starter2 Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 Witam Mam pytanko czy wymiana tego napinacza jest bardzo skomplikowana (np. czy trzeba zdejmować przedni pas). Jak mi ktoś może coś doradzić to bardzo proszę. Bo nie wiem czy brać sie samemu za wymianę czy dać autko do warsztatu. Pozdrawiam
Gość zdeniu Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 (np. czy trzeba zdejmować przedni pas). trzeba tak samo jak do wymiany rozrządu śrubą mocująca owy napinacz niestety jest długa i nie wyjmiesz jej bez odsunięcia przodu
dark79 Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 do wymiany napinacza nie trzeba wcale ściągać przodu, jak i do pompy, trochę kombinacji ale da sie zrobić, najpierw trzeba wyciągnąć alternator, jedna śruba wyjdzie ci bez problemu, druga wysuwasz do końca na maxa i ciągniesz alternator do góry, potem odkręcasz wisko, jest ono przykręcone śrubą na imbus chyba 8, może być ciężko z tym, ale przedłużka i powinno pójść, najlepiej jak byś miał jakiegoś klina (ja miałem drewnianego) i wkładasz go pomiedzy pompę wody i wisko po to żeby zablokować koła, po odkręceniu wiska wysuwasz je do przodu, prawdopodobnie ci nie wyjdzie, koło pasowe na nim jest przykręcone 3ma śrubami nr 6 od środka, możesz je wykręcić i wtedy wisko z wiatrakiem powinno ci wyjść bez problemu, a potem to już klucz nr 16 i odkręcasz sam napinacz od tyłu jest nakrętka, także napinacz wychodzi bez problemu do przodu, do pompy tez masz swobodny dostęp, jak skręcić to już będziesz wiedział, a można to zrobić bo sam ostatnio to robiłem nie miałem niestety aparatu przy sobie to by było fotostroy
starter2 Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Opublikowano 25 Lipca 2007 dzięki dark79 możesz mi jeszcze napisać czy zdjęcie samego paska jest bardzo skomplikowane? i jakiej firmy wybrać napinacz (jaki jest koszt takiego napinacza)? Pozdrawiam
dark79 Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 pasek latwo schodzi, bierzesz klucz oczkowy nr 15, zakladasz na srube od rolki napinacza i ciagniesz-pchasz w dol, pasek sie luzuje i sciagasz z kola alternatora, w tedy luzujesz napinacz, zeby sciagnac pasek niestety muszisz sciagnac pasek od klimatyzacji jezeli takowa posiadasz, co do napinacza to polecam Mayle, cena ok 300 zeta, zalezy jakie masz znizki
Gość zdeniu Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 do wymiany napinacza nie trzeba wcale ściągać przodu owszem ale gra nie warta jest świeczki, dostęp jest lipny, można sobie nieźle poobcierać łapki jaki może czegoś przy okazji nie uszkodzić a zdjęcie przodu to zaledwie chwila, wystarczy zdjąć nakładkę zderzaka, odkręcić śruby od podłużnic i błotników i ot cala robota [około 20min.] i masz dostęp bez problemu i nie trzeba wykręcać alternatora i masz pewność że nic nie uszkodzisz co do napinacza to polecam po prostu oryginał koszt około 300zł jak ma dobre rabaty jeżeli chcesz taki napinacz pisz na PW
starter2 Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam Na początek mam problem z odkręceniem zderzaka a konkretnie ze śrubami za kratkami : z prawej strony śruba się odkręciła a z drugiej sie kreci ale sie nie wykręca. proszę o poradę co robić? pozdrawiam
boss_222 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 mam audi a4 1.9tdi 1z 90 km i mam problem z odkreceniem wiska jaki gwint ma tam sruba lewy czy prawy?
Marcin1916 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Witam jest to śruba imbusowa cylindryczna NR 8 odkręca sie w lewo , musisz zablokować wisko koło pasowe może być nieźle zapieczona jak w moim przypadku puściła kluczem pneumatycznym jak widać ktoś sie z nią wcześniej męczył i objechał wiec została odkręcona poprzez nabicie większego klucza... musiałem zaopatrzyć sie w nową śrubę...
vdm Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 1Z pewnie się troche różni od AVG, ale opisywałem wymiane paska klinowego i napinacza, więc zapodam link http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t109325.0.html;highlight=wymiana+napinacza Pozdro, może się przyda
boss_222 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 kolego czy ta śruba ma napewno lewy gwint? ja sie dziś meczyłem cały dzien i nie drgnęła nawet inni koledzy pisali że jest to normalny prawy gwint
Marcin1916 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Drogi kolego napisałem jasno ODKRECAJ W LEWO według wskazówek zegara... i wspomniałem o zapieczeniu śruby względem chłodnicy... i kluczu pneumatycznym... czytaj ze zrozumieniem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się