Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Kiedy wymienić napinacz paska rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Pytanie jak w temacie. Po jakim przebiegu wymienia się napinacz paska rozrządu w 1.6 ADP. W książce nic nie mówią w autodacie też nie. A jeśli ktoś wymieniał to jakiej marki kupił i w jakiej cenie?

Opublikowano

wymienia sie zazwyczaj wtedy gdy jest uszkodzony albo jak ma oznaki ze zaczyna sie wyrabiać i szumi prosta odpowiedz kolego

Opublikowano

wymienia sie zazwyczaj wtedy gdy jest uszkodzony albo jak ma oznaki ze zaczyna sie wyrabiać i szumi prosta odpowiedz kolego

A jak on ma szumieć? Jak go zdiagnozować? Zaznaczam, że nie chodzi mi o rolkę napinacza tylko o napinacz.[br]Dopisany: 14 Lipiec 2010, 22:47_________________________________________________Czy wie ktoś jak zdiagnozować ten napinacz?

Opublikowano

nie bardzo rozumiem pytanie!

Napinacz wymienia się !!!zawsze!!! z paskiem.

W zależności od kodu silnika, pewnie co 90- lub 120 tys km

Opublikowano

Kolego zerknij do ksiazki serwisowej (pewnie mowi, ze napinacz razem z paskiem do wymiany, za kazdym razem).

Choc wydaje mi sie, ze jesli Twoj jest w dobrej kondycji, to nie ma takiej potrzeby, bo to kosztowne.

Jesli nie wydaje zadnych dzwiekow, chodzi plynnie, cicho, nie wyglada na zdezelowany, to bym go zostawil...

Ale niech doradzi ktos, kto wymienial sam pasek, bez napinacza... :mysli:

Opublikowano

słuchaj zrób raz a dobrze, wymień wszystko i już-przynajmniej nie będziesz miał stresa że coś Ci może walnąć w silniku chwile po wymianie.

Opublikowano

Proponuję wymienić kompletny rozrząd.

W mojej V6, nie patrząc na stan, wymieniłem cały rozrząd wraz z pompą. Jeżdżę mało i wymieniam paski ze starości - co cztery lata. W ciągu czterech lat zrobię około 25-30 tys km, więc następnym razem wymienię tylko pasek. Jeżdżę teraz bez obaw że coś się posypie.

Opublikowano

nie bardzo rozumiem pytanie!

Napinacz wymienia się !!!zawsze!!! z paskiem.

W zależności od kodu silnika, pewnie co 90- lub 120 tys km

No tak tylko ani "Sam naprawiam" ani autodata nic o tym nie mówi (tzn. o wymianie napinacza - dziwne - jak wklepiesz mój kod silnika to wyskakuje brak danych producenta). A może kolega ma Manuala? W takim razie proszę o udostępnienie.

Kolego zerknij do ksiazki serwisowej (pewnie mowi, ze napinacz razem z paskiem do wymiany, za kazdym razem).

Choc wydaje mi sie, ze jesli Twoj jest w dobrej kondycji, to nie ma takiej potrzeby, bo to kosztowne.

Jesli nie wydaje zadnych dzwiekow, chodzi plynnie, cicho, nie wyglada na zdezelowany, to bym go zostawil...

Ale niech doradzi ktos, kto wymienial sam pasek, bez napinacza... :mysli:

Dzięki a jaką ma kolega na myśli książkę? Bo ja zawsze najpierw sprawdzam książki i poradniki do jakich mam dostęp a dopiero później piszę na forum. Ale jeśli kolega taką posiada (może Manual service...) to proszę o udostępnienie mi jej.

słuchaj zrób raz a dobrze, wymień wszystko i już-przynajmniej nie będziesz miał stresa że coś Ci może walnąć w silniku chwile po wymianie.

Tak zrobiłem ale uważam, że to nie jest dobre podejście bo idąc tak dalej można dojść do wniosku, że najlepiej wymienić auto - i to na nowe. :)

Reasumując :

Wymieniłem pasek rolkę i napinacz (oryginał - 311zł w ASO) 3 simeringi i 2 paski. Nowy napinacz właściwie niczym się nie różnił od starego - tzn wyglądał na sprawny (mogę odsprzedać). Nigdzie jednak nie znalazłem informacji na temat jak zdiagnozować napinacz.

Dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Temat uważam za zamknięty - chociaż jeśli nadarzy się ktoś kto wie jak sprawdzić ten napinacz to niech napisze. Wdzięczny będę i ja i potomni. :)

Opublikowano

No tak tylko ani "Sam naprawiam" ani autodata nic o tym nie mówi (tzn. o wymianie napinacza -

nigdzie o tym nie pisze bo to jest OCZYWISTE ,ze napinacz wymienia sie razem paskiem i to nie tylko w ADP lecz w kazdym Audi :wink4:

Tak zrobiłem ale uważam, że to nie jest dobre podejście bo idąc tak dalej można dojść do wniosku, że najlepiej wymienić auto - i to na nowe. :)

źle rozumujesz , pasek i napinacz to elementy rozrządu i zawsze wymienia sie komplet

Nowy napinacz właściwie niczym się nie różnił od starego - tzn wyglądał na sprawny (mogę odsprzedać).

stary napinacz od nowego nie bedzie sie znacząco różnił, na oko ciężko wyczuć :wink4:

Opublikowano

No tak tylko ani "Sam naprawiam" ani autodata nic o tym nie mówi (tzn. o wymianie napinacza -

nigdzie o tym nie pisze bo to jest OCZYWISTE ,ze napinacz wymienia sie razem paskiem i to nie tylko w ADP lecz w kazdym Audi :wink4:

stary napinacz od nowego nie bedzie sie znacząco różnił, na oko ciężko wyczuć :wink4:

To skoro to takie oczywiste jak wymiana paska i rolki napinacza to po co piszą o pasku i rolce. O napinaczu nic nie piszą i jest ok? Mi wygląda to na paradoks.

[br]Dopisany: 19 Lipiec 2010, 18:54_________________________________________________Moskal

Nie chodzi mi o to że nie masz racji tylko o to, że w książkach nie ma ścisłości.

Opublikowano

Moskal

Nie chodzi mi o to że nie masz racji tylko o to, że w książkach nie ma ścisłości.

spoko spoko :wink4:

Opublikowano

w takim razie co? wymienisz pasek bez napinacza i za 5 tys walnie ci napinacz ( i nie wiadomo co jeszcze ) i co, znowu w koszta :confused4:

Opublikowano

Chcialbym, aby sie wypowiedzial ktos, komu sie cos takiego przytrafilo (awaria napinacza).

Z napinaczem jest chyba podobna historia, jak ze sprezynami w zawieszeniu, mozna je wymieniac co np.100.000km ale czy ktos to robi? Czy kiedykolwiek slyszeliscie o badaniu sily kompresji sprezyny?

(jestem za wymiana napinacza wraz z paskiem, ale przyznam, ze roznica w kosztach jest znacaca :disgust:).

Opublikowano

co do napinacza to miałem z nim ostatnio problem.

Dziwnym trafem się wyrobił i jak się patrzyło to widać było, że zaczyna tak jakby bić.

W inter carsie dałem 130 zł podjechałem do mechanika i w godzinkę wymienił.

Jeżeli widzisz jakieś problemy z nim to wymień.

Opublikowano

Panowie bo jak czytam wypowiedzi co niektórych gości to chyba nie mają pojęcia czym się różni rolka napinacza od napinacza.Otóż w ADP oprócz paska, rolki napinacza wymienia się również napinacz który w ASO w Krakowie u Bełtowskiego kosztuje w tej chwili 283zl (wczoraj dzwoniłem).Napinacz napina rolkę która napina pasek rozrządu. Zaniechanie wymiany tego napinacza kończy się (tak jak u mnie) wyskoczeniem bolca tego napinacza z tego przegubu kulowego i w związku z tym pasek rozrządu przestaje być napinany co w ostateczności prowadzi do uszkodzenia silnika!.Kupiłem samochód i właściciel (wujek żony) zapewniał że wymienił "rozrząd". A więc wstrzymałem się aż minie choć z 50tyś km i wtedy wymienię. Niestety nie zdążyłem.Dziś mechanik ma rozbierać silnik. Jestem ciekaw czy bardzo ucierpiały zawory i tłoki.Może komuś się moja odpowiedz przyda jako PRZESTROGA. Pozdrawiam

Skutki zaniedbania wymiany napinacza:Wszystkie zawory pogięte.

Tak więc TEN NAPINACZ WYMIENIA SIĘ RAZEM Z PASKIEM.

Opublikowano

W inter carsie dałem 130 zł podjechałem do mechanika i w godzinkę wymienił.

Podejrzewam że chodzi ci o rolkę napinacza a nie o napinacz[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2010, 21:41_________________________________________________Odnoszę wrażenie, że niektórzy mylą te dwie współpracujące ze sobą ale różne części

Opublikowano

Niestety nie zdążyłem.Dziś mechanik ma rozbierać silnik.

polecam kupić drugi motor , ten juz sie do niczego nie nadaje , bolec wyskoczył podczas jazdy/postoju ??? jak to wyglądało ???

szczerze współczuje :thumbdown:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...