Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

@Gregorypeck no twój styl jazdy to prawie taki wzorcowy :D I przy takiej jeździe niemasz problemów z ubywającym olejem ?

Jak ten silnik mi obieca, że nie klęknie wcześniej niż przy 300-400k to mogę mu w ramach podziękowań z góry dolewać ten olej :good:

może już tyle macie :decayed: Ja ostatnio zrobiłem trasę 2x400km nad morze i furka sprawowała się perfekcyjnie :good: Zero zurzycia oleju, spalanie 6,8l/100km na 19` :naughty:

wow!! spalanie 6.8 ? z jaka predkoscia jechales ?? caly czas z gorki ?? ;) pytam z czystej ciekawosci bo u mnie ponizej 9 nie schodzi :/

tylko że ty masz 1.8T a on troche mniej ekonomiczny od ALT jest :gwizdanie: jechałem tak nie przekraczając 110km/h ale i przy wyprzedzaniu kreciło sie po 5k obrotów :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszyscy.Ja też testuje nowy olej wynalazek taki.Napisze po paru tysiączkach jak sie sprawdza.

W niedziele robiłem 1200 km do holandii,V_140-150 plus 2h korków Spalanie 7,8 literka.Samochód na maxa załadowany.Zrobiłem 800 km na kotle 95Pb.I około 300 olejku oczywiście.Wczesniej było lżej i brał 500 i więcej jak poszalałem.[br]Dopisany: 17 Sierpień 2010, 21:19_________________________________________________PS.

Jak sie gazuje w górkach to olej znika momętalnie.Testowałem to klinicznie :cool1:

A AUDI zapłaci mi kiedyś odszkodowanie za wrzody na żołądku,jak Marlboro rakowcom w USA :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z Chorwacji jakieś 3tys. km (jazda po Krakowie , Wiedniu ) autko mi spaliło jakieś 0,7L, wiec uważam to za sukces ...

Olej 5w40 Castrol ....

Trzymałem max poziom sprawdzając poziom co 300km i ewentualnie dolewając po 50ml ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z Chorwacji jakieś 3tys. km (jazda po Krakowie , Wiedniu ) autko mi spaliło jakieś 0,7L, wiec uważam to za sukces ...

Olej 5w40 Castrol ....

Trzymałem max poziom sprawdzając poziom co 300km i ewentualnie dolewając po 50ml ...

Aramir, ja też wróciłem z Chorwacji to poziom był w okolicach 0,7 L na 3 tyś :)

Z tym, że ja wyjechałem z domu z poziomem MAX zajechałem do Chorwacji sprawdziłem było mniej więcej z połowie, więc bez dolewki wróciłem do domu, dolałem dopiero po 500 km jeżdżąc na miejscu.

Jaką miałeś prędkość na autostradzie?

Może to silnik przeznaczony na jazdę w ciepłym klimacie? :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z Chorwacji jakieś 3tys. km (jazda po Krakowie , Wiedniu ) autko mi spaliło jakieś 0,7L, wiec uważam to za sukces ...

Olej 5w40 Castrol ....

Trzymałem max poziom sprawdzając poziom co 300km i ewentualnie dolewając po 50ml ...

Aramir, ja też wróciłem z Chorwacji to poziom był w okolicach 0,7 L na 3 tyś :)

Z tym, że ja wyjechałem z domu z poziomem MAX zajechałem do Chorwacji sprawdziłem było mniej więcej z połowie, więc bez dolewki wróciłem do domu, dolałem dopiero po 500 km jeżdżąc na miejscu.

Jaką miałeś prędkość na autostradzie?

Może to silnik przeznaczony na jazdę w ciepłym klimacie? :polew:

powiem ci szczerze, że w jedna strunę między 100-140 , ale za to powrót to momentami powyżej 150 ....

ogólnie bardzo przyjemnie się jechało ...

podejrzewam, że jak bym nie dolewał to po 1300km również bym miał w połowie bagnetu ...

Oczywiście sprawdzałem na ciepłym silniku po 4min od wyłączenia zapłonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie zeby po 4min. caly olej juz zdarzyl scieknac...

Tak, ale masz punkt odniesienia, jeśli zawsze tak sprawdzasz.

Ja jechałem cały czas w granicach 140-160, więc jednak ALT nie jest żarłoczny jeśli kręcimy go max do 4,5 tyś bo tyle mniej więcej wychodzi 160

A tak poza tematem ile benzyny Ci spalił? Mój w jedną stronę pokazywał 8.8 a jak wracałem to 9.0 :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer to ina sprawa.Jak mierzyłem od rezerwy do rezerwy to wyszlo 8,2 l.predkosc max 140km/h.Polowa trasa ,polowa miasto.

Robimy teraz małego off topa ja zawsze sprawdzam komputer i mniej więcej myli się od 0,4 do 1 :shocked: L oczywiście na niekorzyść mojej kieszeni.

A pali mi różnie, zależy od nastroju od 8,5 do 9,7 L :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem ubywajacego oleju dotknal i mnie w koncu :( Po przejechaniu ok.8 tys.km pojawila sie kontrolka MIN,wlalem mu na poczatek ostrozne ale dalej swieci min ,w sumie wlalem litr oleju a kontrolka nadal nie gasnie.Jak to jest u was?po dolaniu odrazu gasnie czy musi troche pochodzic?ewentualnie trzeba troche przejechac?bo sprawdzam na bagnecie mam niby max a kontrolka nadal swieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja sprawdzalem ta odme ale u mnie wyglada ze nic nie jest popekane chyba ze gdzies dalej w niewidocznym miejscu...a i u mnie nie ma tak ze jak ponosze klape to kontrolka znika...

Moze czujnik poziomu oleju padł.

U mnie ta kontrolka gasla zawsze po podniesieniu klapy na minute i zapalała sie znowu w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa działała na kontrolkę zawsze - nawet jak stan oleju był nisko. Co prawda potem się zapalała, ale motyw z maską zawsze działał (ewentualnie chwilowe wietrzenie).

Poza tym litr oleju w zupełności wystarczał, by dolać do MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka oleju jest najprawdopodobniej w porządku. Dziurawa i nieodpowiednio uszczelniona odma (brak opaski uciskowej), łącznie z niewspółpracującą kierownicą powietrza znacząco wpływa na zużycie oleju i moc silnika. Jeżeli wymiana nie rozwiąże problemu całkowicie, to przynajmniej poprawi znacznie sytuacje. Jest to udowodnione i potwierdzone na wielu przypadkach.

Zestaw części:

01. Rura - 06B103211H,

02. Pierścień uszczelniający - N90467301,

03. Sprężyna - 037121142A,

04. Wąż - 06B133784AB,

05. Zwykła opaska uciskowa.

Odpis z faktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość łącznie z robocizną nawet w ASO wyniesie jedyne 180-200 PLN (rura kosztuje 138 PLN, a wąż 25 PLN). Myślę, że jak na nich i 2 lata bezwarunkowej gwarancji jest to cena do przyjęcia. Najprawdopodobniej jest to RURA. Zależy, który przewód Ci poszedł. Najlepiej zarejestrować się na jakiejś stronie z częściami, wpisać kod i looknąć czy to na pewno ta część. Jako że ja wymieniałem to z 4 innymi rzeczami na raz nie jestem w stanie powiedzieć, która część wystarczy.

W ASO nie pracują mechanicy - to wymieniacze. Nic nie naprawiają tylko wymieniają całość jak leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...