Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Tarcze hamulcowe - kiedy wymienić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przy hamowaniu zaczęło coś piszczeć, okazało się, że klocki hamulcowe są do wymiany. Ale czytając posty na forum widzę, że radzicie od razu przemyśleć wymianę tarcz. Tylko nie wiem czy moje tarcze są jeszcze dobre, czy nadają się do wymiany. Szukałem długo wątku z informacją po czym rozpoznać czy tarcza jest do wymiany, ale udało mi się znaleźć tylko informację, że jeżeli są rowki to należy tarczę wymienić.

Aha, dowiedziałem się też, że przetaczanie tarcz nie jest dobrym pomysłem. Więc albo zostaną te które mam, albo kupuję nowe.

Zrobiłem kilka zdjęć tych tarcz,

wrzuciłem na serwer znajomego:

www.goos.pl/tarcze

Co myślicie? Mogą zostać czy wymienić na nowe?

Tarcze z przodu nie mają rowków. Powierzchnia po której trze klocek jest gładka.

Natomiast tarcze z tyłu mają rowek (tak na oko może ćwierć milimetra głębokości).

No i tarcza z tyłu po prawej ma trochę rdzy, która nie ściera się podczas hamowania, więc wnioskuję, że w tylko jakaś 1/3 klocka trze, a 2/3 leniuc**je. :P

Grubość przednich tarczy w najgrubszym miejscu (czyli po zewnętrznej stronie) to pomiędzy 22 a 24 milimetry.

Po odjęciu 1 (może 2) milimetrów, bo taka jest mniej więcej różnica między wewnętrzną częścią tarczy a jej właściwą częścią (tą gdzie klocek trze), jest 20 - 22 milimetry.

Grubość tylnych tarczy w najgrubszym miejscu (czyli po zewnętrznej stronie) to około 8 milimetrów.

Po odjęciu 1 milimetra, zostaje około 7 milimetrów grubości tarczy (w miejscu gdzie klocek trze).

Czy taka grubość jest OK?

I na koniec chciałem zapytać jak usunąć rdzę po zewnętrznej stronie tarczy?

Da się wyczyścić np. szczotką metalową?

A może przy tej ilości rdzy konieczna jest wymiany tarczy na nową (niezależnie od grubości tarczy) ?

I co zrobić z rdzą na piaście? Przeczytałem na naszym forum, że wypiaskować lub zetrzeć szczotką metalową. I zabezpieczyć odpowiednią pastą.

Tylko czy po starciu tej sporej warstwy rdzy średnica piasty nie będzie mniejsza (bo jeśli będzie mniejsza, to chyba nowa tarcza nie będzie dobrze pasowała?) ?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

P.S. Ponizej zdjecia wrzucone na ImageShack:

dscf3493s.jpg

dscf3497o.jpg

dscf3507k.jpg

dscf3508l.jpg

dscf3513.jpg

dscf3517.jpg

Opublikowano

teoretycznie przednie tarcze maja na poczatku gr 25mm, dop 23 :)

ja bym sie nie zastanawiał tylko wymienił.

ale ekpertem nie jestem...

pzdr

Opublikowano

Miałem prawie identyczne tarcze - pod palcem wyczuwalne rowki, na górnej części tarczy rdza. Mierzyłem suwmiarką i były braki około 2 - 3 mm ni i wymieniłem wszystkie tarcze razem z kompletem klocków. Toczyć też się nie opłaca bo poleci wymiar, będą się grzały no i wcześniej czy później będziesz musiał wymienić ( niepotrzebna strata pieniędzy na toczenie ). A ja wymienisz to będziesz miał z "bańki" już na dłuuugo. A chodzi oczywiście i przede wszystkim o BEZPIECZEŃSTWO

Opublikowano

Jeszcze jeden komplet klocków na tych tarczach mógłbyś przemęczyć bez toczenia.

Opublikowano

wszystko szmelc !!!!!

calosc do wymiany !!!!!

Kolego jezeli Cie interresuje mam taki zestaw na auto, lacznie z lozyskami

innfo na priv[br]Dopisany: 06 Maj 2010, 14:09_________________________________________________dopiero teraz sie temu dokładnie przyjrzałem

z zaciskami tez bedziesz musiał powalczyc Kolego

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi. Wymienię wszystkie tarcze i klocki.

A co z tymi zaciskami jest nie tak? Tzn. poza tym, że z zewnątrz wszędzie rdza (przez co paskudnie wyglądają). Nie da się tego odrdzewić/odskrobać :) , zabezpieczyć jakąś pastą i pomalować? :) Czy problem jest z czymś innym (nie z wyglądem) ?

Łożysko też mam wymienić?

Łożysko to jest to coś do czego przymocowana jest tarcza, tak? :)

A piasta to jest to coś pomiędzy łożyskiem a felgą? Dobrze rozumiem?

Piastę odrdzewić czy też do wymiany?

P.S. A tu link do opinii o przetaczaniu tarcz na samochodzie:

http://wasze.motofakty.pl/artykul/nie_przetaczanie_tarcz_hamulcowych_na_samochodzie.html

Opublikowano

jak zdejmiesz zaciski to zobaczysz w jakim sa stanie uszczelnienia

łozyska wymienia sie w tylnych kołach tj. tarczach

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi.

Jak tylko uzbieram fundusze zrobie tak jak mowicie.

(Zdjecia wrzucilem na ImageShack i dodalem do pierwszego postu.)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...