1.4TSI :( , a co z 2.0T?

czyli moje obawy zostały rozwiane i zapowiada sie ciekawie o ile cena tej instalacji

będzie w miare rozsądna bo w naszym cudnym kraju różnie to bywa :gwizdanie:

Opublikowano

Hehe,

Tak , sa dostepne tylko wiekszosc to instalacje 4tej generacji (wtrysk posredni do dolotu) oparte na emulatorach - czyli cooopa.

Opublikowano

mój gazownik jeździ S4 B7 a o ile kojarze tam jest FSI... ma tam gaz oczywiscie :)

Opublikowano

mój gazownik jeździ S4 B7 a o ile kojarze tam jest FSI... ma tam gaz oczywiscie :)

W S4 b7 nie ma FSI.

Opublikowano

widziałem, że są już zestawy podające gaz przez wtryski benzynowe, to chyba już 6gen... tylko pytanie czy jest to już u nas w sprzedaży i w jakich cenach, bo premierę tych rozwiązań widziałem już parę miesięcy temu

Opublikowano

Witam,

Narazie instalacje 6 generacji sa dostepne do niewielu modeli (1.2, 1.4TSI). Abart z wrocka z tego co sie orientuje jest jedna z firm ktore najbardziej sa na czasie z takimi sprawami i oni wciaz pisza ze do 2.0 TFSI jeszcze nie ma 6gen :(

Do 1.4 TSI to troszke nie widze sensu wywalac pare tysi na gaz... zbyt maly silnik, no chyba ze auto na ponad 4 lata kupic.

Opublikowano

też widziałem że pierwsza instalacja 6gen była do 1,4tsi natomiast na targach chyba jakieś dwa miesiące temu zaprezentowali instalację "nie dedykowaną" która miał pasować do 1.8tfsi i 2.0tfsi, ale oprócz relacji z targów nie umiem znaleźć żadnych konkretów

Opublikowano

Dobra napisalem maila bezposrednio do Vialle. Zobaczymy czy odpisza i co. Tresc maila ponizej:

Hello Vialle team member,

I'm writing this email on behalf of many users of 1.8 and 2.0 TFSI engines from Poland. There has been a lot of rumous about LPdi instalation for these engines but there is not much facts on the internet. I would really appreciate if someone from VIalle could answer a couple of questions that would clarify the situation.

1. Is LPdi instaltion available already for 1.8 TFSI and 2.0 TFSI engines?

2. If it is not ready yet, could you give approximate date when it will be available?

3. If it is available on the market, could you please give a contacts for authorized garages in Poland that fit LPdi instalation?

4. If there is no authorized dealers in Poland could you supply information about garages from Germany and UK?

4. What is is the approximate price for the instalation at dealer?

Thank you in advance for answering above questions.

Opublikowano

Ale wracając do firmy Abart to oni na stronie internetowej w galerii chwalą się zamontowanym gazem do 2,0TFSI. To montują czy nie?

Zamontować można, ale czy będzie to poprawnie chodzić to druga sprawa. :gwizdanie:

Opublikowano
Hello Vialle team member,

I'm writing this email on behalf of many users of 1.8 and 2.0 TFSI engines from Poland. There has been a lot of rumous about LPdi instalation for these engines but there is not much facts on the internet. I would really appreciate if someone from VIalle could answer a couple of questions that would clarify the situation.

1. Is LPdi instaltion available already for 1.8 TFSI and 2.0 TFSI engines?

2. If it is not ready yet, could you give approximate date when it will be available?

3. If it is available on the market, could you please give a contacts for authorized garages in Poland that fit LPdi instalation?

4. If there is no authorized dealers in Poland could you supply information about garages from Germany and UK?

4. What is is the approximate price for the instalation at dealer?

Thank you in advance for answering above questions.

:hi: Dostales odpoiedz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...