Raftik Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam Szanownych Forumowiczów Panowie jestem po wymianie pompy wody na SKF oraz wymianie paska między pompą wody a pompą wspomagania tego krótkiego na Bosch'a. Zauważyłem dzisiaj przy temp. powietrza 32 stopnie C, że na biegu jałowym silnik mi się nagrzewa na kanale 49 klimatronika do 98 stopni i włącza się wiatrak pomocniczy ten mniejszy wtedy po chwili temp. spada na 93 stopnie i znowu rośnie, czy to normalny objaw i temp 98 stopni jest ok dla załączenia się pomocniczego wiatraka ? Jak przygazuje tak konkretnie to wiskoza działa bo główny wiatrak ostro przyspiesza razem z obrotami. Dodam, że jak włączę klimę i chodzą wiatraki chyba wszystkie to wtedy temp. wejdzie na 98 stopni C i tak trzyma rozumiem, że straszne upały ale te 98 stopni jest ok ?
malizna Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 ja mam kolego tak samo. od 93* do 98* juz tak od jakiegos miesiaca( od wymiany termostatu) i moim zdaniem cos musi byc nie tak ale ja jestem w anglii i z mechanikami jest ch...wo bo jak im sie uda zdiagnozowac usterke to czysty fart!
Raftik Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Ale czemu sądzisz że coś nie tak ? na biegu jałowym to złe temp ? Chyba zaraz przeszukam książkę Sam Naprawiam i zobacze jaki jest dopuszczalny zakres. ------------------------------------------------------------ Edit: No i sprawdziłem i z tabeli wynika, że nie jest źle, silnik dogrzany OK no może o jeden stopień mi się później załącza wentylator elektryczny. tabela z książki "Sam naprawiam"
malizna Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 wydaje mi sie ze temp. powinna byc max do 92* chyba ze przy konkretnym bucie albo w korku ale ja juz nic nie wiem bo gdybym nie sprawdzal na klimatroniku to myslalbym ze temp. ok bo na blacie rowno 90*
Raftik Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 ale ja ci piszę, że dzisiaj sprawdzałem na postoju (to jak w korku ), na dworze 32 stopnie upał i 98 stopni właczał się wiatrak elektryczny i temp spadała do 93 stopni, w czasie jazdy temp nie sięga 98 stopni bo główny wiatrak szybciej sie kreci.
Gość sledzik69 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Dziwna sprawa jest z ta temp w audi u mnie na blacie niby 90 a na climatronicu od 93 stopni do 98 przy upałach takich jak teraz i z właczona clima normalne to ???Wisko smiga wentylator od climy tez chodzi . Dlugo walczyłem z odpowietrzaniem itp ale chyba tak musi byc kiedys przy 98 płyn tak sie unosił ,że wywalalo go z litr przez korek wtedy był zapowietrzony ale teraz chyba juz w normie wiec jak z ta temperatura?
Raftik Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Dokładnie mam tak samo i też wydaje mi sie że dobrze odpowietrzony.
MATIUS Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Rafik myślę żę wsio jest Ok u mnie też wczoraj takie upały i temp na 49 od 89 jak jade do 95 stopni i załancza się bardziej wiskoza.... natomiast jak jpomykam z klimą to 92-93 w korku.... myślę że wsio jest OK... temp są jakie są dlatego ja cały czas obserwuje Kanał 49... ale jeśli ukłąd dobrze odpowietrzony i wiatraki w gotowości sprawne to będzie OKI podczas tych upałów POZDR|O
Raftik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Rafik myślę żę wsio jest Ok u mnie też wczoraj takie upały i temp na 49 od 89 jak jade do 95 stopni i załancza się bardziej wiskoza.... Spoko, dzięki za pocieszenie, ale dzisiaj się jeszcze upewnię i spróbuje jeszcze odpowietrzyć drania. W sumie przy 95 stopniach to nie wiskoza ci się bardziej załącza tylko dodatkowy wiatrak elektryczny wspomagający. A z tego co piszesz to i tak wcześniej ci się załącza wiatrak ten dodatkowy niż u mnie bo przy 95 stopniach, u mnie dopiero przy 98 stopniach i to pierwszy stopnień obrotów wiatraka bo później podobno drugi stopień się uruchamia, ale wody nie wywala i nic się nie gotuje to chyba przestane się przejmować. No mam nadzieje że silnika nie przegrzewam. Pozdrawiam
Gość sledzik69 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ten typ tak ma najwidoczniej...... ja niedowierzam czujniukowi temp temu co daje sygnał do climatronika załozyłem nie orginalny wiec moze przekłamywac wiec tylko zimne w te upały i sie nie martwic tak musi byc ......
Raftik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Wiesz niedługo zaliczę wypad nad morze ok. 400 km i wolę mieć pewność, że z autkiem jest OK.
bartek1605 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 jest wszystko tak jak powinno być i nie szukajcie dziury jest lato i będzie się tak nagrzewał, na jałowym (na postoju) jest zbyt mała możliwość wymiany ciepła podczas normalnej jazdy w trasie temperatura będzie właściwa jak chcecie mieć pewność co do wskazania temp. to podłączcie VAG-a, reszta wskaźników nie zawsze pokazuje prawde
Raftik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 jest wszystko tak jak powinno być i nie szukajcie dziury jest lato i będzie się tak nagrzewał, na jałowym (na postoju) jest zbyt mała możliwość wymiany ciepła podczas normalnej jazdy w trasie temperatura będzie właściwa jak chcecie mieć pewność co do wskazania temp. to podłączcie VAG-a, reszta wskaźników nie zawsze pokazuje prawde No i pewnie kolego masz całkowitą rację tylko, że człowiek się naczyta na tym forum i chodzi skołowany, niektórzy twierdzą, że OK inni że już silnik przegrzany ehhh ... już w wielu tematach miałem mnóstwo rozbieżnych odpowiedzi.
stanley Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ja myślę, że opisane przez Was objawy to żadna usterka, ani wada W swoim aucie mam podobnie, a wiem, że jest w 100% sprawne. Do tego jak w taki upał włączycie klime to nie ma się co dziwić.
Raftik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ja myślę, że opisane przez Was objawy to żadna usterka, ani wada W swoim aucie mam podobnie, a wiem, że jest w 100% sprawne. Do tego jak w taki upał włączycie klime to nie ma się co dziwić. No i to mi chodzi, im więcej takich odpowiedzi tym bardziej jestem utwierdzony, że wszystko mam OK No bo wkońcu pompa wody SKF nowa, wiatraki działają, woda się nie gotuje i nic nie wywala to co mogłoby być nie tak. Pozdrawiam
stanley Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ja myślę, że opisane przez Was objawy to żadna usterka, ani wada W swoim aucie mam podobnie, a wiem, że jest w 100% sprawne. Do tego jak w taki upał włączycie klime to nie ma się co dziwić. No i to mi chodzi, im więcej takich odpowiedzi tym bardziej jestem utwierdzony, że wszystko mam OK No bo wkońcu pompa wody SKF nowa, wiatraki działają, woda się nie gotuje i nic nie wywala to co mogłoby być nie tak. Pozdrawiam trzeba czasem mniej czytać w dziale technicznym, wtedy człowiek nie doszukuje się w swoim samochodzie jakiś "usterek" Ja myślę, że opisane przez nas objawy to rzecz normalna, wczoraj po zapieprzaniu przez 40 KM autostradą zjechałem w korek, na klimatroniku miałem przez chwilę temp 100st C, włączył się wentylator i temp spadła do ok 93, później znowu się podniosła - wentylator znów się włączył i znowu spadła do 93. Wyjechałem z korka, spokojny dojazd do domu i temp trzymała się w okolicach 90st C pzdr
MATIUS Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 jak teraz pomykam na klimie więcej niż 95 stopni nie mam wiadomo wentylator od klimy też swoje chłodzi... a jak nie pomykam na klimie... to mówie max 95 i w tedy się zapiekla wiskoza.... czasem wcześniej 92-93 słychać jak jade przez osiedle jak pod maską szumi wczoraj sąsiad do mnie z takim textem 1.8 na klapie a pod maską v6 bo taki to dzwięk jest a elektryczny to się załancza chyba przy 100stopniach w każdym razie uważam żę wsio jest OK w niedziele ruszam na podbój Francji więć ma chodzić i tyle .
Xsystoff Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Z ciekawosci sprawdze to dzisiaj u siebie, tylko ze ja mam 8Z2 Engine cooling system with heavy-duty fan and radiator
Raftik Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2010 A jak u was panowie zasprzęgla się wiskoza? przy jakiej mniej więcej temp i czy odrazu po osiągnięciu tej temp. ? U mnie zauważyłem, że ze 2 razy się zdąży włączyć elektryczny wiatrak przy 97 stopniach C i schłodzi do 93 stopni a wiskoza dużo później się załącza ale się załącza, już myślałem, że wisko zepsute ale po jakimś czasie i ono też się załączyło. W trasie mam non stop 92-93 stopnie na kanale 49 niezależnie od prędkości.
MATIUS Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 u mnie w trasie kolego 88 stopni czasem 87 wiskoza załancza się tak 95 stopni najpoźniej... jak były te upały to nawet ok 93 mi sie załanczała
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się