Lukasz_mk2 Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 to chyba nie widzę wyjścia tylko podmiana MK, nawet na byle jaki, byle tylko sprawdzić ten klakson, a później ewentualnie szukać odpowiedniego MK do wyposażenia auta
Yaroliban Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 Teraz, Lukasz_mk2 napisał: to chyba nie widzę wyjścia tylko podmiana MK, nawet na byle jaki, byle tylko sprawdzić ten klakson, a później ewentualnie szukać odpowiedniego MK do wyposażenia auta No wlasnie....MK czy multi z pod kierownicy?
bobikos Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Yaroliban napisał: Witam. Tez mam problem z klaksonem. Mianowicie..... klaksony sprawne, przekaznik sprawny, bezpiecznik sprawny. Robiac zworke w miejscu przekaznika to klakson trabi. W vcds w tescie elementow klakson nie trabi, ale w blokach pomiarowych wykrywa nacisniecie klaksonu. Co moze byc przyczyna? Po schemacie zauwazylem ze klakson jest polaczony pierw z modulem multifunkcji, potem idzie sygnal CAN do modulu komfortu a nastepnie do przekaznika. NIE wiem od kiedy nie dziala. W samochodzie mam dolozona manetke z mfa bo seryjnie nie bylo oraz licznik kolorowy. Wydaje mi sie ze dzialal jak mialem oba elementy juz w samochodzie. Oczywiscie wszystkie kodowania w porzadku, bledow brak. Moze ma to cos wspolnego z radiem, poniewaz mam radio z B6 i nie dziala polowa kierownicy, ale to tylko takie info. Moze macie jakies pomysly?? Gdzie robiłeś zworę w przekaźniku? Jeśli w obwodzie roboczym to sprawdziłeś tylko czy klaksony są sprawne, ale nie wiadomo czy sprawny jest przekaźnik. Zanim wymienisz MK sprawdź czy obwód cewki przekaźnika działa - podaj masę na pin 6 oraz sprawdź czy na pinie 4 jest +12V. Może to kwestia przekaźnika lub jego zasilania. Edytowane 23 Marca 2020 przez bobikos
Yaroliban Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 6 godzin temu, bobikos napisał: Gdzie robiłeś zworę w przekaźniku? Jeśli w obwodzie roboczym to sprawdziłeś tylko czy klaksony są sprawne, ale nie wiadomo czy sprawny jest przekaźnik. Zanim wymienisz MK sprawdź czy obwód cewki przekaźnika działa - podaj masę na pin 6 oraz sprawdź czy na pinie 4 jest +12V. Może to kwestia przekaźnika lub jego zasilania. Przekaznik sprawny, sprawdzany na 3. Robilem zworke w samym gniezdzie przekaznika. Sa 4 przewody. Dwa grube i dwa cienkie. Bialo czarny i brazowy oraz cienki zolto zielony i brazowy, gdzie zolto zielony to sygnal z mk. Na nim powinien pojawic sie 12v po nacisnieciu klaksonu a go niema. Rownierz po podaniu 12v na ten zolto zielony zalacza przekaznik i klaksony trabia juz po przekazniku.
bobikos Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 W dyskusji wkradł się poważny błąd, bo przekaźnik klaksonu wysterowywany jest przez MCE a nie MK. Ten schemat króry zamieściłeś jest błędny. Sterowany jest +12V z pinu 1 kostki 32 pin. Pozostaje kwestia sprawdzenia błędów w MCE oraz dobranie odpowiedniej wersji - low lub high. tu masz o MCE
bobikos Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 Czy pozostałe elementy sterowane przez MCE - światła, wycieraczki, spryskiwacze - działają poprawnie?
Yaroliban Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 Teraz, bobikos napisał: Czy pozostałe elementy sterowane przez MCE - światła, wycieraczki, spryskiwacze - działają poprawnie? Witam. Tak moj blad. Nie modul komfortu a centralnej elektryki. Schemat jest dobry. Na pinie 1 w kostce pradu wlasnie ni3 ma, ale jak podam napiecie na niego o czym wspomnialem wczesniej to klakson zadziala po przekazniku. Problem polega w tym czy MCE jest uszkodzone czy modul multifunkcji ale obstawiam na MCE poniewa jak sprawdzam w blokach pomiarowych w vcds modul kierownicy to normalnir widzi naciskanie klaksonu, czyli sygnal dochodzi do multi, ale potem idzie juz sygnalem CAN do MCE i tego nie jeatem w stanie juz sprawdzic. Pisalem takze ze WSZYSTKO dziala i ze zadnych bledow nie ma. McE oraz modul multi jeat fabryczny z samochodu, nie zmieniany.
bobikos Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 Schemat jest zły bo pokazuje że przekaźnik jest sterowany masą, a w rzeczywistości sterowany jest +12V z MCE. Tak czy inaczej MCE do sprawdzenia, tylko kup odpowiedni, bo między low a high są różnice i bez małych przeróbek w kablach nie będzie odpowiednio działał.
Yaroliban Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 17 minut temu, bobikos napisał: Schemat jest zły bo pokazuje że przekaźnik jest sterowany masą, a w rzeczywistości sterowany jest +12V z MCE. Tak czy inaczej MCE do sprawdzenia, tylko kup odpowiedni, bo między low a high są różnice i bez małych przeróbek w kablach nie będzie odpowiednio działał. Dlaczego masa? Przeciez widac doskonale ze plusem. RT GE to jest czerwono zolty kabel czyli plusowy idacy bezposrednio z bezpiecznika F40 25A. Ale mniejsza o to, moze kazdy inaczej interpretuje schemat ale my wiemy o co chodzi. Zmienialem dzisiaj mce, niestety bylo to z a4 b6 cabrio, wiec nie dzialalo a dodatkowo caly czas chodzily wycieraczki. Wiedzialem ze nie zadziala ale nie kosztowalo mnie to nic tylko 10 min czasu. Jesli mialbym kupowac mce to oczywiscie o tych samych numerach ale musze byc w 100% pewny ze to wina mce a nie modulu multi za kietownica, poniewaz ktos w podobnym watku napisal ze tez mial taki problem po wymianie manetki wycieraczek, tylko ze mu nikt nie odpisal. Ja tez mam zmieniona manetke z golej na mfa ale to bylo jakies 5 miesiecy temu, a nie mam pewnosci czy dzialal klakson po wymianie czy nie bo go nie uzywam.
bobikos Opublikowano 25 Marca 2020 Opublikowano 25 Marca 2020 Dlatego masą bo MCE podaje masę żeby wysterować obwód, a +12V jest podłączone na stałe. Napisz jakie masz w aucie MCE i jakie kupiłeś - ważna jest litera na końcu. Generalnie MCE należy zaprogramować pod auto, a podział jest jedynie na LOW i HIGH. Podałem Ci link do wątku gdzie są wszystkie informacje o MCE. Poniżej też masz o kodowaniu, ale możesz je spisać ze starego modułu. Audi A4 (8E) Central Electronics (8EC/8ED) - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się