Xsystoff Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 U mnie wiskoza chodzi caly czas, nawet jak silnik zimny, wiadomo, ze im cieplej tym szybciej, ale nawet na zimnym tez sobie smiga, wolno, bo wolno ale jednak. Temperatura tez troche ponad 90*C na climatronicku jak sie stoi w upal, tak samo jak u kolegow. Widac tak ma byc.
Raftik Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2010 to jest naturalna sprawa, że on się kreci razem z silnikiem, ale dopiero po zasprzęgleniu kreci się prawie z taka prędkością jak obroty silnika. A u ciebie przy jakiej temp się załącza się wiskoza na sztywno ?
seban111 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 witam podpinam sie pod temcik. Juz kilka razy pisałem co jest z moją temp i walcze z tym do tej pory. Ale 2 dni temu podpowiedziano mi cos takiego ze w silnikach audikowych jak jest klima przypchana ,spręzarka cieżko chodzi to takie jaja sa z temperarura. Wiec przy 30*celcjusza na dworze, pojechalem to zbadac zrobilem 70 km po 35 w jedna strone jechalem po trasie na ktorej był korek ( specjalnie taka wybrałem) i teraz wyniki 1) jadac na właczonej klimie na kanale 49 temperatura nie spadała mi ponizej 95* i w korku moment i bylo 100* (zaczeły działac wiatraczki itd zeszło do 95* ( wisko wymieniłem rok temu na nowe firmy BERU ) 2 Gdy jechałem bez właczonej kimy temperarura 92* a w korku urosła do 95 i gdy ruszyłem spadał do 92 i tak trzymała. Teraz umówilem sie z mechanikiem na czyszczenie chłodnic od klimy i od cieczy + sprawdzenie sprężarki od klimy itd i zobaczymy co bedzie zy sie cos poprawi
Raftik Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2010 No widzisz mam bardzo podobnie, ale co zauważyłem, że wisko mi się za późno zasprzęgla, tzn zdąży się wiatrak elektryczny załaczyć nawet 2 razy a wisko jeszcze nie działa, dopiero po długim czasie zaczyna wisko działać. I tu moje podejrzenia padają na uszkodzoną wiskozę w moim przypadku. Właśnie dzisiaj zamówiłem firmy Behr za 220 zł. Ciekawe czy dam rade sam wymienić i czy da się w ADR bez zdejmowania przodu.
stanley Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 witam podpinam sie pod temcik. Juz kilka razy pisałem co jest z moją temp i walcze z tym do tej pory. Ale 2 dni temu podpowiedziano mi cos takiego ze w silnikach audikowych jak jest klima przypchana , spręzarka cieżko chodzi to takie jaja sa z temperarura. Wiec przy 30*celcjusza na dworze, pojechalem to zbadac zrobilem 70 km po 35 w jedna strone jechalem po trasie na ktorej był korek ( specjalnie taka wybrałem) i teraz wyniki 1) jadac na właczonej klimie na kanale 49 temperatura nie spadała mi ponizej 95* i w korku moment i bylo 100* (zaczeły działac wiatraczki itd zeszło do 95* ( wisko wymieniłem rok temu na nowe firmy BERU ) 2 Gdy jechałem bez właczonej kimy temperarura 92* a w korku urosła do 95 i gdy ruszyłem spadał do 92 i tak trzymała. Teraz umówilem sie z mechanikiem na czyszczenie chłodnic od klimy i od cieczy + sprawdzenie sprężarki od klimy itd i zobaczymy co bedzie zy sie cos poprawi gdy masz włączoną klime, chłodnica ma mniejszą wydajność i nie chłodzi tak skutecznie silnika- to normalne
seban111 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 witam podpinam sie pod temcik. Juz kilka razy pisałem co jest z moją temp i walcze z tym do tej pory. Ale 2 dni temu podpowiedziano mi cos takiego ze w silnikach audikowych jak jest klima przypchana , spręzarka cieżko chodzi to takie jaja sa z temperarura. Wiec przy 30*celcjusza na dworze, pojechalem to zbadac zrobilem 70 km po 35 w jedna strone jechalem po trasie na ktorej był korek ( specjalnie taka wybrałem) i teraz wyniki 1) jadac na właczonej klimie na kanale 49 temperatura nie spadała mi ponizej 95* i w korku moment i bylo 100* (zaczeły działac wiatraczki itd zeszło do 95* ( wisko wymieniłem rok temu na nowe firmy BERU ) 2 Gdy jechałem bez właczonej kimy temperarura 92* a w korku urosła do 95 i gdy ruszyłem spadał do 92 i tak trzymała. Teraz umówilem sie z mechanikiem na czyszczenie chłodnic od klimy i od cieczy + sprawdzenie sprężarki od klimy itd i zobaczymy co bedzie zy sie cos poprawi gdy masz włączoną klime, chłodnica ma mniejszą wydajność i nie chłodzi tak skutecznie silnika- to normalne ale tak jak pisałem kilka autek po przezyszczeniu układu klimy ( mowa o wymianie oleju z w sprezarece przezyszczeniu chlodnicy itd ) pomaga. Tzn ja wlasnie czekam na ten zabieg mam nadzieje ze i u mnie pomoże bo juz mam doscy tej stuacji. PS a mozesz mi podpowiedziec dlaczego ma gorszą wydajność podczas wlonczonej klimy ???? bo w sumie chlodnica od klimy i od cieczy to sa 2 ruzne sprawy a wisko załacza sie nie patrzac czy klima chłodzi czy nie nie kwestionuje tego co napisales . Ale ja jestem ciekawski hehe
bartek1605 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 jak masz w domu lodówke to zobacz jak zimny jest wymiennik ciepła (najczęściej z tyłu za nią) kiedy pracuje i musi schładzać
seban111 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 racja racja dzisaj na spokojnie sobie to obejrzałem i przeanalizowałem. NO coz chłodnica od klimy jest przed chłodnica od cieczy czyli jak klima dział to chłodnica klimy jest iepła i to ciepło wali na chłodnice cieczy
.Szczepan. Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 racja racja dzisaj na spokojnie sobie to obejrzałem i przeanalizowałem. NO coz chłodnica od klimy jest przed chłodnica od cieczy czyli jak klima dział to chłodnica klimy jest iepła i to ciepło wali na chłodnice cieczy Dobrze gadzasz
Raftik Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2010 Oczywiście Panowie macie rację jak najbardziej ale u mnie jednak było walnięte wisko, tzn. za późno się załączało albo i potrafiło wcale się nie załączyć. Teraz po wymianie mam 92-93 stopnie cały czas i przy 94 zasprzęgla się wisko i faktycznie teraz od wymiany ani razu nie włączył się wiatrak elektryczny ani po deptaniu autka jak i na biegu jałowym. Koledzy którym auta się grzeją do 98 stopni lub wyżej upewnijcie się, że wisko wam się załącza przy 94 stopniach na 49 kanale klimatronika.
seban111 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Oczywiście Panowie macie rację jak najbardziej ale u mnie jednak było walnięte wisko, tzn. za późno się załączało albo i potrafiło wcale się nie załączyć. Teraz po wymianie mam 92-93 stopnie cały czas i przy 94 zasprzęgla się wisko i faktycznie teraz od wymiany ani razu nie włączył się wiatrak elektryczny ani po deptaniu autka jak i na biegu jałowym. Koledzy którym auta się grzeją do 98 stopni lub wyżej upewnijcie się, że wisko wam się załącza przy 94 stopniach na 49 kanale klimatronika. kurcze ja rok temu wymieniałem wisko na beru czy behr jakos tak 450zł dałem za samo wisko. jutro dokladnie lukne ale z tego co kojarze to zalancz mi sie cos kolo 95 no moze 96 ;/ ( dobrze ze mam je jeszcze na gwarancji )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się