uris Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 To to ja wiem że są 4 cewki , ja mam jak na foto i mi śmiga.
gsm1234566 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Witam wszystkich. Przepraszam ze przywracam ten temat ale czy ktoś rozwiązał ten problem?? mam to samo po szybkim dodaniu gazu jest opóźnienie. A może problem jest na drodze zbiornik-reduktor?? nagłe spadki cisnienia etc?? Pozdrawiam
uris Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Co masz za opóźnienie ? opisz to dokładniej .Na nie rozgrzanym silniku czy kiedy ci się to dzieje ? Jaka instalacja LPG ? wtryski itd..
gsm1234566 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 A więc. Moja instalacja to reduktor alaska wtryskiwacze magickjet zmienione z czerwonych walteków sterownik stag 200+. Po wymianie wtryskiwaczy jest delikatna poprawa ale i tak jest lipa:/ butla w kole. byłem juz u dwóch gazowników nikt nie wie co możne być nie tak. Ten typ tak ma i tyle. Wyczytałem na forum ze alaska obsługuje do 90KM lecz gazownik stwierdził ze to nie to bo rzekomo sprawdzał na 2 wtryskiwaczach zamiast 4 i jest to samo. Drugi moze mi przełozyc inny ale jak nic nie da to i tak muszę mu 100 zapłacić. heh. A problem jest taki, że po mocnym dodaniu gazu, gwałtowne wciśniecie pedału przyspieszenia powoduje efekt jakby zabrakło gazu a po chwili dopiero doleciał i ciągnie ok. Dodaje mocno gazu i na sekundę jest przerwa tak jakby nie było paliwa, a za chwile wkręca się na obroty. Temperatura przełączania 40stopni. Jak swiezo się przełączy to jest naprawdę lipa. Przy 90stopniach jest lepiej ale jeszcze trzeba uważać bo zgaśnie. Jeżeli gazu dodaję delikatnie i powoli to jest ok. W całym zakresie obrotów nie brakuje gazu nie ma żadnych przerw ciągnie do końca. Tylko ten lag.. Jest tak od nowości do gaziaża nie pojadę bo juz minęło 2 lata. Podobno miało się dotrzeć Aha i odwierty są naprawde bardzo blisko głowicy bliżej się nie da. Wężyki mają możne z 1.5 cm długości. Gazu Pali 10l średnio. 11 to z klimą i non stop po mięscie. /olej jakies 0.3-0.4L/100km Pozdrawiam
luke*81 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Ja mam staga=300 na wtryskach hana 2000 i ten sam problem od nowości. Powiedziałem gazownikowi że szarpie na zimnym silniku.Podłączył auto pod kompa i powiedział że wszystko idealnie.Powiedział że jedyna opcja to wymiana sondy lambda. Tak sie złożyło że jedną sonde wymieniłem przed zagazowaniem bo padła. No wyśle sobie :czemu nie drugą tez wymienie- i wymieniłem. Problem pozostał. Wymieniłem świece. Dalej szarpie. Instalacja nowa więc odpada temat filtrów itp. Też jak inni nie wiem co robić. Auto było podpinane do kompa i żadnych błędów. Na benzynie śmiga bez problemu... Czy ktoś doszedł do tego jak to naprawić?
gsm1234566 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Tak jak u mnie. Nikt nic nie wie. A może występuje problem na odcinku zbiornik- reduktor?? Może ten zawór w zbiorniku jest za wolny ma małą przepustowość no nie wiem... Cos musi być przyczyną. Wiem ze jak gazownik raz mi zwiększył ciśnienie to było lepiej. Wszystko wyglada jakby przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia zabrakło gazu... Mam nadzieje ze wkońcu ten problem rozwiążemy. Pozdrawiam
grzemo Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 luke*81 Jeśli szarpie to prawdopodobnie za bogata mieszanka na zimnym i możliwe że czujnik temp gazu w złym miejscu, (podaj gdzie zamontowany) Niech gazownik trochę poświęci czasu i ustawi odpowiednią korektę od temp. gsm1234566 W twoim przypadku najlepiej podpiąć vaga i zobaczyć jakie są korekty w czasie wciśnięci gazu, może zalewa i stąd ten problem.
gsm1234566 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Z tego co Pamietam na jednej z regulacji gazownik stwierdził ze czasy się wydłuzaja ale nie mozna tego dokłądnie zbadac poniewaz komputer wyciąga srednią z jakiegos okresu czasu a te opoznienie trwa za krótko. Już mi ręce opadają...
grzemo Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Jeśli gazownik mówi prawdę że czasy się wydłużają to by znaczyło że jednak brakuje gazu podczas depnięcia. Zapewne alaska nie daje rady gdyż montuje się ją do 90km, a i może dysze za małe. Ale zacznij od wymiany reduktora jeśli chcesz korzystać z pełnej mocy silnika.
gsm1234566 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Na pewno masz rację co do tego reduktora, (bez urazy) ale wymień to może to to nie jest rozwiązanie bo tak mogę wszystko zmienić. Reduktor to koszt rzędu 500zł, A są tu osoby z reduktorami odpowiednimi do tej mocy które mają ten sam problem. Czyżby wszyscy mieli za małe dysze?? Jest tu jakiś problem który trapi wielu kierowców. Tylko jaki?? Pozdrawiam
uris Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Żeby zlikwidować te lagi to się stosuje proste urządzenie na linij "czujnika temperatury silnika" ,urządzenie oszukuje komputer PB podając mu inna temperaturę w tedy STAG czy inna instalacja nie leje Gazem z czym ALT sobie nie radzi ( przy odpowiedniej temperaturze termistor przełącza przekaźnik i temperatura podawana jest już prawidłowo ) pisze tutaj o krytycznym momencie przełączania się z PB na LPG ,w tedy albo auto gaśnie albo ma dziurę w miarę wzrostu temperatury dziura znika .Ja osobiście dałem dysze 2.1 ( na większych mimo regulacji zawsze była dziura ) ciśnienie około 1.10 bar bardzo duża korekta od temperatury ( narysowałem z głowy bo nie mam screana ) wtryski były Valtki czerwone, teraz są Reg-Fast Niebieski
darkle Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 To opóźnienie przy mocniejszym wciśnięciu gazu też mam. Instalacja STAG 300+ i valteki czerwone. Zaraz po założeniu miałem jeszcze po redukcji z V na IV po ponownym nawet delikatnym dodaniu gazu takie szarpnięcie. To dostroiło się samo po kilku tys km i ponownej adaptacji u gazownika. Z problemem szarpania na zimnym kazałem gazownikowi przestawić temp przełącznia ze standardowych 30* na 45* i jest znacząca poprawa. Oczywiście nadal trzeba póki się nie rozgrzeje delikatnie operować gazem ale juz to nie denerwuje. Ogólnie z tego co każdy pisze wszystkim występuje to opóźnienie po szybkim dodaniu gazu, pomimo różnych instalacji, reduktorów i wtryskiwaczy a więc nie w osprzęcie leży przyczyna moim zdaniem. Firma Prins podaje rozwiązanie tego problemu w silniku poprzez jakiś rezystor wpięty w czujnik temperatury który ma przy pracy na gazie zmniejszać czasy wtrysku z tym że jednocześnie w tej samej przytaczanej tu gdzieś broszurce piszą że rozwiązania nie można zastosować gdy termostat jest elektromechaniczny A więc w tym przypadku należało by znaleźćinne rozwiązanie które pozwoliło by na skrócenie czasów wtrysku na zimnym silniku. Ale to że szarpie na zimnym to jedno mnie najbardziej drażni to opóźnienie na ciepłym przy dodaniu gazu. Cewki i świece nie są tu winą, ale duże znaczenie ma szczelność całego układu dolotowego wraz z odmą, duże znaczenie jeśli chodzi o płynność przyśpieszania ma zespół regulacji napędu klap od zmiennej długości kolektorów (czyli słynna ułamana dźwigienka od kierownicy powietrza).
uris Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 To opóźnienie przy mocniejszym wciśnięciu gazu też mam. Instalacja STAG 300+ i valteki czerwone. Zaraz po założeniu miałem jeszcze po redukcji z V na IV po ponownym nawet delikatnym dodaniu gazu takie szarpnięcie. To dostroiło się samo po kilku tys km i ponownej adaptacji u gazownika. Z problemem szarpania na zimnym kazałem gazownikowi przestawić temp przełącznia ze standardowych 30* na 45* i jest znacząca poprawa. Oczywiście nadal trzeba póki się nie rozgrzeje delikatnie operować gazem ale juz to nie denerwuje. Ogólnie z tego co każdy pisze wszystkim występuje to opóźnienie po szybkim dodaniu gazu, pomimo różnych instalacji, reduktorów i wtryskiwaczy a więc nie w osprzęcie leży przyczyna moim zdaniem. Firma Prins podaje rozwiązanie tego problemu w silniku poprzez jakiś rezystor wpięty w czujnik temperatury który ma przy pracy na gazie zmniejszać czasy wtrysku z tym że jednocześnie w tej samej przytaczanej tu gdzieś broszurce piszą że rozwiązania nie można zastosować gdy termostat jest elektromechaniczny A więc w tym przypadku należało by znaleźćinne rozwiązanie które pozwoliło by na skrócenie czasów wtrysku na zimnym silniku. Ale to że szarpie na zimnym to jedno mnie najbardziej drażni to opóźnienie na ciepłym przy dodaniu gazu. Cewki i świece nie są tu winą, ale duże znaczenie ma szczelność całego układu dolotowego wraz z odmą, duże znaczenie jeśli chodzi o płynność przyśpieszania ma zespół regulacji napędu klap od zmiennej długości kolektorów (czyli słynna ułamana dźwigienka od kierownicy powietrza). Nie szukaj przyczyny w ALT , szukaj przyczyny w źle wyregulowanej instalacji LPG .Świece,kable itp. zalecenia to bzdura jeżeli auto śmiga na PB i nie masz tu problemów to przyczyny są dwie albo gdzieś w instalacji LPG masz jakiegoś babola albo źle wyregulowana ,wiesz chociaż jakie masz rozmiar dysz ? bo to kluczowa sprawa .
grzemo Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Na pewno masz rację co do tego reduktora, (bez urazy) ale wymień to może to to nie jest rozwiązanie bo tak mogę wszystko zmienić. Reduktor to koszt rzędu 500zł http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=megapol&source=web&cd=2&ved=0CCQQjBAwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.drypa.pl%2Fkategoria191_REDUKTORY_LPG.html&ei=77ANT6qJKYTItAaFxuzeBA&usg=AFQjCNEdHDU4emc0OoEN-MI69Dma6O_Nxw Lub allegro i za tą cenę kupisz dwa odpowiednie do twojego silnika.
luke*81 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Kupiłem kabel i podłączyłem kompa do staga. Nie wiem jak dokłądnie zmienić mnożnik bo mapa pb i lpg prawie się pokrywają i w momencie zmiany mnożnika pokazuje że róznica między lpg a pb jest duża nawet 20-30%.
uris Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Kupiłem kabel i podłączyłem kompa do staga. Nie wiem jak dokłądnie zmienić mnożnik bo mapa pb i lpg prawie się pokrywają i w momencie zmiany mnożnika pokazuje że róznica między lpg a pb jest duża nawet 20-30%. Wklej ustawienia,mapkę i inne na forum ,mapa PB i LPG ma się pokrywać tylko jeżeli były zebrane w identycznych warunkach czyli jeżeli zaglądasz po jakimś czasie mapki mogą być rozjechane to o niczym nie świadczy.
luke*81 Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Wklejam kilka zdjęć. Dodam że na tych ustawieniach jest tylko problem z szarpaniem na lpg dopóki się nie nagrzeje do 90*C.
uris Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 A wielkość dysz wiesz jaką masz? i wklej jeszcze raz korektę od temperatury i używaj printscrina w kompie będzie lepiej widać .
grzemo Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 A wielkość dysz wiesz jaką masz? Zaznaczone są hana więc rozmiar dysz nie ma znaczenia, co najwyżej źle dobrane. Mnożnik jakiś dziwny, jak nie dla hana. Warto zaktualizować sterownik do najnowszej wersji, ma lepsze korekty wewnętrzne dla poszczególnych wtrysków. Jeśli szrpie do momentu zagrzania to zapewne wtryski leją i trzeba zrobić korektę od temperatury lub aktualizacja.
darko Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Wklejam kilka zdjęć. Dodam że na tych ustawieniach jest tylko problem z szarpaniem na lpg dopóki się nie nagrzeje do 90*C. kolego zrób sobie najnowszą aktualizację sterownika i obniż minimalne ciśnienie gazu na 0,4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się