pomidor_pd Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 witam, stosunkowo niedawno jestem właścicielem diesla (jak w opisie), wczoraj kiedy wymieniałem filtr oleju i paliwa zauważyłem że pod zaworem EGR i łagodnego gaszenia pojawiły się wycieki oleju (nieduże, ale silnik poprany). Nie podjąłem się naprawy i postanowiłem prześledzić temat na forum, znalazłem parę wątków, ale nie zaspokoiło to mojej wiedzy, dlatego bardzo proszę fachowców o wyjaśnienie skąd olej przy zaworze EGR??? Do tej pory w mojej świadomości uproszczona zasada recyrkulacji spalin wyglądała jak na schemacie poniżej. Proszę o uzupełnienie mojej wiedzy i ewentualnie podpowiedzi jak można się pozbyć tego przykrego zjawiska poza wymianą na nowy. http://img576.imageshack.us/img576/161/egrx.jpg
midqard Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 bylo kolego na forum o egr bardzo duzo do dolotu olej moze dostawac sie od: odmy, turbo odma-wymiana pokrywy zaworów lub oct, ...gazy do atmosfery :gwizdanie:
pomidor_pd Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Opublikowano 16 Maja 2010 Ok, Odma kumam, ale turbo? Jak pisałem wcześniej jestem laikiem w tych sprawach dlatego pytam. Przecież turbo jest za zaworem EGR, to skąd olej w zaworze EGR?
Sztomel Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Ok, Odma kumam, ale turbo? Jak pisałem wcześniej jestem laikiem w tych sprawach dlatego pytam. Przecież turbo jest za zaworem EGR, to skąd olej w zaworze EGR? schemat narysowałeś prawidłowy ale nie zaznaczyłeś na nim strzałkami kierunku przepływu spalin i jak się chyba domyślam to z tym właśnie kierunkiem masz problem gdyż turbo nie jest za zaworem a przed jeśli bierzemy pod uwagę początek przepływu powietrza począwszy przez filtr powietrza -> rurę dolotu powietrza do turbo wraz z wlotem oparów i gazów z odmy -> rura powietrza doładowanego od turbo do intercoolera -> rura powietrza doładowanego od intercoolera do obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej -> kolektor ssący silnika a następnie spaliny z komory spalania do kolektora wydechowego i łopatek zmiennej geometrii oraz rura dopływu spalin łącząca kolektor wydechowy z zaworem EGR i część spalin ponownie do kolektora ssącego do ponownego przepalenia. Olej z odmy doprowadzony do rury powietrza przed turbospreżarką jest przez nią zasysany a następnie pompowany dalej do dolotu poprzez intercooler i zawor EGR do kolektora ssącego. Jeśli EGR jest nieszczelny to olej wycieka najczęściej poprzez dwa przeciwległe otworki znajdujące się pod grzybkiem siłownika podciśnieniowego na obudowie zaworu EGR. Są to otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną siłownika zaworu EGR a olej dostaje się tam nieszczelnością spowodowaną wyrobieniem się tulejki prowadzącej trzonka zaworu EGR.
pomidor_pd Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 Dziękuję. Wszystko jasne. Masz rację, byłem w błędzie - jak napisałem jestem laikiem (ale szybko się uczę :>) Rzeczą ludzką jest się mylić, najgorzej jest tkwić w błędzie.
tomasimo Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Jeśli EGR jest nieszczelny to olej wycieka najczęściej poprzez dwa przeciwległe otworki znajdujące się pod grzybkiem siłownika podciśnieniowego na obudowie zaworu EGR. Są to otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną siłownika zaworu EGR a olej dostaje się tam nieszczelnością spowodowaną wyrobieniem się tulejki prowadzącej trzonka zaworu EGR. Da sie to naprawic czy trzeba kupowac nowy zawór a moze jakoś usczczelnic. O zaslepieniu nie piszcie bo to akurat latwe , jednak chce miec zawór egr . Jest sporo na forum o uszczelkach i zaslepieniu, a ja sie zastanawiam nad naprawieniem zaworu. Da rade ? Poza tym nie jestem pewien czy olej kapie z tych dziurek czy z smej górnej pokrywy zaworu
mr.mark1 Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Jedyne co możesz zrobić to wyczyścić egr'a. Jeśli to nie pomoże to tylko wymiana. Ja czyściłem w sobotę, syfu troszkę było ale nie jakoś tragicznie. Wczoraj troche przycisnąłem jak jechździłem i puki co jest sucho, a lało mi sie dość konkretnie już. Jak problem powróci to wymieniam na nowy.
Musashi Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 czyszczenie przecież nie wpłynie na jego uszczelnienie . skoro cieknie tak już będzie. Albo wymiana oringa, albo EGRa
vertus69 Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę?
lukaseq1 Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 ja swojego wyczyscilem i dalej lalo, potem zmienilem oring i od 10 miesiecy suszaaa
Musashi Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę? nie pamiętam.
janjazda Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę? zależy o jakim silniku pisesz, jeśli o AWX,AVF to oring ma taki numer N90927302 i jest to rozmiar 62x3 podany przez Ciebie jest bodajże do AJM
HiRide Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Tez uwierzylem w to ze jak cieknie z zaworu to juz tak bedzie i jedynie zaslepienie pomoze lub wymiana na nowy.W moim przypadku okazalo sie ze to guzik prawda* * Wymontowujesz egr na stol. Jesli nie zrobiles tego wczesnej,odkrec rurke pod zaworem egr-zobaczysz spod malego zaworu podobny jak ten w glowicy silnika. Unosisz ten zawor pchajac go np srubokretem* od dolu do gory *i blokujesz czyms cienkim i plaskim w pozycji max otwarty.UWAGA ! trzeba uwazac zeby nie uszkodzic grzybka zaworu ani jego przylgni Kiedy juz zawor jest otwarty,bierzesz cienki pasek papieru sciernego o drobnej gradacji i bardzo dokladnie czyscisz powierzchnie styku *tj *grzybek zaworu oraz jego gniazdo.Warto to zrobic porzadnie na calym obwodzie.Tam tez zbiera sie twardy brud,ktory powoduje ze zawor nigdy nie zamyka sie do konca.W efekcie,do dolotu przedostaja sie spaliny choc nie powinny kiedy zawor jest zamkniety. Po wyczyszczeniu skladasz wszystko do kupy -na 90% przestanie cieknac z dziurek w egrze. U mnie *od kilku miesiecy jest sucho.Dwa dni temu przegonilem auto 200 km/h ,potem spraawdzilem czy sa jakies wycieki z zaworu i co ? Suchutko* Warto sprobowac zanim sypniemy kilka stowek na nowego egra.
tomasimo Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Dzieki. Sprawdze tak jak pisze HiRide ale warto tez by było wymienic oring na nowy .
Ponio1767 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę? zależy o jakim silniku pisesz, jeśli o AWX,AVF to oring ma taki numer N90927302 i jest to rozmiar 62x3 podany przez Ciebie jest bodajże do AJM Czyli jak kupie ten pierscien uszczelniajacy, wyczyszcze wczesniej zawor i go zaloze to powinno cos pomoc, troche mnie powinno cieknac ??
tomasimo Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 U mnie w miescie jest sklep z uszczelkami kazdego rodzaju , moze tak kupic bo 50 km do aso mi sie nie opłaca .
borowny Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Podepne sie pod temat. Mam problem w swoim AVFie z zaworem EGR. Mianowicie zawor kompletnie nie reaguje na podawane podcisnienie i nie otwiera doplywu spalin. Zamiast tego zauwazylem ze gdy N18 zalacza EGR to powietrze jest zasysane przez te 2 otwory pod grzybkiem silownika. Dodatkowo jest lekki wyciek oleju z tych otworkow ale to chyba standard. Czy to oznacza nieszczelnosc/uszkodzenie membrany silownika i ewentualna wymiane calego zaworu?
Sztomel Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 To dokładnie oznacza uszkodzenie membrany siłownika zaworu EGR i czeka Cię wymiana bo raczej chyba nie będziesz kombinował z jego własnoręczną reanimacją.
papit Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Ja rozebrałem u siebie gruszkę podciśnienia od EGR bo miałem pęknięta membranę i telepało silnikiem przy gaszeniu. Niestety nie znalazłem odpowiedniego kleju aby ją skleić bo jest ona z jakiejś gumy silikonowej. Skończyło się na SuperGlue jednak to pomaga na krótko bo klej jest zbyt sztywny i pęka. Jestem już po dwóch takich operacjach w przeciągu 3 miesięcy . Następnym razem poszukam samej gruszki w dobrym stanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się