Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BKE] Kolejna wymiana popychaczy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem, że bardzo szybko silnik zużywa popychacze zaworów. Objawia się to tym, że po wymianie jest spokój ale za 10 max 15 tysięcy podczas pracy silnika słychać specyficzne "cykanie" zaworów i jakby "odgłos wypychania" powietrza z silnika do filtra powietrza.

Wymieniłem już 2 razy popychacze i cykanie wróciło. Trzeci raz to mi się nie uśmiecha bo dochodzę do wniosku, że to nie wina popychaczy a jakiś feler w silniku.

Dla sprecyzowania dodam, że podczas ostatniej wymiany popychaczy mechanik przejrzał dokładnie wałek rozrządu, panewki wałka i nic nie znalazł- wszysko super. Silnik nie zużywa oleju, pracuje jak na diesla w miarę kulturalnie i cicho.

Jakieś pomysły co do potencjalnych przyczyn a może ktoś miał taką usterkę.

z góry dzięki za help a dla osoby która trafnie zdiagnozuje usterkę wielka wódka !!!!

Piotrek

Opublikowano

motywacja niezła :wink4: ale obawiam się,że poprzez internet-raczej ciężko będzie ocenić co tam może tykać :gwizdanie:

Opublikowano

Nikt nie ma pomysłu co to za g... może być? :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

Na odległość bardzo ciężko cokolwiek ci sugerować. Widzę, że jesteś z Rzeszowa spróbuj może podjechać do Pana Piotra z Łąki jeżeli jeszcze nie korzystałeś z jego usług. Te popychacze założyłeś oryginalne kupione w ASO czy też zamienniki?

Opublikowano

Na odległość bardzo ciężko cokolwiek ci sugerować. Widzę, że jesteś z Rzeszowa spróbuj może podjechać do Pana Piotra z Łąki jeżeli jeszcze nie korzystałeś z jego usług. Te popychacze założyłeś oryginalne kupione w ASO czy też zamienniki?

Popychacze kupował i wymieniał mi właśnie Pan Piotr z Łąki i coś mi się wydaje, że pomysły się skończyły?! Jestem już umówiony na następną wizytę ale popychacze to nie olej trochę drogo tak co 10 tysięcy wymieniać :wallbash: :wallbash: :wallbash: będzie super jak zdiagnozuje problem i usunie usterkę.

Czy to prawda, że w tych silnikach ustawia się kaoś wałek w głowicy?

Opublikowano

A sprawdzałeś ciśnienie oleju? Wcale nie musi się palić kontrolka przy niższym ciśnieniu (świeci się dopiero jak już prawie wcale nie ma ciśnienia). Może to jest powodem szybkiego zużywania się popychaczy :mysli: .

Opublikowano

A sprawdzałeś ciśnienie oleju? Wcale nie musi się palić kontrolka przy niższym ciśnieniu (świeci się dopiero jak już prawie wcale nie ma ciśnienia). Może to jest powodem szybkiego zużywania się popychaczy :mysli: .

a może równiez to niskie cisnienie powoduje głosniejsza pracę tych zaworów????

wiec trzeba sprawdzic cisnienie, a potem szukac dalej

Opublikowano

Podobny problem przerabiałem kiedys w Mazdzie 626, popychacze dawały niezle w kość. Wymiana, płukanie, zalewanie oleju nie wiele dawały. Pomogła wymiana zaworka wpompie olejowej, który się przycierał i nie utrzymywał takiego ciśnienia jak trzeba. Koszt zaworka wówczas 150 zł (kawałek bzdurnej sprężynki i mały tłoczek). Po wymianie jak ręka odjął. Zacząłbym więc od sprawdzenia jakie pompa daje ciśnienie oleju, a druga sprawa to w jaki spoósb te popychacze są montowane, to też jest nie bez znaczenia.

Opublikowano

sprawdź ciśnienie oleju. może pompa oleju kucać.za słabe ciśnienie jest na górze. a jak wyglądają hydro po wyjecie?? miękkie są,wytarte czy co??

na jakim oleju jeździsz??

regulowane były pompowtryski?? - Vag nie pokaże pracy fizycznej może to któraś pompka klepie...

Opublikowano

Odnośnie ciśnienia oleju to właśnie coś mechanik zagadywał ale mówił, że jak ciśnienie by było za niskie to pierwsza leci turbina bo nie ma smarowania. Dodam jeszcze, że zauważyłem taką prawidłowość, że jak go przytrzymam chwilę na wyższych obrotach albo przejadę kawałek trzymając go na obrotach to cykanie milknie.

Odnośnie sposobu zakładania i popychaczy to w sumie wierzę mechanikowi (Pan Piotr z Łąki).

Olej- taki jak leją w salonie VW, oczywiście spełnia normę dla pompowtrysków.

Jutro jadę znowu sdejmować pokrywę i oglądać wałek i jak znam życie to nic tam nie będzie ciekawego a popychacze jak nowe bez sladów wytarcia może jedynie trochę miększe jak nowe będą.

Opublikowano

a jakiego oleju uzywasz? :mysli:

Opublikowano

Tak naprawdę do nie wiem jaki to olej. Wiem jedynie, że taki leją do silników w serwisie volkswagena no i że spełnia normę dla pompowtrysków.

Opublikowano

Tak naprawdę do nie wiem jaki to olej. Wiem jedynie, że taki leją do silników w serwisie volkswagena no i że spełnia normę dla pompowtrysków.

:wink4:

1. jakie popychacze sa montowane? ori czy zamienniki, jakiej firmy? :mysli:

2. cisnienie smarowania sprawdzone?

3. kanaly doprowadzajace olej do popychaczy drozne?

4. problem dotyczy jednego czy wszystkich popychaczy?

Opublikowano

I wszystko jasne. :good:

Po zdjęciu pokrywy i przeglądnięciu wałka okazało się, że krzywki są widocznie zużyte, widać ostre krawędzie i przetarcia czyli wielka lipa :thumbdown: trzeba kupić nowy.

Jak wszystko wymienię to napiszę jakie są rezultaty.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

----------------------------------------------------------------------

Wałek i popychacze wymienione. Teraz silnik pracuje jak zegarek- zero drgań, dziwnych odgłosów czy cykania. Mam nadzieję, że tak już zostanie.[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2010, 19:49_________________________________________________No i stało się najgorsze :wallbash:, silnik znowu cyka po przejechaniu około 1200-1500 km.

Teraz to już nie mam pomysłu co robić ale chyba zostaje jedynie demontaż głowicy i dokładne sprawdzenie jej elementów. Skoro coś sie zacina i nie jest to spowodowane wałkiem czy popychaczami to musi to być jakaś mechaniczna usterka w glowicy i po jej zdjeciu powinno sie to udać zdiagnozować.

Jakieś sugestie?

Opublikowano

Skoro wałek był do wymiany i ciągle masz problemy z popychaczami to na Twoim miejscu sprawdził bym mimo wszystko ciśnienie oleju (oczywiście na rozgrzanym silniku) i drożność kanałów olejowych w głowicy.

Opublikowano

Skoro wałek był do wymiany i ciągle masz problemy z popychaczami to na Twoim miejscu sprawdził bym mimo wszystko ciśnienie oleju (oczywiście na rozgrzanym silniku) i drożność kanałów olejowych w głowicy.

Słynne cykanie występuje na chłodnym silniku- jak złapie temperaturę to pracuje normalnie.

Opublikowano

Skoro wałek był do wymiany i ciągle masz problemy z popychaczami to na Twoim miejscu sprawdził bym mimo wszystko ciśnienie oleju (oczywiście na rozgrzanym silniku) i drożność kanałów olejowych w głowicy.

Słynne cykanie występuje na chłodnym silniku- jak złapie temperaturę to pracuje normalnie.

Ja bym sobie już dał spokój zanim znajdziesz co cyka stracisz nerwy i kasę a na koniec będziesz miał go już dość i sprzedasz.

Opublikowano

Skoro wałek był do wymiany i ciągle masz problemy z popychaczami to na Twoim miejscu sprawdził bym mimo wszystko ciśnienie oleju (oczywiście na rozgrzanym silniku) i drożność kanałów olejowych w głowicy.

Słynne cykanie występuje na chłodnym silniku- jak złapie temperaturę to pracuje normalnie.

Ja bym sobie już dał spokój zanim znajdziesz co cyka stracisz nerwy i kasę a na koniec będziesz miał go już dość i sprzedasz.

To, że go sprzedam to pewne na 100%- kwestia jest tylko kiedy :polew:

Inna sprawa to lekkie obawy podczas np wyjadu wakacyjnego??? czy aby się coś nie rozesra na maxa? :thumbdown:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...