kichy Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Witam mam taki problem.Przy hamowaniu i dojeżdżaniu np do krzyżówki na samym końcu hamowania słychać dziwny zgrzyt, chrobotanie.Myślałem ze to wina tarcz i klocków,ale wymieniłem na nowe i dalej to samo.Może to abs sie włącza?Nie wiem co to może być
lkowol Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Miałem podobne objawy.... u mnie przyczyną okazał się być pęknięty pierścień ABS z tyłu. Przy małej prędkości obrotowej koła wykrywał że koło sie blokuje więc popuszczał - stąd to chrobotanie podobne do prawidłowego działąnia ABSprzy poślizgu koła. Ty masz FWD więc z przodu masz pierścienie na przegubach, a z tyłu tarczki. Podepnij VAG'a i sprawdz przy dochamowywaniu jakie są wykrywane prędkości obrotowe na poszczególnych kołach. Jeśli na którymś jest 0 podczas gdy na pozostałych >0 to masz winowajcę.
kichy Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2010 aha dzięki za odpowiedz,kurcze zaś wydatki sie szykują
waarren Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Witam, podepne sie do tematu bo mam taki sam problem, z tym ze u mnie wymienialem kilka dni temu przegub, i doslownie zaraz po wymianie przy koncowej fazie wyhamowywania cos chrobocze przy kole jakby metal tarł o metal. Przy normalnym hamowaniu jeszcze przy wyzszych predkosciach jest wszystko ok. Czytalem ze moze to byc przesuniety czujnik od ABSu, ale nie pamietam abym go w ogole tykal przy wymianie przegubu. Pierscien z zabkami na przegubie tez jest ok (nowy przegub). Wiec nie wiem czemu tak sie dzieje, jakies sugestie?
kichy Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2010 no wlasnie moze ktos ma jakies inne sugestie???
waarren Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 No wiec problem rozwiązany Ikowol: duże piwo dla Ciebie! Poszedłem dziś twoim tropem, ale z racji tego, że u mnie przegub był nowy i nie bylo mowy o urwaniu pierścienia, postanowiłem przyjrzeć się drugiemu pracującemu elementowi w tej parze, czyli czujnikowi ABS. Po odkręceniu koła, na pierwszy rzut oka czujnik wydawal się w porządku. Ale postanowiłem go wyciągnąć z gniazda i wyczyściłem go porządnie, tak samo gniazdo, bo było trochę piasku w środku no i następnie wsunąłem go z powrotem, dobilem lekko młoteczkiem i założyłem koło. Potem zakręciłem rogala po osiedlu, parę dohamowań i jak ręką odjął. U mnie na zegarach zadna kontrolka od ABSu nie swieciła dlatego odpuściłem sobie wcześniej sprawdzanie go i najwidoczniej to był mój błąd. Na forum też ktoś napisał wcześniej, że czujnik musi być w odpowiedniej odległości od pierścienia dlatego też poszedłem tym tropem. Być może przesunął mi się przy wymianie przegubu, bo nie ukrywam że w użyciu był pare razy młotek przy ściąganiu dolnego wachacza albo przez troche syfu który był między czujnikiem a pierścieniem, ale nie mam też pewności czy nie wleciał tam dopiero przy wyciąganiu czujnika. Ważne, że pomogło. Pozdrawiam
Mariooo Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Panowie może jeszcze jakieś inne sugestie , wszystkie czujniki przeczyściłem , podobijałem i poodkręcałem, pierścienie całe. VAG pokazuje takie same prędkości obrotowe na wszystkich kołach, problem nadal występuje.
lkowol Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Posprawdzaj zaciski, klocki tarcze. Prewencyjnie możesz wymienić płyn hamulcowy - może układ jest zapowietrzony albo jakiś syf w przewodach siedzi. Jeśli masz te same prędkości obrotowe na wszystkich kołach przy hamowaniu to czujniki/pierścienie ABS raczej są OK. A może to wina pompy ABS lub sterownika pompy - kupować nowej tylko po to żeby sprawdzić to raczej nie ma sensu - ale może ktoś ma luzem pompe ABS do Twojego modelu - możnaby przełożyć i zobaczyć czy bedzie to samo.
ferano Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 W dniu 21.08.2010 o 16:13, Mariooo napisał: Panowie może jeszcze jakieś inne sugestie , wszystkie czujniki przeczyściłem , podobijałem i poodkręcałem, pierścienie całe. VAG pokazuje takie same prędkości obrotowe na wszystkich kołach, problem nadal występuje. @Mariooo Udało Ci się rozwiązać problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się