Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Zmniejszenie spalania


m_a_r_ek

Rekomendowane odpowiedzi

można zrobić wirusa ,żeby był ekonomiczniejszy,ale niestety coś,za coś-moc spadnie,wiele firm za granicami roi tak w vanach,czy cięzarówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę spokojnie i wychodzi koło 7l średnio. A jak przycisnę ..........to oj robi się duży wir w baku.

Zadałem takie pytanie , bo wiele osób mających takie silniki chwali się normami spalania w granicach 6l a nawet mniej.

Koła mam dość duże bo na felgach 17 i szerokie ( nie pamiętam jak szerokie), gumy niskoprofilowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę spokojnie i wychodzi koło 7l średnio. A jak przycisnę ..........to oj robi się duży wir w baku.

Zadałem takie pytanie , bo wiele osób mających takie silniki chwali się normami spalania w granicach 6l a nawet mniej.

Koła mam dość duże bo na felgach 17 i szerokie ( nie pamiętam jak szerokie), gumy niskoprofilowe.

no to mi na 17 i 19 też tak palił w granicach 7 średnio przy normalnej jeździe.. jak miałem 15 to było o litr mniej :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie jak w temacie, czy zamiast podnosić moc silnika można zrobić wirusa na zmniejszenie spalania , przy pozostawieniu fabrycznej mocy?

Oczywiście można poprawić nieco sprawność silnika i wcale nie oznacza to okrajania mocy, nie ma się co czarować, nie kupisz takich softów na allegro, z tego co widziały moje oczy to... większość tunerów nawet nie dotyka tych obszarów programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę spokojnie i wychodzi koło 7l średnio. A jak przycisnę ..........to oj robi się duży wir w baku.

ten wir-to ile? 9 litrów? chłopaku-to co posiadacze uturbionych benzyn mają powiedzieć,gdzie w baku wir już na rozruchu jest... :kox: a spalanie średnie w granicach 15 litrów w mieście :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. czyli nic z tego , a czy w takim razie po podniesieniu mocy do tych 160 kucyków zwiększa zużycie paliwa ?

niekoniecznie-nieraz po chipie spalanie spada :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mnie też interesuje ten temat, zwłaszcza jednostki 130 KM, gdyby spalanie spadło poniżej 5 litrów przy normalnej jeździe miejskiej a moc mniejszyła się o jakieś 20KM to jestem ciekawy czy to się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mnie też interesuje ten temat, zwłaszcza jednostki 130 KM, gdyby spalanie spadło poniżej 5 litrów przy normalnej jeździe miejskiej a moc mniejszyła się o jakieś 20KM to jestem ciekawy czy to się uda.

podjedz do jakiejś firmy zajmującej się softami i zapytaj o szczegóły-wszystko da radę zrobić :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbujcie inny styl jazdy - szybkie nabranie prędkości i utrzymywanie jej lekko trzymając gaz. Jest to znacznie ekonomiczniejsze niż łagodne ciągłe przyśpieszanie do przepisowej granicy prędkości :wink4:

A... i pamiętajcie, żeby z górek prawy sandał odpoczywał na wycieraczce. :)

P.S.U mnie po chpsie spalanie nieodczuwalnie spadło - wg wskazań komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mnie też interesuje ten temat, zwłaszcza jednostki 130 KM, gdyby spalanie spadło poniżej 5 litrów przy normalnej jeździe miejskiej a moc mniejszyła się o jakieś 20KM to jestem ciekawy czy to się uda.

Takie zmniejszenie mocy max (czyli ograniczenie max dawki) jest bez sensu, jak często jeździsz z pedałem w podłodze po mieście? Równie dobrze możesz podłożyc cegłe pod pedał gazu, nie dość że będzie taniej niż soft to będziesz sobie mógł go sam "wyłączać".

Trzeba sobie uzmysłowić że o ekonomię walczy się w rejonach częściowego obciążenia oraz że maksymalne osiągi i efektywność spalania to dwa różne tematy.

A styl jazdy... ha - temat rzeka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry temat hehehe , jak zmiejszyc spalanie w 1.9 AWX gdzie stosunek spalania do osiagow jest bardziej niz zadowalajacy :wallbash: :wallbash:

To co chcialbys trzymac noge w podlodze i miec 6l tak ?MAREK SDI kup jak Piotrek pisal , bedziesz mial swiadomosc ze ostro gnieciesz isie w 6ce zamkniesz :gwizdanie: .

Chiptuning jak jest robiony z glowa , czyli pod konkretny silnik (nie gotowiec), moze zmienic lekko charakterystyke silnika tak ze nie bedziesz musial wyzej krecic do sprawnego poruszania sie, bedziesz mial dostepny wiekszy moment lekko nizej, i bez gazu w podlodze auto bedzie zwawsze - (tylko sprzeglo nie zawsze bedzie mialo fajnie jak zaczniesz szalec) i to jest wlasnie ta opinia ze po chipie auto mniej pali (taki chlyt marketingowy) bo jak zaczniesz wykorzystywac te dodatkowe konie to spali wiecej z oczywistych przyczyn ... Ograniczanie dawki paliwa to dla mnie chore... trzeba bylo kupic 116koni i mialbys 0.5l/100km mniej, czyli rocznie przejezdzajac 25tys km , oszczedzisz 560zl na PALIWO :naughty: :naughty: Warto nie :decayed::wink4:

STYL jazdy trzeba zmienic przedewszytkim jak sie chce szukac oszczednosci ... jak mi sie nie chce szalec to potrafie do 6k zejsc 2.5tdi przy mocy 180koni (4.8 to moj rekord na odcinku 40km :decayed:) , a jak jezdze normalnie to ponizej 8 na trasie nie schodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry temat hehehe , jak zmiejszyc spalanie w 1.9 AWX gdzie stosunek spalania do osiagow jest bardziej niz zadowalajacy :wallbash: :wallbash:

To co chcialbys trzymac noge w podlodze i miec 6l tak ?MAREK SDI kup jak Piotrek pisal , bedziesz mial swiadomosc ze ostro gnieciesz isie w 6ce zamkniesz :gwizdanie: .

Chiptuning jak jest robiony z glowa , czyli pod konkretny silnik (nie gotowiec), moze zmienic lekko charakterystyke silnika tak ze nie bedziesz musial wyzej krecic do sprawnego poruszania sie, bedziesz mial dostepny wiekszy moment lekko nizej, i bez gazu w podlodze auto bedzie zwawsze - (tylko sprzeglo nie zawsze bedzie mialo fajnie jak zaczniesz szalec) i to jest wlasnie ta opinia ze po chipie auto mniej pali (taki chlyt marketingowy) bo jak zaczniesz wykorzystywac te dodatkowe konie to spali wiecej z oczywistych przyczyn ... Ograniczanie dawki paliwa to dla mnie chore... trzeba bylo kupic 116koni i mialbys 0.5l/100km mniej, czyli rocznie przejezdzajac 25tys km , oszczedzisz 560zl na PALIWO !!! :naughty: :naughty: Warto nie :decayed:

STYL jazdy trzeba zmienic przedewszytkim jak sie chce szukac oszczednosci ... jak mi sie nie chce szalec to potrafie do 6k zejsc 2.5tdi przy mocy 180koni (4.8 to moj rekord na odcinku 40km :decayed:) , a jak jezdze normalnie to ponizej 8 na trasie nie schodze.

Kolega ma racje, ja w zależności od ciężkości założonych butów :) mam ogromną różnicę w spalaniu. Jak jadę z żoną w trasę 90-120 km/h spalanie 10 L , jak jadę sam 150-180 km/h ok 13-14 L . Więc styl jazdy ma na pewno duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego mniejsza guma,hamowanie silnikiem,planowanie trasy (tzw. ecodriving).Popieram zdanie ,że jeśli chcesz ekonomiczniej to słabszy silnik.Jest sporo sposobów na ograniczenie spalania.A dużo km-ów robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie-na temat spalania i osiągów-jest już jeden temat...

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=1540.0;highlight=spalanie+ile+kilometrów+na+baku

proponuję się tam przenieść i kontynuować debatę :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...