endriuu Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Janek - jesli koniecznie Mobil (masz swiadomosc ze ten olej produkuje rafineria Trzebinia?) to ten drugi - ma mniejsza lepkosc - lepiej dla silnika.
Marcin6 Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 [*]Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 A 505.01 jakoś mocno się różni? Ponieważ taki mi zalecony do wymiany. Co powiecie na: MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 5W-40 5L + GRATIS (2549462038) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ?
endriuu Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 [*] Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 A 505.01 jakoś mocno się różni? Ponieważ taki mi zalecony do wymiany. Co powiecie na: MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 5W-40 5L + GRATIS (2549462038) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? Nie ma sensu abys lał olej 505.01, ktory jest olejem z klasy C3 (obnizona zawartosc siarki i fosforu) a tym samym gorzej chroni silnik. lej oleje z norma 505.00 (tak naprawde mozesz lac kazdy dobry olej syntetyczny nawet bez normy VW. np: Motul 8100 X-cess 5W-40 lub X-max 0W-40 Millers XFD 5w40 lub XFS 0W40 Amsoil 5W-40 DEO Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 lub Synthoil Energy 0W-40 0W-40 są droższe ale to świetne oleje.
Musashi Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 0W-40 są droższe ale to świetne oleje. Co racja to racja.
Marcin6 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Czyli najlepiej kupić Motul 8100 X-max 0W-40
Musashi Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 do VP tak. Ale sa lepsze oleje niz motul. Obecnie jezdze na Amsoil...
Marcin6 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 do VP tak A co to znaczy? <wstyd> Ale sa lepsze oleje niz motul. Obecnie jezdze na Amsoil... No spoko, pewno są i jeszcze lepsze
endriuu Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 VP czyli na pompie rozdzielaczowej - stara najbardziej wytrzymala konstrukcja. Amsoil nie ma w ofercie 0W-40 - ja polecam X-maxa albo LIQUI MOLY - Motorenöle, Additive, Autopflege - Produkte - Synthoil Energy 0 W-40 - swietny olej. i raczej staraj sie nie kupowac przez allegro. kupuj na forum np kolega Dzik.
Marcin6 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 VP czyli na pompie rozdzielaczowej A fakt, nawet w pierwszym poście pisze. Ja mam silnik AVG, czyli wychodzi że na VP, czyli wiem na co polować. raczej staraj sie nie kupowac przez allegro. kupuj na forum np kolega Dzik. Co za różnica? Na allegro mogą być rozlewki?
Musashi Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 VP czyli na pompie rozdzielaczowej - stara najbardziej wytrzymala konstrukcja.Amsoil nie ma w ofercie 0W-40. 0W40 nie ma ale ma 5w40, pozatym podalem to jako przyklad, ze motul jest wciaz egzotyczny, ale sa innych firm mniej znane a ciekawe oleje.
endriuu Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Co za różnica? Na allegro mogą być rozlewki? http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-prawda-falsz-olej-motul-181442/
Janek Janek Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Moi kochani rajdowcy Chciałem zalać mojego A4B5 1.9TDI AHH zwykła pompa przebieg 250000 km olejem Mobil 3000 x1 5W-40 , w tej chwili przejechałem ponad 300 km na Mobil 2000 10W-40 półsyntetyk , wczesniej był Lotos 15W-40 Myślę że jednak zaleję LIQUI MOLY olej Diesel Synthoil 5W-40 DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1341 Proszę o informację czy to dobry wybór i czy mogę do swojego autka go zastosować ? czekam na informację z fabryki i od dystrybutora, ale widzę że się nie doczekam
holydiver Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Janek kup u kolegi Dzika LM, jeżdżę na Synthoil (bo diesel synthoil to to samo) 5W-40 15tys. km między wymianami i nie pobiera go więcej powyżej 12tys jak niektóre słabsze oleje. Korci mnie, żeby na zimę zalać 0W-40 LM.. bierze mi ok 1 - 1,5L na 15tys. ciekawe jak by było na 0W..
holydiver Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 endriuu w takim razie pewnie zaleję na zimę 0W, autko stoi pod chmurką i czasami temperatura na Mazurach schodzi nocami do -28, a do pracy wyjeżdżam około 5 rano.
Janek Janek Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Chciałem zalać mojego A4B5 1.9TDI AHH zwykła pompa przebieg 250000 km w tej chwili przejechałem ponad 300 km na Mobil 2000 10W-40 półsyntetyk , wczesniej był Lotos 15W-40 Myślę że jednak zaleję LIQUI MOLY olej Diesel Synthoil 5W-40 DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1341 swietny wybor Janek:brawo: Właśnie jestem po rozmowie z mechanikiem i mechanik powiedział: "Nie zmieniaj na 100% syntetyk bo turbina tego nie wytrzyma, jest wypracowana na oleju Lotos 15W-40 i jak zmieniłeś na Mobil 10W-40 półsyntetyk to pozostań już przy nim, jak zmienisz na full syntetyk 5W-40 to turbina padnie i będziesz miał duże koszty ." Co mam robić boję się tej zmiany oleju bo wydać na turbinę 2000 złotych to mi się nie usmiecha Turbina w tej chwili nie wiem czy pracuje poprawnie - słychać ją jak świszczyna wolnych obrotach (przy wylocie z tłumika) jak dodaje gazu to cichnie, ale autko na trasie zachowuje się elastycznie i jest dość zrywne przy wyprzedzaniu, pali około 5.6 L / 100km. Co mam zrobić ?
endriuu Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Prosze abys zapytal mechanika na jakiej podstawie twierdzi, ze turbina padnie po zmianie na full syntetyk. dobrze ze Devastation śpi bo bylaby juz tutaj jatka
pastaldo Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 czarodziejskie wyznania mechaników są czasami niewiarygodne i śmieszne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się