Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Proszę o pomoc w sprawie dystansów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi:

Otóż niedawno zakupiłem komplet aluminiowych dystansów 15mm z pierścieniem centrującym i okazało się że nie pasują :kwasny: aukcja podobnych-> http://allegro.pl/item1100978986_dystanse_do_felg_ze_srubami_z_centrowaniem_15mm.html

Oczywiście oddałem je. Problem narysowałem, mam nadzieję że dość czytelnie.

nowy2.th.jpg

w prostych słowach kołnierz piasty za bardzo wystaje, przez co dystans opiera się na nim (zielone kropki) i nie przylega do płaszczyzny piasty...

wg sprzedawcy dzieje się tak zazwyczaj przy grubościach 15mm

(pomijam to że średnica całego dystansu jest mniejsza od średnicy piasty, co nie wyglądałoby dobrze)

I tutaj właśnie potrzebuję pomocy. Szukam jakiś sprawdzonych sprzedawców i pasujących dystansów 15mm do B5, a jeśli nie da rady 15mm to jakie byłyby odpowiednie do felg 17" 7,5J et 45?

Opublikowano

Ja bym dał 10. Wtedy et45 "zmienia się " w 35 czyli w standardowe dla 17 do audi a4 b5.

Opublikowano

Ja bym dał 10. Wtedy et45 "zmienia się " w 35 czyli w standardowe dla 17 do audi a4 b5.

no właśnie chciałem żeby było et30 :przebiegly:

Opublikowano

Potrzebujesz specjalne dystanse z frezem ( ja mam sprowadzone 12,5 mm z USA ) albo poprostu grubszy dystans.

Na allegro sa tylko standardowe dystanse i musza miec odpowiednia grubosc, zeby pierscien centrujacy nie oparl sie na piascie. Z tego co pamietam, to minimalna grubosc to 17 mm ( prawdopodobnie, bo nie pamietam ile mi podczas liczenia wyszlo ).

Dystansu 10 mm nie zalozysz, bo nie da sie z w/w podowow chyba, ze bez centrowania. Niestety piasta jest za plytka, zeby zalozyc taki dystans i jeszcze starczylo na centrowanie felgi. Niestety ori felgi audi maja frez 4-5mm a dopiero pozniej centrowanie, wiec piasta musi porzadnie wystawac. Najgrubszy dystans bez centrowania to okolo 5mm, zeby piasta osiadla 2 mm w feldze.

Dobry tokarz powinien bez problemu problem ogarnac i przygotowac Ci te 15mm

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Potrzebujesz specjalne dystanse z frezem ( ja mam sprowadzone 12,5 mm z USA ) albo poprostu grubszy dystans.

Podejrzewam że te z USA zabijają ceną? :gwizdanie:

a grubszy odpada bo opona będzie tarła o błotnik :kwasny:

Dobry tokarz powinien bez problemu problem ogarnac i przygotowac Ci te 15mm

rozważałem dwie opcje:

-przetoczyć dystans od wewnątrz tak żeby pierścień piasty wchodził głębiej, ale zrezygnowałem bo wtedy pierścień centrujący dystansu byłby zwyczajnie za cienki, co mogłoby być niebezpieczne

-albo druga opcja nad którą się jeszcze zastanawiam, mianowicie na tokarce zebrać lekko kołnierz piasty tak żeby nie blokował dystansu :mysli: Wtedy cały dystans oprze się solidnie o piastę, centrowanie w dystansie zostanie nienaruszone i wszystko powinno być ok

Opublikowano

Wiesz, wydaje mi sie, ze obie opcje nie sa zadowalajace. Pierwsza sam skresliles. Druga wydaje mi sie nieco dziwna bo prowadzi do niestandardowych zmian w Twoim samochodzie - a trzeba dazyc do serii - tylko po to, zeby za chwile nie okazalo sie, ze przez jakas modyfikacje nie podpasuje Ci cos, co masz w glowie i pasuje wszystkim innym.

Jezeli chodzi o modyfikacje to mozna podtoczyc dystans od wewnatrz zwiekszajac przy tym poczatkowa grubosc od zewnatrz. Tak wlasnie wykonane sa dystanse z USA.

Zapytam jutro SIDa bo On wlasnie zamontowal 15mm wykonane w tej technice. Ja nie wydalem zbyt duzo pieniedzy - tylko troszke wiecej niz na normalne. Problem bardziej polega na czasie oczekiwania - okolo 2 miesiace. Masz czas?

Opublikowano

Wiesz, wydaje mi sie, ze obie opcje nie sa zadowalajace. Pierwsza sam skresliles. Druga wydaje mi sie nieco dziwna bo prowadzi do niestandardowych zmian w Twoim samochodzie - a trzeba dazyc do serii - tylko po to, zeby za chwile nie okazalo sie, ze przez jakas modyfikacje nie podpasuje Ci cos, co masz w glowie i pasuje wszystkim innym.

niestety przyznaję rację :confused4:

A masz może gdzieś foto tych amerykańców? Bo nie bardzo umiem sobie wyobrazić rozwiązania o którym mówisz :mysli:

Może istniałaby możliwość przerobienia standardowych na takie jak z USA.

Czas mam jak najbardziej, nie śpieszy mi się z tym. Bardziej zależy mi na cenie, bo zakładać dystanse warte powiedzmy 500zł za oś do felg wartych 1000zł (avus s4) to delikatnie mówiąc przesada :wink4:

Opublikowano

Jutro zapytam ile kosztuja dokladnie i ile trzeba poczekac.

Przerabiania sobie nie wyobrazam - albo profi robota od podstaw albo zakupiony gotowiec. Mowimy o bezpieczenstwie! Zdjecie Ci zrobie, jak kolo zdejme ;)

Opublikowano

ok, będę wdzięczny :notworthy:

przed chwilą wpadło mi w łapy coś takiego:

http://www.fk-automotive.de/websale7/Spurverbreiterung-FK---16-mm-System-A---fit-for.htm?Ctx={ver%2f7%2fver}{st%2f3eb%2fst}{cmd%2f0%2fcmd}{m%2fwebsale%2fm}{s%2ffk-automotive%2fs}{l%2fDeutsch%2fl}{mi%2f144-2834%2fmi}{pi%2f1500091%2fpi}{po%2f2%2fpo}{fc%2fx%2ffc}{p1%2f305391f4c1991f9c7ad9d36d78d899af%2fp1}{md5%2f7673dc70eb894396e91d3367426b588b%2fmd5}

jakoś mi to nie pasuje, FK zrobiło dystans 16mm bez centrowania?? :blink:

chociaż to pewnie tylko rysunek poglądowy[br]Dopisany: 04 Lipiec 2010, 23:27_________________________________________________Problem rozwiązany :kox:

nabyłem komplet dystansów 15mm H&R (nr katalogowy 30255571C)

wyglądają jak na foto:

30255571.JPG

Opublikowano

Ile dałeś? Jak nie tajemnica, oczywiście :-)

dokladnie, ile dales :?: i skad je kupiles :?:

Opublikowano

alledrogo, cztery używki z kompletem śrub 300pln :kwasny: ...ale biorąc pod uwagę że nówki chodzą po ~90$ za 2szt, to cena do przyjęcia

na razie założyłem tylko tył i jest optymalnie, dzisiaj po pracy montuje przód, bo wczoraj nie miałem już czasu

chociaż mam pewne obawy że et30 na przód to będzie za dużo :mysli:[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2010, 11:50_________________________________________________tył 17" 7,5J et45 +15mm

foto poglądowe

20100902001.jpg

Opublikowano

Michal jak bedziesz chcial je sprzedac to daj znac :wink4:

Opublikowano

A-rek ,a Ty daj znać jak jednak się rozmyślisz :wink4::decayed:

Opublikowano

Pacjent: B5 sedan, gleba ok -40 (Weitec -35 ale usiadł ciut niżej, amor przód 1BE tył 1BA)

Koło: 16cali, Et45, 7cali szerokość

Opona: 205/55

Problem: za głęboko siedzą w nadkolach.

Pytanie: Jakie dystanse założyć żeby nie docierało. Ma nie trzeć nigdy, nie interesuje mnie np "lekkie docieranie do rantu da dużych dziurach :)". Jaki dystans przód a jaki tył?

Myślałem o przód 10mm tył 15mm? Można więcej? Może już jest za dużo?

Opublikowano

Ja miałem et 38, ale na 17", szeroka 7,5" i nigdzie nie ocierało na -35mm, więc myślę, że przy 16 też nigdzie nie powinno jak dasz 10mm.

Opublikowano

przód 10mm a tył 15mm

Opublikowano

tak czytam i czytam i piszą ża na przód minimalnie 12mm bo na przód musi być z kołnieżem a te pasują tylko od 12mm. Prawda to?

---------- Post dopisany 03-02-2013 at 16:24 ---------- Poprzedni post napisany 04-12-2012 at 14:33 ----------

a napiszcie jaki maks szeroki na przód i na tył odejdzie bez kołnieża?

Opublikowano

Chyba 10mm jeszcze bez kołnieża podejdzie, mam takie i nic się nie działo, żadnego szarpania czy bicia. Jak zamawiałem swoje to dzwoniłem i pytałem się kilku sprzedających jakie wybrać, bo jak to u mnie w firmie mówią "safety first" :decayed:.

Opublikowano
Chyba 10mm jeszcze bez kołnieża podejdzie, mam takie i nic się nie działo, żadnego szarpania czy bicia. Jak zamawiałem swoje to dzwoniłem i pytałem się kilku sprzedających jakie wybrać, bo jak to u mnie w firmie mówią "safety first" :decayed:.

ja dam chyba na przód 7mm a na tył 10 chyba że wymienie felgi na takie z mniejszym ET...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...