Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a ja mam pytanie co zalecacie do avf 1,9tdi 130tyś km ?

musze zmienić

był lany long life

powiedz że żartujesz? 320 stron wypocin na jeden temat i Ty jeszcze pytasz?

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a ja mam pytanie co zalecacie do avf 1,9tdi 130tyś km ?

musze zmienić

był lany long life

Nic się nie zmieniło od wczoraj więc to co pisze na górze strony na czerwono ( 505.01 norma dla Twojego silnika)

nadal aktualne.

Opublikowano

TRAFFIC PRO to dobra linia.

Opublikowano

Koledzy czym sie rożni 5w30 ,a 0w30 chodzi o właściwości oleju ?

Opublikowano

posiadam silnik BRB czyli według opisu w pierwszym poście powinienem lać 5W30 ale na wlepce mam kod 7GN (auto nie posiada tylko jest przystosowane do wsadzenia DPFa) a według historii serwisowej mojej adiolki w Niemcowni lali tylko 5W30 Castrola więc ja zalalem Millersa XF 5W30 507.00 ale jeśli nie posiadam DPFa to czy jest sens lać olej który chroni coś czego nie mam czy jednak powinienem zostać przy zaleceniach producenta (5W30) czy lepiej zmienić na 5W40 505.01/506.01 , co będzie lepsze dla mojego silnika ?:eusathink:

Opublikowano

Jankes. Oczywiscie olej 5w30 jest olejem mniej lepkim niż 5w40 ( pomimo 5w z przodu). Ja w firmowym TDI (PD bez DPF) stosuje zasadę: 5w30 lub 0w30 w zimie, 5w40 w lecie. To nic, ze 5w30 lepiej chroni DPF niż silnik- dzięki temu, ze jest mniej lepki, szybciej dociera do węzłów tarcia w ujemnych temp a to właśnie podczas zimnego rozruchu następuje 70% zużycia silnika.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano
:polew::polew::polew::polew:
Opublikowano

Widze ze poziom odpowiedzi zawiera wiedze na temat olei silnikowych jak i przezkolenie w smianiu sie na zawolanie samemu nie wiedzac z czego.

Opublikowano

Do ciężarówki sobie nalej

Opublikowano

d o g ł o w y t e ż

Opublikowano

Ej, Buraki , a moze macie jakies przeciwskazania anie tylko zyganie wypocinami ? Na nic innego nie mozecie wpasc aby nabic sobie posty?

Uzywam przez 3 lata Mobil1 10W 40 lanego do wsystkich Sprinterow Vito i Actrosow przez salon Mercdesa w aucie z turbo 400hp+ i daje rade.

Casrtol Low Saps to low asch olej wiec jakie sa przeciwskazania?

Opublikowano

:polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew:

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano

Gdzie ja kurr.... trafilem? To jakis zart... Zenada! To ma byc Forum Audi?

Nie mam zamiaru obrazac reszty userow, ale tych dwoch panow pokazalo poziom.

Opublikowano

dowiedz się czy w razie problemów ktoś uzna Ci gwarancje na silnik, czy gdy coś się po gwarancji wysypie pójdą Ci z kulancją na rękę. Chłopakom o to chodzi.

Coś konkretnego chcesz zyskać lejąc tego castrola ?

Opublikowano
dowiedz się czy w razie problemów ktoś uzna Ci gwarancje na silnik, czy gdy coś się po gwarancji wysypie pójdą Ci z kulancją na rękę. Chłopakom o to chodzi.

Coś konkretnego chcesz zyskać lejąc tego castrola ?

Nie, absolutnie nic nie chce zyskac. Poprostu chcialem usluszec co sadzicie aby uzyc tego oleju jako alternatywe. Pracuje w branzy i wiem jak sa traktowane silniki jezdzace na tego typu olejach, a robia dobra robote. Sa to silniki z filtrami , wiec dlaczego nie? Gdy pracowalem w salonie Mercedesa, firma wycofala wszystkie inne oleje ze storny ciezkiej i pozostal tylko Mobil1 10W40 do wszystkiego. Sprinter, Vito czy ciezarowe jak juz wczesniej pisalem.

Nie sadze aby bylo to zrobione z mysla aby zacierac silniki z DPF.

Opublikowano

Kolego nie unoś się ale nie dziwne że tak chłopaki zareagowali.

Nawet na etykietce masz obrazek ciężarówki. W zupełnie innych warunkach działa olej w takiej cięzarówce a inaczej w osobówce.

Lanie oleju 10W40 do TDI z turbosprężarką to już małe nie porozumienie a dodatkowo do tak wrażliwego 2.0TDI to prawie jak proszenie się o naprawę.

Jest część osób które twierdzą że jeżdza x lat na takim i nic się nie dzieje. Ok ale czy sobie zdają sprawę jakie spustoszenie robi bardzo lepki olej mrozy przy rozruchu szczególnie przy pompowtryskach. Tam praktycznie wszystko trze niemiłosiernie dopóki olej nie dojdzie do zakamarków a taki olej przy -20*C robi się prawie jak masło. A jak jest jeszcze DPF to już w ogóle samo szczęście :wink:

Na reszte sobie sam odpowiedz i użyj wyobraźni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...