FiodoRR Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Zastanawiam się nad usumnięciem DPFa z mojego BRD (przebieg 190tys).. W związku z tym nurtuje mnie pare pytań.. 1. Kto usunął już DPF i co zauważył czy coś sie zmieniło jeśli chodzi o osiągi auta, jak ze spalaniem? 2. Jakie negatywne skutki może mieć usunięcie DPFa w przyszlości? 3. Z doświadczenia kogo możecie polecić, kto sie tym zajmuje (czy przeciętny mechanik nic nie sp***doli i da rade?) i ile taka operacja kosztuje? 4. OD strony technicznej jak wygląda cała procedura usuwania DPF, czy na jego miejsce jest cos montowane? pozdro
endriuu Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Było http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_usuwanie_dpf-t103742.0.html
FiodoRR Opublikowano 5 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2010 czytałem to jest tam tylko odpowiedz na moje 4te pytanie. Chce wiedziec co z resztą.. jakie osiągi,jaka cena, co ze spalaniem i jak sie to ma do dłuższej eksploatacji auta?
yaboo Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=36
FiodoRR Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2010 czytałem ale chodzi mi o opinie ludzi którzy juz wywalili DPF i ich obesrwacje/odczucia, a nie o opis ze strony[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2010, 16:56_________________________________________________na domiar zlego wczoraj zapaliła mi sie kontrolka uukłądu wydechowego faaaaaaaaaak jebaNEWDUPEAUDI~!!!! problem jest opisany tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b7_kontrolka_wydechu_sie_swieci-t137028.0.html;msg1641917#new help...... [br]Dopisany: 06 Czerwiec 2010, 14:46_________________________________________________dzieki, poczytałem i najprościej chyba trzeba bedzie po prostu usunąć DPF..
turdzi Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 No chyba nie masz wyjscia , pojedz do MR a mysle ze Witek poradzi sobie z twoim autem i moze w koncu zacznie ie cieszyc.
RS Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Widze ze kolega szuka raczej odczuc ludzi z takim samym silnikiem z usznietym DPF..., a nie w pierwszej kolejnosci czy i jak to zrobic. Jestem wlasnie 10 dni po usunieciu DPF. Nie robil tego MR-motors ani zadna znana firma tylko moj znajomy ktory troche liznal tego tematu, ale nie byl pewien tego i stwierdzilismy wspolnie ze przetestujemy to na moim samochodzie. Wykres mozesz zobaczyc w watku o moim samochodzie. A co do moich odczuc...: PLUSY -Pozytywne jest ze teraz nie dusi sie auto przy ruszaniu bez gazu i z "dolu" wyczuwalnie zywsze jest. N.p: przed zabiegiem nie do pomyslenia bylo zebym przez jakis prog przejechal bez dodawania gazu (co sie odbija na sprzegle- jak kazde ruszanie z DPF) - nic dziwnego jak zobaczysz przejscie z turbiny do DPF o smiesznej srednicy i zagieciu (przypuszczam ze ma to chronic wklad przed wypaleniem w jakims stopniu) Dzisiaj moge jechac 40km/h na piatym biegu bez gazu- bo ma te moc "z dolu" -spalanie takze przy moim stylu jazdy znacznie spadlo. Trasa Opole- Bielefeld (Niemcy)800km , przy zaladowanym bagazniku po sufit ciezkimi bagazami i 3 osobach, przy sredniej predkosci 150km/h zakonczyl z wynikiem 7,08l/100km. Wczesniej w takich warunkach bral cos kolo 9,5l/100km. Podczas obserwacji komputera pokladowego wychodzi wiecej, ale podczas tankowania wychodza mniejsze wyniki. MINUSY - Dziwnym jest ze jak sie auto zagrzeje to dzwiek z tlumnika jest taki bardziej basowy jak silnik schodzi z obrotow- musze jeszcze sprawdzic co to jest. -na razie pali mi sie kontrolka silnika. Bledy wykazuja "nielogiczny" sygnal, bo znajomy oszukal czujnik temperatury spalin w DPF opornikiem co komputer nie potrafi zinterpretowac, bo temperatura na turbinie wstaje a na DPF nie. Jak wyczytalem- do rurki trzeba podlaczyc jeszcze ten czujnik temperatury. -no i jak dla mnie minusem jest ze w takim stanie auto nie przejdzie mi niemieckich badan technicznych, i dlatego bede musial przed przegladem zakladac ten DPF, ale na szczescie przeglady tu mamy co 2 lata a nie co rok jak w Polsce. w sumie moglbym zameldowac demontaz DPF-a, bo to ze placilbym te 60€ wiecej podatku nie jest problemem, bo oszczedam na paliwie (robie 50 000km rocznie), ale stracilbym zelona plakietke ktora potrzebuje jak chce wjezdzac do wiekszych metropolii w niemczech w ktorych sa "strefy ekologiczne" jak Berlin /Dormund/Monachium i wiele innych. Podsumowujac: Jak dobrze zrobisz to to bedzie dla ciebie mniej wad jak zalet i jest to warte tych pieniedzy (u mnie duza zaleta bylo ze mialem zrobione po kosztach- bo przyjaciel mi to robil) Ja w kazdym razie (mimo drobnych niedociagniec) nie zaluje.
evul Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 a polski przeglad w Gerlandii nie przejdzie? Skoro ''europejski'' w PL czasem jest honorowany...
turdzi Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 a polski przeglad w Gerlandii nie przejdzie? Skoro ''europejski'' w PL czasem jest honorowany...
RS Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 a polski przeglad w Germanii nie przejdzie? Skoro ''europejski'' w PL czasem jest honorowany... No jakby tak bylo to by bylo tylko ze Niemieckie stacje diagnostyczne przyklejaja plakietke ktora ma waznosc na nastepne 2 lata, a skad polska stacja diagnostyczna mialaby wziasc takie plakietki? Pozatym i tak niedlugo zamelduje moje auto w Polsce wiec bedzie mniej cyrkow z urzedami. (oplaty mnie w niemczech nie dobijaja, chociaz wieksze sa jak w polsce)
matti_pl Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 witam! Ja miałem usunięty dpf w styczniu. Tylko pamiętaj najpierw jedź na modyfikacje w programie i dopiero później wywalaj środek dpf-a. Ja zrobiłem odwrotnie i były później jaja, wprawdzie sterownik nie wchodził w tryb awaryjny, ale wywalał lampke od filtra. Spalanie napewno spadnie i z wolnych obrotów będzie się troche lepiej wkręcał no i z rur wydechowych wydobywa się ładny świst :>
RS Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 -Wlasnie! Zapomnialem o odglosie turbiny z wydechu ...dlatego tak jest bo BRD nie ma tlumnika srodkowego
FiodoRR Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2010 właśnie to chciałem się dowiedzieć Tygrys & matti thx! dzis byłem u mecha, podpiął audine do Vaga i okazało się że to w cale nie DPF a mam problemy z przeładowaniem turbiny.. Na początku mech zasugerował zawór N75 ale w zeszłym roku go wymieniałem, więc kazałem mu szukać dalej i okazało się ze problemem jest membrana przy turbo, nie ma tam prowiadłowego ciśnienia co powoduje przeładowanie turbiny.. co do DPFa to chyba i tak go wywale, Turdzi ile cie ten zabieg kosztował w MR ?
rob555 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 AD1 - raczej mniej pali bo procedura wypalania nie jest ekologiczna AD2 - jak zaczna porzadnie na przegladach sprawdzac spaliny moze byc jazda AD4 - To zalezy co kto lubi...ja robie tak by zzewnatrz na orginal wygladalo
turdzi Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 co do DPFa to chyba i tak go wywale, Turdzi ile cie ten zabieg kosztował w MR ? ale ja mam nadal DPF i jak na razie nie mam z nim zadnych problemow zreszta ten zabieg u mie nie przejdzie z tego samego powodu co w DE nie przejde przegladu.
Artur82 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 odgrzeje troche temacik...a moze ktos zapodac jaki jest koszt takiej operacji z usuwaniem DPF (moze byc PW)
FiodoRR Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2011 koszt (usunięcie DPF + zmiana softu) w MR motors w Warszawie to 1500 zł brutto.
gucioslaw Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Też zapłaciłem 1500 zł plus oczywiście wymiana oleju (230 zł).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się