Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Pierwsze doświadczenia z VAGiem i prośba do tych co mają


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj zabrałem się za VAGowanie autka. Po pierwsze wtyczka Viakena (USB KKL) nie chciała wejśc w gniazdo trzeba było lekko plastik podpiłować. Na pierwszy ogień poszedł VAG-COM 409.1. O dziwo pierwsza próba i wszystko OK (a tyle się naczytałem o problemach z połączeniem). Pochodziłem o programi i pierwsz czynność to "Auto Scan" pochodziło chwilkę kilka sterowników posprawdzało i wkońcu się wywaliło - produkt niezarejestrowany, a przecież był crack (możliwe że coś z nim nie tak lub ja zle coś robiłem???). No nic coś tam przetestował i znalazł błąd:

17571 (P1163 - 35-10) Fual Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

46925845vz2.jpg

Następnie zdaje się że udało się skasować owy błąd. Ale czy ktoś wie co on znaczy bo w tych listach co mam takiego błędu nie znalazłem.

Ponownie zapodałem cracka - niby zarejestrował się - i szukałem błądów, znalazł się kolejny:

17564 (P1156 - 35-10) Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground

FOTO:

70078996fz1.jpg

FOTO2:

63454509we5.jpg

Myślę że to już jest poważniejsza sprawa. O ile poprzedni błąd udało się skasować tego się nie dało. Nie wiem coś cały czas był problem z rejestracją VAGa (komunikat na zdjęciu) i możę to przez to. Nie wiem czy pierwszy błąd po jezdzie nie wyskoczył - dziś sie okażę. Potem testowałem różniste VAGi ale nie chciały sie komunikować, sprawdzałem też nową wersję beta, nic z tego, możę jakies ustawienia w zakładce opcje, w 409.1 wystarczyło podanie portu com.

Prośba do forumowiczów:

1 - O czym mówią oba błędy (brak ich w spisach) i jak się "pozbyć" drugiego.

2 - Które to sensor ten G71 - zdjęcia:

a) 1009229a1do.jpg

B)1009231a9wg.jpg

3 - JAK ODPALIć INNE WERSJE (czy się da?)

WIELKA PROŚBA:

4 - BARDZO POTRZEBUJę DZIAŁAJĄCY PROGRAM !!! (może ktoś podeśle na emiala)

Efekt: autko dalej w trybie awaryjnym. Sorki że długie wyszło.

Opublikowano

1. Pierwszy błąd mówi o zepsutym G71 (czujnik ciśnienia w dolocie), bądź przerwie w okablowaniu, albo zwarciu do +.

Drugi błąd wskazuje na taki sam przypadek jak wyżej ale dotyczący czujnika temperatury w dolocie G72.

Aby sprawdzić musisz odzytać odpowiednie wartości w blokach mierzonych.

2. Wg, ale niech się znawcy twojego sinika wypowiedzą to żaden z tych na zdjęciu to nie jest G71. IMO patrząc od przodu to jest on po prawej stronie silnika w rurze za turbiną, wtyczka 4-pin.

G71 i G72 są zintegrowane w całość, więc ten czujnik zintegrowany ci padł, lub masz rozłączone kable, bądź przerwę, albo zwarcie.

Aby go zobaczyć zdemontuj osłonę pokrywy silnika.

Resztę masz na maila odpowiedzi.

Opublikowano

1. Ale pierwszy błąd jest opisany czujnikiem G81 - czyli czujnikiem temp. paliwa, w PD jest jakiś obieg chłodzenia paliwa. Ten błąd sądze że udało się skasować ale dziś sparwdzę.

2. Czujnik ciś w dolocie - na zdjęciach są czujniki przy przepływce, jeden ma taki kapturek jakby mierzył różnice ciśnień. Po prawej stronie nie ma nic ciekawego tzn. nic związanego z dolotem, tam jest układ paliwowy o ogrzewania/chłodzenia paliwa, przewody olejowe z czujnikiem, serwo, abs itp

Opublikowano

1. Sprawdź w 01/08/013 wartość ciśnienia doładowania. Imo czujnik cisnienia doładowania padł, następuje notlauf (przeładowanie) czego efektem jest tryb awaryjny.

2. Po kolei: 01 - elektronika silnika , 08 - odczyt wartości mierzonych, 013 - mierzysz ciśnienie doładowania, jeśli suma przekroczy ok 2,3 - 2,5 bar to masz problem na tacy. Wymień czujnik ciśnienia doładowania i po krzyku :)

Opublikowano
1. Sprawdź w 01/08/013 wartość ciśnienia doładowania. Imo czujnik cisnienia doładowania padł, następuje notlauf (przeładowanie) czego efektem jest tryb awaryjny.

2. Po kolei: 01 - elektronika silnika , 08 - odczyt wartości mierzonych, 013 - mierzysz ciśnienie doładowania, jeśli suma przekroczy ok 2,3 - 2,5 bar to masz problem na tacy. Wymień czujnik ciśnienia doładowania i po krzyku :)

Hmmm, przecież 011 to ciśnienie doładowania, 013 to korekcja na wtryskach.

Opublikowano
1. Sprawdź w 01/08/013 wartość ciśnienia doładowania. Imo czujnik cisnienia doładowania padł, następuje notlauf (przeładowanie) czego efektem jest tryb awaryjny.

2. Po kolei: 01 - elektronika silnika , 08 - odczyt wartości mierzonych, 013 - mierzysz ciśnienie doładowania, jeśli suma przekroczy ok 2,3 - 2,5 bar to masz problem na tacy. Wymień czujnik ciśnienia doładowania i po krzyku :)

Hmmm, przecież 011 to ciśnienie doładowania, 013 to korekcja na wtryskach.

Mea culpa. Oczywiście że blok 011.

Opublikowano

Jeśli mówisz aby wejść do: Select Control Module -> 01-Engine -> Meas. Blocks - 08 to tam wchodziłem ale zdaje się, że tylko sprawdzałem Grupę 001 i była w normie.

No i tak po troszku człowiek się uczy, szkoda że nie mam w pobliżu kogoś kto by krótki kurs VAGowania przeprowadził.

Błędu związanego z G71 nie mogę wykasować, myślę że najprawdopodobniej czujnik padł. Dziś poszukam gdzie fizycznie jest ten czujnik bo wczoraj już nie miałem czasu - zdaje się że powinien być na rurze wylotowej z IC. W opisie błędu jest open or short to ground czyli otwarcie lub zwarcie do masy - czy tak objawiają się usterki czujników czy w jakiś inny sposób a bardziej prawdopodobne jest że brakuje styku lub wtyczka wypadła itp

Opublikowano
Jeśli mówisz aby wejść do: Select Control Module -> 01-Engine -> Meas. Blocks - 08 to tam wchodziłem ale zdaje się, że tylko sprawdzałem Grupę 001 i była w normie.

No i tak po troszku człowiek się uczy, szkoda że nie mam w pobliżu kogoś kto by krótki kurs VAGowania przeprowadził.

Błędu związanego z G71 nie mogę wykasować, myślę że najprawdopodobniej czujnik padł. Dziś poszukam gdzie fizycznie jest ten czujnik bo wczoraj już nie miałem czasu - zdaje się że powinien być na rurze wylotowej z IC. W opisie błędu jest open or short to ground czyli otwarcie lub zwarcie do masy - czy tak objawiają się usterki czujników czy w jakiś inny sposób a bardziej prawdopodobne jest że brakuje styku lub wtyczka wypadła itp

Tak , po wejściu w 08 , wybierz blok 011 i z lapkiem na kolanach (popros asystenta) pomierzcie cisnienie doładowania. Wtedy wszystko sie wyjasni :)

Opublikowano

O to dziś spróbuję chyba, że mnie uprzedzą w ASO VW bo dziś jadę na wymianę płynu hamulcowego i jak nie będzie szefa to po znajomości podepnią pod komputer.

Chyba namierzyłem ten czujnik (narazie tylko z fotki:

1005175a4dv.jpg

Opublikowano

W ASO to pewnie na postoju podepną i pomierzą jakieś wartości, ale nie turbinę czy przepływkę, do tego trzeba pojeździć z fejsem. Weź kogoś do auta, znajdźcie jakiś fajny pusty odcinek i popiłuj auto na trójce 1500-4000(4500)RPM dla każdego z bloków wykonawczych osobno. Pamiętaj żeby go najpierw nagrzać do minimum tych 80-82 stopni.

Opublikowano

No i co? To nie jest po prawej stronie silnika patrząc od przodu. To co napisałem odnosi się tylko do tych błędów, które nie dają się skasować, z tych zdjęć, które są niżej.

Opublikowano

No i człowiek cięgle się uczy i poznaje - dolot kojarzył się nieco inaczej ... a to chodzi o dolot z IC

[ Dodano: 2006-07-14, 08:44 ]

No i przed wczoraj się wszystko rozwiązało. Błąd związany z G71 spowodowany odpiętą wtyczką ;) :shock:

Wykasowałem. Znalazł jesze 3 błędy:

17564

17569

18258

Ktoś ma opis do nich, bo nie wiem co oznaczają???

Wykasowałem, pojeżdziłem pomierzyłem co nieco - wszystko wygląda że w normie.

Opublikowano

Mam ten sam problem z VAG'iem Adadur. Dzisiaj pierwszy raz odpaliłem VAG'a 409.1 i wywalil mi ten sam blad z niezarejestrowanym programem. Mozecie mi cos podesłać na maila albo skad wziac takiego "zarejestrowanego" ?? :gwizdanie:

PS. Skasowalem sobie za to blad poduszki :kox:

piractwa nie popieramy na forum

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...