pastaldo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 a ja mam pytanie co zalecacie do avf 1,9tdi 130tyś km ?musze zmienić był lany long life powiedz że żartujesz? 320 stron wypocin na jeden temat i Ty jeszcze pytasz?
NYNA Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 a ja mam pytanie co zalecacie do avf 1,9tdi 130tyś km ?musze zmienić był lany long life Nic się nie zmieniło od wczoraj więc to co pisze na górze strony na czerwono ( 505.01 norma dla Twojego silnika) nadal aktualne.
maciek_GSP Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 mogę sobie zalać Lotosa do mojego pocisku? Grupa LOTOS S.A. - Dla kierowcy / Oleje / Samochody osobowe / LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control chyba to żadna różnica między Motulem a Lotosem co? Mówi się "dobre, bo polskie"
maciek_GSP Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 dzięki więc kumpel mi jutro podrzuci oliwę i komplet filtrów
skrab Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Koledzy czym sie rożni 5w30 ,a 0w30 chodzi o właściwości oleju ?
jankes3 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 posiadam silnik BRB czyli według opisu w pierwszym poście powinienem lać 5W30 ale na wlepce mam kod 7GN (auto nie posiada tylko jest przystosowane do wsadzenia DPFa) a według historii serwisowej mojej adiolki w Niemcowni lali tylko 5W30 Castrola więc ja zalalem Millersa XF 5W30 507.00 ale jeśli nie posiadam DPFa to czy jest sens lać olej który chroni coś czego nie mam czy jednak powinienem zostać przy zaleceniach producenta (5W30) czy lepiej zmienić na 5W40 505.01/506.01 , co będzie lepsze dla mojego silnika ?
endriuu Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jankes. Oczywiscie olej 5w30 jest olejem mniej lepkim niż 5w40 ( pomimo 5w z przodu). Ja w firmowym TDI (PD bez DPF) stosuje zasadę: 5w30 lub 0w30 w zimie, 5w40 w lecie. To nic, ze 5w30 lepiej chroni DPF niż silnik- dzięki temu, ze jest mniej lepki, szybciej dociera do węzłów tarcia w ujemnych temp a to właśnie podczas zimnego rozruchu następuje 70% zużycia silnika. Wysłane z prodiża.
artix.sweden Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 A co powiecie na ten do B8 TDI 142 ps? tu opis oleju w PDF http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_newzealand/STAGING/local_assets/downloads/d/DEO_EnduronLowSAPS.pdf
artix.sweden Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Widze ze poziom odpowiedzi zawiera wiedze na temat olei silnikowych jak i przezkolenie w smianiu sie na zawolanie samemu nie wiedzac z czego.
artix.sweden Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ej, Buraki , a moze macie jakies przeciwskazania anie tylko zyganie wypocinami ? Na nic innego nie mozecie wpasc aby nabic sobie posty? Uzywam przez 3 lata Mobil1 10W 40 lanego do wsystkich Sprinterow Vito i Actrosow przez salon Mercdesa w aucie z turbo 400hp+ i daje rade. Casrtol Low Saps to low asch olej wiec jakie sa przeciwskazania?
Dev Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 :polew::polew::polew::polew::polew: :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:
artix.sweden Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Gdzie ja kurr.... trafilem? To jakis zart... Zenada! To ma byc Forum Audi? Nie mam zamiaru obrazac reszty userow, ale tych dwoch panow pokazalo poziom.
dzik Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 dowiedz się czy w razie problemów ktoś uzna Ci gwarancje na silnik, czy gdy coś się po gwarancji wysypie pójdą Ci z kulancją na rękę. Chłopakom o to chodzi. Coś konkretnego chcesz zyskać lejąc tego castrola ?
artix.sweden Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 dowiedz się czy w razie problemów ktoś uzna Ci gwarancje na silnik, czy gdy coś się po gwarancji wysypie pójdą Ci z kulancją na rękę. Chłopakom o to chodzi.Coś konkretnego chcesz zyskać lejąc tego castrola ? Nie, absolutnie nic nie chce zyskac. Poprostu chcialem usluszec co sadzicie aby uzyc tego oleju jako alternatywe. Pracuje w branzy i wiem jak sa traktowane silniki jezdzace na tego typu olejach, a robia dobra robote. Sa to silniki z filtrami , wiec dlaczego nie? Gdy pracowalem w salonie Mercedesa, firma wycofala wszystkie inne oleje ze storny ciezkiej i pozostal tylko Mobil1 10W40 do wszystkiego. Sprinter, Vito czy ciezarowe jak juz wczesniej pisalem. Nie sadze aby bylo to zrobione z mysla aby zacierac silniki z DPF.
pastaldo Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Kolego nie unoś się ale nie dziwne że tak chłopaki zareagowali. Nawet na etykietce masz obrazek ciężarówki. W zupełnie innych warunkach działa olej w takiej cięzarówce a inaczej w osobówce. Lanie oleju 10W40 do TDI z turbosprężarką to już małe nie porozumienie a dodatkowo do tak wrażliwego 2.0TDI to prawie jak proszenie się o naprawę. Jest część osób które twierdzą że jeżdza x lat na takim i nic się nie dzieje. Ok ale czy sobie zdają sprawę jakie spustoszenie robi bardzo lepki olej mrozy przy rozruchu szczególnie przy pompowtryskach. Tam praktycznie wszystko trze niemiłosiernie dopóki olej nie dojdzie do zakamarków a taki olej przy -20*C robi się prawie jak masło. A jak jest jeszcze DPF to już w ogóle samo szczęście Na reszte sobie sam odpowiedz i użyj wyobraźni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się