Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wszystko o pielęgnacji auta - kosmetyki samochodowe


lukaszr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Miał ktoś może z was ten ręcznik:

RECZNIK MIKROWŁÓKNO DO SUSZENIA AUTA temachem (2476332842) - motoAllegro

Sorry za pytanie ale moja przygoda z kosmetykami samochodowymi dopiero się zaczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam flyffego.

WYglada tak samo.

Daje rade do osuszania:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeżo nie ale kilka dni max :decayed:

pod był:

Optimum szampon - lipa

glinka BH - super

Rubbing Compound od megsa - lipa straszna w dodatku padem polerowane :facepalm:

PB professional polich :decayed: - trochę ściemy musiałem nałożyć bo ten Rubbing nie dał rady.

no i Nattys

---------- Post dopisany at 22:30 ---------- Poprzedni post napisany at 22:25 ----------

Korzystając z okazji zapytam fachowców.

Którymś z tych mazideł ufafluniłem plastiki, uszczelki - pozostały takie białe osady. Wygląda to strasznie i nie chce się zmyć :kwasny: czym to potraktować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wyzej.

303 AP poradzi sobie i od razu odswiezy wyglada i zabiezpieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladnie co to?

Natty's blue

Mam go u siebie na aucie, daje rade :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vario masz 100% rację

To powinno być tłustym drukiem podwieszone w pierwszym poście - RĘCZNIE LEKKOŚCIERNĄ PASTĄ NA LAKIERZE VAG NIC NIE ZROBISZ.

Tarłem 2 dni :grin: i jak teraz patrzę na efekty to sam z siebie się śmieje. I te zakwasy :polew:

Żeby było ciekawiej jak chciałem przyśpieszyć i tarłem mocniej i szybciej efekty były straszne - takie matowe plamy NIKOMU NIE POLECAM.

Niestety ale aktualnie nie było chociażby UC z Megsa w sklepie i zasugerowałem się opinią Pana sprzedawcy który polecił Rubbing Compound - jak widać niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojej skromnej wiedzy, RC + chociażby DA + dobry pad już byłby efekt in +, ale futro + rotacja i chociażby UC to jeszcze lepiej, nie wiem jak bardzo lakier był zmęczony, może jeszcze bardziej ścierna pasta by się przydała, zakwasy przejdą a biceps będzie większy :whistling:

trzeba czytać, czytać, czytać, oglądać filmy instruktażowe np. na YT, radzić się innych kolegów, oszczędzi się i czas i pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć RC nie nadaje się do mechanicznych rotacji i oscylacji więc tarłem ręcznie. Próbowałeś że tak piszesz czy tylko się domyślasz ?

Bo jak z własnego doświadczenia piszesz to się chyba załamię. Zrobiłem test polerką z RC i mi wychodziło tak samo jak ręcznie z większym dociskiem czyli podejrzane przebarwienia/zmatowienia się pojawiały.

---------- Post dopisany at 23:54 ---------- Poprzedni post napisany at 23:49 ----------

A tak RC wygląda na froncie meblowym po kilku ruchach ręką. (wiem że to nie to samo co auto ale nie mogłem się doczekać jak doszła paczka)

ddc7f7582fe2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opisu RC wynika, że jest bezpieczny dla lakierów bezbarwnych czyli ostatniej warstwy itp. itd. usuwa zmatowienia i rysy ... jest tylko stopień niżej od UC co do agresywności, czyli efekt powinien być ten sam co UC ale powiedzmy po dłuższym czasie pracy nad powierzchnią, jak by nie było to do lakieru VAG źle dobrany produkt, może na innych bardziej miękkich lakierach to nawet ręczna aplikacja by dała pozytywny efekt, testowałem od Swirl-X do UC na swoim dosyć miękkim lakierze ręczną aplikację i wygrał UC ale wcześniej nie było RC, UC + maszyna to już dużo lepszy efekt, ale żeby oszczędzić sobie roboty to i tak postawiłem na Menzernę, mam 500, 2000, 2500 i 3000, wszystko idzie łatwiej, no i futro też podstawa

---------- Post dopisany at 00:02 ---------- Poprzedni post napisany at 00:00 ----------

osobiście się przekonałem, że lakiery VAG to twarde lakiery robiąc korektę w B5, teraz mnie czeka korekta następnej B5 i Passata B6 ale nie boję się już tej roboty posiadając konkretne zaplecze i jakieś tam doświadczenie

---------- Post dopisany at 00:04 ---------- Poprzedni post napisany at 00:02 ----------

co do przebarwień matowych, zmywałeś IPA po polerowaniu czy nie ? lekkie matowe plamy mogą się pojawić po zaschnięciu pasty, dlatego lepiej robić więcej przejść i częściej zmywać IPA, brudna microfibra też psuje robotę dlatego warto mieć kilka czystych pod ręką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę dokładnie w tym samym kierunku :decayed: ale jak sam stwierdziłeś człowiek na błędach się uczy :wink: a ja dodam do tego jeszcze że niema tego złego co by na dobre nie wyszło...:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo :whistling: na czymś się trzeba nauczyć, jak nie ryzykujesz to szampana nie pijesz, RC możesz użyć do czegoś innego, kup inne środki ścierne, pasty, pady i po jakimś czasie się pochwalisz jak fajnie wyszło, satysfakcja gwarantowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przebarwień matowych, zmywałeś IPA po polerowaniu czy nie ? lekkie matowe plamy mogą się pojawić po zaschnięciu pasty, dlatego lepiej robić więcej przejść i częściej zmywać IPA, brudna microfibra też psuje robotę dlatego warto mieć kilka czystych pod ręką

No właśnie też zabrakło w sklepie i nie używałem ale fibra była czysta. Zmatowienia były widoczne tylko w miejscu testu więc ewidentnie RC nie lubi agresywnej korekty tylko takie picu picu leciutko i najlepiej jeden element dziennie. Mechanicznie więcej zostawia niż usuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że lekko się mylisz, zwilżałeś pad podczas polerowania? wg. mnie RC zostawiał ślady bo zasychał na padzie, szkoda, że daleko masz do mnie bo bym starał się to udowodnić :whistling:

---------- Post dopisany at 00:46 ---------- Poprzedni post napisany at 00:36 ----------

tu jest filmik ale lakier nie jest zajechany i aplikacja ręczna

---------- Post dopisany at 00:54 ---------- Poprzedni post napisany at 00:46 ----------

które RC masz ?

http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g18010-clear-coat-safe-rubbing-compound/

http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g18016-rubbing-compound/

niestety Megs trochę dziwnie opisuje te 2 produkty, tego nowego na stronie meguiars.pl chyba nie ma, nie znalazłem, w papierowym katalogu jest, stare RC z opisu wynika, że tylko aplikacja ręczna, bałagan się robi w tym wszystkim, jak by nie było osoba która Ci to sprzedała miała chyba małe pojęcie co i do czego sprzedaje :whistling: pracownik Meguiars Polska też moim zdaniem nie ma pojęcia co z czym się je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że daleko masz do mnie bo bym starał się to udowodnić :whistling:

:grin: Ty to wariat się zrobiłeś :polew:

Mam tego w butli. A doradzał mi niestety ShowCarShine - Detailing Shop :kwasny: co prawda dzień przed urlopem więc pewnie już o drinkach myślał a nie mikronowych ryskach na lakierze :grin: Przyda się do miękkiego lakieru na Alfie żony wiec nie będę się spinał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:whistling: do Makkiego to jeszcze mi dużo brakuje ale wzór do naśladowania jest, aż dziwne, że SCS taką wtopę zrobiło :whistling:

czasami wariactwo=pasja

jaka Alfa i jaki kolor lakieru?, jak z odcieni szarego, złotego to powinno być OK, na ciemnym będzie efekt połowiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...