Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] AVG+turbulum AWX+czips+......


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do tej pory moja audica deklarowała sie moca jak nizej:

jak widac dosyc delikatny program zrobiony przez naszego klubowego chipsmachera.

Z biegiem czasu przyzwyczajenie do mocy bylo coraz wieksze wiec zdecydowalem sie na dalsze modyfikacje . Padło na turbulum od silnia AWX oraz korekte programu. [dosyc tanio (adekwatnie do przyrostów) i bardzo bezpiecznie co akurat dla mnie jest wazne przy zabawie w tzw.”tuning” – autko sluży do codziennego poruszania sie po miescie .

Zanim dojde do meritum sprawy przedstawie w skrócie całą operacje ... moze komus sie przyda .

Oto główny bohater :

turbulum od silnika AWX 038 145 702 G

turbulumaj7.th.jpg

nastepnie do przekładki potrzebne nam sa dodatkowe graty:

-uszczelka (olej powrót) 028 145 757

-sruby szt.2 M6X16 n905 927 03

-rurka olejowa (zasilajaca) 028 145 771 BF

-pierścień uszczelniający 3C0 145 117

-przejsciówka (turbo/IC) wyrób do dostania u lokalnych tunerów

oto cały zestaw:

gratysb1.th.jpg

Jako ze wiecej powietrza będzie pompowane to i przydałoby się troszke chlodniejsze powietrze. Aby sprostac tym wymaganiom zastosowalem znane już niektórym rozwiazanie a mianowicie lewe nadkole od Audi S4 (B5) o numerze 8D0 821 171 G .

tak wyglada:

nadkole1ho9.th.jpg

A tak wyglada zamontowane na aucie:

nadkolesamochodsl5.th.jpg

Wracajac do turbulum to sama wymiana jest dosyc czasochłonna ale nie nalezy do najtrudniejszych.[moze kiedys sklece foto-story]

tak wyglada stare turbulum w porównaniu z nowym .... (duzej rożnicy nie ma ;-) )

starevsnowetx0.th.jpg

przy okazji wymiany , jako ze odpiety był wydech wywalilem katalizator który byl juz dosc mocno zapchany:

katalizatorco9.th.jpg

Do tego zostało uzyte narzedzie zwane narzedziem do regeneracji katalizatorów.

narzedziezu2.th.jpg

Po skreceniu wszystkiego do kupy i przejechaniu kilkunastu kilometrów zrobilem logi aby sprawdzic prace nowego turbulum.

Oto one:

011przednh8.th.jpg

Jak widac turbo ładuje troszke powyzej wymaganego przez ECU (spowodowane jest to tym ze sztanga jest wyregulowana pod silnik 130 PD oraz pod wysterowanie zaworka N75 w/w silniku. ) ...... korekta programu rozwiązała ten problem

Logi mialy na celu sprawdzenie pracy żaluzji czy sie nie przycinaja i nie wystepuje przeładowanie. Jak widac praca jest wzorcowa.

Kolejny etap to korekta programu u Rogala

Moje wymagania wcale nie były duże ... turbulum miało pompowac jak w seryjnym AWX czyli 1350 mbar bezwzglednego i to co wyjdzie z takiego doladowania mialo zostac . Ze względu na jazde w 90% po miescie, moment obrotowy zazyczylem sobie na poziomie 300 Nm i jak najbardziej plasko. Po kilkudziesiecio minutowej konwersacji podczas której Rogal obrabial mapy podpielismy ECU do autka i oto co wyszlo:

Moje oczekiwania zostały spełnione w 100 %.

Po powrocie do domku zapiałem lapka i zrobilem podstawowe logi dynamiczne:

003/008/011 (lmm/dawka/doładowanie)

004 (kat wtrysku)

007 (temperatura w dolocie ) zrobiony na koncu przy temp powietrza 23.5 stopnia.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Do tego zostało uzyte narzedzie zwane narzedziem do regeneracji katalizatorów.

narzedziezu2.th.jpg

:polew:

Nm wyszło faktycznie płasko, jak linijką rysowane.

szkoda, że nie ma porównań temperatur z normalnym nadkolem i od eSki.

fajne zestawienie w ogóle (wszystkie numerki vag itd)

Opublikowano

Nm wyszło faktycznie płasko, jak linijką rysowane.

szkoda, że nie ma porównań temperatur z normalnym nadkolem i od eSki.

fajne zestawienie w ogóle (wszystkie numerki vag itd)

mam zamiar zakleic tasma i zrobic .... ale to przy okazji ... ;)

kiedys robilem i z tego co pamietam to bylo o wiele wiecej ....

wczesniej moze ktos ze standardowym nadkolem zrobi i bedzie wiadomo .... :naughty:

Opublikowano

no fakt, można przecież zrobić na odwrót.... :>

spanky, a nie zrobiłbys takich wykresików:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,11992.msg151425.html#msg151425

czyli temp względem ciśnienia (czyli jak jedziesz ?)

moze kiedys zrobie .... :tongue4:

Opublikowano

Gratulacje, fajny stabilny lajtowy programik

Bazawaryjnej jazdy życzę :)

Opublikowano

Spank szacun szefie, bardzo mnie sie podobuje story i zaangażowanie w całą operacje i jej przedstawienie :hi:

Opublikowano

Spanky a kiedy bedzie program jak u Hugo ?? :tongue4:

Opublikowano

No i bardzo fajnie na turbince AWX i 150 kuni letko sie ma!! Spanky czy mógłbyś zdradzic tajemnicę skąd i za ile nabyłeś suszarkę?? duza różnica po tych modach od samego softu w przyspieszeniu do 100 i ogólnej elastycznosci na biegach??

Tez mi się marzy new turbawka ale to po nowym roku dopiero.

Opublikowano

Widze, że zabawki skompletowałeś. Miłej jazdy, ah ten wykresik. Pomysł z nadkolem od eski :thumbup:

Opublikowano

Spanky a kiedy bedzie program jak u Hugo ?? :tongue4:

nie chciałem wiecej bo bym Cie zaczął objezdzac .... :polew: ... ;)

No i bardzo fajnie na turbince AWX i 150 kuni letko sie ma!! Spanky czy mógłbyś zdradzic tajemnicę skąd i za ile nabyłeś suszarkę?? duza różnica po tych modach od samego softu w przyspieszeniu do 100 i ogólnej elastycznosci na biegach??

Tez mi się marzy new turbawka ale to po nowym roku dopiero.

sam zakup i zalatwianie turbulum to dosyc długa historia ... ;) moge powiedziec tylko jedno ... turbulum jest fabrycznie nowe i to jest najwazniejsze .... :naughty:

co do wrazen z jazdy ... to 0-100 jeszcze nie mierzylem ale elastycznosc jest bez porownania lepsza ... autko ladnie sie zbiera z dolu i ciagnie rowno do ponad 4200 rpm ... stara suszarka przy tych obrotach ledwo dyszala ....

generalnie jestem bardzo zadowolony ... polecam ... :thumbup:

Opublikowano

spanky walcz o więcej :) przy takich modach tylko 14 i 14..hmmmm..mało..

Opublikowano

Spanky a kiedy bedzie program jak u Hugo ?? :tongue4:

Nie będzie , bo mój program to wersja Premium i został stworzony tylko w jednym egzemplarzu :polew:

EDIT BY MODERATOR ROGALOTTI

już jest dostępny update Premium PRO :polew:

Opublikowano

zestaw został gruntownie :naughty: przetestowany podczas trasy na Zlot ... razem cos okolo 450 kilosów ...

predkosci momentami 180-200 km/h ..... przewaznie to 160 km/h .... zabawa momentem ,wciskanie pedału gazu do oporu itp,itd .... autko zbiera sie swietnie, spalilo ~7 litrów gnoju ....

jestem mega zadowolony .... :dance:

Opublikowano

Gratulacje.Spanky :oklaski:

Modyfikacje zrobione z głową i kompleksowo,pełny profesionalizm,

zamierzony efekt osiągnięty :th:

Opublikowano

i to się nazywa dłubanie autka z zadbaniem o jego zdrowie na pełnej lini. :thumbup:

Opublikowano

Spanky tez już myślę o turbawce od AWX masz może jeszcze jedną??

Opublikowano

Spanky tez już myślę o turbawce od AWX masz może jeszcze jedną??

:no:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...