Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Zawieszenie - koszty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, troche szperałem na forum ale nie widze podobnego tematu.

Moja A4 B6 ma już 180tys km i z tego powodu chciałem coś dla niej zrobić dobrego.

Zastanawiam sie nad wymianą zawieszenia. Co warto wymienić by cieszyć sie jeszcze bardziej z przyjemnej i bezawaryjnej jazdy ?

Dodam że niedawno wymieniłem amorki z tyłu na Sachs wraz z nowymi odbojami.

Myślałem nad łożyskami. Tylko czy łożyska są razem z piastą tak jak w Audi A3 z 2004r ? Troszkę mi szumią, tlyko ciężko rozgraniczyć czy przód czy tył. Chyba jak juz zmieniać to wszystkie 4 ?

Druga sprawa, zawieszenie przód - czy warto sie bawić i sprawdzać co kwalifikuje sie do wymiany czy zastosować jakiś zestaw naprawczy ?

Jeśli tak to ile on może kosztować i ew. jakiej firmy ? Słyszałem że FEBI są OK.

No i zostają amorki z przodu.

Jeśli ktoś przerabiał taką wymiane to prosze sie podzielić uwagami.

Ewentualnie co warto wymienić z takich drobnych gumowych rzeczy przy takiej dużej robocie. Np. takie odboje. Bo kupując amortyzatory nikt nie mówi że trzeba też wymienić odboje a to dosyć istotna sprawa bo amory mogą ulec szybszemu zużyciu.

Opublikowano

Kolego ja mam LEMFORDERA ORI DO B6 za okolo 1600-1700 zł komplet!!

decyzja należy do Ciebie czy warto bawic sie w jakies FEBI... w dodatku mam gwarancje na 2 lata lub 150 tys km

warto sprawdzic tylnie łączniki stabilizatora - ludzie zapominają o ich istnieniu :shocked:

co do amortyzatorów to tylko KAYABA lub SACHS SUPER TOURING

pozdro

Opublikowano

Pierwsza rzecz czy dzieje się ci coś z tym zawieszeniem że chcesz je wymieniać (jakieś stuki ,piszczenie,pęknięcia itp) jak nie to ja bym nie ruszał bo po co(szkoda kasy), tam siedzą jeszcze orginalne zawiasy i one naprawdę długo wytrzymują a jak się upierasz na zmianę to na Lema tak jak kolega radził.

Druga rzecz zlokalizuj które łożysko ci siada i te wymień nie trzeba wymieniać wszystkich .Po prostu szkoda kasy.Takie jest moje zdanie a jak masz kasę oddaj samochód do ASO i po sprawie oni chętnie twoimi pieniędzmi się zaopiekują .Pozdrawiam

Opublikowano

swoją droga przy 180 tys. czy powinno juz tak byc ? Moja OOOO ma 192.000, niedawno bylem na diagnostyce i zawiecha jest jak z fabryki :hi:

Opublikowano

możesz jeszcze wymienić łożyska amortyzatorów :polew:

Opublikowano

swoją droga przy 180 tys. czy powinno juz tak byc ? Moja OOOO ma 192.000, niedawno bylem na diagnostyce i zawiecha jest jak z fabryki :hi:

przecież to zależy od tego jak i gdzie był użytkowany samochód a nie od przebiegu. Możesz mieć nową zawieche i wjechać raz w dziurę że pół koła w nią wpadnie i na bank coś będzie do wymiany...

Opublikowano

@ghost1717 ale to masz nowe zawieszenie ? bo używki mnie nie interesują.

@czesia, no kolega co mi zakładał z tyłu amory, wymacał tam na wszystkie sposoby luzy i doradził że niedługo pasowałoby wymienić. Zresztą podczas jazdy po dziurach, może nie piszczy, nie stuka, ale jeździ sie tak jakby miało lekkie luzy, takie wrażenie. Zresztą wcześniej jeździłem A3 8P z 2004r i tam dużo lepiej sie auto prowadziło. U mnie dużo sie poprawiło po wymianie tyłu amorów, jest duuuużo lepiej, ale nadal czuć podczas jazdy że jeszcze przód sobie nie radzi, nie wybiera już nierówności tak jakbym sobie życzył. Po ostrej jeździe człowiek nie czuje sie za pewnie.

Jeśli chodzi o ceny w ASO to ja już wole sobie zapłacić za osprzęt a zaoszczędzić na robociznie. A w ASO za to i za to niestety przepłacę. Także z ich usług nie skorzystam.

@Sixu - ja miałem tyle przebiegu w A3 z 2004r i zawiszenie było idealne. Nie pamietam ile procentowo dokładnie wyszło na szaprakach ale z tego co gościu mówił to tyle samo mają nowe auta. Ale tak to zazwyczaj jest, że jak jest jedno dobre to drugie jest zj**$%#@ :D także nie narzekam tylko wymieniam i jeżdze bo autko jest 1 klasa.

możesz jeszcze wymienić łożyska amortyzatorów :polew:

:cool1:

Nie wiem kolego jak Ty masz.. dla mnie możesz nawet jeździć na oryginałach 15 lat swoją B5 i pływać jak tytanic na oceanie ale ja musze mieć wszystko na TIP-TOP bo taki już jestem i nerwy mam jak mam jechać autem co nie zachowuje sie na drodze tak jak powinien. A po chipie to jest czym depnąć. Bezpieczeństwo przede wszystkim, jeździć jak ci%a też nie przywykłem.

Opublikowano

julo23, pytałem z ciekawości . w przyszłości przyjdzie i czas na moje auto i też trzeba będzie zainwestować w gablotę :good:

192 000 i jeszcze fabryczne??????????????????/

a co Cię tak przeraża ? w Niemcach autem jeździł Dyrektorek po 50 a w Polsce Ksiądz :decayed: i mówię to całkiem poważnie. Poszedłem do Proboszcza, dałem Mu propozycję nie do odrzucenia i ja mam teraz Jego B6 a On ma już B7 . Juz mamy ugadane że za rok mi je sprzeda :polew:

Pamietajcie Chłopy, najlepsze auta są na Plebaniach :polew::kox::chytry:

Opublikowano

A po chipie to jest czym depnąć. Bezpieczeństwo przede wszystkim, jeździć jak ci%a też nie przywykłem.

nie wiem co się tak pienisz,pytałeś co należy wymienić to ci napisałem,skoro nie chcesz wiedzieć to po co pytanie i głupia riposta, najpierw pomyśl zanim coś palniesz :wallbash:

Opublikowano

Ton wypowidzi i ten polew - :polew: wskazuje że nie miałeś zamiaru pomóc tylko sie pośmiać.

Opublikowano

nie wiem jak możesz wyczuć ton wypowiedzi po piśmie,a może ty mcgaiwer jesteś,przyznam że twoja wypowiedż mnie rozbawiła,a teraz jeszcze bardziej :polew: :polew: :polew: no ale jak uważasz że łożysk się nie wymienia to powodzenia,wymienisz wszystko w swoim nalatanym "190tyś" B6,a ja w moim B5 pośmigam jeszcze te 40tyś zanim dobiję do twoich 190 i wymienię łącznie z łożyskami :polew: :polew: :polew:[br]Dopisany: 19 Lipiec 2010, 19:58_________________________________________________sorry sprostowanie 180 tyś

Opublikowano

nie wiem jak możesz wyczuć ton wypowiedzi po piśmie,a może ty mcgaiwer jesteś,przyznam że twoja wypowiedż mnie rozbawiła,a teraz jeszcze bardziej :polew: :polew: :polew: no ale jak uważasz że łożysk się nie wymienia to powodzenia,wymienisz wszystko w swoim nalatanym "190tyś" B6,a ja w moim B5 pośmigam jeszcze te 40tyś zanim dobiję do twoich 190 i wymienię łącznie z łożyskami :polew: :polew: :polew:[br]Dopisany: 19 Lipiec 2010, 19:58_________________________________________________sorry sprostowanie 180 tyś

Nie wiem jak to zrobisz kolego z tą wymianą łożysk amortyzatorów bo jeżeli w b5 jest tak samo jak w b6 a pewnie jest, to amortyzatory nie mają łożysk :tongue4:

Opublikowano

no w takim razie sorry byłem przekonany że są :hi:

Opublikowano

Trzeba było powiedzieć (napisać) jak człowiek, a nie jakieś polewy dodawać.

Ja tam nic śmiesznego nie widziałem... żeby od razu wyśmiewać człowieka, więc chyba każdy by sie wku%#@ł. Moge sie nie znać na czymś ale jest mnie jeszcze stać za to zapłacić. Na tym to polega żeby każdy robił to, na czym sie zna.

Skoro masz mały przebieg w swojej B5 to widocznie jeszcze Cie to nie dotyczy. Ale nie usprawiedliwia to polewania z ludzi. Ja też miałem poprzednie auta i nie robiłem zawieszenia a miały po 10 lat.

To ma 6 lat ale widocznie szwab coś woził avantem i zawieszenie bardziej ucierpiało.

Jeden wymieni na nowe a drugi będzie jeździł nawet kilka lat - póki przegląd przechodzi. U mnie niby jest OK bo przegląd pół roku temu przeszedł bez szemrania. Ale to że sie mieści w jakiś granicach normy nie znaczy że jest idealne.

Opublikowano

INDEKS: VKDA 35123

NAZWA: Poduszka z łożyskiem kolumny MC Phersona

OPIS: SKF Górne mocowanie amortyzatora z łożyskiem P Audi A4 B6 11.00-

PRODUCENT: SKF

INFORMACJE KATALOGOWE:

Ilość na os - 2 CENA NETTO:

107.99 zł

podobno są łożyska właśnie sprawdziłem,do b5 i do b6 też :wallbash: a jeśli cię polew uraził to sorry nie mogę się czasami powstrzymać :wink4:

Opublikowano

Jestem po wymianie amortyzatorów w swoim a4 b6 i nic takiego jak łożysko tam nie było tylko guma na górze. Nie wiem czemu w intercasie oni tę gumę nazywają łożyskiem bo pewnie tam sprawdzałeś :gwizdanie:

Opublikowano

pewnie nie tam sprawdzałem ale to nie moja wina że tak to się nazywa :gwizdanie:

Opublikowano

To chyba wiem o co chodzi, mam to wymienione.

Widziałem jak to było rozebrane i to chyba będzie to.... ODBÓJ gumowy.

Tylko to jest na górze amortyzatora. Ale moge sie mylić.

Może mają poprostu inną nazwę.

Opublikowano

Julo 23 ,zawsze inaczej pracuje zawieszenie nowe tu się zgadzam ,ale najpierw bym szukał nieprawidłowej pracy amorka, stabilizatora zerknął bym na ciśnienie w oponach lub na rozmiar opony,tak jak sam zauważyłeś sama wymiana amorków nieraz działa códa. Na marginesie jeździłem A3 i rzeczywiście jest on trochę sztywniej zestrojony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...