Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi S2 coupe 1991 3B


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno udało mi się zakupić auto jak w temacie. Prawdę mówiąc zakup doszedł do skutku niejako przez przypadek bo szukałem innego auta. Ale jak już raz się przejechałem s2 to nie mogłem jej odpuścić. Auto w chwili zakupu wyglądało tak:

dsc6378p.jpg

dsc6371.jpg

dsc6376.jpg

6c41d29918368aa6.jpg

Oczywiście w planach jest gruntowna odbudowa samochodu do stanu mniej więcej fabrycznego.

W tej chwili trwają poprawki mechaniczne, są problemy z synchronizatorem 2 biegu więc skrzynia jest w remontowana, przy okazji sprawdzamy w jakim stanie jest sprzęgło. Poza tym nie do końca poprawnie działa hydraulika hamulców więc tym też muszę się pilnie zająć. Na razie jeszcze nie wiem czy będzie potrzebna wymiana gruszki, czy też będę reanimować starą. Same zaciski, tarcze i klocki są w dość dobrym stanie, niedawno zmieniane były klocki na EBC red stuff i tarcze na nawiercane.

Kolejna dość pilna kwestia to zawieszenie. Auto stoi na sprężynach H&R -40mm ale amortyzatory i prawdopodobnie większość pozostałych elementów zawieszenia jest do wymiany. Chce zostawić te springi ale użyć amorków Bilstein B8.

Pewnie pod koniec lata będę chciał się zająć malowaniem, wnętrzem i uszczelnieniem samochodu. W planach jest zostawienie fabrycznego koloru, ale chciałbym go odrobinę ożywić. Być może zdecyduję się na dodanie delikatnych elementów w kolorze ciemno szarym. Sam jeszcze nie do końca wiem. Wszelkie sugestie mile widziane. :)

Jeśli chodzi o środek to chcę zostawić oryginalną tapicerkę ale wymienić obicia i pianki. W planach jest założenie skóry częściowo perforowanej na fotele, dodatkowo na każdym z foteli chciałem dodać haftowane logo QUATTRO. Boczki, podsufitka + plastiki natomiast chciałbym zrobić z czarnej lub ciemnoszarej alkantary.

Przy okazji oczywiście wymiana wszystkich uszczelek itp. Chcę też wywalić aktualnie założony zegar boost i zamienić go oryginalnym VDO pasującym do fabrycznych zegarów. Założę go w centralnym nawiewie na desce. Sam zegar już udało mi się dorwać w stanach. Do tego dojdzie oryginalne radio audi GAMMA prawdopodobnie połączone ze zmieniarką i delikatnym wzmacniaczem. Zdecydowanie chcę zostawić oryginalny wygląd wnętrza więc nowsze radio nie wchodzi w grę.

Kolejna sprawa to wymiana wydechu. Przede wszystkim chcę wywalić obecnie założoną końcówkę wydechu, dla mnie wygląda megapaskudnie. Prawdopodobnie skończy się na przelotowym układzie 2,5 cala z podwójnymi końcówkami podobnymi do ori.

W dalszej kolejności wymiana hamulców prawdopodobnie na zestaw ze starej S8 pasuje ponoć plug and play :)

następnie chip robiony na zamówienie, jeśli będzie potrzeba to remont dołu silnika (góra była robiona w tym roku) + FIMC. Nie planuję raczej wymieniać turbo na większe.

Planów na razie mniej więcej tyle, pewnie jeszcze sporo rzeczy urodzi się w praniu, jak to zwykle bywa. Wszelkie, sugestie i podpowiedzi oczywiście mile widziane. Ponieważ to drugie auto (na co dzień śmigam B6) więc nie ma pośpiechu z tym projektem.

-------------------

Update na dzień 2.02.2011:

Chyba mogę napisać, że pierwszy etap prac zakończony :)

W aucie zostało zrobione:

- remont skrzyni biegów + nowe sprzęgło Sachs

- wywalony praktycznie cały wydech bo do niczego się nie nadawał a w dodatku końcówka wyglądała paskudnie. W tej chwili wydech jest praktycznie wolny ale to się jeszcze zmieni :)

- wymienione amortyzatory na nowe Bilstein B8 w połączeniu ze springami H&R obniżającymi jeszcze bardziej auto, przy okazji powymieniane wszystkie gumki, łączniki i inne upierdliwe drobiazgi, mam nadzieję że ten temat jest zrobiony raz a dobrze. Na pewno auto prowadzi się nieporównywalnie lepiej

- wymienione przednie hamulce, całość została oparta na zaciskach porsche Boxter S + tarcza audi 314mm, do tego dojdą przewody w oplocie na które już czekam, wcześniej były jeszcze małe porządki ze wspomaganiem układu ale temat już opanowany

- udało się zrobić względny porządek w elektryce, nowa puszka + przegląd okablowania, ale kilka detali zostało jeszcze do poprawki

- auto zostało w całości polakierowane, założone nowe błotniki, nowe (prosto z ASO) listwy dolne na drzwi i błotniki, powymieniane stare uszczelki nadwozia. Przy okazji tylne lampy również zostały wymienione na inne w lepszym stanie a dodatkowo zostały delikatnie wypolerowane. Do założenia czekają już nowiutkie znaczki S2, stare zostały skradzione

- założone używane lampy soczewkowe, z czarnymi ramkami + ksenon 5000

- założone oryginalne spryskiwacze lamp przednich

- założony zegar doładowania VDO z białą tarczą, starałem się dokupić taki, który będzie pasować do ori zegarów więc musiałem ściągać go ze stanów. Trafił on w środkowy nawiew.

- do tego doszło jeszcze jakieś radyjko, ale to tak na razie

Pewnie zapomniałem jeszcze o sporej ilości drobniejszych spraw, ale z istotnych rzeczy na dziś to tyle :)

A teraz obiecane zdjęcia:

dsc7328m.jpg

dsc7323m.jpg

dsc7334m.jpg

dsc7335m.jpg

dsc7332m.jpg

dsc7338m.jpg

dsc7347m.jpg

To tak na szybko robione w garażu, jak będzie chwila to postaram się zrobić coś fajniejszego w dzień w jakimś fajnym plenerku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bardzo dziękuję, ale mam nadzieję za za rok będzie jeszcze piękniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekne to ono dopiero bedzie, jak Gamling zrobi to o czym napisal :)

Na razie to taki sleeper... ale klasyk. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ale już teraz potrafi na światłach wpędzić w kompleksy posiadaczy niektórych BMW :evil:

Tak naprawdę to od dłuższego czasu szukałem coupe quattro B2 ale jest praktycznie nie do dostania, oczywiście w rozsądnych pieniądzach. Traf chciał, że zobaczyłem to auto, przejechałem się i nie byłem w stanie go odpuścić. [br]Dopisany: 07 Lipiec 2010, 15:19_________________________________________________

rozumiem że to sławne 2,2 t?

Tak, to jest właśnie ten silnik w swoim nieco starszym wydaniu 220km 309NM w połączeniu z 5 biegową skrzynią. Katalogowo daje to 6.1 s do 100 km/h. Potem pojawiła się jeszcze wersja 230 km 350 NM ze skrzynią 6 biegową. No i wersja z RS2 315 km 410 NM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Piękne S2 :evil:. Marze o takim :naughty: Mam nadzieję że po modach będzie bardziej ożywione. Też lubię auta w oryginale więc trzymam kciuki aby wszystkie plany się powiodły :good:

pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ująć. Piękna klasyka i do tego ze sportowym duchem :cool1: Ja też ostatnio kupiłem coś klasycznego niejako przez przypadek, będzie o tym za chwilę na forum..... :gwizdanie:

Powodzenia w odrestaurowywaniu :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, no i pochwal się co zakupiłeś.

Bardzo ladne RS4 B5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, no i pochwal się co zakupiłeś.

Bardzo ladne RS4 B5 :)

No to gratuluję, za***ista furka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest właśnie ten silnik

rozumiem że wydłubiesz go na jakieś skromne 300-400koni? co jest przedsmakiem możliwości tych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest właśnie ten silnik

rozumiem że wydłubiesz go na jakieś skromne 300-400koni? co jest przedsmakiem możliwości tych silników

No coś w tym rodzaju. A co dokładnie z tego wyjdzie to zobaczymy w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...