marcin9680 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Witam serdecznie , bardzo prosze o pomoc w odczytaniu tego bledu: 17910 - FUEL PUMP RELAY (J17) SHORT TO PLUS P1502 - 35-10 - INTERMITTET wspomne tylko ze dzisiaj jadac autem zapalila sie kontrolka od swiec zarowych , po wcisnieciu sprzegla silnik zgasl. Po okolo 15 minutach proby odpalenia udalo sie i zapalil , jednak ze kontrolka od swiec zapala sie i mruga (nie zawsze ale podczas jazdy dosc czesto) i silnik czasami skacze na obrotach , jak go zgasze to odpala normalnie lecz po dluzszej przerwie znow trzeba go chechlac rozrusznikiem. Z tego co rozumiem z tego bledu , ktory mi pokazal VAG po podlaczeniu to uszkodzony jest przekaznik pompy paliwa , bardzo prosze o potwierdzenie moich domyslow no chyba ze to pompa siadla :wallbash: Jezeli to mozliwe to prosze o jakis numer owego przekaznika i mala wskazowke gdzie on sie znajduje zeby go wymienic? Dziekuje i pozdrawiam
AudiB4 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 17910 Obwód zwolnienia pompy paliwa - skrót do B+,a konkretnie padający przekaźnik pompy,podmień przekaźnik,jeśli to nie pomoże to niestety pompa kaput.
marcin9680 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 Sorki ale co znaczy "podmien przekaznik" chodzi o to by zalozyc taki sam ale nowy , sprawny? czy jakis inny , ktory by mi pomogl w sprawdzeniu , ze to akurat padl przekaznik a nie pompa?
AudiB4 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Podmień czyli,znajdz kogoś kto ma taki sam motor i pożycz od niego przekaźnika,jeśli problem ustąpi to kupujesz nowy,zakładasz i po problemie,a jeśli po podmianie przekaźnika problem będzie taki sam,to znaczy że pompa pada.
marcin9680 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 Oki juz kumam a wiesz moze jaki jest numer tego przekaznika?
AudiB4 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Niestety nie mam Etki,i w tym Ci nie pomoge.
jarekjp Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 numer przekaźnika 443 951 253 AA lub 89 9574 000 a od i czołowej ten głowny numer to 219 dodam ze przekaznik znajduje sie w obudoie ECU (komputera ) pod maską moge ci zrobic zdjecie jak chcesz
marcin9680 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 OKi dziekuje srdecznie , juz go znajde , jakis czas temu wykrecalem obudowe ECU bo musialem naprawic zatarte wyciraczki tak wiec bede rozkrecal i szukal no chyba ze masz to zdjecie i zaden to problem dla ciebie to wklej , przyda sie tez dla innych posiadaczy A4
Sztomel Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 przekaźnik 219 nie jest od zasilania pompy paliwa tylko od zasilania sterownika silnika czyli terminala "30".
marcin9680 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 Kolego "Sztomel" to ktory przekaznik jest od pompy paliwa w A4 B6 z silnikiem AWX? jezeli kolega "jarekjp" sie pomylil lub nie.
Sztomel Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Kolego "Sztomel" to ktory przekaznik jest od pompy paliwa w A4 B6 z silnikiem AWX? jezeli kolega "jarekjp" sie pomylil lub nie. dobre pytanie, nie jeżdżę Audi więc na własnym przykładzie nie sprawdzę ale jestem pewien, że jest to któryś z przekaźników pod deską rozdzielczą albo ma numer 167 albo 372 albo najlepiej wklej foto Twoich przekaźników to prędzej ustalimy, zawsze przecież można wyjąć każdy podejrzany przekaźnik i w jego miejsce wpiąć mostek w gniazda odpowiadające pinom 30 i 87 przekaźnika i wtedy każdy odbiornik na takim mostku zadziała. Jeśli wyjmiesz przekaźnik 219 to nawet kontrolka świec żarowych Ci się nie zapali i Vag nie połączy się ze sterownikiem silnika więc na chłopski rozum nie może to być przekaźnik 219 bo byś żadnego błędu nie odczytał - tego jestem pewien na 100%. Pewnie też zaglądałeś do FAQ w dziale Elektryka to widziałeś, że prosiłem o załączenie wykazu przekaźników do B6 i B7 ale bezskutecznie.
marcin9680 Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 Witam , wracajac do opisanego problemu z przekaznikiem pompy paliwa , dzisiaj podlaczylem VAGa i lipa nie chce sie laczyc ze sterownikiem silnika do tego na zegarach pala sie kontrolki od ESP i ABSu , po wejsciu w sterownik hamulcow pokazuje mi blad tej tresci: 18258 - POWERTRAIN DATA BUS: MISSING MESSAGE FROM ECU P1850 - 35-00 -- Bardzo prosze o pomoc , co sie dzieje? co sie zjebalo? , co musze wymienic ? Wspomne tylko , ze do wczoraj wszystko bylo wporzadku do poki nie pojawily sie problemy z przekaznikiem pompy paliwa. Dziekuje
Sztomel Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 teraz to już zajrzyj do wnętrza obudowy sterownika silnika i sprawdź czy i ile tam jest wody.
Jarol Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Przekaźnik od pompy na 100% w B6 jest w obudowie sterownika. Tak jak Sztomel pisze sprawdź czy nie ma w tej obudowie wody.
Mati1690 Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Kolego miałem podobne objawy do twoich choć w b5 2,5 tdi okazało się że padła pompka paliwa zobaczy czy jak masz powyżej połowy zbiornika czy będzie dobrze?
marcin9680 Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 Witam ponownie , rozebralem obudowe ECU i woda , woda, woda i przekazniki mokre. Co dalej robic? kumpel mial to samo i powiedzial , ze wymienil ten maly przekaznik 395 i bylo OK tylko , ze jak rozmawialem z ASO to mi powiedzieli , ze przekaznik od pompy paliwa znajduje sie wraz z pompa w tym modelu i teraz juz zglupialem , nie wiem co dalej robic? co wymienic? Wszystko wytarlem do sucha , przekazniki rozebralem i przeczyscilem preparatem stosowanym w elektronice itp. cos jak "KONTAKT" i po zlozeniu wszystkiego , przekreceniu kluczyka na zaplon lipa wciaz to samo i do tego nie zapala sie kontrolka od swiec tak jak by swiece wogole sie nie grzaly. Gdzie sie znajduje jakis przekaznik lub bezpiecznik od swiec zarowych? chyba ze ten 395 to od pompy i swiec?! [br]Dopisany: 29 Maj 2010, 15:27_________________________________________________Juz wiem czemu kontrolka swiec zarowych nawet sie nie zapala , dzieki koledze "sztomel"(wczesniejsza jego odpowiedz) bo ten przekaznik 219 byl zalany woda , teraz czekam na kumpla i bedziem podmieniac przekazniki , jak juz rozwiaze problem to dam znac. [br]Dopisany: 29 Maj 2010, 16:54_________________________________________________Witam wszystkich , koledzy szanowni problem rozwiazany podmienilem przekaznik od kumpla z drugiej Audi i ruszylo bez problemu. Potwierdzam wskazowki kolegi "jarekjp" , ze za pompe paliwa odpowiedzialny jest przekaznik 219 bo wlasnie po jego zamianie przekrecilem kluczyk na zaplon , chlupnelo w zbiorniku , zabrzeczala pompa paliwa , zgasly kontrolki od chamulcow i swiec zarowych i ogien silniczek zaskoczy za pierwszym razem , nawet bez jakiego kolwiek chechlania go rozrusznikiem Dziekuje wszystkim za pomoc i wskazowki , wyglada na to , ze to wlasnie przekaznik 219 jest odpowiedzialny za laczenie sie VAGa ze sterownikiem silnika , grzaniem swiec no i uruchamianiem pompy paliwa. Dzieki , dzieki i pozdrawiam.
Sztomel Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 z pewnością przekaźnik 219 nie jest odpowiedzialny za grzanie świec gdyż świece nie mogą cały czas dostawać zasilania a przekaźnik 219 cały czas podaje zasilanie od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce aż do zgaszenia silnika, od świec jest przekaźnik 202, jeśli chodzi o zasilanie pompy paliwa to z tego co wiem a dotyczy to silnika 2.5 V6 AKE i AKN z 2001 roku przekaźnik jest pod deską rozdzielczą na IV pozycji a przekaźnik 219 nie jest dwuobwodowy więc przy braku zasilania z tego przekaźnika ECU nie byłby w stanie zapisać żadnego błędu, przydałby się zatem schemat elektryczny do AWX z 2001 roku.
marcin9680 Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Opublikowano 30 Maja 2010 Witam , nie mowie ze mam racje i ze wlasnie jest tak jak opisalem ale staram sie opisac tylko to co zuwazylem po zamianie tylko tego jednego przekaznika 219. Moze od pompy i swiec zarowych sa gdzies pod deska glowne przekazniki odpowiedzialne za prawidlowe dzialanie tych czesci lecz chyba ten 219 przekaznik jest jakos "spokrewniony" i odpoweidzialny rowniez za dzialanie pompy paliwa i swiec. Moja jedna uwaga dla innych uzytkownikow z podobnym problemem , to tak jak wspomnieli inni koledzy (potwierdzam) sprawdzcie czy nie ma wody w obudowie ECU (glupie rozwiazanie niemieckich inzynierow ) a pozniej przekazniki 219 , 202 i 395 (w moim przypadku). Pozdrawiam. PS. teraz ta obudowe ECU to chyba pianka montazowa , silikonem albo innym srodkiem uszczelniajacym zabezpiecze aby wiecej jaj sobie nie robilo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się