slawek k Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Witam szanownych kolegów Ostatnio wpadł mi do głowy taki pomysł żeby w mojej A4 1,8 T 150KM quattro troszkę zwiększyc moc. Najprostszym sposobem był by chip powiedzmy na 180 KM z tym ze to troszkę kosztuje a poza tym nie wiem czy moj silnik by to wytrzymał na dłuższą metę. na liczniku ma niby 216 tys a w rzeczywistości pewnie przejechał drugie tyle nie ma co się oszukiwac. Co by było gdyby w aucie załozyc drugi ECU ze zmodyfikowanym programem i zrobic coś w rodzaju przełącznika miedzy oryginalnym ECU a tym z mocniejszym softem? domyślam sie ze trzeba by było zakodowac immo do drugiego ECU. Można tak poprostu odpiąc stary ECU i podłaczyc inny ze zmodyfikowanym programem? czy silnik będzie normalnie pracował? bo jesli tak to wystarczyłoby zrobic jakis uklad przłączający miedzy tymi ECU i juz moznaby było montowac coś w rodzaju przycisku sport w aucie Trzeba by było to zrobic pewnie na jakimś ukladzie scalonym który pełnił by role przełącznika miedzy oryginalnym ECU a tym zmodyfikowanym. Godula Moto Sport w swojej ofercie chip tuningu ma cos takiego jak program indywidualny plus. " Program ten jest wykonywany w identyczny sposób jak program indywidualny, różnica polega na połączeniu dwóch programów w jednym. Programu seryjnego z programem indywidualnym. W czasie normalnej, spokojnej jazdy samochodem wykorzystywany jest tylko program seryjny. "Ujawnienie" się naszego programu tuningowego następuje dopiero wówczas, gdy wciśniemy pedał gazu więcej niż 75 % przy jednoczesnym osiągnięciu przez silnik co najmniej 1600 obrotów. " pytanie czy jest to zrobione na dwóch sterownikach czy na jednym są wgrane dwa a przełączanie następuje po wcisniecu gazu powyżej 75%?
Buba Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Dlaczego nie wytrzyma po chipie? Ludzie maja wiecej nalatane i jakos smigaja. Ja bym sobie darowal takie kombinacje. Jak nie masz kasy na soft to bedziesz mial pozniej na naprawe jak sie cos wysra?
szogun0 Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Na 2 sterownikach nie za bardzo idzie to zrobić. Ale można by się teoretycznie pobawić z pamięcią o 2x większej pojemności i 2 różnych programach.
domjenick Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 a nie łatwiej/prościej by było "świnkę" podpiąć? sam zmieniasz mapy,w zależności od nastroju,czy trasy...
CoLo Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 np EBC GREDDY za ok 1200zl i masz 2 mapy doladowania, ktore sam mozesz ustawic. Ale niestety korekta mapy paliwa potrzebna :/ Pomijam fakt oplacalnosci A tak wogole to jest sens takich zabaw przy chipie ? Przeciez to nie bedzie az takie wysilenie jednostki, wazne aby byla sprawna...
aju Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 dobry tuner zrobi Ci mapę pod kondycje silnika, poza tym używając auta z głową a nie 100% ogień zawsze i wszędzie nie potrzeba żadnych przełączników i dwóch map
jaras231 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 można wgrać dwie mapy do sterownika i przełączać się miedzy nimi vagiem
SebolA4 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Kombinowanie z dwoma programami jest nieopłacalne,poza tym wiąże się ze zgaszeniem silnika chodź na sekundę i przełączeniem programu,więc jazda typu che wyprzedać i przełączam nie wchodzi w grę,chyba,że kasa nie gra roli to wszytko da się zrobić. Tak przy okazji gdzie na Śląsku mogę zrobić porządną korektę programu w 1.8T po dodaniu paru gratów i regeneracji turbiny?
CoLo Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Tak przy okazji gdzie na Śląsku mogę zrobić porządną korektę programu w 1.8T po dodaniu paru gratów i regeneracji turbiny? GTO - digitun.pl
domjenick Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 można wgrać dwie mapy do sterownika i przełączać się miedzy nimi vagiem ciekawe stwierdzenie,a masz jakąs tezę i podstawy,żeby tak pisać,jeśli tak-to proszę opisz mi jak to zrobic w jaki sposób zmienisz mapę np doładowania vagiem
jaras231 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Podstawę mam taką że w moim AFN'ie tak właśnie mam, nazywa się to chyba kodowanie, w vag'u w zakładce engine masz opcje "recode" wcześniej musisz się zalogować "login" 12233 później "recode" i ja tam mam 3 szt do wyboru (0001,0002,0003). Nie są to poszczególne mapy, a całe sterowanie silnika, które ktoś wcześniej już wgrał. Tak jak napisał SebolA4, trzeba się zalogować, zmienić kodowanie, zgasić silnik i odpalić.
domjenick Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Podstawę mam taką że w moim AFN'ie tak właśnie mam, nazywa się to chyba kodowanie, w vag'u w zakładce engine masz opcje "recode" wcześniej musisz się zalogować "login" 12233 później "recode" i ja tam mam 3 szt do wyboru (0001,0002,0003). Nie są to poszczególne mapy, a całe sterowanie silnika, które ktoś wcześniej już wgrał. Tak jak napisał SebolA4, trzeba się zalogować, zmienić kodowanie, zgasić silnik i odpalić. czyli rozumiem,że masz dwa,lub więcej programów i mozesz sobie wybierać,w zależności od nastroju-jak chcesz jezdzić?co do kodowania-to na pewno nie możesz zmienić zadnej mapy kodowaniem,bo kodowanie w sterowniku silnika,o którym piszesz jest do innego celu-poczytaj http://en.openobd.org/audi/a4_8d.htm#01
gregory Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Pomysł bez sensu. Rozumiem, auta co są używane do sportu i mają po XXX KM i XXX Nm, mają hardcorowe mapy które nie nadają się do jazy na codzień, bo trudno się kontrolować i mieć cały czas napięte mięśnie karku Ale w 1.8T na K03 to jedziesz robisz normalny soft i jak nie chcesz męczyć silnika to wciskasz połowę gazu, a auto i tak jedzie lepiej niż seria na połowie gazu. Chcesz poszleć to wciskasz cały gaz. Przełącznik masz naturalny w swojej stopie
jaras231 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Podstawę mam taką że w moim AFN'ie tak właśnie mam, nazywa się to chyba kodowanie, w vag'u w zakładce engine masz opcje "recode" wcześniej musisz się zalogować "login" 12233 później "recode" i ja tam mam 3 szt do wyboru (0001,0002,0003). Nie są to poszczególne mapy, a całe sterowanie silnika, które ktoś wcześniej już wgrał. Tak jak napisał SebolA4, trzeba się zalogować, zmienić kodowanie, zgasić silnik i odpalić. czyli rozumiem,że masz dwa,lub więcej programów i mozesz sobie wybierać,w zależności od nastroju-jak chcesz jezdzić?co do kodowania-to na pewno nie możesz zmienić zadnej mapy kodowaniem,bo kodowanie w sterowniku silnika,o którym piszesz jest do innego celu-poczytaj http://en.openobd.org/audi/a4_8d.htm#01 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=81&t=305634&start=90 przeczytaj to, u mnie tak właśnie jest.
spanky Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Podstawę mam taką że w moim AFN'ie tak właśnie mam, nazywa się to chyba kodowanie, w vag'u w zakładce engine masz opcje "recode" wcześniej musisz się zalogować "login" 12233 później "recode" i ja tam mam 3 szt do wyboru (0001,0002,0003). Nie są to poszczególne mapy, a całe sterowanie silnika, które ktoś wcześniej już wgrał. Tak jak napisał SebolA4, trzeba się zalogować, zmienić kodowanie, zgasić silnik i odpalić. czyli rozumiem,że masz dwa,lub więcej programów i mozesz sobie wybierać,w zależności od nastroju-jak chcesz jezdzić?co do kodowania-to na pewno nie możesz zmienić zadnej mapy kodowaniem,bo kodowanie w sterowniku silnika,o którym piszesz jest do innego celu-poczytaj http://en.openobd.org/audi/a4_8d.htm#01 i tu jestes w bledzie ... w sterowniku np. ze starego AFN-a [bo akurat o takim tutaj mowa] masz np.trzy bloki map , kazdy odpowiada za inne kodowanie sterownika silnika :np. manual,aftomat,4x4 .. zmieniajac kazdy blok map odpowiadajacy konkretnemu kodowaniu mozesz zrobic sobie 3 różne programy ... analogicznie zmieniajc kodowanie sterownika za pomoca Vag-Coma zmieniasz sobie program/ bloki mapy sterujace praca silnika ... to tak w telegraficznym skrócie ... łatwo,prosto i przyjemnie ...
gregory Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Tylko jaki to ma sens w dupowozie :gwizdanie:
domjenick Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 i tu jestes w bledzie ...a na błędach sie człowiek uczy... a w nowszych,jak B6 -też da radę?
spanky Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 i tu jestes w bledzie ...a na błędach sie człowiek uczy... a w nowszych,jak B6 -też da radę? w dizlach tak ... co do benzyn to sie nie znam ...
domjenick Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 więc to działa coś ,jak "piggy back"-z tą różnicą,że świnka jest pamięcią zewnętrzna-tak?
gregory Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 więc to działa coś ,jak "piggy back"-z tą różnicą,że świnka jest pamięcią zewnętrzna-tak? Na pewno nie. Piggy back działa zupełnie inaczej To o czym piszecie to po prostu zmiana kodowania sterownika silnika. Inne kodowanie np. ma silnik V6, inne R4 itd..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się