Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cechy i wady silnika 2,5 TDI V6?


bushi

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że należałoby zacząć od tego, że większość samochodów z tymi silnikami to samchody przywiezione zza naszej zachodniej granicy, co często oznacza że są z "średnio" znanego pochodzenia. Kupujący widzą na licznikach 8-10 letnich aut 150tys. i chcą wierzyć, że to prawda. Od tego momentu zaczynają wyliczać co zepsuło się w ich samochodzie i jakie te silniki są awaryjne.

Prawda jest taka, że większość z nich ma przejechane po 300tys. i więcej (mam nadzieję, że mój nie :wink: ). A to niestety skutkuje częstszymi wizytami w serwisie.

Jeśli znasz pochodzenie samochodu i jesteś pewien przebiegu, to naprawdę polecam 2,5TDI. .

Zgadzam się w 100%. niechciałem tego pisac bo każdy powie że chwale swoje ale zgadzam sie z Tobą w 100%. Miałem już troche aut i wiem co pisze większość 2.5 tdi do polski trafiło już po 3 krotnym cofaniu szafy to i jak ma to jeżdzić.Ogólnie auto jest zajefajne mam swojego już rok i spisuje się super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że należałoby zacząć od tego, że większość samochodów z tymi silnikami to samchody przywiezione zza naszej zachodniej granicy, co często oznacza że są z "średnio" znanego pochodzenia. Kupujący widzą na licznikach 8-10 letnich aut 150tys. i chcą wierzyć, że to prawda. Od tego momentu zaczynają wyliczać co zepsuło się w ich samochodzie i jakie te silniki są awaryjne.

Prawda jest taka, że większość z nich ma przejechane po 300tys. i więcej (mam nadzieję, że mój nie :wink: ). A to niestety skutkuje częstszymi wizytami w serwisie.

Jeśli znasz pochodzenie samochodu i jesteś pewien przebiegu, to naprawdę polecam 2,5TDI. Jakość jazdy nieporównywalna z 1,9TDI. Dwa poprzednie samochody miałem z 110 i 130 konnymi silnikami o tej pojemności i różnica jest naprawdę znaczna. Chociaż suche liczby (przyśpieszenia, itp.) tego nie pokazują.

Oczywiście spalanie jest znacznie wyższe, ale trudno żeby 6 garów najadło się tą samą ilością co 4.

Trezor dobrze mówi :!:

W końcu ktoś sensownie napisał o faktycznych przebiegach naszych samochodach i pochodzeniu, a nie o tym że "jego" autko 7-10 letnie (2.5 DTI) z przebiegiem 150 tyś (w Polsce każdy ma tyle) :mrgreen: się już zaczęło sypać, wałki, turbiny, wachacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niechciałem tego pisac bo każdy powie że chwale swoje ale zgadzam sie z Tobą w 100%.

Nie boję się tego powiedzieć, bo mam teraz dwa samochody z silnikami 2,5TDI. Poprzednio miałem dwa z silnikami 1,9TDI. I nie wcale nie miałem zamiaru chwalić tego co mam. Nie uważam, że poprzednie samochody były złym wyborem. Były bardzo dobre!!!

Ale trzeba też powiedzieć, że to są silniki innej klasy, przewidziane na inne przebiegi.

1,9TDI to bardzo dobry zakup jeśli chce coś ekonomicznego i taniego w utrzymaniu. 2,5TDI to większe koszty i nie mam tu na myśli częstszych napraw. To droższe przeglądy, większe spalanie no i wyższy koszt zakupu. Ale za to daje większą radość z jazdy (przynajmniej ja tak mam :wink: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uffff.

Ostatnie posty wróciły mi wiarę w życie.

Czytając te pierwsze, zastanawiałem się czym kurna jeżdżę i dlaczego u mnie jest jedno, a Ci goście piszą drugie, chociaż zdawało mi się, ze miało chodzić o 2,5 TDI.

Gdyby ostatnie chłopaki nie tchneły w moje serce nadziei, pozostało by mi się tylko rozpędzić (spalając 13, albo i więcej) i pi****lnąć w jakiegoś słupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem autko 5 letnie z przebiegiem 200 tys. amortyzatory fabryczne o sprawnosci ponad 70 % wiec nie uwazam zeby bylo cofane. Pompa paliwa wymieniona(na szczescie nie przeze mnie) ale za to przeze mnie wymienione pare innych rzeczy lacznie z walkami ktore sie skonczyly. Nie uwazam zeby autko bylo fajne glownie ze wzgledu na slabe osiagi i to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwazam zeby autko bylo fajne glownie ze wzgledu na slabe osiagi i to tyle.

Nie twierdzę, że auto się wcale nie psuje. Mimo, że moje jeszcze nie miały problemu z slinikiem (odpukać). Ale w 4 letnim 1,9TDI wymieniałem np. sprzęgło, a to chyba też poważna awaria.

Co do osiągów, to rzeczywiście 150KM nie jest jakieś rewelacyjne, ale musisz przyznać, że od 150km/h równica jest znaczna. 2,5TDI idzie do dwóch stówek płynnie i szybko, a 1,9TDI zaczyna się już zastanawiać, czy to najlepszy pomysł. Ratuje to sześcio biegowa skrzynia, ale obroty przy 160km/h sa wyższe na 6 begu niż w 2,5TDI na piątce. To moim zdaniem przekłada się, jak najbardziej, na przyjemność jazdy, bo chyba większość z nas lubi, jak jest ciszej.

Reasumując. Jeździsz w mieście bierz 1,9TDI (wystarczająco elastyczny i bardzo ekonomiczny), robisz długi trasy 2,5TDI pokaże Ci co to przyjemność z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w 100% z Toba Trezor. U mnie jeszcze radość z jazdy psuje fakt posiadania Tiptronica.Faktycznie przy wiekszych predkosciach lepiej spisuje sie V6.Przy moim narzekaniu,ze 2.5TDI nie jezdzi 1.9TDI doslownie sie cofalo tylko fakt ze robilo to przy spalaniu rzedu 6.5 na trasie i tu uklony w strone tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a co z wersja 2.5 tdi 180 kucu, quatro? (rocznik 2003) Ja się właśnie nad czyms takim zastanawiam. Jeżdże prawie tylko w mieście i myśląć rozsądnie to powinienem sobie kupic Suzuki Swift :lol: ale lubię większe auta (kombi-rakiety).Czy rzeczywiście jest tak źle z tymi silnikami?Mam zamiar wrzucić do tego jakiś nowy soft i śmiało śmigać. Moja obiecna OOOO żre tyle paliwa, że nie przeszkadz mi spalanie 13 litrów ropy.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

2.5 tdi dość słabo się czipuje

Coniektórzy fachowcy mówią że to "kibel straszliwy" - cytat

Podobno nowsze wersje są juz całkiem OK

Jak koniecznie tdi i > 200 kmTO MOŻE 3.0tdi ALBO 3.3, 4.0, 4.2 ale to w większym autku np A8.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam propozycje.. moze zrobimy taki temacik każdego silnika jego wady zalety ..mniej wiecej czesci w jakich cenach są, spalanie itp. i podwiesimy to ..aby każdy mógł znaleźć.. co wy na to ?

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 14-02-2007, 10:43 ]

a ten temat nie jest wlasnie tym co chcesz zrobic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to bardzo dobry pomysł z tym tematem o silnikach, a co do czipowania to chyba gdyby było tak żle to by nie było opcji podnoszenia mozy w tych autach u specjalistów od tuning, a takowe są i przyrosty mocy oraz niutonometrów są bardzo przyjemne.Tak jak pisałem inetesuje mnie auto z 2003 roku.Wtedy nie robili jeszce 3.0 TDI, a na auto z 2004-5 z takim silnikiem mnie nie stać bo różnica cen jest ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde odebraliście mi troche wiare w te silniczki. Szukam dobrej bazy pod tuning, mam teraz Alfe Romeo 156 z roku 2000, setke robi mi w 8 sek. Zastanawiałem się nad kupnem audi A4 z silnikiem 2.5. Teraz serio mam obawy, jeździcie tym więc się znacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego NOoWY, a w jaki rocznik celujesz, bo to ważne odnośnie silnika 2.5 tdi v6.?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sięjakoś sprawdzić 2.5 TDi przed kupnem w jakim jest stanie bez rozbierania ?

Chodzi głównie o te wałki ale mało kto zgodzi się na rozbieranie silnika przed kupnem , a pompe? to chyba tylko przez VAGa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOoWY, wszystko zależy, czy właściciel 2.5 tdi v6 dbał o autko należycie, poważną usterką są wycierające się wałki, pompa vp 44 , też jest delikatna ,bym rzekł. Wg opini fachowców od tuningu jest on mniej podatny na chiptuning, w porównaniu do 1.9 tdi.Jeżeli trafisz na egzemplarz zdrowy, to programem uzyskasz ok 190 KM i ok 400NM. Łatwiej będzie znaleźć 1.8t w dobrym stanie, a po programie możesz mieć ok 200 KM.

Da sięjakoś sprawdzić 2.5 TDi przed kupnem w jakim jest stanie bez rozbierania ?

Chodzi głównie o te wałki ale mało kto zgodzi się na rozbieranie silnika przed kupnem

Najbardziej znana metoda to odkręcenie pokrywy silinika i sprawdzenie wałków naocznie.

a pompe? to chyba tylko przez VAGa ?

Na Vagu i jego obsłudze się nie znam, ale przyjdzie i czas na naukę w tej dziedzinie.

Wiec tu znawcy obsługi tego jakże przydatnego ustrojstwa niech się udzielą.

Pozdr. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odkręcić korek od oleju i powinno być widać jedną krzywke ale prawda jest taka że silniki 2.5 V6 już z przebiegiem 130tyś mają wytarte wałki przez 2 miesiące poszło mi 12 kompl wałków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale prawda jest taka że silniki 2.5 V6 już z przebiegiem 130tyś mają wytarte wałki przez 2 miesiące poszło mi 12 kompl wałków

Nie rozumiem, chyba że handlujesz :question: Co do tych 130 tys to temat kłutliwy i zależy .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 jest bardziej podatny na chip tuning?

Łatwiej, wg opini tunerów.

Ciekawe ile będzie miał do setki po tym chipowaniu do 190 kucy

Te 190 KM miałem na myśli w 2.5 tdi, co nie wyklucza , że w 1.9 tdi takie moce można uzyskać.

NOoWY, W dziale Turbo i Chiptuning poczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...