Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W przyszłym tygodniu opisze swoje wrażenia z przejścia z 10w40 no 5w40.

Będą bardzo pozytywne. Ja tak zrobiłem wraz z płukanką i po 5 tys km silnik pracuje bdb. Nie ma, że przy zapalaniu na mrozie coś się zatłucze, od razu słychać, że wszystkie elementy są smarowane. No i oleju jak narazie, praktycznie nie ubywa. Zmiana stanu oleju na bagnecie jest minimalna i spokojnie od wymiany do wymiany będzie bez dolewki, pytanie tylko ile ubędzie na bagnecie (podejrzewam, że jedynie wysokość połowy zakreskowanego pola). A mój silnik ma prawie 18 lat.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Normą

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Czym się różnią te oleje:

Motul - MOTUL - 8100 X-clean+ 5W30

Motul - MOTUL - 8100 X-clean 5W30

Normą? Tylko ten pierwszy może być stosowany w silnikach PD z normą 505.01 ?

Tylko ten pierwszy jest z normą do silników z DPF-em którego ty nie masz, więc po co masz chronić coś czego nie posiadasz. Oczywiście do PD możesz zalać ten pierwszy olej tylko moim zdaniem lepiej jest zalać olej typowo pod PD czyli z normą 505.01 a nie z normą do DPF-a.

Opublikowano

Witam wszystkich czy nie bedzie problemu jak przejde z castrola 5w40 na motul 5w40 ? kod silnika AWX 130 KM czekam na wasze opinie,gdzies czytałem ze po takiej wymianie silnik bardziej klepie jak jest zimny,w mojej ibizie z silnikiem asv własnie to zauwazyłem ,

Opublikowano

Zrób płukankę i zmieniaj. Wyjdzie tylko na korzyść.

Opublikowano

Mam jeszcze takie pytanie odnośnie motula, dlaczego jest taka duża różnica w cenie między specyfikiem 505.01 i 506.01, czy jest sens stosowanie tego drugiego w silnikach z PD powiedzmy np. w ajm. Czy warto aż tyle dopłacać szczególnie jak ktoś mało jeździ i wymienia powiedzmy olej powiedzmy 3 razy na dwa lata. Bo szczerze to mówiąc to cena prawie 2 razy taka jak za 505.01. Może ktoś wytłumaczyć czym się różnią i co takiego ma w sobie 506.01 że jest tak drogi.

Opublikowano

506.01 to syntetyk na estrach. 505.01 to syntetyk na PAO i HC, dlatego jest tańszy.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

No tak też myślałem, że o jedyna różnica pomiędzy nimi, a powiedz jeszcze czy według Ciebie jest lepiej kupić 506.01 do 1.9 po chipie na ok 150km czy nie ma sensu przepłacać? Czy zalanie 506 będzie dużo lepsze dla silnika czy to tak naprawdę już z lekka marketingiem zajeżdża?

Opublikowano

nie ma sensu lac 506.01, nawet do auta po chips-ie

reszta informacji na gorze postu

Opublikowano
No tak też myślałem, że o jedyna różnica pomiędzy nimi, a powiedz jeszcze czy według Ciebie jest lepiej kupić 506.01 do 1.9 po chipie na ok 150km czy nie ma sensu przepłacać? Czy zalanie 506 będzie dużo lepsze dla silnika czy to tak naprawdę już z lekka marketingiem zajeżdża?

A ja powiem tak, zawsze lepiej jest lać oleje 0w ponieważ sa nowocześniejsze. Jeżeli oczywiście producent dopuszcza taka możliwość.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

A czy do któregokolwiek Audi jest przeciwskazanie w stosowaniu np. 0W40?

Opublikowano

silniki z dpf wymagają normy 507, a żaden 0w jej nie spełni. Pomoc nowa norma 508.00 ma mieć lepkość 0w.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
silniki z dpf wymagają normy 507, a żaden 0w jej nie spełni. Pomoc nowa norma 508.00 ma mieć lepkość 0w.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

:facepalm:

Rozumiem, nie pomyślałem o tym. Raczej od razu wyobraziłem sobie sytuację, że samochód jest "technologicznie za stary" na nowoczesny 0W.

Opublikowano

witam koledzy :)

mam pytanie jak to jest z ASO, ponieważ zakupiłem autko z systemu audi select plus z Niemiec z 5 letnią gwarancją - auto ma na razie rok z hakiem więc chciałbym utrzymać tą gwarancję -czyli pozostaje serwis ASO

Zgodnie z wskazaniami fisu zbliża mi się pierwszy przegląd (long life) - 30.000 km - rozmawiałem z serwisem i powiedziałem że chciałbym zmienić olej z Castrola na Mobila (z tego co tu poczytałem to chyba zmienie zdanie i na Motula), tylko teraz kwestia gwarancji - czy np. jak coś się stanie z silnikiem to czy ASO nie stwierdzi że kazałem im zalać badziewie ?? druga sprawa to przebieg do wymiany - z tego co czytam prawie nikt tutaj nie wierzy w longlifa ? czy te wymiany okresowe powiedzmy co 15.000 robić trochę na siłę wbrew fisowi i ASO - i czy je też trzeba robić w ASO ?

Opublikowano

Tryb LL to nieporozumienie, szczególnie w polskich warunkach. Olej wytrzymuje max 12 tys km. Potem drastycznie spadają jego parametry. Serwis musi respektować wszelkie części i oleje zamienne, jeśli tylko spełniają normy vag. jak będziesz kupować olej - wyraźnie zaznacz aby sprzedawca na fv zaznaczył model oleju i jaka spełnia normę. Podobnie w aso, serwis ma przy Tobie wpisać ze wymieniany olej spełnia normę 507.00. I sprawa załatwiona.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
witam koledzy :)

mam pytanie jak to jest z ASO, ponieważ zakupiłem autko z systemu audi select plus z Niemiec z 5 letnią gwarancją - auto ma na razie rok z hakiem więc chciałbym utrzymać tą gwarancję -czyli pozostaje serwis ASO

Zgodnie z wskazaniami fisu zbliża mi się pierwszy przegląd (long life) - 30.000 km - rozmawiałem z serwisem i powiedziałem że chciałbym zmienić olej z Castrola na Mobila (z tego co tu poczytałem to chyba zmienie zdanie i na Motula), tylko teraz kwestia gwarancji - czy np. jak coś się stanie z silnikiem to czy ASO nie stwierdzi że kazałem im zalać badziewie ?? druga sprawa to przebieg do wymiany - z tego co czytam prawie nikt tutaj nie wierzy w longlifa ? czy te wymiany okresowe powiedzmy co 15.000 robić trochę na siłę wbrew fisowi i ASO - i czy je też trzeba robić w ASO ?

W ASO zostaw przeglądy co 30 000 km a sam zmieniaj olej co 15 000 km, zawsze trochę taniej będzie a gwarancja będzie zachowana. Co do oleju to tak jak kolega napisał musi spałniać odpowiednią normę w Twoim przypadku 507.00, więc kupujesz motula z taką normą i jedziesz z nim do ASO na przegląd. Ja to nawet swoje filtry zabieram jak jadę na przegląd do ASO.

Opublikowano

Witam,

Mój silnik wg ASO to AYM ( Rok modelowy: 2002 Opis: A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M )

Nie widzę go na liście. Wg pojemności na liście widnieje 5W40 a mialem zalany 5W30. Jaki powien byc olej do tego silnika ?

Opublikowano
Witam,

Mój silnik wg ASO to AYM ( Rok modelowy: 2002 Opis: A4 Avant TDI2.5 V6114 A6M )

Nie widzę go na liście. Wg pojemności na liście widnieje 5W40 a mialem zalany 5W30. Jaki powien byc olej do tego silnika ?

5w30 jest dla ciebie.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

witam,posiadam a4 b5 1.9tdi silnik AJM (pompowtryskiwacze) przebieg 245tyś,z tego co ustaliłem poprzedni właściciel od około 60tyś zalewał magnateca (prędzej niemcy,także nie wiem) 10w40,czy mogę przejść bez większego ryzyka na pełnego syntetyka motula,czy lepiej nie kombinować i zostać przy magnatecu??prosze o jakąś podpowiedz ps. przez ostatnie 10tyś dolałem ok 1l oleju (egr trochę puszcza)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...