moglaj80 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Masz jak kupisz z ASO. orientujesz się ile w aso kosztuje ?
cysiek18 Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) Masz jak kupisz z ASO.orientujesz się ile w aso kosztuje ?216,54 bruttohttp://www.sklep.motorpol.pl/sklep/ Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Edytowane 13 Listopada 2016 przez cysiek18
moglaj80 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Masz jak kupisz z ASO.orientujesz się ile w aso kosztuje ?216,54 bruttohttp://www.sklep.motorpol.pl/sklep/ Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Dzieki jadę do aso po nowy w takim bądź razie
Shhaddoww Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Ja kupiłem w aso za 180 zł. Z zegar jak nie działał tak dalej nie działa. Wiązka jest ok i napięcie na wtyczce też. Send from My NOKIA 3310.
Shhaddoww Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Tak. Sprawdzałem już wszystko. Podejżewam że poprosu nie ma zasięgu. Send from My NOKIA 3310.
cysiek18 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udało mi się w końcu wczoraj wymienić moduł zegarka. Stwierdziłem jego uszkodzenie na podstawie pomiarów. Kupiłem czujnik o numerze 4B0 919 145B za 20 zł na allegro. Zmieniłem go koło 21, rano wstaję idę do garażu i palemka jest Auto stoi w garażu pod domem, a zasięg mimo wszystko złapał
K4rol81 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Jakie I gdzie pomiary robiłeś? Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
cysiek18 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Jakie I gdzie pomiary robiłeś? Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Sprawdzasz napięcie na zasilaniu i przewodzie sygnałowym. U mnie na sygnałowym było ciągle 5V. Dla wyjaśnienia cytuję Bart-S: Sygnał radiowy jest modulowany przez spadek napięcia z 5V do około 1.5V. To jest tak, że w trakcie 1 sekundy napięcie jest obniżane przez okres 100 lub 200 milisekund - nie wiem jakiego miernika używasz, być może ze względu na krótki okres czasu może nie wykrywać tego spadku. Podawanie stałego 5V bez skoków również jest objawem uszkodzenia odbiornika - jednak aby to sprawdzić, potrzebny jest lepszy miernik. Szkoda, że nie sprawdziłeś jakie napięcie jest podawane gdy zegarek nie ma zasilania (po 30 sekundach od otwarcia/zamknięcia drzwi bez włączania zapłonu zegar traci zasilanie). Operacja zakończona sukcesem - moduł wymieniony, antenka wróciła czyli zegar radiowy znów działa. Założyłem 8K0 919 145 A (zastępuje on modele 4B0 919 145 z końcówką A i B). Po wymianie modułu "palma" nie wskoczyła od razu. Ustawiłem zegarek na 2:59 – o 3:01 nadal brak wskaźnika (przypomnę tutaj, że automatyczna próba synchronizacji w normalnym cyklu pracy odbiornika startuje zawsze o godz. 3:00). Wyjąłem klucze ze stacyjki, pozamykałem drzwi i poszedłem dalej grzebać w bagażniku. Po kilku minutach wróciłem aby sprawdzić co z "palmą" – w międzyczasie zostało odcięte zasilanie do zegarka i licznika km (po wyłączeniu zapłonu te wyświetlacze są zasilane jeszcze przez 30 sekund). Otworzyłem drzwi – terminal 30 przywrócił zasilanie wyświetlacza zegarka i okazało się, że „palma” wróciła. Jeśli u kogoś kto ma zegar radiowy, wskaźnik synchronizacji nie pokazuje się - proponuję zacząć od sprawdzenia czy sterownik deski rozdzielczej podaje zasilanie dla modułu odbiorczego. Jeśli synchronizacja nie udaje się od dłuższego czasu, wystarczy otworzyć drzwi – powinno to zasilić moduł napięciem 5V (otworzenie drzwi = aktywacja terminala 30, na zegarach zasilone zostają wyświetlacz zegara i licznika kilometrów). Pomiaru dokonujecie na wiązce elektrycznej modułu odbiornika - u siebie sprawdzałem z prawej strony za lampą. Ściągacie prawą tapicerkę bagażnika, wywalacie wzmaka (Avant, klucze 13 i 10) i tym samym uzyskujecie dostęp do kabelków. Nie powinno być problemu z identyfikacją - wiązka składa się z 3 przewodów: - żółty (zasilanie 5V) - brązowo/biały (masa) - czerwono/zielony (sygnał) Miernik do łapy i mierzymy (jedną końcówkę w kabel masy a drugą w zasilanie). Można albo przekłuć się przez izolację kabla (jeśli końcówki pomiarowe są wystarczająco ostre) albo ściągnąć trochę izolacji nożykiem (potem się to zaklajstruje taśmą izolacyjną). Teraz wystarczy otworzyć drzwi i na w/w obwodzie powinno pojawić się +5V – jeśli nie będzie, mamy uszkodzoną wiązkę (lub źle zakodowany sterownik zegarów). Jeśli napięcie będzie prawidłowe – możecie zamawiać w ASO nowy moduł (koszt to 150zł bez rabatu). Dodatkowo sprawdzamy drugi obwód (masa i sygnał) – przy prawidłowej synchronizacji napięcie będzie się tu stale zmieniać. Informacja o aktualnej godzinie jest podawana przez odpowiednią modulację sygnału (na mierniku będziemy to widzieć w postaci ciągłych skoków napięcia). Jak dostać się do modułu… Tapicerkę już mamy zdjętą. Zatem można odkręcić śruby mocujące zderzak do nadwozia (zwykła nasadka „10”): Odkręcamy śrubę mocującą tylną lampę (krzyżak) i wyciągamy ją: Teraz 2 śruby osłony nadkola (torx), i kolejne dwie za osłoną (torx) - obie na wysokości spojlera tylnego zderzaka, przy rancie nadkola. Teraz wysuwamy spojler zderzaka („dokładkę”) z mocowań przy łączeniu z błotnikiem i możemy odchylać prawą stronę zderzaka do tyłu – mamy dostęp do modułu: Moduł jest przykręcony do belki zderzaka przy pomocy 2-óch torxów „20”. Dzięki temu, że wyjęliśmy lampę po odchyleniu zderzaka mamy dostęp do śrub od góry (nie trzeba ściągać całego zderzaka). Jednak dostaniemy się tam tylko torxem „fajką” – jeśli nie dysponujemy takim, można pominąć demontaż lampy i od razu brać się za demontaż całego zderzaka. GL & HF
ADeK Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 (edytowane) Szybkie pytanie. Czy B7 z 2006 r. ma zegar radiowy w standardzie ?. Nie mam ikony "palmy" i się zastanawiam czy po prostu nie mam w wyposażeniu czy coś nie tak z kodowaniem lub modułem ?, czy w B7 Avant ten moduł znajduję się pod prawą lampą na belce zderzaka ?. Szczerze to nie wiem od czego zacząć w tym temacie. Kolega w B7 ma ikonę palmy a nic nie dokładał. Edytowane 26 Listopada 2016 przez @DeK
GreGoriO Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 Zacznij od kodów wyposażenia. Potem licznik. Zależy jaki był. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Sedrak Dan Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 Hej koledzy. Wybaczcie, ale nie chce wertować 40 stron Czasem przy zegarku pojawiła się ta "palemka " czyli rozumiem, że mam ten zegar radiowy. Czy on sam się nastraja ? Trzeba ta funkcję jakąś włączyć ? I na czym to dokładnie polega
GreGoriO Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 Moduł. Miejsce parkowania. Najczęściej pada moduł. Vag i odczytać błędy Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
nitroo Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 Nie wybaczymy. Poczytaj trochę... Skoro była, a nie ma, to widocznie brak zasięgu.
ADeK Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 (edytowane) Niestety U1A więc nie mam instalacji i modułu. Auto z EU to w liczniku powinno być gniazdo do podpięcia tak ? Chciałbym zamontować moduł z podajże A6C5 lub TT ewentualnie z A8 bo podobno można zamontować za zegarami. Chcę kupić ten lepszy tj. 8K0 tylko chciałbym właśnie kompletny z kablem i wtyczką do podpięcia pod zegary. Nie wiem czy nr części jest ten sam a różni się tylko do modelu ?, chciałbym kupić nawet nówkę w aso. Edytowane 26 Listopada 2016 przez @DeK
rafi10612 Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 Europa ma wyjście na zegarek. Bierz 8KO bo jest nowszy . Dużo tego na allegro leży Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
cysiek18 Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 Ktoś na forum sprzedawał wiązkę żeby podpiąć od razu pod licznik i gdzieś tam umiejscowić moduł. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
steve69 Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 Skoro była, a nie ma, to widocznie brak zasięgu. Skoro było, a nie ma, to problem z modułem lub instalacją, a nie brak zasięgu. Chyba, że samochód trzymamy w żelbetonowym bunkrze. -- Pozdrawiam. Sławek
nitroo Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 No właśnie o to mi chodziło. Można spróbować podjechać do centrum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się