Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to A6 1.9 TDI AVF 130KM skrzynia FWL. Wczoraj zrobiłem adaptację. Robiłem adaptację bo na biegu do przodu auto pod górkę stacza się do tyłu i ciężko troszkę ruszyć żeby nie szarpnąć. Na płaskim gdy włożę D to auto po puszczeniu hamulca nie toczy się. Na wstecznym wszystko gra pod górkę wsteczny trzyma auto, a na płaskim ładnie się toczy po puszczeniu hamulca. Jeszcze miesiąc temu po adaptacji stała fajnie pod górkę tylko coś ostatnio sie odmieniło. Zaznaczę że dwa lata temu serwis Audi zamontował nowy komp w skrzyni oraz nowy olej, 4 miesiące czyli ok. 12000 km temu poprzedni właściciel wymienił olej według rachunku to ori z serwisu. Poniżej zdjęcie z vag po adaptacji. Nie podoba mi się MVB10/1 że jest tylko 230, a wsteczny MVB11/1 jest 300 czyli ok. Vag nie pokazuje żadnych błędów, jest czyściutko. Co zrobić żeby poprawić skrzynię. Może jakiś wyciek oleju lub zmienić ponownie olej? Z góry dziękuję za podpowiedź.

DSC_0410.jpg

Dzis po przyjechaniu żony podłączyłem Vaga i do przodu MVB10/1 wyszło 220mA MVB10/2 ADP OK,

wsteczny MVB11/1 nadal 300mA MVB11/2 ADP OK,

MVB012/1 910mA MVB12/2 775mA czyli różnica wynosi 135

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanko audi a6 c6 2005 gac multi 7 biegowy czy te wskazania i bloki to bedą te same dla niej ? I pytanko dwa razy w miesiącu szarpnie przy ruszaniu błedów nie ma żadnych co sprawdzic dokladnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanko audi a6 c6 2005 gac multi 7 biegowy czy te wskazania i bloki to bedą te same dla niej ? I pytanko dwa razy w miesiącu szarpnie przy ruszaniu błedów nie ma żadnych co sprawdzic dokladnie ?

Nie masz daleko z Legnicy - wpadaj na diagnostykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem na postoju w bloku 65 jest zero

MULTI.jpg

MULTI_1.jpg

MULTI2.jpg

A gdzie niby podjechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dane w pierwszym poście encyklopedii - Września.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w bloku pomiarowym 011 nie mam adaptacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w bloku pomiarowym 011 nie mam adaptacji ?

Jest. To że masz wpis ADP RUN nie znaczy, że nie ma adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny szarpania skrzyni GJA (A4 B6 1.9TDI 96kW Avant).
Najmocniej jest ono odczuwalne przy ruszaniu (~20/30 km/h) lub gwałtownym przyspieszaniu.
Dodatkowo zauważalne stały się “zmiany biegów” zarówno w trybie automatycznym jak i manualnym w pełnym zakresie prędkości - auto przy zmianie mocniej szarpnie.
Zaobserwowałem także, że przy zatrzymywaniu (hamowaniu, prędkość < ~5 km/h) auto sprawia wrażenie jakby chciało przyspieszać i zwiększa obroty, które utrzymują się nawet po zatrzymaniu - sytuacja ta występuje nieregularnie.

W lutym bieżącego roku wymieniany był olej oraz łańcuch i parę innych rzeczy i do czasu feralnej trasy Rzeszów - Kraków gdzie auto pracowało na wysokich obrotach skrzynia działała płynnie.

VAG Number: 910 155 C
Component V30 01 J 1.9l PD RdW 3220
Soft. Coding: 0000001
Shop #: Imp: 444 WSC 00999
Extra: Garaet 64523

Dołączam diagnostykę VAG bloków 1-65: klik (docs.google.com)

Edit

Za dziwne zachowanie multi (nienaturalne zwiększanie obrotów) odpowiedzialny był czujnik temperatury cieczy chłodzącej (G62).

Sterownik wydaje się być sprawny, odczuwalna zmiana biegów to wina mechanicznego zużycia skrzyni.

Edytowane przez CisuPc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co powiecie o tej multi, po sterowniku chyba zrobiona na 7lameli. Zrobiłem też adaptacje, na oleju zrobione ok 45tys. Naprawiana i Serwisowana w sserwis.

e926857d09b2bc3bm.png

b614a5b903638370m.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Podczas wczorajszej jazdy skrzynia weszła w tryb awaryjny zaczeły migać wszystkie biegi i autko staneło. po zgaszeniu i odpaleniu pojechałem dalej na 50 km zdarzyło mi się tak 2 razy, Po podpięciu pod kompa wywaliło 2 błedy w sterowniku skrzyni P0730 oraz P0722, Czy jest to przesądzone iż sterownik do naprawy? (czujnik G195)

Olej wymieniony 4 Tyś temu skrzynia do tej pory było oki. Jakieś wskazówki co może być nie tak? Skrzynia multi FSD 198 przebiegu 2002 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak kolega wyżej - podczas trasy skrzynia weszła mi w tryb awaryjny (migające wszystkie biegi). Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na nowo, problem ustał na 15 km - byle dojechać do domu. Podpiąłem autko pod kompa i wyrzuciło 3 błędy: 17100, 17106 i 17114.

Skrzynia multi FSD, 212 000 przebiegu 2002r.

Jakiś pomysł, co może być nie halo. Wolę się upewnić i wiedzieć po części co jest nie tak, zanim oddam samochód w czyjeś ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak kolega wyżej - podczas trasy skrzynia weszła mi w tryb awaryjny (migające wszystkie biegi). Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na nowo, problem ustał na 15 km - byle dojechać do domu. Podpiąłem autko pod kompa i wyrzuciło 3 błędy: 17100, 17106 i 17114.

Skrzynia multi FSD, 212 000 przebiegu 2002r.

Jakiś pomysł, co może być nie halo. Wolę się upewnić i wiedzieć po części co jest nie tak, zanim oddam samochód w czyjeś ręce.

Czy poza tym, że na komputerze pokładowym pokazało tryb awaryjny pojawił się jakiś problem z przeniesieniem napędu? Auto zaczęło się dziwnie zachowywać czy jechało normalnie?

Witajcie,

Podczas wczorajszej jazdy skrzynia weszła w tryb awaryjny zaczeły migać wszystkie biegi i autko staneło. po zgaszeniu i odpaleniu pojechałem dalej na 50 km zdarzyło mi się tak 2 razy, Po podpięciu pod kompa wywaliło 2 błedy w sterowniku skrzyni P0730 oraz P0722, Czy jest to przesądzone iż sterownik do naprawy? (czujnik G195)

Olej wymieniony 4 Tyś temu skrzynia do tej pory było oki. Jakieś wskazówki co może być nie tak? Skrzynia multi FSD 198 przebiegu 2002 r.

Wygląda na sterownik do naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy poza tym, że na komputerze pokładowym pokazało tryb awaryjny pojawił się jakiś problem z przeniesieniem napędu? Auto zaczęło się dziwnie zachowywać czy jechało normalnie?

Spadek obrotów. Po pełnym zatrzymaniu przy próbie zmiany biegów - biegi na FISie się zmieniały, ale niestety autko nie chciało ruszyć. Dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu zadziałało.

Jutro postaram się zrobić logi z bloków wg instrukcji z 1-go posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak to jest z tymi kontrolkami błędów skrzyni? Czytam, czytam i mam już mętlik w głowie. Wszędzie napisane jest, że:

firma Audi przygotowała 3 tryby rozpoznawania i sygnalizacji usterki.
1. Kiedy zagrożenie jest niewielkie i powinno się udać na najbliższego warsztatu asb w celu sprawdzenia - wszystkie tryby jazdy się świecą na wyświetlaczu P-R-N-D.
2. Dodatkowo do punktu 1 pod kontrolkami pojawia się czerwony prostokąt podświetlenia sygnalizujący usterkę - jeszcze nie krytyczna ale poważną - należy bezzwłocznie się udać do najbliższego warsztatu asb w celu naprawy.
3. Symbole migają na wyświetlaczu. Usterka krytyczna - jak jedziesz to jedź bo już możesz nie ruszyć jak się zatrzymasz (!!) Choć czasami jest to możliwe po wyłączeniu i włączeniu silnika. Natychmiastowa wizyta w warsztacie asb.

Pytanie mam do punktu pierwszego a mianowicie do zdania "wszystkie tryby jazdy się świecą na wyświetlaczu P-R-N-D". Czy chodzi o taki układ na FISie:
02aa.jpg

?

Z tego co kojarzę to w każdym automacie tak to wygląda... Ja też tak mam. Napiszcie mi plis jak powinno to wyglądać kiedy nie ma żadnych błędów. W ten sposób -

01aa.jpg

? Bez żadnych literek??

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kupiłem sobie taką a4 b6 1.8t

I właśnie miga PRNDS ( rocznik 04)

bład jaki się pojawia to 17090. Czy to błąd wskazujący na awarię sterownika skrzyni??

Dodam że auto jeździ normalnie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...