Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zegar radiowy w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim, po przeczytaniu kilku różnych tematów o zegarku radiowym postanowiłem włączyć coś takiego u siebie. Oczywiście kupiona antenka 4B0  919 145B, założona kostka do licznika, napięcia na zasilaniu anteny są. Podłączenie 100 procent ok. Niestety moim skromnym Vag 5053 ITS nie mogę zmienić adaptacji w kanale 19 w liczniku ze starego 31300 na 31301, oczywiście zmiana ostatniej cyfry. Po wpisaniu nowego kodowania i chęci zapisania pokazuje, że dopasowane dane to 31300 i d..a. Dalej nie chce iść. Czy to tylko kwestia porządnego oprogramowania? Bo kodowanie w MCE spokojnie zmieniałem moim testerem ze zwykłych h7 na bixy i śmigało. W liczniku też włączałem tak aby pokazywało zapalone światła (ikonka pozycyjnych) i też działa a tego nie chce ugryźć. Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Opublikowano

Pewnie to kwestia interface, musialbys VCDSem sprobowac;) BTW Twoj kolor ma juz zakodowany zegar :P

Opublikowano

Witajcie. Mam B6 z 2004r. Mam antenkę na dachy, i zestaw fabryczny do telefonu(nie wiem czy to ma znaczenie). W vagu zakodowane jest że zegar radiowy jest aktywny, ale nigdy nie widziałem u siebie palmy na zegarze. Coś mi nie działa po drodze czy po prostu nie mam takiej opcji u siebie? Jak to najlepiej zdiagnozować? Pozdrawiam :)

Opublikowano
W dniu 23.12.2016 o 00:59, ADeK napisał:

Jeśli trafiłeś na sprawną używkę i masz dobre przewody łączące licznik z modułem i oczywiście kodowanie to musi działać. Sam walczyłem z tym tematem i na dzień dzisiejszy wszystko :thumbup1:

Proponuję zamontowanie za zegarami tak jak ja to zrobiłem. Foto jak obiecałem wcześniej dla potomnych.

20161220_132916.jpg

20161222_210313.jpg

pod jakie piny w liczniku trzeba się wpiąć? to jest w złączu zielonym lub niebieskim?

Opublikowano (edytowane)

Witam kolego jackyq163, po pierwsze sprawdziłbym kodowanie w liczniku. Później to czy na pewno małą kostka 4 pin nie jest wysunięta z licznika, bo może ktoś coś majstrował, jeśli to jest w porządku to chwilę wcześniej było opisane jak się dostać do instalacji i pomierzyć napięcia na przewodach. Dalej jeśli napięcia są ok to do podmiany moduł anteny zegara, niestety w b6 w tylnym zderzaku, także chyba wtedy lepiej kupić drugi moduł i zamontować tak jak pokazał kolega ADek. No i jest jeszcze jeden powód braku antenki jeśli mieszkasz w mieście gdzie może wystąpić problem z zasięgiem, po bodajże 3 dniach jeśli nie łapie sygnału radiowego zegar przechodzi w tryb zwykły i antenka znika, o tym też już pisano wcześniej w temacie. Jeśli coś się nie zgadza poprawcie mnie koledzy.

Edytowane przez maciejhildek1982
Opublikowano

Więc za zegar sterowany falami radiowymi odpowiada "trzecie" złącze 4 pinowe w liczniku takie jak na zdjęciu powyżej? Chyba nie mam jej wpiętej... Dzięki za odpowiedź! :)

 

Opublikowano (edytowane)

Tak kolego idą tam trzy kabelki - masa, +5v i sygnał. Spróbuj wpiąć, zostawić samochód na najlepiej na dworze i kilka razy zamknąć i otworzyć drzwi (chodzi o podanie napięcia na moduł).Mam nadzieję, że pomogłem choć wszystko co pisałem zdaje się już wcześniej znajdziesz szczegółowo opisane. pozdrawiam i powodzenia z zegarem.

Zegar ruszył, bo jestem ciekaw? 

Bo u mnie po poprawnym zakodowaniu licznika kanał 19 - 31301 i podpięciu modułu anteny ukazała się tzw. palma. Moduł umieściłem w pobliżu zegarów, po niecałej godzinie poszedłem do garażu i ukazał mi się taki widok :-)

zegarradiowy1.jpg

A tak wygląda mój moduł anteny:

zegarradiowy2.jpg

Pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w walce z zegarem radiowym, bo mi złapał sygnał po niecałej godz. i to w garażu.

Edytowane przez maciejhildek1982
Opublikowano

A umnie pomimo poprawnego kodowania, nowego (z ASO) odbiornika, jak nie było tak dalej nie ma palmy, od dobrych 2 lat nie mogę się z tym uporać. Chyba uszkodzony mam licznik.

 

 

Opublikowano

Witam ponownie, dziś troszkę poeksperymentowałem z anteną od zegara, i co? W momencie kiedy leży na desce łapie sygnał do 1 godz (auto w garażu) a kiedy schowam ją pod deskę pod licznik 5h i d..a. Wiem, ameryki nie odkryłem problem polega na tym, ze jest tam sporo kabli i urządzeń elektronicznych i mogą zakłócać sygnał radiowy. Jutro, albo w najbliższym możliwym czasie przekładam antenę gdzieś w okolice schowka i napiszę co i jak. Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam ponownie, dziś troszkę poeksperymentowałem z anteną od zegara, i co? W momencie kiedy leży na desce łapie sygnał do 1 godz (auto w garażu) a kiedy schowam ją pod deskę pod licznik 5h i d..a. Wiem, ameryki nie odkryłem problem polega na tym, ze jest tam sporo kabli i urządzeń elektronicznych i mogą zakłócać sygnał radiowy. Jutro, albo w najbliższym możliwym czasie przekładam antenę gdzieś w okolice schowka i napiszę co i jak. Pozdrawiam.


I jak eksperymenty?
Montaż odbiornika za schowkiem dał oczekiwane efekty?
Opublikowano

Witam Kolegę i całą resztę zainteresowanych, niestety antena umieszczona pod zegarami całkowicie sobie nie radzi, jeszcze nie miałem czasu aby ją przenieść nad schowek, jedno jest pewne gdy antena leży na desce rozdzielczej łapie sygnał do godz. w momencie schowania w gąszczu kabli ( pod licznik) nie znajduje sygnału, ale będę próbował przenieść nad schowek pasażera tam podobno niektórzy pchają antenę GPS od RNSE więc skoro łapie satki to może i sygnał radiowy pójdzie, jeśli nie, pozostanie czekać na cieplejszą pogodę i montować na zewnątrz auta tak jak to jest ori (w zderzaku tył) bo tam nic nie zakłóca sygnału.

Opublikowano

A dlaczego nie przeciągniesz kabli do bagażnika i do zderzaka jak jest to w oryginalnej instalacji.
Z jakiegoś powodu, producent właśnie TAM pas postanowił to umieścić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Kolego GreGoriO, z całym szacunkiem - oczywiście, że po to producent przewidział to miejsce aby właśnie TAM znajdował się odbiornik. Nie przeciągnąłem kabli z kilku powodów, raz, że mam garaż ale trochę w nim zimno i ewentualną rzeźbę zostawię jak się zrobi cieplej, dwa - jeśli będzie to działać z anteną nad schowkiem pasażera  to nie ma sensu rwać wszystkiego aż do bagażnika i do tego odkręcać zderzak. Bo wg. mnie przerzucenie kabli za radiem w okolice schowka to pikuś w porównaniu z rzeźbą do zderzaka. Dlatego pewnie też wielu kolegów idzie właśnie tą drogą. Pozdrawiam.

Opublikowano

Uff...Rozpisałeś się nad trzema slowami..... Nie i już. [emoji6]
Pisząc o zderzaku, mam na myśli, że moduł jest na zewnątrz. Nic nie zakłóca jego pracy.
Równie dobrze, możesz wrzucić pod przedni zderzak. Masz o wiele bliżej a sam moduł będzie na zewnątrz auta.
Sam mieszkam na końcu Europy, gdzie sygnał również dociera. W prostej linii go nadajnika mam 1600 km.
A [emoji267] na zegarach jest prawie cały czas.
Więc nie ma co kombinować. Musi działać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Witam u mnie A4 B6 włączyłem te funkcje w VAG com ale nie pojawiła tzw palma jak uruchomić te funkcje ?

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, Lukasz543 napisał:

Witam u mnie A4 B6 włączyłem te funkcje w VAG com ale nie pojawiła tzw palma jak uruchomić te funkcje ?

Poczytaj ten temat i sprawdź czy masz antenę, może od nowości nie miałeś a może po prostu rozpadła się ze starości,tak jak u mnie,

PS. u mnie, po podłączeniu akumulatora,palemka pojawia sie po około 30-35 mniutach

Edytowane przez GOLI
Opublikowano

Czas reakcji nie ma znaczenia, tylko miejsce parkowania i stan instalacji.
Wszytko powinno łączyć się w kilka minut.
Do przejrzenia cały układ, od zderzaka po licznik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie wszystkich zainteresowanych.  Wczoraj znalazłem chwilkę i przeniosłem moduł anteny blisko tunelu środkowego, jest tam więcej wolnej przestrzeni ( pewnie Ci którzy twierdzą, że jedyne miejsce na moduł jest w zderzaku nie będą zadowoleni ). No i w momencie, kiedy auto stało w garażu nie łapało sygnału, ale po wyjechaniu na zewnątrz nie minęło nawet 5 minut i "palma" się pojawiła, jeśli będzie to działać to tak już zostanie. Na zdjęciach miejsce w którym założyłem moduł oraz licznik wraz z "palmą". Pozdrawiam.

moduł1.jpg

moduł2.jpg

licznik.jpg

No i działa, 2 tyg i cały czas śmiga!!! Specjalnie rozpinałem akumulator kilka razy i bez problemu gdy auto stoi na zewnątrz garażu łapie sygnał i pojawia się tzw. palemka.

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszam podpowiem jak to ogarnąć od początku.

Edytowane przez maciejhildek1982
Opublikowano

Panowie 

U mnie też nie działa, pewnie zgniło.

Zamierzam kupić 8K0919145A i wrzucić za licznik

Jaki numer wtyczki  i pinów zamówić w ASO ?

Opublikowano

Panowie 

U mnie też nie działa, pewnie zgniło.

Zamierzam kupić 8K0919145A i wrzucić za licznik

Jaki numer wtyczki  i pinów zamówić w ASO ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...