Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Tego softu, który siedzi w Twoim sterowniku nie zaktualizujesz. Jedyne o czym możesz pomyśleć to swap sprzęgła na 7 lamel (na to nowy driver i soft).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prośbę czy ktoś mógłby mi powiedzieć coś na temat tego sterownika ze screen-a. Czy idzie odczytać coś z tego czy mam już 7 lamelek czy to jeszcze wciąż 6?

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki[br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 14:56_________________________________________________mam jeszcze prośbę o częściową interpretacje tych logów ze screena. Częściową niestety bo nie mam odpowiedniego kabla. Z góry dziękuje.

image.jpg

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze prośbę o częściową interpretacje tych logów ze screena. Częściowych niestety bo nie mam odpowiedniego kabla. Z góry dziękuje.

image.jpg

image.jpg

Większości danych brakuje więc nic ciekawego nie napiszę. Adaptacja OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy w tym klubie więc proszę o pomoc. Zakupiłem oczywiście A4 3.0 z 2003 z multitronikiem i jak każdemu tutaj skrzynia szarpie. Przy 40 km/h potrafi mieć już zapięty 5 bieg. Jak dodaje gazu to oczywiście wtedy szarpie bo nie może przy tym biegu normalnie przyspieszyć oraz przy hamowaniu też późno zrzuca biegi. Olej jest bo sprawdzałem. Zadne błędy w skrzyni nie wyskakują. Co może być przyczyną. Czy przeprowadzić adaptację, ale po normalnej jeździe powinna sama się zaadoptować. Ewentualnie jak wyzerować ustawienia i zaadoptować ją jeszcze raz VAG-COMem. Zaczynam się obawiać o koszty remontu. Proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy w tym klubie więc proszę o pomoc. Zakupiłem oczywiście A4 3.0 z 2003 z multitronikiem i jak każdemu tutaj skrzynia szarpie. Przy 40 km/h potrafi mieć już zapięty 5 bieg. Jak dodaje gazu to oczywiście wtedy szarpie bo nie może przy tym biegu normalnie przyspieszyć oraz przy hamowaniu też późno zrzuca biegi. Olej jest bo sprawdzałem. Zadne błędy w skrzyni nie wyskakują. Co może być przyczyną. Czy przeprowadzić adaptację, ale po normalnej jeździe powinna sama się zaadoptować. Ewentualnie jak wyzerować ustawienia i zaadoptować ją jeszcze raz VAG-COMem. Zaczynam się obawiać o koszty remontu. Proszę o info.

Nie wygląda to na problem z adaptacją... Zerujesz ustawienia wchodząc w (10 - Adaptation) i na kanale 00 wciskając SAVE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy w tym klubie więc proszę o pomoc. Zakupiłem oczywiście A4 3.0 z 2003 z multitronikiem i jak każdemu tutaj skrzynia szarpie. Przy 40 km/h potrafi mieć już zapięty 5 bieg. Jak dodaje gazu to oczywiście wtedy szarpie bo nie może przy tym biegu normalnie przyspieszyć oraz przy hamowaniu też późno zrzuca biegi. Olej jest bo sprawdzałem. Zadne błędy w skrzyni nie wyskakują. Co może być przyczyną. Czy przeprowadzić adaptację, ale po normalnej jeździe powinna sama się zaadoptować. Ewentualnie jak wyzerować ustawienia i zaadoptować ją jeszcze raz VAG-COMem. Zaczynam się obawiać o koszty remontu. Proszę o info.

U mnie skrzynia też wrzuca "piątkę" przy 40-50km/h z tym, że jak chcę przyśpieszyć to skrzynia błyskawicznie "redukuje bieg" i ładnie płynnie przyśpiesza (wcześniej myślałem, że coś jest nie tak, bo podczas przyśpieszania przy 2k obrotów były takie szarpania/drgania, a to była wina zimowych opon :o). Jak mam manualny tryb to skrzynia też zrzuca biegi dosyć późno, bo przy 1200/1300 obr/min więc to chyba normalne zachowanie w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja skrzynia niestety nie przyspiesza płynnie, muszę depnąć aby zredukowała i przy tym jest szarpanie. To tak jak w manualu chcielibyśmy na 5 biegu przyspieszyć z 20 km/h. Problem też jest przy hamowaniu, dojeźdźając do skrzyżowania mam straszne turbulencje. opony ok. Czasem jak jadę płynnie to przy 50 km/h mam już bieg 6. Co można z tym zrobić. Obawiam się remontu. Czy ktoś już taki temat przeskoczył. Ewentualnie jakiś kontakt do magika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego magikow jest wielu.Polecic mozna tylko Bartka ktory juz nie jednemu pomogl(wsrod nich jestem i ja).

Nie sugeruj sie ze jest 50 km i 5 bieg-multitronik tak ma i sam zredukuje bieg w zaleznosci od wcisniecia pedalu gazu i obciazenia.I jest to bardzo plynne.

Swoja droga 3 literki w benzynie ma spory moment i czeste sa uszkodzenia skrzyni.

Zapukaj do kolegi Bartka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega Bartek może dać jakąś diagnozę. Jak już pisałem skrzynia wpada mi w jakieś turbulencje. Wczoraj jeździłem to przy dojeżdżaniu do skrzyżowania odczuwalne są trzęsienia skrzyni. Przy płynnej jeździe w przód jak dodaje lekko gazu ok, ale jak chcę szybciej przyspieszyć zaczyna znowu się trzęsawisko. Jak już wspomniałem olej skrzyni jest i żadne błędy nie wyskakują nawet w silniku czysto. Jak kolega Bartek może coś zaradzić to poproszę ewentualnie jakiś kontakt, pisałem też na priv, powinieneś mieć temat w skrzynce odbiorczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie do Bartka-S. Mój kłopot polega na tym , że przy gwałtowniejszym przyspieszeniu skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. zgaszę silnik i odpalę i jest ok. Na Vagu wyskakuje błąd 18151 czyli ślizga się sprzęgło. Podczas jazdy czasami czuć szarpanie. Przy ruszaniu czasami jest zwłoka zanim zacznie ciągnąć. Bloki pomiarowe na 10.1 i 10.2 są w normie. Na czym polega naprawa sprzęgła w Multitronicu? Czy opłaca się naprawiać Multi? Ile może kosztować naprawa i przeróbka na 7 lamel. Podpowiedź ułatwi mi podjęcie decyzji co robić . z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie do Bartka-S. Mój kłopot polega na tym , że przy gwałtowniejszym przyspieszeniu skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. zgaszę silnik i odpalę i jest ok. Na Vagu wyskakuje błąd 18151 czyli ślizga się sprzęgło. Podczas jazdy czasami czuć szarpanie. Przy ruszaniu czasami jest zwłoka zanim zacznie ciągnąć. Bloki pomiarowe na 10.1 i 10.2 są w normie. Na czym polega naprawa sprzęgła w Multitronicu? Czy opłaca się naprawiać Multi? Ile może kosztować naprawa i przeróbka na 7 lamel. Podpowiedź ułatwi mi podjęcie decyzji co robić . z góry dziękuję

Wysłałem info na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.To moj pierwszy wystep na forum.OD 2 dni czytam posty dot.multitronica.Moze od poczatku...mam do kupienia A4 z 2002 r jak sie okazalo z multitronikiem wersja 6 biegowa spieta z silnikiem 1.8 turbo 163KM.Jest to wersja pierwszej generacji podobno bardziej awaryjna wiec mocno sie zastanawiam czy zdecydowac sie na zakup.Auto ma przelatane 210 tys i wyglada jak nowe,przejechalem 800 km(do kraju) i wszystko dziala super.Jest to jednak moj pierwszy automat a wyszlo ze to multi wiec sprawdzilem parametry skrzyni u mechanika z serwisu audi ktory cieszy sie duzym zaufaniem jesli chodzi o vw audi(teraz pracuje na wlasna reke poza serwisem )Wedlug ww skrzynia lata super parametry ok brak bledow(niestetynie mam wydruku parametrow)Dzwonilem prewencyjnie do firmy Dar Tom zajmujacej sie skrzyniami w moim rejonie i gosc ogolnie odradzal mi ta skrzynie mowiac ze koszt naprawy tych przekladn imoze wyniesc 12 tys!Zastanawiam sie jeszcze czy nie podjechac do serwisu Kisielnickiegona kontrole skrzyni by wykluczyc wtope.Czy z tym silnikiem multi polata jescze mimo przebiegu powyzej 200 tys?Czy jesli parametry sa ok i wymienie olej mam szanse na bezawaryjne nastepne 60-80 tys czy raczej nie dozywaja one 300 tys?jakimoze byc koszt naprawy zakladajac najczarniejszy scenariusz?Prosze o wyrozumialosc i wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gosc ogolnie odradzal mi ta skrzynie mowiac ze koszt naprawy tych przekladn imoze wyniesc 12 tys!e

Chyba z c... na rozum się zamienił :facepalm:

Multi wcale nie jest droższa od zwykłego automatu, poza tym jak nią jechałeś i działa płynnie itd. to ja bym się nie zastanawiał.. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tym bardziej, że Nm przy 1.8T nie męczy tak tej skrzyni. Ustal czy ATF był wymieniany regularnie i czy przebieg jest potwierdzony - powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy audi w Szczecinie nie chca udzielic informacji na temat serwisowania...

Na mnie też się wypieli w tej kwestii :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy audi wSzczecinie nie chca udzielic informacji na temat serwisowania...przebieg raczej wiarygodny z ksiazka ale nie ma wpisow dot.wymiany ATF.Kisielnicki chce 220 zl za test skrzyni...

Podeślij mi VIN na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Bart-S

Cześć, jechałam i nagle moja skrzynia weszła w tryb awaryjny dodawalam gazu a on nie jechał wyłaczylam silnik i już nic się nie dało zrobić bo auto nie jeździ laweta i pod dom:-( dzisiaj był mechanik podłączyć pod komp. i brak błędów tylko powiedział: brak przekazania napędu. Co to może znaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...