Nosb Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Nie moge dojsc ładu z moim audi ... Dzisiaj sie wnerwiłem i zacząłem rozkrecac powoli to i owo Powiedzcie mi : kolektor wydechowy hohenester to chyba nie szedł fabrycznie w kazdym AEB ? Pytam bo to firma zajmująca sie tuningiem mechanicznym a nie produkująca czesci do seryjnych audi :| http://www.hohenester-sport.de/?Tuning_Produkte Mam mianowicie taki kolektorek : Druga sprawa ... Moze ktos jest w stanie okreslic co to za turbina : Ja jestem zielony Szukałem tabliczki znamionowej ale nie ma ... To fabryczna audi czy jakis wynalazek ?
szogun0 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 No kolektora to ty fabrycznego na pewno nie masz, więc i turbina pewnie jakaś inna-lepsza.
Kunio Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 no stary rzezbe masz, a z tym jest najwiecej problemow zawsze Ciekawe czy duzo wieksza ta turbina jest od serii
KrzyHo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Witam Raczej ktoś coś kombinował przy tym aucie, a co się dzieje że denerwujesz sie na swoje autko?? Jeśli dobrze jeździ a przeszkadza ci tylko ze to nie oryginał to nie ma sie czym denerwować. Ważne aby wszystko dobrze chodziło. Pozdrawiam P.S. Co dokładnie dzieje się z Twoim Audi??
Nosb Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Czyli jak poszedł do wymiany kolektor i turbina to autko na bank ma (miało) ponad 200 koni. Bo jak przeglądam oferte ich do A4 1,8 150 PS to do 200 koni to u nich praktycznie chiptuning i wydech koncowy A u mnie kolektor inny , turbina tez najprawdopodobniej , wydech kompletny 2,5 cala (moze i wiecej nie mierzyłem ale na oko gruba niezle rura) intercooler tez ogromny. Tylko teraz problem Bo z kasa baaardzo krucho stoje Jeszcze spłacam audiczke :/ A widze ze teraz to tylko jakis spec z nią dojdzie a to kosztuje Moze ktos bedzie potrafił dojsc co to za turbina ? Ogólnie audika jezdzi ... Pali 13 litrów benzyny spokojnej jazdy (ale teraz ma usprawiedliwienie :) ) Problem z silnikiem ? Dwa błedy : grzałka sondy lambda - zwarcie do plusa i czasami brak zmian napiecia sondy (błedy z vaga) Kiedys wyskoczył tez czujnik spalania stukowego (ale raz... po skasowaniu nie wróciło) Ogólnie : Audi w sumie jezdzi jak mu sie podoba... Raz zapier&%la jak szalone a raz ją zmuli , zacznie przerywac szarpac :/ Luzu na turbinie nie wyczówam ... Wiem ze pomoga logi ale nie mam lapka skąd dorwac :/ Pozatym zastanawia mnie ten zawór sterujący WG ... Jest odpiety od turbiny ... A auto popina normalnie... Tzn cisnienie doładowania na wskazniku doładowania pod obciazeniem 1 bar i nigdy wiecej nie zauwazyłem (takze raczej nie przeładowuje) Zastanawiam sie czy go podpinac teraz ? Czy nie zaszkodzi na próbe zobaczyc co sie bedzie działo ... Chyba musze dorwac laptopa i pierwsza sprawa to logi ... A potem bedzie sie myslec... PS : ktos zna niemiecki ? http://www.hohenester-sport.de/?Tuning_Produkte:Motormehrleistung wszeł by ktos i wpisał a4 i 150 PS ... Chodzi mi o dwa ostatnie pakiety modyfikacji (za 6 i 11 tys euro) i przetłumaczył co wchodzi w skład tych modyfikacji Beschreibung: Baustufe IV (Leistungssteigerung auf ca. 238 PS) Steuergerät ändern, spez. Ladeluftkühler, neuer spez. Turbolader mit kompl. Auspuffanlage mit spez. Vorrohre und Kat ändern, alle Dichtungen und 4 Zündkerzen, spez. Düsen, spez. Benzindruckregler i drugi : Leistung: Leistungssteigerung auf ca. 290 PS) Beschreibung: Baustufe V (nur für Quattro) (Leistungssteigerung auf ca. 290 PS) Ansaugtrakt ändern bis Turbolader, Luftmassenmesser vergrößern, Einspritzventile, Auslaßventile, 4 Zündkerzen, spez. Turbolader KKK, Steuergerät anpassen, Ladeluftkühler und Luftleitungen vom Lader bis Drosselklappe, spez. Auspuffkrümmer mit geänderte Öl- und Wasserleitungen für Turbolader, Auspuffanlage kompl. ab Turbolader mit geändertem Kat, inkl. verstärkte Kupplung mit Getriebe- aus- und einbauen
Kunio Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 powiem tak: albo sam dojdziesz co i jak podpiac albo jedz do kogos kto zna sie na tyc silnikach - najlepiej jakis tuner. Jak pojedziesz do kolegi majstra to tylko mozesz pogorszyc sytuacje. Znam to z autopsji, chcesz cos zrobic zrob sam
Nosb Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Raczje dojde sam. Mechanesów nie uznaje do momentu w którym sam sobie nie poradze (a zazwyczaj udaje mi sie samemu) Ogólnie wszystko jest podpiete i poskładane (poza zaworem od WG) i autko jezdzi.Chyba podepne ten zawór na kilka godzin i zobacze róznice... Ciekawe czy po prostu to odpiete było specjalnie i tak jest lepiej czy moze cos szwankowało juz w polsce i ktos zrobił rzezbe :/ Potrzeba mi po prostu fachowej oceny (pewnie wystarczą porządne logi i wizyta na forum ) ale musze laptopa skąds dorwac a u mnie nie jest to łatwe :/ BTW : co sczytac dokładnie podczas zbierania logów ? Chyba własnie Ciebie Kunio widziałem gdzies na forum i pytałes o to samo Ogólnie schemat pobierania jak w TD ? Tzn od 1500 na trójce gaz w podłoge do 4500 ? PS : kunio a ty co tam miałes dłubane ? Moze ktos z klubowiczy w warszawie jest kumaty i mi pomoze za jakies nieduze pieniazki ?
KrzyHo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Witam Teraz tak pomyślałem, że może jak ktoś zmienił kolektor to może coś jest dłubane przy wydechu i jest uszkodzona sonda lambda albo wogule jej nie ma. Mogę się mylić. Ale przyszło mi takie coś do głowy. Pozdrawiam.
Nosb Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Tam jest praktycznie wszystko dłubane Wydech jest zmieniony od kolektora włącznie. Sonda jest na miejscu. Byly podmieniane sondy i na inncyh cholera to samo :/ Zeby to było takei proste ze tlyko sonde podmienic
Kunio Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 jakbys mial vaga to bys sobie sprawdzil sonde, moze jest walnieta. Skoro auto jezdzi to ok ale dziwi mnie odpiety N75 bo przez to turbina dmucha na maxa. Chetnie bym tam zajrzal bo u siebie przerobilem juz chyba wszystko co mozliwe z turbina, ale troche to za daleko
Nosb Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Kunio mam dostep do Vaga A sonda hmmm ... Ze trzy były wkładane i takie same objawy na kazdej :/ Ewentualnie jak mam ja sprawdzic ? Odczyt logów ? Których ? I jak ? 1500 obr na trójce gaz do dechy i trzymac do 4500 ? Musze coz z tym laptopem wykombinowac bo to dla mnie wiekszy problem niz vag :/ N75 własnie podpiąłem ... Zaraz kicne gdzies sobaczyc czy jest jaka róznica... Turbina nie dmuchała na maxa ... Nigdy nie zauwazyłem na wskazniku wiecej niz 1 bar...Na przewodzie łączącym WG z turbiną była tulejka z małą dziurką i normalnie było słychac jak zaczyna turbinka pompowac i w momencie odjecia gazu jak puszcza powietrze... Mozliwe ze walnąłem jakąs głupote na forum do tej pory ale to moj pierwszy samochód z turbo i troche po prostu nie wiem jeszcze co i jak z turbinami Wolnessaki mam dosc dobrze opanowane A do warszawy nie tak daleko Szukam felg i sporo widac w warszawei wiec jak tam kupie to pewnie podjade odebrac http://images23.fotosik.pl/60/d8da01e26bf50359med.jpg <-- tak wygląda turbina A tak było spiete zamiast n75 : http://images29.fotosik.pl/60/3d1dccc9499ea755med.jpg Na tulejce którą widac było nawiercona dziurka około 2 mm
Kunio Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 no to miales lipe bo skoro byl WG polaczony z turbina a w nim dziurka to powietrze uciekalo ci na zewn. zamiast otwierac WG. A tak to miales WG caly czas zamkniety. Ja sam zaczynam sie w tym gubic co Ty tam masz Od ilu obrotow turbo zaczyna dmuchac? A jak chcesz sprawdzic sonde na vagu to w bloku chyba 7 czy 8 masz wartosci w V. powinno sie wahac od 0.1 do 1V. Ja ostatnio kupilem nowa sonde na allegro - identyczna jak moja i okazalo sie ze napiecie na sondzie stoi w miejscu na 0.475V. Z silnikiem nic sie nie dzialo ale jednak jakis blad wywalalo. Wiec zalozylem starą [br]Dopisany: 16 Sierpień 2007, 16:41 _________________________________________________sorry ale na fotkach malo widac. Ale nie da sie nie zauwazyc ze masz odpiety waz od nadcisnienia a ten wlasnie powinien isc do N75. A z N75 do WG. najdluzszy kruciec N75 wchodzi do rury ssacej. No i widac ze WG jest jakos dziwnie naprezony bo opiera sie od rure doprowadzającą wode. To tez moze powodowac zle dzialanie WG
Nosb Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Kunio dodałem dwie foto wyzej... Jak na moje odczucie turbo zaczyna ciagnąc od około 3200 ... http://images29.fotosik.pl/60/3d1dccc9499ea755.jpg http://images23.fotosik.pl/60/d8da01e26bf50359.jpg powiekszone foty... Teraz pospinałem N75 według schematu z Autodatki ale jeszcze nie testowałem. A ten precik od WG juz odgiąłem tez i nie dotyka juz Jeszcze jedno foto : http://images25.fotosik.pl/43/f4452bcbc4dbbe01.jpg
Kunio Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 na tym schemacie jest ok (o ile masz mozliwosc jego powiekszenia i zobaczenia dokladnie co i gdzie podlaczyc)
Nosb Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 O ku&%a Odgiałem ten drucik od WG omija przewód wody (moze jeszcze delikatnie poprawie) , n75 na miejscu... Wrazenia ?? :> :drool: Dmucha pod 1,5 bara .. Zaworek odpuszcza przy 1,4 :| Odcinek 450-500 m i prawie 200 km/h na budziku :| :gwizdanie: Zobacze jak to w bedzie podczas jazdy latac bo teraz to przejechałem z 3 km tak dla sprawdzenia Kunio dzieki za pomoc Masz u mnie bro jak zawitam do wawy na jakis spocik Tylko teraz pytanie : po cholere ktos na siłe popsuł sterowanie sprezarką ? Ja stawiam ze koles co ją sprowadził był w serwisie gdzie uznali ze za duzo sprezarka pompuje i poradzili sobie w ten sposób
Kunio Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 1.5 bara to troche za duzo wydaje mi sie. Chociaz skoro nie odcina Ci zaplonu to moze tak ma byc. Ciekawe tylko jaka to turbina bo jak na K03/K04 to troche za duzo
Nosb Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Nie mam pojecia co to za turbina Foto numerów jej dałem na pierwszej stronie i tyle o niej wiem PS : pytanie laika Gdzie jest to całe DV ? u mnie chyba jest miedzy chłodnicą i silnikiem ... Siedzi tam jakis zawór łączacy rure wyjscia z intercoolera z wlotem powietrze do turbo ale dostep tam zadny :/ Autko gniotło dzisiaj jak złe po tym grzebaniu ... Tjs podpiecu n75 i podgiecu preta od WG . Zapłonu nie odcina ... Autko jedzie normalnie. Ciagnie do konca i doładowanie pod 1,5 przy obciazeniu. Hmmm... Ja to musze podbic do was do warszawy bo tak to mozna gadac tu i gadac Troche jutro potestuje bo mam mało wachy dzisiaj
frontside Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 http://www.grand-am.com/ARCHIVE/grandamcup/img/tif/Porsche993turbo.pdf autko z tą turbinką K16/24 Trzeba by nie sprawdzić czy to nie rzeźba jakaś cięższa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się