he 4me Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witam zakupiłem moje pierwsze audi(disell) i zastanawiałem się co wymienić. Potrzebuje pomocy przy wyborze. Postanowiłem że wymienię rozrząd + pompę (ruville ) filtry ( powietrza, pyłkowy, paliwa - i tu zaczynają się problemy bo nie wiem jakie są dobre ) i myślałem jeszcze o tym pasku do klimatyzacji wraz z napinaczem, bo piszczy nieco podczas klimy. Proszę o dobrą rade Z góry dziękuje
elmo814 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 , sprawdz stan hamulcow, swiece przed zima , termostat:) itp , a czeci mozesz kupic tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/czesci_w_super_cenach_z_hurtowni_duze_upusty_dla_klubowiczow-t30793.0.html
he 4me Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 a jak mam sprawdzić te świece ?? to moje pierwsze auto i wybaczcie mi że tyle pytam
Lishoo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Świece można sprawdzić w taki sposób że ściągasz z każdej fajkę i multimetrem mierzysz jaki opór stawiają, powinien być taki sam albo bardzo zbliżony na każdej, jednak test nie jest w 100% dokładny. Jeżeli gdzieś jest zbyt mały to znaczy że już jest zużyta i powinno się wymienić komplet, koszt 4 świec boscha to coś koło 80zł o ile dobrze pamiętam
wiktorsam Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 raczej jak jest zbyt duży opór to do wymiany . Dobra świeca powinna mieć max kilka ohm.
Gość -makaveli- Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 wrzuć na VAG-a i sprawdź Turbo i reszte rzeczy (błędy itp)
Lukasz_N Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 raczej jak jest zbyt duży opór to do wymiany . Dobra świeca powinna mieć max kilka ohm. Niestety mylisz się kolego. Jest dokładnie odwrotnie. Świece grzeją w wyniku przepływu prądu przez element o dużym oporze, który w ten sposób rozgrzewa się do wysokiej temperatury.
stanley Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 pomyśl również o oponach :gwizdanie:
wiktorsam Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Lukasz_N Właśnie kolego na odwrót - jak świeca może oddać dużo energii w postaci ciepła gdy stwarza ona duży opór ?? Tak to można by podłączyć dwa kable z akumulatora do kawałka izolatora który ma bardzo duży opór i pewnie by osiągnął 1000 stopni . Na potwierdzenie: http://www.ngk-dpower.com/pl/technik/technik-tipps/gluehkerzen-testen/
Lukasz_N Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Kolego wszystko sie zgadza tylko że tam jest opisane sprawdzenie na podstawie natęzenia padu (podawane w amperach).
wiktorsam Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Może tylko na moim monitorze w kroku 2 widać tekst: # Jeśli miernik wskaże oporność ∞ Ω, świeca żarowa jest uszkodzona.# Jeśli miernik wskaże oporność poniżej 5 Ω, świeca żarowa jest sprawna.
Lukasz_N Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Tak kolego tylko jak opór dązdy do nieskończoności to masz wtedy zwarcie do masy. A odpowiadając na Twoje twierdzenie że podłączając do przewodu o dużym oporze prąd to powinien rozgrzać się do 1000stC to tak nie jest. Musi byc on wykonany ze specjalnego materiału.
wiktorsam Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Oj chyba się na fizyce nie uważało Zwarcie masz jak jest zerowy opór , zetknij ze sobą dwa kabelki od miernika - zrobisz zwarcie - sprawdź wtedy jaki będzie opór. Ja już kończę w tym temacie i mam nadzieję że poczytasz trochę na temat oporności i przestaniesz kolegów wprowadzać w błąd Bez urazy ale się mylisz EDIT http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwarcie_%28elektrotechnika%29 Zwarcie (lub potocznie: spięcie) - w elektrotechnice i elektronice oznacza nagłe zmniejszenie rezystancji obwodu elektrycznego do bardzo małej wartości, powstające najczęściej wskutek połączenia się przewodów obwodu lub uszkodzenia izolacji elektrycznej w wyniku jej przebicia. A co do przykładania kabelków do dowolnego przedmiotu to nie jest prawdą że musi być zrobiony z specjalnego materiału - wszystko jest tylko kwestia napięcia i natężenia jakie przyłożymy do danego materiału. Dlatego zwykły paluszek jest w stanie rozgrzać do czerwoności miedziany drucik, podczas gdy nie robi żadnego wrażenia gdy złapiemy go za bieguny. Ale wystarczy kilkaset V + duży amperaż i zostają z nas skwarki, albo nawet mało V ale bardzo bardzo duży amperaż ... Dlatego tez w samochodzie gdzie mamy do czynienia z stosunkowo niewielkim napięciem i w sumie nie aż takim dużym prądem żeby rozgrzać świecę żarową do czerwoności musi ona stawiać stosunkowo mały opór, inaczej zadziała jak izolator i zamiast rozgrzać się do czerwoności co najwyżej zrobi się letnia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się