karbonek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Potrzebuję podłączyć układ który ma działać po uruchomieniu silnika. Gdzieś czytałem że któryś z przekaźników zostaje załączony jeżeli silnik pracuje. Możecie pomóc go ustalić? Może to nie jest przekaźnik a coś innego... potrzebuję informację, że silnik pracuje.
Sztomel Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 trochę enigmatyczne pytanie, nie lepiej gdybyś od razu napisał czemu ma służyć ten układ, z tego co wiem to wszystkie przekaźniki pracują już po przekręceniu kluczyka w stacyjce, sygnałem że silnik pracuje (ale pod warunkiem, że rozrusznik nie kręci) jest sygnał z czujnika G28.
karbonek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 czyli coś ktoś przekręcił, że któryś przekaźnik się włącza gdy silnik pracuje (czytałem o tym w jakimś temacie dlaczego nie można vagiem połączyć się z silnikiem gdy nie jest uruchomiony)? mam podrasowanego afn i zauważyłem że gdy temperatura powietrza jest jak dziś (upał powyżej 30oC) to wpływa to na spalanie, mam standardowy IC chcę podczepić pod IC porządny wentylator z serwera (130x50) i ustawiać go w 2 biegi, jeden wolny, drugi maks na upały bieg wolny musi być bo przez dołączenie wentylatora odbiorę trochę powierzchni chłodzącej IC i bez pracy wentylatora IC będzie gorzej powietrze chłodził potrzebuję informację o odpalonym silniku aby wtedy układ się włączał, nie ma potrzeby aby pracował po przekręceniu stacyjki
Sztomel Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 czyli coś ktoś przekręcił, że któryś przekaźnik się włącza gdy silnik pracuje (czytałem o tym w jakimś temacie dlaczego nie można vagiem połączyć się z silnikiem gdy nie jest uruchomiony)? pewnie czytałeś o przekaźniku 109 lub 219 zasilającym zestyk "30" - vagiem nie połaczysz się ze sterownikiem silnika i silnika również nie da się odpalić jeśli ten przekaźnik nie działa ale sprawny przekaźnik działa od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce więc nie o to chodzi. Wiesz po co jest stosowany wentylator na chłodnicę - aby wymuszał przepływ powietrza przez chłodnicę jeśli nie jest ona chłodzona powietrzem w czasie jazdy samochodem a Ty chcesz zastosować wentylator tak działający na IC ? Ja nie widzę w takim rozwiązaniu żadnego sensu. W czasie jazdy IC i tak jest chłodzony wpadającym powietrzem do kierownic na IC. Lepiej zastosuj FMIC a nie jakieś dziwne kombinacje alpejskie.
karbonek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 ja mam 2 chłodnice, klimy i płynu chłodzącego silnik, wiatrak na wisko chłodzi tą od płynu a powietrze chłodzi od klimy (pewnie troche puszcza na drugą chłodnicę, ale nie zmienia to faktu, że wiatrak na wisko ciągle się kręci) nie chcę się bawić w fmic, bo to niepotrzebne koszta pomyślałem nad tym problemem i podepnę wyzwalacz układu pod światła mijania - zawsze jak odpalam silnik to później te światła chłodzenie owiewającym powietrzem nie wystarcza do mojej konfiguracji, za bardzo z programem odlecieli (poprzedni właściciel) jak włączam ten wentylator to jest normalna wichura, wydaje mi się że efekt będzie jak na fmic lub jeździe w zimę
Xris Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 a wg mnie to G... da w takie upały nie schłodzisz tym wentylkiem powietrza do temperatury jaką osiąga jeżeli na dworze mamy powiedzmy 20*, a jak wiemy ciepłe powietrze pogarsza osiągi... ;( najlepszy byłby FMIC ze względu na większą powierzchnię oddawania ciepła (o ile w ogóle można mówić o czymś takim jak w cieniu jest >30*C ) a co do efektu jak jazda w zime... dostaniesz nobla jak tym pomysłem schłodzisz powietrze w IC do temp ok 10*C
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się