Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 LM TT 4600 5W30 też już miałem i po 10kkm wymieniłem, bo więcej dolewałem niż jeździłem. Gdzieś słyszałem że im wyższa wartość W40, W50, W60 tym lepiej olej znosi upalanie... No niby tak jest. Im wyższa liczba po W tym powinien lepiej znosić wyższe temp pracy. Ale najwyższa cyfra po W w olejach do PD to 40. Z normą 505.01 lub wyższymi nad nią (506.01, 507.00) - to 0W... lub 5W... oraz ...W30, ...W40 Przynajmniej ja nie znam olejów np 5W50 z normą 505.01. Hmm to spróbuj tego Millersa a jak to się nie sprawdzi to może jakiś z normą 507.00 da radę ze względu na większą wytrzymałość bazy olejowej. Bo znowu oleje z normą 507 to mają SAE 5W30 tylko ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 LM TT 4600 5W30 też już miałem i po 10kkm wymieniłem, bo więcej dolewałem niż jeździłem. Gdzieś słyszałem że im wyższa wartość W40, W50, W60 tym lepiej olej znosi upalanie... No niby tak jest. Im wyższa liczba po W tym powinien lepiej znosić wyższe temp pracy. Ale najwyższa cyfra po W w olejach do PD to 40. Z normą 505.01 lub wyższymi nad nią (506.01, 507.00) - to 0W... lub 5W... oraz ...W30, ...W40 Przynajmniej ja nie znam olejów np 5W50 z normą 505.01. Hmm to spróbuj tego Millersa a jak to się nie sprawdzi to może jakiś z normą 507.00 da radę ze względu na większą wytrzymałość bazy olejowej. Bo znowu oleje z normą 507 to mają SAE 5W30 tylko ;/ A może spróbować Millers XFS 5W50? XFS 5w50 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Ja Ci tego nie poradzę bo jestem zwolennikiem jazdy na oleju z odpowiednią normą. Konstrukcje silników są coraz bardziej skomplikowane, coraz bardziej podatne na niszczenie jak coś jest nie tak. Generalnie obecnie konstrukcje to już nie to co kiedyś. Ale inaczej by nie sprzedawali nowych aut jakby stare jeździły wiecznie. Ja bym chyba raczej poszedł w stronę tych olejów na PAO opartych a normą 507.00 niż brał coś bez normy. W olejach PAO występują podwójne wiązania i dlatego one są znacznie wytrzymalsze. Dlatego może się okazać że przejście na oleje 5W30 zmniejszy spalanie oleju. Bo zakładam że oglądałeś auto czy gdzieś nie cieknie olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Ja Ci tego nie poradzę bo jestem zwolennikiem jazdy na oleju z odpowiednią normą. Konstrukcje silników są coraz bardziej skomplikowane, coraz bardziej podatne na niszczenie jak coś jest nie tak. Generalnie obecnie konstrukcje to już nie to co kiedyś. Ale inaczej by nie sprzedawali nowych aut jakby stare jeździły wiecznie. Ja bym chyba raczej poszedł w stronę tych olejów na PAO opartych a normą 507.00 niż brał coś bez normy. W olejach PAO występują podwójne wiązania i dlatego one są znacznie wytrzymalsze. Dlatego może się okazać że przejście na oleje 5W30 zmniejszy spalanie oleju. Bo zakładam że oglądałeś auto czy gdzieś nie cieknie olej. Teraz spojrzałem jeszcze raz i tam jest norma 501.01 a nie 505.01 To nic, zaleję XFE-PD 5W40 i zobaczymy jak się zachowa. Silnik suchy, turbo też, kopcenie w normie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 No te normy VW się czasem mieszają Sporo ich i podobne:) Też myślę żeby spróbować tego Millersa. Jak to nie pomoże to jeszcze może jakiś inny olej się znajdzie albo coś opartego na PAO. Pozdrawiam i powodzenia:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NYNA Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Witam wszystkich! Zastanawiam się nad zmianą oleum, obecnie jeżdżę na Mobilu 3000 XE 5w30. Najbardziej skłaniałbym się ku temu http://pro-choice.pl/top-tec-4100-5w40-5l-p-298.html , ale w opisie jest,że stosuje się go aut z DPF, a z tego,co wiem moja furka nie ma tego wynalazku. Poradźcie, który olej LM będzie dobry do mojego silnika (AWX). A, i czy przed zmianą zapodać płukankę :http://pro-choice.pl/engine-flush-p-394.html. Z góry dzięki za podpowiedzi. Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 Liqui Moly LONGTIME HIGHT TECH 5W-30 Cyt " Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF " Ale nigdzie nie jest napisane ze do silnikow bez DPF, nie mozna go stoswac. A po Mobilu mozna zrobic plukanke, napewno nie zaszkodzi. PS. Albo ten... Millers XFS 5W-40...! No tak, ale ten Millers nie spełnia chyba normy 505.01. Myślałem też o takim : XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe, ale okazuje się, że nie jest to full syntetyk, chociaż jak piszą jest dedykowany do pompowtrysków. Chyba wybiorę coś z LM. Jesli myslimy ortodoksyjnie (tzn tylko gr IV PAO lub V Estry), zaden olej 5W-40 z norma 505.01 nie jest Full Syntetykiem. Na mechanizmie, ktory popycha PD musi byc znacznie grubszy film olejowy - a to mozna uzyskac przez dodatki HC w oleju. Niektorzy producenci podaja Full Syntetyk na olejach HC lub z dodatkami HC - bo takie maja prawo. Inni pisza semi - to tez ich prawo. Endriuu i tu się z tobą nie zgodzę , a co powiesz na to : http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/196/Specific_506_01_506_00_503_00_0W-30_%28GB%29.pdf?1335340409 Full synthetic , niskie HTHS 3.1 i można go lać do PD.... Film olejowy nie ma być grubszy, tylko bardziej wytrzymały,odporny za zerwanie , ale w tym przypadku ma się to nijak do normy 505.01 i jak widzisz można zalewać olej z niskim HTHS. H4mm3R a może ten o kórym Carlos pisze będzie dobry, jest full syntetyk na estrach ponoć najlepsze co może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Witam wszystkich! Zastanawiam się nad zmianą oleum, obecnie jeżdżę na Mobilu 3000 XE 5w30. Najbardziej skłaniałbym się ku temu http://pro-choice.pl/top-tec-4100-5w40-5l-p-298.html , ale w opisie jest,że stosuje się go aut z DPF, a z tego,co wiem moja furka nie ma tego wynalazku. Poradźcie, który olej LM będzie dobry do mojego silnika (AWX). A, i czy przed zmianą zapodać płukankę :http://pro-choice.pl/engine-flush-p-394.html. Z góry dzięki za podpowiedzi. Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 Liqui Moly LONGTIME HIGHT TECH 5W-30 Cyt " Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF " Ale nigdzie nie jest napisane ze do silnikow bez DPF, nie mozna go stoswac. A po Mobilu mozna zrobic plukanke, napewno nie zaszkodzi. PS. Albo ten... Millers XFS 5W-40...! No tak, ale ten Millers nie spełnia chyba normy 505.01. Myślałem też o takim : XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe, ale okazuje się, że nie jest to full syntetyk, chociaż jak piszą jest dedykowany do pompowtrysków. Chyba wybiorę coś z LM. Jesli myslimy ortodoksyjnie (tzn tylko gr IV PAO lub V Estry), zaden olej 5W-40 z norma 505.01 nie jest Full Syntetykiem. Na mechanizmie, ktory popycha PD musi byc znacznie grubszy film olejowy - a to mozna uzyskac przez dodatki HC w oleju. Niektorzy producenci podaja Full Syntetyk na olejach HC lub z dodatkami HC - bo takie maja prawo. Inni pisza semi - to tez ich prawo. Endriuu i tu się z tobą nie zgodzę , a co powiesz na to : http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/196/Specific_506_01_506_00_503_00_0W-30_%28GB%29.pdf?1335340409 Full synthetic , niskie HTHS 3.1 i można go lać do PD.... Film olejowy nie ma być grubszy, tylko bardziej wytrzymały,odporny za zerwanie , ale w tym przypadku ma się to nijak do normy 505.01 i jak widzisz można zalewać olej z niskim HTHS. H4mm3R a może ten o kórym Carlos pisze będzie dobry, jest full syntetyk na estrach ponoć najlepsze co może być. Lałem Motul SPECIFIC 5W40 i nie byłem z niego zadowolony, na 15kkm chyba z 3L dolewałem. Poza tym motul zaleca wymiany co 10kkm, więc dla mnie zbyt często i koszta większe. Zamówiłem tego Millersa, zobaczymy co to będzie... jak nie to wrócę do LM TT 4100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NYNA Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 No ale temu 5W40 co lałeś to ponoć daleko do tych full syntetyków na estrach. Millers to ponoć też wysoka półka więc ciekawy jestem jak u Ciebie wypadnie. Ja zalałem tego 0W30(głównie po dobrych recenzjach Endriuu) do jetty 1.9 na PD tyle że przesiadka była z serwisowego Castrola więc różnicę widzę sporą, bo na Castrolu dużo bardziej twardo silnik chodził pomimo że tylko 40 tys. km na nim zrobił i teraz olej nie znika póki co tak jak Castrol zobaczymy jak będzie zimą. Zmienić go mam zamiar po 15 tys.km a nie po 10 tys. lub roku czasu więc zobaczymy czy warty tej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 No ale temu 5W40 co lałeś to ponoć daleko do tych full syntetyków na estrach. Millers to ponoć też wysoka półka więc ciekawy jestem jak u Ciebie wypadnie.Ja zalałem tego 0W30(głównie po dobrych recenzjach Endriuu) do jetty 1.9 na PD tyle że przesiadka była z serwisowego Castrola więc różnicę widzę sporą, bo na Castrolu dużo bardziej twardo silnik chodził pomimo że tylko 40 tys. km na nim zrobił i teraz olej nie znika póki co tak jak Castrol zobaczymy jak będzie zimą. Zmienić go mam zamiar po 15 tys.km a nie po 10 tys. lub roku czasu więc zobaczymy czy warty tej ceny. Ja też na pewno dam znać jak wypadnie Millers, profilaktycznie zamówiłem 6L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NYNA Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 To az tak bardzo chyba w niego nie wierzysz:decayed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 To az tak bardzo chyba w niego nie wierzysz:decayed: W tych czasach komu tu chcesz wierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Danu Millers XFS 5W40 nie spełnia normy 505.01. Tyle norm tego VW że się w oczach myli:) Pozdrawiam Macku, masz oczywiscie racje. Zrobilam blad, i dlatego teraz to poprawiam. Chodzilo mi oczywiscie o Millers XFE - PD 5W-40 z norma 505.01 A nie o Millers XFS 5W-40 norma 501.01 Sorry, i jeszcze raz przepraszam za błąd... PS. Czasami u mnie tez jest sztorm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Spoko Spoko jesteśmy tylko ludźmi:) Mi też już czasem się w oczach te normy kręcą PS. Od niedzieli ma być ładnie:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 ja dzisiaj zalalem Mobil X1 5w-40 ...wczesniej mialem Liquid Moly Top Tec 5w-40 zoabczymy jak bedzie... ale szczerze powiedziawszy ja nie widze roznicy w pracy silnika na roznych olejach ;| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 ja dzisiaj zalalem Mobil X1 5w-40 ...wczesniej mialem Liquid Moly Top Tec 5w-40zoabczymy jak bedzie... ale szczerze powiedziawszy ja nie widze roznicy w pracy silnika na roznych olejach ;| PS. Z Liqui Moly... zmieniles na Mobil...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 ja dzisiaj zalalem Mobil X1 5w-40 ...wczesniej mialem Liquid Moly Top Tec 5w-40zoabczymy jak bedzie... ale szczerze powiedziawszy ja nie widze roznicy w pracy silnika na roznych olejach ;| Największe różnice widać po jakim czasie zaczyna np brać olej, głośniej chodzić itp. Czyli który olej szybciej się zużywa z czasem, z przelotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 PS. Z Liqui Moly... zmieniles na Mobil...? tak ,a cos w tym dziwnego? ---------- Post dopisany at 21:47 ---------- Poprzedni post napisany at 21:46 ---------- Największe różnice widać po jakim czasie zaczyna np brać olej, głośniej chodzić itp. Czyli który olej szybciej się zużywa z czasem, z przelotem. no ja na LM przejechalem niestety 16 tyś km ;/ brak czasu itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 no ja na LM przejechalem niestety 16 tyś km ;/ brak czasu itd No to może zauważyłeś od kiedy LM jakoś inaczej zaczął chodzić. Obserwuj Mobila tak przy około 11-12 tys. Zobacz czy nie zacznie go brać albo coś Ale może u Ciebie będzie oki:) Byle normy miał, na czas wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 PS. Z Liqui Moly... zmieniles na Mobil...? tak , a cos w tym dziwnego? Dziwne jest to ze jako jeden z nielicznych zmieniasz LM na Mobil. Wiekszosc kolegów ma odwrotny kierunek. Mozesz napisac dlaczego wlasnie tak. Uwazasz ze Mobil jest np. lepszym olejem od LM...? Czy byl jakis inny powód? Lub czym sie kierowales. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 PS. Z Liqui Moly... zmieniles na Mobil...? tak , a cos w tym dziwnego? Dziwne jest to ze jako jeden z nielicznych zmieniasz LM na Mobil. Wiekszosc kolegów ma odwrotny kierunek. Mozesz napisac dlaczego wlasnie tak. Uwazasz ze Mobil jest np. lepszym olejem od LM...? Czy byl jakis inny powód? Lub czym sie kierowales. w sumie niczym sie nie kierowalem... a tam gdzie czasami autko serwisuje, chlopaki pracuja i pracowali w aso VW,Skody i maja swoj warsztacik i kiedys podsluchalemrozmowe o mobil, ze jak oryginalny to jest świetny olej.... a ze maja dobre fury - mk1 silnik w chromie itd, mk2 r32, mk1 1.8T i dlugo by wymieniać to po prostu postanowilem sprobować przed LM , mialem motula ale 10w-40 jak dla mnie to ludzie sami napedzają to wszytsko, ze ten lepszy od tego itd ... jak dla mnie te wszytskie firmy jak Motul, LM, Mobil, Castrol itp. te tak zwane topy, są bardzo dobre i co bym nie wybrał, wierze, że silnik będzie bardzo dobrze chroniony ---------- Post dopisany at 22:48 ---------- Poprzedni post napisany at 22:42 ---------- no ja na LM przejechalem niestety 16 tyś km ;/ brak czasu itd No to może zauważyłeś od kiedy LM jakoś inaczej zaczął chodzić. Obserwuj Mobila tak przy około 11-12 tys. Zobacz czy nie zacznie go brać albo coś Ale może u Ciebie będzie oki:) Byle normy miał, na czas wymieniać od keidy to nie pamietam, ale wiem ze teraz jak mialem LM po takim przebiegu to silnik na zimnym mi troche postukiwał po odpaleniu przez 3 sekundy, sprobuje pamietac zbey zoabczyc jak Mobil sie zachowuje za te 10tys km, ale pewnie zapomne :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się