Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Klakson nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to chyba nie widzę wyjścia tylko podmiana MK, nawet na byle jaki, byle tylko sprawdzić ten klakson, a później ewentualnie szukać odpowiedniego MK do wyposażenia auta

Opublikowano
Teraz, Lukasz_mk2 napisał:

to chyba nie widzę wyjścia tylko podmiana MK, nawet na byle jaki, byle tylko sprawdzić ten klakson, a później ewentualnie szukać odpowiedniego MK do wyposażenia auta

No wlasnie....MK czy multi z pod kierownicy?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Yaroliban napisał:

Witam. Tez mam problem z klaksonem. Mianowicie..... klaksony sprawne, przekaznik sprawny, bezpiecznik sprawny. Robiac zworke w miejscu przekaznika to klakson trabi. W vcds w tescie elementow klakson nie trabi, ale w blokach pomiarowych wykrywa nacisniecie klaksonu. Co moze byc przyczyna? Po schemacie zauwazylem ze klakson jest polaczony pierw z modulem multifunkcji, potem idzie sygnal  CAN do modulu komfortu a nastepnie do przekaznika. NIE wiem od kiedy nie dziala. W samochodzie mam dolozona manetke z mfa bo seryjnie nie bylo oraz licznik kolorowy.  Wydaje mi sie ze dzialal jak mialem oba elementy juz w samochodzie. Oczywiscie wszystkie kodowania w porzadku, bledow brak. Moze ma to cos wspolnego z radiem, poniewaz mam radio z B6 i nie dziala polowa kierownicy, ale to tylko takie info. Moze macie jakies pomysly??

Gdzie robiłeś zworę w przekaźniku? Jeśli w obwodzie roboczym to sprawdziłeś tylko czy klaksony są sprawne, ale nie wiadomo czy sprawny jest przekaźnik. Zanim wymienisz MK sprawdź czy obwód cewki przekaźnika działa - podaj masę na pin 6 oraz sprawdź czy na pinie 4 jest +12V. Może to kwestia przekaźnika lub jego zasilania.

Edytowane przez bobikos
Opublikowano
6 godzin temu, bobikos napisał:

Gdzie robiłeś zworę w przekaźniku? Jeśli w obwodzie roboczym to sprawdziłeś tylko czy klaksony są sprawne, ale nie wiadomo czy sprawny jest przekaźnik. Zanim wymienisz MK sprawdź czy obwód cewki przekaźnika działa - podaj masę na pin 6 oraz sprawdź czy na pinie 4 jest +12V. Może to kwestia przekaźnika lub jego zasilania.

Przekaznik sprawny, sprawdzany na 3. Robilem zworke w samym gniezdzie przekaznika. Sa 4 przewody. Dwa grube i dwa cienkie. Bialo czarny i brazowy oraz cienki zolto zielony i brazowy, gdzie zolto zielony to sygnal z mk. Na nim powinien pojawic sie 12v po nacisnieciu klaksonu a go niema. Rownierz po podaniu 12v na ten zolto zielony zalacza przekaznik i klaksony trabia juz po przekazniku.

Opublikowano

W dyskusji wkradł się poważny błąd, bo przekaźnik klaksonu wysterowywany jest przez MCE a nie MK. Ten schemat króry zamieściłeś jest błędny.  Sterowany jest +12V z pinu 1 kostki 32 pin.

Pozostaje kwestia sprawdzenia błędów w MCE oraz dobranie odpowiedniej wersji - low lub high.

tu masz o MCE

 

Opublikowano

Czy pozostałe elementy sterowane przez MCE - światła, wycieraczki, spryskiwacze - działają poprawnie?

Opublikowano
Teraz, bobikos napisał:

Czy pozostałe elementy sterowane przez MCE - światła, wycieraczki, spryskiwacze - działają poprawnie?

Witam. Tak moj blad. Nie modul komfortu a centralnej elektryki. Schemat jest dobry. Na pinie 1 w kostce pradu wlasnie ni3 ma, ale jak podam napiecie na niego o czym wspomnialem wczesniej to klakson zadziala po przekazniku. Problem polega w tym czy MCE jest uszkodzone czy modul multifunkcji ale obstawiam na MCE poniewa jak sprawdzam w blokach pomiarowych w vcds modul kierownicy to normalnir widzi naciskanie klaksonu, czyli sygnal dochodzi do multi, ale potem idzie juz sygnalem CAN do MCE i tego nie jeatem w stanie juz sprawdzic. Pisalem takze ze WSZYSTKO dziala i ze zadnych bledow nie ma. McE oraz modul multi jeat fabryczny z samochodu, nie zmieniany.

Opublikowano

Schemat jest zły bo pokazuje że przekaźnik jest sterowany masą, a w rzeczywistości sterowany jest +12V z MCE. Tak czy inaczej MCE do sprawdzenia, tylko kup odpowiedni, bo między low a high są różnice i bez małych przeróbek w kablach nie będzie odpowiednio działał.

Opublikowano
17 minut temu, bobikos napisał:

Schemat jest zły bo pokazuje że przekaźnik jest sterowany masą, a w rzeczywistości sterowany jest +12V z MCE. Tak czy inaczej MCE do sprawdzenia, tylko kup odpowiedni, bo między low a high są różnice i bez małych przeróbek w kablach nie będzie odpowiednio działał.

Dlaczego masa? Przeciez widac doskonale ze plusem. RT GE to jest czerwono zolty kabel czyli plusowy idacy bezposrednio z bezpiecznika F40 25A. Ale mniejsza o to, moze kazdy inaczej interpretuje schemat ale my wiemy o co chodzi. Zmienialem dzisiaj mce, niestety bylo to z a4 b6 cabrio, wiec nie dzialalo a dodatkowo caly czas chodzily wycieraczki. Wiedzialem ze nie zadziala ale nie kosztowalo mnie to nic tylko 10 min czasu. Jesli mialbym kupowac mce to oczywiscie o tych samych numerach ale musze byc w 100% pewny ze to wina mce a nie modulu multi za kietownica, poniewaz ktos w podobnym watku napisal ze tez mial taki problem po wymianie manetki wycieraczek, tylko ze mu nikt nie odpisal. Ja tez mam zmieniona manetke z golej na mfa ale to bylo jakies 5 miesiecy temu, a nie mam pewnosci czy dzialal klakson po wymianie czy nie bo go nie uzywam. 

Opublikowano

Dlatego masą bo MCE podaje masę żeby wysterować obwód, a +12V jest podłączone na stałe.

Napisz jakie masz w aucie MCE i jakie kupiłeś - ważna jest litera na końcu. Generalnie MCE należy zaprogramować pod auto, a podział jest jedynie na LOW i HIGH.

Podałem Ci link do wątku gdzie są wszystkie informacje o MCE.

Poniżej też masz o kodowaniu, ale możesz je spisać ze starego modułu.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...